Autodesk Inventor 2022 PL / 2022+ / Fusion 360. Podstawy metodyki projektowania

Indeks: KSZ-20252 EAN: 9788328379749

Książka autorstwa Jerzego Jaskulskiego - Autodesk Inventor 2022 PL / 2022+ / Fusion 360. Podstawy metodyki projektowania. Zawiera wciągające i efektywne ćwiczenia projektowania w programie CAD, dzięki którym nauczysz się wydajnie projektować, stworzysz profesjonalną dokumentację oraz zaliczysz kolokwia w pierwszym terminie. Wykonanie ćwiczeń pomoże Ci uzyskać absolutne minimum wiedzy teoretycznej - co zostało sprawdzone podczas tysięcy godzin zajęć. Będziesz mógł samodzielnie przejść przez wszystkie etapy modelowania 3D, redagowania dokumentacji 2D i 3D.

Autodesk Inventor 2022 PL / 2022+ / Fusion 360. Podstawy metodyki projektowania
49,90 zł
47,52 zł netto
Dostępny
SPRAWDŹ ILOŚĆ
Wysyłka 24h
30 dni na zwrot
Producent: Helion

Opis produktu: Autodesk Inventor 2022 PL / 2022+ / Fusion 360. Podstawy metodyki projektowania - Andrzej Jaskulski

Książka autorstwa Jerzego Jaskulskiego - Autodesk Inventor 2022 PL / 2022+ / Fusion 360. Podstawy metodyki projektowania. Zawiera wciągające i efektywne ćwiczenia projektowania w programie CAD, dzięki którym nauczysz się wydajnie projektować, stworzysz profesjonalną dokumentację oraz zaliczysz kolokwia w pierwszym terminie. Wykonanie ćwiczeń pomoże Ci uzyskać absolutne minimum wiedzy teoretycznej - co zostało sprawdzone podczas tysięcy godzin zajęć. Będziesz mógł samodzielnie przejść przez wszystkie etapy modelowania 3D, redagowania dokumentacji 2D i 3D.

Autodesk Inventor 2022 PL / 2022+ / Fusion 360. Podstawy metodyki projektowania - Andrzej Jaskulski.

Autodesk Inventor 2022 PL / 2022+ / Fusion 360. Podstawy metodyki projektowania - Andrzej Jaskulski.

Widok z tyłu.

Widok z tyłu.

Informacje o książce

  • Tytuł: Autodesk Inventor 2022 PL / 2022+ / Fusion 360. Podstawy metodyki projektowania
  • Autor: Andrzej Jaskulski
  • ISBN: 978-83-283-7974-9
  • Rok wydania: 2021
  • Format: 168 x 237 mm
  • Ilość stron: 264
  • Wydawnictwo: Helion S.A.
  • Oprawa: miękka

Spis treści

1. Od autora 9

  • 1.1. Autodesk Inventor? Co to jest? 10
  • 1.2. Autodesk Fusion 360? Co to jest? 10

2. Dokąd zmierzamy 11

3. Koncepcja i zawartość książki 12

  • 3.1. Zawartość programowa 12
  • 3.2. Zakładany efekt i metodyka szkolenia 13
  • 3.3. Przeznaczenie 13
  • 3.4. Proponowane etapy i pracochłonność procesu nauki 13
    • 3.4.1. Autodesk Inventor - nauka metodą samokształcenia 14
    • 3.4.2. Autodesk Inventor - nauka pod kierunkiem nauczyciela 14
    • 3.4.3. Autodesk Fusion 360 15
  • 3.5. Autor 15
    • 3.5.1. Literatura drukowana 15
    • 3.5.2. Blog 15
    • 3.5.3. Kanał w serwisie YouTube 16
  • 3.6. Materiały do dalszej nauki 16
  • 3.7. Konwencje zapisu 17
    • 3.7.1. Akapity specjalne 17
    • 3.7.2. Sposoby wydawania poleceń 17
    • 3.7.3. Inne wyróżnienia fragmentów tekstu 19
    • 3.7.4. Instrukcje do ćwiczeń 19

4. Informacje ogólne 21

  • 4.1. Instalacja plików dodatkowych 21
  • 4.2. Uruchamianie programu 22
  • 4.3. Podstawy interfejsu użytkownika 23
    • 4.3.1. Uaktywnienie istniejącego projektu 23
    • 4.3.2. Uaktywnienie projektu kursu R2022-PodstawyMP.ipj 23
  • 4.4. Elementy okna programu 25
  • 4.5. Operacje na plikach w systemie Windows 26
    • 4.5.1. Otwieranie istniejącego projektu 26
    • 4.5.2. Zamykanie pliku projektu 27
    • 4.5.3. Tworzenie nowego projektu 27
    • 4.5.4. Zapisywanie projektu na dysku 27
  • 4.6. Tworzenie własnych szablonów 27
    • 4.6.1. Szablon rysunku AJ-PL-2022-ISO.idw 28
    • 4.6.2. Szablon modelu części AJ-PL-2022-Standard.ipt 29
    • 4.6.3. Szablon modelu zespołu AJ-PL-2022-Standard.iam 30
    • 4.6.4. Szablon prezentacji AJ-PL-2022-Standard.ipn 30
    • 4.6.5. Tworzenie własnych szablonów - podsumowanie 32
  • 4.7. Podstawowe operacje konfiguracyjne 33
    • 4.7.1. Przywrócenie konfiguracji standardowej 34
    • 4.7.2. Zmiana podstawowych opcji aplikacji 34
      • 4.7.2.1. Karta Kolory (Colors) 34
      • 4.7.2.2. Karta Szkic (Sketch) 37
      • 4.7.2.3. Karta Wyświetlanie (Display) 39
      • 4.7.2.4. Karta Część (Part) 42
      • 4.7.2.5. Karta Zespół (Assembly) 43
      • 4.7.2.6. Elementy interfejsu widoczne na ekranie 44

5. Podstawy sterowania wyświetlaniem 45

  • 5.1. Panoramowanie (Pan) 45
  • 5.2. Obracanie swobodne (Free Orbit) 46
  • 5.3. Dynamiczna zmiana powiększenia (Zoom) 46
  • 5.4. Widok główny (Home View) 47
  • 5.5. Wywoływanie poprzednich i następnych widoków 47
  • 5.6. ViewCube 48
    • 5.6.1. Widoki standardowe 51
    • 5.6.2. Redefinicja widoku głównego (Home View) 52
  • 5.7. Powiększenie wszystkich obiektów (Zoom All) 53

6. Typowy przebieg procesu projektowania 55

  • 6.1. Parametryczność 55
  • 6.2. Koncepcja nauki podstaw metodyki projektowania 56

7. Zadanie projektowe 57

8. Modelowanie części 60

  • 8.1. Podstawowe obiekty 3D 60
  • 8.2. Obiekty 2D w modelowaniu 3D 61
  • 8.3. Typowy przebieg procesu modelowania części 63
  • 8.4. Analiza zadania pod kątem modelowania części 65
  • 8.5. Pozycja robocza i płaszczyzny modelowania 65
  • 8.6. Brakujące wymiary 66
  • 8.7. Pomiary modelu części WSP 66

9. Tworzenie modelu części ZAMEK 70

  • 9.1. Koncepcja standardowa 70
  • 9.2. Koncepcja zoptymalizowana 71
  • 9.3. Kroki 1 i 2 - tworzenie pliku i obiektu typu szkic 72
    • 9.3.1. Usuwanie szkicu 74
    • 9.3.2. Tworzenie szkicu na płaszczyźnie YZ 75
  • 9.4. Krok 3 - rysowanie profilu 77
  • 9.5. Krok 4 - więzy i parametry użytkownika 81
    • 9.5.1. Uzupełnienie systemu więzów geometrycznych 83
    • 9.5.2. Definiowanie parametrów użytkownika 84
    • 9.5.3. Nakładanie więzów wymiarowych 85
    • 9.5.4. Sprawdzenie poprawności więzów wymiarowych 88
  • 9.6. Krok 5 - modelowanie elementu bazowego 90
    • 9.6.1. Korekta błędów - edycja szkiców i elementów 93
  • 9.7. Krok 6 - współdzielenie szkicu i modelowanie elementów 96
    • 9.7.1. Współdzielenie szkicu 97
    • 9.7.2. Modelowanie pozostałych elementów szkicowych 98
      • 9.7.2.1. Zmiana nazwy elementu 100
  • 9.8. Krok 7 - modelowanie elementów wstawianych 101
    • 9.8.1. Tworzenie osi konstrukcyjnej 102
    • 9.8.2. Fazowanie krawędzi 103
    • 9.8.3. Wyłączanie elementów 104
  • 9.9. Krok 8 - weryfikacja poprawności i modyfikacja modelu 105
    • 9.9.1. Parametryczne modyfikacje modelu 106
    • 9.9.2. Definiowanie materiału 108
      • 9.9.2.1. Modyfikacja materiału - Wygląd (Appearance) 109

10. Modelowanie zespołu 112

  • 10.1. Podstawowe pojęcia 112
  • 10.2. Typowy przebieg procesu modelowania zespołu 114

11. Tworzenie modelu zespołu K-01 116

  • 11.1. Koncepcja modelowania 116
  • 11.2. Krok 1 - tworzenie pliku 117
  • 11.3. Krok 2 - wstawianie wystąpień składników 118
    • 11.3.1. Dodatkowe operacje konfiguracyjne 119
    • 11.3.2. Wystąpienie bazowe składnika 120
    • 11.3.3. Widok montażowy 121
    • 11.3.4. Wystąpienia pozostałych składników 123
  • 11.4. Krok 3 - unieruchomienie wystąpień składników 124
  • 11.5. Krok 4 - więzy montażowe 124
  • 11.6. Kroki 5 i 6 - analizy poprawności i modyfikacja 127

12. Redagowanie dokumentacji 2D 131

  • 12.1. Typowy przebieg procesu redagowania dokumentacji 131

13. Tworzenie dokumentacji zespołu K-01 134

  • 13.1. Koncepcja redagowania dokumentacji 134
  • 13.2. Krok 1 - tworzenie pliku 135
    • 13.2.1. Tworzenie pliku nowego rysunku 136
  • 13.3. Krok 2 - standard rysunkowy 137
  • 13.4. Krok 3 - stałe elementy rysunku 138
  • 13.5. Krok 4 - tworzenie rzutu bazowego 140
    • 13.5.1. Pierwszy zapis pliku 142
  • 13.6. Krok 5 - tworzenie przekroju 142
    • 13.6.1. Weryfikacja poprawności definicji płaszczyzny przekroju 146
  • 13.7. Kroki 6 i 7 - modyfikacja rzutów i uzupełnienie opisu 147
    • 13.7.1. Modyfikacja rzutów 148
    • 13.7.2. Osie symetrii 150
    • 13.7.3. Modyfikacja standardu 152
      • 13.7.3.1. Style tekstu 152
      • 13.7.3.2. Style domyślne standardu 153
      • 13.7.3.3. Styl wykazu pozycji ("listy części") 154
    • 13.7.4. Wykaz pozycji ("lista części") 156
    • 13.7.5. Numery pozycji 159
    • 13.7.6. Napisy 161
    • 13.7.7. Wymiary 163

14. Modyfikacja projektu 165

15. Modyfikacja projektu K-01 166

  • 15.1. Koncepcja modyfikacji 168
  • 15.2. Dokumentacja 3D - prezentacja 169
    • 15.2.1. Rozsunięcia składników 171
    • 15.2.2. Zapis sposobu wyświetlania sceny (ujęcia) 172
  • 15.3. Modyfikacja (kopii) modelu części 174
  • 15.4. Modyfikacja modelu zespołu 175
  • 15.5. Aktualizacja prezentacji 177
  • 15.6. Aktualizacja i modyfikacja (kopii) dokumentacji 2D 178
    • 15.6.1. Aktualizacja i uzupełnienie opisu 178
    • 15.6.2. Szczegół 179
    • 15.6.3. Rzut z góry 180
    • 15.6.4. Rzut montażowy 182
    • 15.6.5. Czynności końcowe 183

16. Wybrane inne metody i narzędzia modelowania 187

  • 16.1. Modelowanie za pomocą narzędzia Otwór (Hole) 189
  • 16.2. Wykorzystanie płaszczyzny konstrukcyjnej 191
    • 16.2.1. Tworzenie płaszczyzny konstrukcyjnej 191
    • 16.2.2. Tworzenie szkicu na płaszczyźnie konstrukcyjnej 192
      • 16.2.2.1. Rzutowanie krawędzi na płaszczyznę szkicu 193
  • 16.3. Modelowanie przez obrót profilem (Revolve) 194
  • 16.4. Aktualizacja i modyfikacja pozostałych plików projektu K-01-M 196
    • 16.4.1. Aktualizacja modelu zespołu 196
    • 16.4.2. Aktualizacja prezentacji 196
    • 16.4.3. Aktualizacja dokumentacji 2D 197

17. Ćwiczenia przejściowe 200

18. Zadania kontrolne 209

19. Autodesk Fusion 360 217

20. Podstawy systemu Autodesk Fusion 360 218

  • 20.1. Interfejs użytkownika 221
    • 20.1.1. Główne okno programu 224
  • 20.2. Uwagi ogólne 226

21. Fusion 360 - zadanie projektowe 228

  • 21.1. Fusion 360 - tworzenie modelu części ZAMEK 229
    • 21.1.1. Szkicowanie i więzy geometryczne 231
    • 21.1.2. Więzy wymiarowe i parametry użytkownika 233
    • 21.1.3. Modelowanie elementów 235
    • 21.1.4. Modyfikacja materiału 238
    • 21.1.5. Parametryczne modyfikacje modelu 239
  • 21.2. Fusion 360 - tworzenie modelu zespołu K-01 239
    • 21.2.1. Import pliku z obszaru roboczego kursu R2022-PodstawyMP 240
    • 21.2.2. Wstawianie wystąpień składników 241
      • 21.2.2.1. Widok montażowy i drugi składnik 244
    • 21.2.3. Nakładanie więzów montażowych - Połączenia (Joints) 245
    • 21.2.4. Analizy poprawności modelu zespołu 248
  • 21.3. Fusion 360 - tworzenie dokumentacji zespołu K-01 249
    • 21.3.1. Tworzenie rzutów 249
    • 21.3.2. Modyfikacja rzutów i uzupełnienie opisu 252

22. Co dalej 255

Bibliografia 256

Skorowidz 258

Książka - Autor Andrzej Jaskulski
Książka - ISBN 978-83-283-7974-9
Książka - Oprawa miękka
Książka - Wydawnictwo Helion

Wysyłka w dniu zamówienia

Zaksięgowanie wpłaty za zamówienie na naszym koncie w dzień roboczy do godziny 12:00 oznacza wysyłkę towaru jeszcze tego samego dnia! 

Czas realizacji płatności uzależniony jest od godzin sesji ELIXIR banków nadawcy i odbiorcy przelewu (więcej informacji na ten temat np. na stronie https://www.kiedy-przelew.pl/).

Darmowa wysyłka w Polsce już od 300 zł

Jeśli kwota do zapłaty za produkty przekroczy 300 zł dostawa gratis! Dotyczy zamówień opłaconych przed wysyłką. Zamówienia pobraniowe wysyłamy gratis od 500 zł.

Zamówienia wielkogabarytowe, przekraczające standardowe wymiary przesyłek kurierskich mogą zostać wysłane na palecie. Czas doręczenia takiej przesyłki wynosi 1-3 dni robocze od momentu nadania.

Wysyłka na terenie Polski

Card image cap
Poczta Polska
  • Termin dostawy: 1-3 dni
  • Płatność z góry: od 9,90 zł
  • Płatność przy odbiorze: 17,90 zł
  • Ubezpieczenie: 1000 zł
Card image cap
Kurier GLS
  • Termin dostawy: 24h
  • Płatność z góry: od 14,90 zł
  • Płatność przy odbiorze: 22,90 zł
  • Ubezpieczenie: 6000 zł
Card image cap
Inpost Paczkomaty 24/7
  • Termin dostawy: 1-3 dni
  • Płatność z góry: od 12,90 zł
  • Ponad 11 000 Paczkomatów
  • Ubezpieczenie: 200 zł
Card image cap
Inpost Kurier
  • Termin dostawy: 24h
  • Płatność z góry: od 16,90 zł
  • Ubezpieczenie: do 100 000 zł
  • Dostawa pod wskazany adres

Wysyłka za granicę

Kurier GLS - strefa 1

Austria, Belgia, Chrowacja, Czechy, Dania, Niemcy, Holandia, Słowacja

  • Termin dostawy: 2-4 dni
  • Płatność z góry: 35 zł
Kurier GLS - strefa 2

Bułgaria, Estonia, Francja, Litwa, Luksemburg,  Łotwa, Portugalia, Rumunia, San Marino, Słowenia, Węgry, Włochy

  • Termin dostawy: 2-5 dni
  • Płatność z góry: 50 zł
Kurier GLS - strefa 3

Finlandia, Grecja, Hiszpania, Irlandia, Szwecja

  • Termin dostawy: 2-7 dni
  • Płatność z góry: 80 zł

Formy płatności

Card image cap
PayU
  • Płatność natychmiastowa. Twoja wpłata trafi na nasze kontro w ciągu kilku minut.

    W tym:
Card image cap
Przelew tradycyjny
  • Po złożeniu zamówienia otrzymasz od nas numer konta bankowego do dokonania przelewu.

    W zależności od banku Twoja wpłata dotrze do nas w ciągu 1-2 dni roboczych.
Card image cap
Pobranie
  • Za zakupy zapłacisz bezpośrednio przy odbiorze paczki. Pamiętaj o przygotowaniu odliczonej kwoty.

    Maksymalna wartość zamówienia płatnego za pobraniem to 6 000 zł.

Jako pierwszy zadaj pytanie dotyczące tego produktu!

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Produkty z tej samej kategorii: