Opis produktu: Arduino od podstaw - Witold Wrotek
Platforma Arduino umożliwia realizację najróżniejszych projektów z zakresu robotyki czy automatyzacji. Szereg dedykowanych nakładek oraz specjalne środowisko do programowania sprawiają, że tworzenie tych projektów staje się bardzo proste. "Arduino od podstaw" to przydatny przewodnik dla tych, którzy chcą zapoznać się z potencjałem płytek Arduino. Praktyczny zarówno dla osób całkowicie początkujących, jak i tych posiadających już doświadczenie w pracy z komputerami jednopłytkowymi. Książka omawia m.in. możliwości poszczególnych modeli, ich budowę czy podstawy używanych języków programowania.
Informacje o autorze
Witold Wrotek - autor ponad dwustu książek, głównie na temat elektroniki i programowania. Z wykształcenia to mgr inż. elektronik. Współpracował z pismem „Nowy Elektronik” oraz wydawnictwami PLJ i MIKOM. Obecnie współpracuje z wydawnictwem Helion. Niektóre z książek autorstwa Witolda Wrotka znajdziesz w naszej ofercie.
Informacje o książce
- Tytuł oryginału: Arduino od podstaw
- Autor: Witold Wrotek
- ISBN: 978-83-283-9715-6
- Oprawa: miękka
- Ilość stron: 200
- Format: 158 x 235 mm
- Rok wydania: 2023
- Wydawnictwo: Helion S.A.
Spis treści
WSTĘP
-
- Afera z dywersyjnym wątkiem
- Czym się różnią modele Arduino?
- Jakie są dostępne wersje? Na co zwracać uwagę przy zakupie?
- Nieco praktyki
1. NIEWIARYGODNE MOŻLIWOŚCI ARDUINO
-
- Instalacja interfejsu
- Pora na podłączenie Arduino
- Mój pierwszy program
- Co zawiera czarna kostka?
- Jaką rolę pełnią poszczególne nóżki mikrokontrolera?
- Jaką rolę pełnią poszczególne nóżki Arduino UNO?
2. PRZERWANIA. POMAGAJĄ, A MOŻE PRZESZKADZAJĄ W PRACY MIKROKONTROLERA?
-
- Wczytanie przykładu do modyfikacji
- Zapisywanie programu w innej lokalizacji
- Wczytywanie programu z innej lokalizacji
- Pora na program
3. NIEPRZERWANIE O PRZERWANIACH
-
- Blokowanie i odblokowywanie przerwania
- Rezystor podciągający
4. PROGRAMOWANIE MIKROKONTROLERA
-
- Jaki język? A? B? A może C?
- Programowanie i język programowania
- 1, 2, 3, kompilujesz także Ty
- Ile programu pomieści Arduino UNO?
- Setupy i loopy
- Zmienne
- Dlaczego trzeba poprawnie deklarować zmienne?
- Działania na zmiennych
- Jak sprawdzić wartość zmiennej?
- Działania arytmetyczne
- Warunki
5. FUNKCJE
-
- Jak komunikować się z funkcją?
- Zmienne i ich zasięg
- Zwracanie wartości
- Do czego służą bóle?
6. PIERWSZA "CHOINKA"
-
- Jaką rolę pełnią komentarze?
- Wcięcia
- Nawiasy klamrowe otwierające
- Białe znaki
7. TABLICE I ŁAŃCUCHY
-
- Tablice
- Czego nie sygnalizuje kompilator
- Tablice łańcuchów
- Literały łańcuchowe
- Zmienne łańcuchowe
8. PO CO SĄ WEJŚCIA I WYJŚCIA
-
- Wyjścia cyfrowe
- Wewnętrzny rezystor podwyższający
- Wejścia cyfrowe
- Wyjścia analogowe
- Wejścia analogowe
9. CO TO JEST STANDARDOWA BIBLIOTEKA ARDUINO?
-
- Instalacja biblioteki
- Elektroniczna kostka do gry i liczby pseudolosowe
- Funkcje matematyczne i możliwości obliczeniowe Arduino UNO
- abs() - wartość bezwzględna liczby
- constrain() - ograniczenie liczby do przedziału
- map() - mapowanie liczb z jednego zakresu wartości na liczby z innego zakresu
- max() - podanie większej z pary liczb
- min() - podanie mniejszej z pary liczb
- pow() - potęgowanie
- sq() - podnoszenie do kwadratu
- sqrt() - pierwiastek kwadratowy
- cos() - kosinus kąta (argument wyrażony w radianach)
- sin() - sinus kąta (argument wyrażony w radianach)
- tan() - tangens kąta (argument wyrażony w radianach)
10. CO JESZCZE MOGĄ FUNKCJE?
-
- Operacje na bitach
- Było światło, a czy może być też dźwięk?
11. JAK I GDZIE ZAPISYWAĆ DANE
-
- PROGMEM
- Tablice ciągów
- EEPROM
- Wymazywanie zawartości pamięci EEPROM
- Kompresja zakresu
12. ZAMIANA WARTOŚCI ANALOGOWYCH NA CYFROWE
-
- Dlaczego napięcie odniesienia jest ważne?
- Analogowe napięcie wejściowe
- Rozdzielczość przetwornika
- Kwantyzacja
- Kiedy przetwornik ADC jest idealny?
- Czy rzeczywisty przetwornik ADC bardzo odbiega od ideału?
- Najczęściej spotykane błędy przetworników ADC
- Częstotliwość próbkowania
- Czy wreszcie pokażę program do pomiaru napięcia?
13. WYŚWIETLANIE INFORMACJI
-
- Co oznaczają tajemnicze napisy na płytce?
- Jak połączyć wyświetlacz i Arduino UNO?
- Instalacja niezbędnych bibliotek
- Hello world!
14. ARDUINO UNO I INTERNET
-
- Jak podłączyć Arduino UNO do internetu?
- Jak zasilać Arduino UNO podłączony do internetu?
- Był wykład, będzie przykład
- Serwer sieciowy Node MCU
15. ARDUINO I BIBLIOTEKI
-
- Tworzenie biblioteki
- Krok 1. Folder
- Krok 2. Plik nagłówkowy
- Krok 3. Plik implementacji
- Krok 4. Słowa kluczowe
- Krok 5. Przykład
- Co dalej można zrobić z biblioteką Arduino?
- Tworzenie biblioteki
A. AKTUALIZACJA OPROGRAMOWANIA