REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
botland.com.pl

Obowiązuje od 2024-09-16

Sklep internetowy działający pod adresem www.botland.com.pl prowadzony jest przez BOTLAND B. DERKACZ SPÓŁKA KOMANDYTOWA, z siedzibą w Goli, Gola 25A, 63-640 Bralin, wpisana do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań — Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000983968, NIP: 6192023594, REGON: 36218016, o kapitale zakładowym: 5.000,00 zł w całości opłaconym, zwanym „Sprzedawcą”.

Sprzedawca wyznaczył elektroniczny punkt kontaktowy przeznaczony do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych: [email protected]. Ten sam punkt kontaktowy może być wykorzystywany przez każdego Klienta do bezpośredniej i szybkiej komunikacji ze Sprzedawcą. Ze Sprzedawcą można się kontaktować również pisemnie, pod jego adresem: Gola 25A, 63-640 Bralin, za pomocą formularza kontaktowego znajdującego się na stronie lub pod numerem telefonu: +48 62 593 10 54 (godziny pracy Biura Obsługi Klienta 9-16 w dni robocze, opłata jak za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Klient). Komunikacja może być prowadzona w języku polskim lub angielskim.

§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Ustala się następujące znaczenie dla słów:

  1. REGULAMIN – niniejszy regulamin,

  2. KLIENT – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym regulaminie dokonuje Zamówienia w Sklepie Internetowym,

  3. PRZEDSIĘBIORCA O UPRAWNIENIACH KONSUMENTA – osoba fizyczna posiadająca status przedsiębiorcy, wpisana do rejestru CEIDG, dokonująca Zamówienia w ramach swojej działalności gospodarczej, jednak bez związku z zawodowym charakterem tej działalności. Status ten dotyczy wyłącznie klientów mających miejsce dostawy lub siedzibę w Polsce.

  4. KONSUMENT – Klient będący osobą fizyczną, korzystającą ze Sklepu w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,

  5. TOWAR, PRODUKT – rzecz ruchoma, prezentowana w Sklepie, której dotyczy Umowa sprzedaży,

  6. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, z wykorzystaniem Sklepu,

  7. SKLEP – serwis internetowy dostępny pod adresem www.botland.com.pl, za pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie,

  8. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość Towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży.

  9. DOKUMENT SPRZEDAŻY – wystawiany na każdy sprzedany przez Sklep Produkt i potwierdzający dokonanie zakupu na potrzeby rozliczeniowe np. w formie faktury VAT, e-paragonu lub innego dokumentu rozliczeniowego zgodny z obowiązującymi przepisami podatkowymi.

  10. WYPRZEDAŻ – czasowa obniżka cen produktów z asortymentu Sprzedawcy o parametrach wskazanych w ramach treści wyprzedaży, wraz ze wskazaniem poprzedniej ceny i najniższej ceny z okresu poprzedzających 30 dni przed obniżką cen.

  11. PROMOCJA – czasowa obniżka cen poszczególnych produktów z asortymentu Sklepu o wskazanych parametrach i czasie trwania.

  1. Przedmiotem działalności Sklepu jest sprzedaż produktów aktualnie znajdujących się w asortymencie oraz umożliwienie Klientowi składania Zamówień na oferowane produkty poprzez stronę internetową. Korzystanie z tej usługi możliwe jest po rejestracji i zalogowaniu się Klienta w Sklepie lub poprzez prawidłowo wypełniony formularz Zamówienia bez konieczności logowania się. Sklep umożliwia bezpłatne przeglądanie asortymentu na swoich stronach produktowych.

  2. Sprzedaż odbywa się za pośrednictwem Internetu pomiędzy składającym Zamówienie jako kupującym a Sprzedawcą.

  3. Każdy Klient dokonujący zakupu produktów oferowanych przez Sklep jest obowiązany zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu. 

  4. W celu usprawnienia komunikacji dla potencjalnych i bieżących Klientów, w pierwszej kolejności zaleca się skorzystanie z zakładek informacyjnych zawartych na stronie Sklepu.


§ 2 WARUNKI TECHNICZNE SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ

  1. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z usług Sklepu:

  1. podłączenie do Internetu,

  2. poprawnie skonfigurowana przeglądarka,

  3. aktualne, czynne i poprawnie skonfigurowane konto poczty elektronicznej,

  4. włączona obsługa Cookies i Java Script

  5. program do odczytu plików formatu PDF.

  1. W razie korzystania przez Klienta ze sprzętu lub oprogramowania, które nie spełnia wymogów technicznych określonych powyżej, Sprzedawca nie gwarantuje prawidłowości funkcjonowania Sklepu i zastrzega, że może to mieć negatywny wpływ na jakość i przebieg procedury składania Zamówienia.

  2. Sprzedawca zapewnia, że wszelkie opinie dotyczące Produktów oferowanych w Sklepie pochodzą wyłącznie od Klientów, którzy dokonali zakupu danego Produktu. W tym celu Sprzedawca ogranicza dostęp do formularza wystawienia oceny i opinii o Produkcie tylko do Klientów, którzy posiadają aktywne konto klienta w ramach Sklepu i na którym zarejestrowano zakup danego Produktu w historii Zamówień. Dostęp do formularza oceny mają także ci Klienci, którzy dokonali zakupu Produktu bez rejestracji. Tacy Klienci otrzymują w ramach wiadomości e-mail z potwierdzeniem dokonania Zamówienia specjalny link umożliwiający dostęp do formularza wystawienia opinii i oceny na temat danego Produktu.

  3. Sklep nie korzysta w ramach swojego funkcjonowania z automatycznego podejmowania decyzji na potrzeby Sprzedawcy. Względnie Sklep może korzystać z profilowania do celów marketingu bezpośredniego, ale decyzje podejmowane na jego podstawie przez Sprzedawcę nie dotyczą zawarcia lub odmowy zawarcia umowy, czy też możliwości korzystania z usług elektronicznych. Efektem korzystania z profilowania może być np. przyznanie danej osobie rabatu, przesłanie jej kodu rabatowego, przesłanie propozycji produktu, który może odpowiadać zainteresowaniom lub preferencjom danej osoby, lub też zaproponowanie lepszych warunków w porównaniu do standardowej oferty. Mimo profilowania to dana osoba podejmuje swobodnie decyzję, czy będzie chciała skorzystać z otrzymanego w ten sposób rabatu, czy też lepszych warunków i dokonać zakupu.

  4. Klient może dokonać subskrypcji newslettera sklepu, czyli cyklicznej wysyłki informacji o produktach i usługach Sprzedawcy dostępnych w Sklepie. Aby zapisać się na newsletter, klient wpisuje swój adres e-mail w formularzu newsletter znajdującym się na stronie internetowej Sklepu, jednocześnie potwierdzając zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w tym celu i kierowanie na podany e-mail treści promocyjnych. Z newslettera można zrezygnować w każdej chwili, a w tym celu Klient jest proszony o przekazanie oświadczenia o rezygnacji poprzez e-mail sklepu: [email protected] lub wybranie linku rezygnacji w wiadomości e-mail, dostarczanej z newsletterem.

§3 BEZPIECZEŃSTWO TREŚCI

  1. Zakazane jest dostarczanie przez Klientów treści o charakterze bezprawnym lub w inny sposób niezgodnych z Regulaminem. Za treści takie uznaje się między innymi treści, które:

  1. są niezgodne z tematyką Sklepu — wypowiedzi powinny być związane z treściami pojawiającymi się w ramach Sklepu, tj. kwestiami związanymi z oferowanymi produktami i ich zastosowaniem;

  2. dotyczą spraw technicznych związanych z funkcjonowaniem Sklepu – sprawy techniczne powinny być zgłaszane przez Klientów elektronicznie na adres e-mail Sklepu;

  3. zawierają linki prowadzące do innych stron czy plików;

  4. służą prowadzeniu niedozwolonych działań reklamowych, promocyjnych, marketingowych, w szczególności poprzez zamieszczanie reklam, sprzedaż oraz promowanie produktów, usług, projektów, zbiórek.

  5. służą prowadzeniu działań zakazanych przez prawo, np. próbom oszustwa i wyłudzania środków finansowych od innych Klientów;

  6. nawołują do przemocy wobec jakichkolwiek istot żywych, w tym zwierząt, lub pochwalają taką przemoc;

  7. propagują jakikolwiek faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa;

  8. nawołują do nienawiści lub zachowań niebezpiecznych, lub pochwalają takowe;

  9. zniesławiają lub znieważają, lub jakkolwiek naruszają dobra osób trzecich;

  10. zawierają wulgaryzmy lub inne treści o charakterze obraźliwym;

  11. naruszają obowiązujący porządek prawny lub dobre obyczaje w inny sposób.

  1. W przypadku naruszenia powyższych wytycznych Sprzedawca zastrzega sobie prawo do moderacji i usuwania takich treści bez informowania o tym zamieszczającego. Zamieszczanie treści wskazanych powyżej w Sklepie będzie skutkować konsekwencjami przewidzianymi w niniejszym Regulaminie w tym nawet usunięciem konta ze Sklepu czy uniemożliwieniem dokonywania w nim zakupów. 

  2. Klient, który uważa daną treść w Sklepie za nielegalną lub niezgodną z Regulaminem, może przesłać do Sprzedawcy zgłoszenie jej dotyczące. Zgłoszenie takie należy składać elektronicznie na adres podany na początku Regulaminu i powinno zawierać wskazanie konkretnej treści, argumenty za jej usunięciem i dane zgłaszającego pozwalające na jego identyfikację. Anonimowe odwołania nie będą rozpatrywane. 

  3. Zgłoszenia zostaną rozpatrzone w terminie 14 dni od ich otrzymania. Zgłaszający otrzyma potwierdzenie wpłynięcia zgłoszenia. O podjętej decyzji Sprzedawca powiadomi Klienta drogą elektroniczną lub na piśmie.

  4. Decyzja Sprzedawcy może polegać na usunięciu treści lub pozostawieniu jej w Sklepie.

  5. Strony mogą odwołać się od decyzji Sprzedawcy w terminie 14 dni od otrzymania uzasadnienia jej usunięcia. Decyzja w przedmiocie odwołania jest ostateczna.

§ 4 REJESTRACJA

  1. Rejestracja w Sklepie jest nieodpłatna i nieobowiązkowa. 

  2. Rejestracja w Sklepie następuje w oparciu o prawidłowo wypełniony formularz rejestracyjny, w którym Klient podaje niezbędne dane identyfikacyjne (imię, nazwisko), adres e-mail oraz hasło; zaakceptowany, aktualny Regulamin Sklepu oraz złożone oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji Zamówień Klienta. Rejestracji konta można dokonać także przez odznaczenie odpowiedniego okienka w procesie składania Zamówienia. Na adres e-mail Klienta umieszczony w formularzu rejestracyjnym zostanie wysłana wiadomość potwierdzająca założenie konta. Z chwilą otrzymania wiadomości potwierdzającej rejestrację dochodzi do zawarcia umowy dotyczącej prowadzenia konta pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.

  3. Po zarejestrowaniu się w Sklepie, logowanie odbywa się przy użyciu danych podanych w formularzu rejestracyjnym lub zmienionych na podstawie późniejszego wniosku Klienta.

  4. W celu usunięcia konta Klienta ze Sklepu (wypowiedzenie umowy) należy wysłać wiadomość elektroniczną z wnioskiem o usunięcie konta na adres e-mail: [email protected] z podaniem danych identyfikujących Klienta aktualnie zarejestrowanego w Sklepie. Powyższe nie dotyczy sytuacji, w których Sprzedawca jest w trakcie realizacji Zamówienia złożonego przez Klienta. W takim przypadku skutek rozwiązania umowy nastąpi z chwilą zrealizowania przedmiotowego Zamówienia.

  5. Sprzedawca w ramach Sklepu dopuszcza składanie Zamówień bez konieczności rejestrowania się i logowania w Sklepie. W tym celu Klient każdorazowo w procesie składania Zamówienia jest zobowiązany wypełnić formularz elektroniczny przez wprowadzenie wymaganych przez Sklep danych koniecznych dla jego identyfikacji oraz zawarcia i wykonania Umowy sprzedaży (w tym w szczególności podać: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej (e-mail), numer telefonu i adres dostawy). Klient ma obowiązek zaakceptować aktualny Regulamin wraz z oświadczeniem o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb Zamówienia. Brak rejestracji w Sklepie oznacza brak posiadania konta Klienta, które umożliwia dostęp do automatycznego śledzenia Zamówienia.

§ 5 ZAMÓWIENIA

  1. Informacje o dostępnym asortymencie w Sklepie stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.

  2. Klient, składając Zamówienie, składa zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży zamawianych Produktów w Sklepie. Proces zamawiania Produktu rozpoczyna się potwierdzeniem cech świadczenia poprzez stronę produktową. Klient informowany jest o przewidywanym czasie realizacji Zamówienia, dostępności produktu, cenie i sposobach zapłaty, jak i możliwych wariantach dostawy. W celu dostarczenia produktu Klient zobowiązany jest do podania swoich danych adresowych lub ich weryfikacji w przypadku uprzedniego zarejestrowania konta. Przed złożeniem zamówienia (poprzez użycie przycisku „Zamawiam i płacę”) Klient potwierdza, iż zapoznał się z niniejszym Regulaminem wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb Zamówienia.

  3. Wysłane przez Sprzedawcę za pomocą Sklepu potwierdzenie przyjęcia Zamówienia na podany przez Klienta adres e-mail stanowi oświadczenie o przyjęciu zaproszenia, o którym mowa powyżej. Jeżeli przed potwierdzeniem złożenia Zamówienia (przycisk „Zamawiam i płacę”) Klient zakończy korzystanie z danej usługi i opuści Sklep, umowa nie zostanie zawarta.

  4. Klient dokonujący zakupu jako przedsiębiorca, zobowiązany jest do podania numeru NIP przy składaniu Zamówienia, w przeciwnym razie przyjmuje się, że kupuje jako Konsument.

  5. Ocena czy Klient będący przedsiębiorcą wpisanym do rejestru CEIDG ma status Przedsiębiorcy o uprawnieniach konsumenta, jest dokonywana przez Sprzedawcę w stosunku do indywidualnego przypadku oraz w oparciu o ewentualne oświadczenia Klienta złożone w toku Zamawiania Produktów. Ocena taka nie dotyczy Klientów o statusie przedsiębiorcy z siedzibą za granicą, gdyż nie będą oni zgodnie z przepisami prawa posiadać statusu Przedsiębiorcy o uprawnieniach konsumenta.

  6. W celu złożenia Zamówienia Klient zobowiązany jest dokonać wyboru, spośród dostępnych w Sklepie: zamawianych produktów, sposobu dostawy, sposobu płatności oraz wskazać adres dostawy. Wybór dokonywany jest przez: wybranie produktu i dodanie go do koszyka. 

  7. Klient może wybrać nieograniczoną ilość produktów do Zamówienia spośród ilości danego Produktu dostępnego dla Zamówień, a po przejściu do Koszyka otrzyma podsumowanie wybranych Produktów. Jeżeli ilość Produktów jest ograniczona, Sprzedawca zaznacza taką informację na stronie produktowej.

  8. W przypadku niedostępności Produktów objętych Zamówieniem w magazynie, u dostawców Sklepu lub z innych przyczyn i braku możliwości realizacji Zamówienia Klienta, Sprzedawca zawiadomi o tym fakcie Klienta najpóźniej w terminie 14 (czternastu) dni, licząc od daty złożenia Zamówienia. W takim przypadku Klient ma prawo zadecydować, czy wyraża zgodę na realizację Zamówienia w okresie zaproponowanym przez Sprzedawcę, czy od umowy odstępuje. W przypadku braku możliwości realizacji części Zamówienia, o którym mowa powyżej, Klient jest informowany o stanie Zamówienia i podejmuje decyzję o sposobie jego realizacji. Klient ma możliwość dokonania wyboru pomiędzy: 

  1. częściową realizacją — wybór przez Klienta tej możliwości powoduje zrealizowanie Zamówienia dotyczącego wyłącznie dostępnych Produktów;

  2. anulowania całości Zamówienia (odstąpienie);

  3. wymianą na inny produkt (za dopłatą lub zwrotem różnicy w cenie).

  1. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwróci Klientowi wpłaconą tytułem ceny kwotę lub jej część w przypadku odstąpienia jedynie od części Zamówienia. Powiadomienie zostanie wysłane na adres e-mail wskazany przez Klienta w formularzu Zamówienia lub rejestracyjnym. W razie niepodjęcia żadnej decyzji w ciągu 7 (siedmiu) dni od powiadomienia, Zamówienie może zostać anulowane w części Produktów niedostępnych.

  2. Użytkownik zapewnia, że podawane lub publikowane przez niego w Sklepie dane są poprawne i aktualne. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędne podane przez Użytkownika dane skutkujące brakiem możliwości wykonania Zamówienia. 

§ 6 TREŚCI CYFROWE

  1. Sprzedawca w ramach swojej oferty ukazanej w Sklepie, oferuje możliwość zakupu treści cyfrowych w postaci m.in. e-booków i innych mediów niezapisanych na nośniku fizycznym.

  2. Zakup dostępu do treści cyfrowych z asortymentu ukazanego w Sklepie odbywa się w sposób identyczny do tego obowiązującego w przypadku innych Produktów, tj. Klient wybiera interesującą go treść i dodaje ją do koszyka w celu opłacenia. 

  3. Przed złożeniem zamówienia Klient, przez zaznaczenie stosownego pola w formularzu zakupu, oświadcza, że przyjął do wiadomości i zgadza się na utratę prawa do odstąpienia od umowy zakupu ze względu na dostarczanie treści cyfrowych niezapisanych na fizycznym nośniku.

  4. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć usługę cyfrową niezwłocznie po zawarciu umowy, chyba że strony ustaliły inne warunki. Dostawa treści elektronicznych odbywa się niezwłocznie drogą elektroniczną po zaksięgowaniu wpłaty przez Sprzedawcę poprzez przesłanie danej treści do Klienta za pomocą wiadomości e-mail na adres wskazany w formularzu Zamówienia, jako załącznik lub w formie linku umożliwiającego jej pobranie.

  5. W przypadku jeżeli Sprzedawca nie dostarczy usługi cyfrowej niezwłocznie po zawarciu umowy lub w terminie umówionym, Klient będący konsumentem ma prawo wezwać Sprzedawcę do spełnienia świadczenia, a następnie odstąpić od umowy. Wezwanie takie należy kierować drogą elektroniczną na adres Sprzedawcy podany na początku niniejszego Regulaminu. Klient będący Konsumentem może odstąpić od umowy bez wezwania, po otrzymaniu od Sprzedawcy informacji o niemożności zachowania terminu dostawy, jeśli wcześnie zastrzegł termin dostawy treści cyfrowej jako istotny.

  6. W przypadku treści cyfrowych, które mają być dostarczone na nośniku materialnym (np. płyta CD/DVD, pendrive, dysk itp.) obowiązuje standardowa procedura odstąpienia opisana w niniejszym Regulaminie.

§ 7 ZASADY KORZYSTANIA Z KART PODARUNKOWYCH

  1. Sprzedawca zobowiązuje się do wydania karty podarunkowej osobie, która ją zakupiła i do przyjmowania płatności realizowanych takim bonem za Produkty nabywane przez posiadacza karty w Sklepie.

  2. Wydanie karty podarunkowej nabywcy nastąpi w formie elektronicznej poprzez przekazanie kodu aktywacyjnego do wykorzystania przy zakupach na adres e-mail wskazany przez nabywcę.

  3. Aby zakupić kartę podarunkową Klient wybiera na stronie Sklepu wartość nominalną karty i dodaje ją do koszyka zakupowego. Pozostała część procesu zakupu jest analogiczna do zakupu innych Produktów ze strony Sklepu.

  4. Po dokonaniu płatności, Sprzedawca najpóźniej w ciągu 1 dnia roboczego wyśle na e-mail podany przez nabywcę kod aktywacyjny dla karty.

  5. Płatność za kartę podarunkową nie może być dokonana przy użyciu innej karty podarunkowej.

  6. Karta podarunkowa może być wykorzystana wyłącznie do nabywania Produktów w Sklepie i nie podlega wymianie na środki pieniężne (w całości lub w części),

  7. Karta nie podlega zwrotowi do Sklepu.

  8. Karta może być użyta przez nabywcę lub jakąkolwiek inną osobę, która jest w jego legalnym posiadaniu, tzn. „karta na okaziciela”.

  9. Posiadacz karty podarunkowej jest uprawniony do jej wykorzystania w terminie jej ważności. Termin ważności karty podarunkowej wynosi jeden (1) rok od momentu jej zakupu i odzwierciedlany na wydawanej karcie podarunkowej. Termin ważności karty komunikowany jest także na stronie do zakupu kart podarunkowych.

  10. Niewykorzystanie karty podarunkowej, zgodnie z jej terminem ważności, jest równoznaczne z utratą jej ważności i utratą niewykorzystanych środków na niej się znajdujących.

  11. Każda karta podarunkowa wyposażona jest w unikatowy kod aktywacyjny rejestrowany w systemie Sklepu.

  12. Aby skorzystać z karty podarunkowej należy w trakcie zamawiania Produktu/Produktów w podsumowaniu Zamówienia wpisać kod z karty podarunkowej we wskazanym do tego miejscu i aktywować kartę przez zatwierdzenie przyciskiem. Spowoduje to przeliczenie Zamówienia. Należy po przeliczeniu zachować dalszy tok zamawiania. Klient, dokonując płatności za pomocą karty podarunkowej, ma obowiązek wykorzystać wszystkie zgromadzone na niej środki w ramach pojedynczego Zamówienia. Ponowne użycie karty podarunkowej nie jest możliwe.

  13. Gdy cena produktu/ów, które chce zakupić posiadacz karty podarunkowej, będzie wyższa niż kwota pozostająca na karcie podarunkowej, jest on zobowiązany do zapłaty różnicy ceny Produktu/Produktów w sposób udostępniony przez Sklep na stronie internetowej.

  14. Sprzedawca nie odpowiada za zgubienie i/lub uszkodzenie czy błędne użycie karty podarunkowej przez nabywcę/posiadacza i nie wystawia duplikatów. 

  15. Sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy świadczenia sprzedaży Produktów na podstawie kart podarunkowych, które w jakikolwiek inny sposób nasuwają wątpliwości co do ich autentyczności. W takim przypadku karta podarunkowa jest unieważniana, a środki przepadają.

§ 8 CENA PRODUKTÓW ORAZ FORMY PŁATNOŚCI

  1. Cena podana przy każdym Produkcie jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Ceny towarów zamieszczone na stronie internetowej Sklepu zawierają podatek VAT (jeżeli ze względu na miejsce dostawy Produktu jest naliczany) i nie obejmują kosztów dostawy. Cena może zawierać w sobie indywidualnie naliczoną zniżkę lub rabat, przydzielony Klientowi w sposób zautomatyzowany – informacja o tym zamieszczona jest w podsumowaniu Zamówienia. Na stronach produktowych podane są zarówno ceny netto jak i brutto.

  2. Dostawa towaru odbywa się w następujących wariantach oferowanych w Sklepie:

  1. Firmy kurierskiej,

  2. Operatora pocztowego,

  3. Odbioru w punkcie,

  4. Z wykorzystaniem palet transportowych,

  5. Za pośrednictwem automatów odbioru paczek.

Aktualna lista dostępnych sposobów dostawy znajduje się na stronie Sklepu pod linkiem: https://botland.com.pl/content/1-dostawa

Informacje o kosztach dostawy dostępne są w procesie zamawiania przed złożeniem Zamówienia. 

  1. Koszty dostawy zostaną uwzględnione w cenach Produktów w zależności od zamówionego towaru i wyboru Klienta co do sposobu dostawy, przy składaniu Zamówienia.  

  2. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności za Produkty:

  1. Przelew tradycyjny na rachunek bankowy sprzedawcy,

 

  1. Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem wybranej bramki płatności – aktualna lista dostępnych bramek płatności wraz z podmiotami je dostarczającymi, dostępna jest pod linkiem: https://botland.com.pl/content/1-dostawa.

 

  1. Płatności w systemie ratalnym za pośrednictwem bramki płatności, których lista jest dostępna pod linkiem:
    https://botland.com.pl/content/1-dostawa.
    Sprzedawca nie jest w żaden sposób powiązany z podmiotem przetwarzającym płatności i nie świadczy usług pośrednictwa płatności, a jedynie korzysta z usług dostarczonych przez powyższy podmiot na podstawie zawartej z nim umowy.

 

  1. Płatność w opcji „z pobraniem”, kartą lub gotówką w zależności od wyposażenia kuriera realizującego dostawę.

  2. Z odroczonym terminem spłaty – po indywidualnym ustaleniu przed złożeniem zamówienia.

  1. W przypadku niektórych wersji językowych strony Sklepu, dostępne są płatności w walucie euro, realizowane wyłącznie w opcji przelewu tradycyjnego na rachunek bankowy, płatności elektronicznych i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem bramki płatności lub z odroczonym terminem spłaty – po indywidualnym ustaleniu. Dla dostaw zagranicznych Sklep nie udostępnia płatności za pobraniem.

  2. W razie dokonania Zamówienia i wybrania innej opcji płatności niż przy odbiorze a niezaksięgowania wpłaty na poczet tego Zamówienia w ciągu 3 (trzech) dni, Zamówienie zostaje anulowane. Po 24 godzinach od dokonania Zamówienia w przypadku braku zaksięgowania wpłaty Klient otrzyma na podany adres e-mail przypomnienie o wykonaniu płatności.

  3. Wydanie Zamówienia nastąpi w czasie określonym w potwierdzeniu Zamówienia i zaakceptowanym uprzednio przez Klienta, nie później jednak niż w ciągu 30 (trzydziestu) dni od daty zawarcia umowy, chyba że strony umówiły się inaczej. Na stronie produktowej Sklep podaje przewidywany czas wysyłki Zamówienia.

  4. W przypadku niektórych Produktów lub osiągnięcia określonej wartości Zamówienia, koszt dostawy ponosi Sprzedawca, o czym Klient jest każdorazowo przed złożeniem Zamówienia informowany. Dokładne informacje w tym zakresie można znaleźć pod linkiem: https://botland.com.pl/content/1-dostawa

  5. Sprzedawca w ramach Sklepu może ogłaszać promocje na Produkty. Wtenczas w razie posiadania kuponu rabatowego Klient może go wykorzystać — w ramach obowiązującej promocji — przez wpisanie kodu rabatowego po przejściu do koszyka zakupowego i kliknięciu „Dodaj”. System Sklepu, po weryfikacji kodu rabatowego, uwzględni go w rozliczeniu Zamówienia, co będzie automatycznie odzwierciedlone przez zmianę ceny Zamówienia lub dodanie innych opcji rabatowych w zależności od rodzaju kuponu rabatowego.

§ 9 REKLAMACJE

  1. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Produktu zgodnego z umową i bez wad oraz do należytego wykonywania umówionych usług.

  2. Sprzedawca zastrzega, że reklamacji nie podlegają części eksploatacyjne sprzedanego Produktu, a więc części, których zużywanie się jest następstwem normalnego i zgodnego z instrukcją używania Produktu. W szczególności do takich części należą dysze drukarek 3D oraz inne części wskazane przez producenta Produktu jako podlegające okresowej wymianie przez użytkownika w ramach normalnego procesu eksploatacji. 

  3. W przypadku stwierdzenia wadliwości dostarczonego towaru, Klient może według swojego wyboru, skorzystać z uprawnień gwarancyjnych, o ile została udzielona gwarancja oraz z uprawnień przysługujących mu od Sprzedawcy z tytułu rękojmi. Uprawnienia gwarancyjne i uprawnienia przysługujące z tytułu rękojmi są uprawnieniami od siebie niezależnymi.

  4. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w momencie jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tego momentu, chyba że termin przydatności Produktu do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego prawnych poprzedników lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Przy tym domniemuje się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Produktu, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru, lub charakterem braku zgodności towaru z umową.

  5. W przypadku umów zawieranych z Konsumentami oraz Przedsiębiorcami o uprawnieniach konsumenta, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi i/lub odpowiedzialności kontraktowej za świadczone usługi. Jest ona wyłączona w stosunku do Klienta o pozostałym statusie.

  6. Produkt jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:

  1. Cechy takie jak opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność;

  2. Przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Klientowi, o którym Klient powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.

  3. Odpowiedniość i przydatność do celów, do których zazwyczaj używa się Produktu tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;

  4. Ilość i cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla Produktu tego rodzaju i których Klient może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Produktu;

  5. Sposób dostarczenia wraz z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Klient może rozsądnie oczekiwać;

  6. Jakość, która musi opowiadać takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Klientowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.

  1. W przypadku stwierdzenia wadliwości dostarczonego produktu lub świadczonych usług, Klient może złożyć reklamację i poinformować Sprzedawcę o zaobserwowanych nieprawidłowościach oraz udokumentować nieprawidłowości celem dokonania weryfikacji zastrzeżeń. Reklamację można złożyć w formie elektronicznej na [email protected], w formie pisemnej na adres Sprzedawcy, lub skorzystać z formularza elektronicznego znajdującego się na stronie internetowej w zakładce „reklamacje i zwroty”.

  2. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej wniesienia i do poinformowania Klienta o rozstrzygnięciu i dalszym postępowaniu w formie pisemnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres poczty elektronicznej podany w zgłoszeniu reklamacyjnym, lub na innym trwałym nośniku.

  3. W przypadku braku zgodności Produktu z umową Klient może żądać jego naprawy lub wymiany. Sprzedawca może wymienić towar, jeśli Klient zażądał jego naprawy lub naprawić go, gdy Klient zażądał jego wymiany tylko jeśli zapewnienie zgodności towaru z umową w pierwotnie wybrany przez Klienta sposób jest niemożliwe albo wymagałoby poniesienia nadmiernych kosztów. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową. W takim przypadku Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Produktu z umową, wartość Produktu zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Klienta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z umową.

  4. Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, wyłącznie gdy:

  • Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z umową;

  • Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z umową;

  • brak zgodności Produktu z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z umową;

  • brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy;

  • z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.

  1. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z umową. Sprzedawca zwraca kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o obniżeniu ceny. 

  2. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.

  3. Sprzedawca ma obowiązek dokonać naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Klienta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, przy uwzględnieniu specyfiki towaru i celu, w jakim Klient go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca. Klient ma obowiązek udostępnić Sprzedawcy Produkt podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Klienta towar na swój koszt, a jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności, Sprzedawca zdemontuje oraz zamontuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany, lub zleci wykonanie tych czynności na swój koszt. Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem. W niektórych przypadkach nie jest konieczne wysyłanie reklamowanego Produktu, a Sprzedawca może poprzestać na oględzinach zdjęć dostarczonych przez Klienta, o czym poinformuje go po otrzymaniu zgłoszenia reklamacyjnego.

  4. Klient nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.

  5. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy, może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez Klienta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Klient zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową

  6. W razie odstąpienia od umowy Klient niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Klientowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

  7. W przypadku zaistnienia sporu pomiędzy Sprzedawcą a Klientem co do zasadności odmowy uwzględnienia reklamacji, Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Klient może skorzystać z mediacji lub też polubownego sądownictwa poprzez dostarczenie do instytucji, przed którą będzie toczyło się postępowanie, odpowiedniego formularza – wniosku o mediację lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Lista przykładowych instytucji wraz z danymi teleadresowymi dostępna jest na stronie www.uokik.gov.pl. Ponadto pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr Konsument ma dostęp do rozstrzygania sporów konsumenckich drogą elektroniczną za pomocą unijnej platformy internetowej (platforma ODR). Prawo takie nie przysługuje Przedsiębiorcy o uprawnieniach konsumenta.

§ 10 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą o uprawnieniach konsumenta, może odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 30 dni od daty odebrania przesyłki. Powinien wtedy złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy oraz dokonać zwrotu towaru do Sprzedawcy. W celu złożenia oświadczenia o odstąpieniu może skorzystać z formularza odstąpienia od umowy zamieszczonego na stronie Sklepu: https://botland.reklamator.com.pl/issue/register/xvzTAy/pl. Termin uważa się za zachowany jeżeli konsument wyśle oświadczenie o odstąpieniu w formie pisemnej na adres sklepu lub drogą elektroniczną na e-mail: [email protected], lub skorzysta z przygotowanego w tym celu formularza, najpóźniej w ostatnim dniu 30-dniowego okresu. Sprzedawca po wpłynięciu oświadczenia o odstąpieniu w formie elektronicznej na ww. e-mail potwierdzi niezwłocznie wpływ przez wysłanie informacji na adres poczty internetowej odstępującego. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy złożone po ww. terminie nie wywołuje skutków prawnych.

  2. Towary powinny być zwrócone w stanie niezmienionym i kompletnym, bez śladów użytkowania, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu, tj. Konsument lub Przedsiębiorca o uprawnieniach konsumenta powinien postępować z Towarem, mając na uwadze konieczność jego ewentualnego, późniejszego zwrotu. Ponosi on odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Jeżeli zwracany Towar jest niekompletny, bądź nosi ślady użytkowania, wykraczające poza zwykły zarząd rzeczą, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia przesyłki lub obniżenia zwracanej kwoty o równowartość towaru uszkodzonego, według wyboru Sprzedawcy.

  3. Prawo Konsumenta lub Przedsiębiorcy o uprawnieniach konsumenta do odstąpienia od umowy nie przysługuje, jeżeli przedmiotem Zamówienia m.in. jest umowa:

  • o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;

  • w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

  • w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

  • w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

  • w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

  • o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 obowiązek wydania dokumentu umowy i potwierdzenia uzyskania zgody ust. 1 i 2 albo art. 21 potwierdzenie zawarcia umowy na odległość ust. 1 Ustawy o Prawach konsumenta;”

 

  1. Zwracany towar należy odesłać najpóźniej w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy wraz z oświadczeniem o odstąpieniu na adres magazynu Sprzedawcy, tj. Gola 25A, 63-640 Bralin. Konsument lub przedsiębiorcą o uprawnieniach konsumenta ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu produktu do Sprzedawcy (koszty odesłania).

  2. W przypadku odstąpienia od umowy, wszystkie dokonane przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę o uprawnieniach konsumenta płatności, w tym koszty dostawy, zostaną przekazane na rzecz Konsumenta lub Przedsiębiorcy o uprawnieniach konsumenta niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

  3. Zwrot płatności dokonanych kartą płatniczą lub przelewem elektronicznym następuje w sposób identyczny jak ten, za pomocą którego dokonana została płatność lub na rachunek bankowy, z którego nastąpiła płatność, chyba że Klient w sposób wyraźny złoży przed dokonaniem zwrotu inną dyspozycję zwrotu niegenerującą dla niego dodatkowych kosztów (np. w oświadczeniu o odstąpieniu). 

  4. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego do chwili otrzymania zamówionego towaru z powrotem od Kupującego lub dostarczenia przez Kupującego dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

§ 11 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych Klientów przez Sprzedawcę znajdują się w Polityce prywatności i cookies zamieszczonej na stronie internetowej Sklepu.

§ 12 PRAWA AUTORSKIE

Regulamin oraz wszelkie treści umieszczone w Sklepie, w tym zdjęcia i opisy, stanowią przedmiot praw autorskich w rozumieniu ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych i podlegają ochronie prawnej. Jakiekolwiek ich kopiowanie, powielanie, rozpowszechnianie, bądź dokonywanie ich opracowań, w całości lub w części, jakimikolwiek metodami, urządzeniami, technikami, bez pisemnej zgody Sprzedawcy jest zabronione.

§ 13 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Na każdy sprzedany przez Sprzedawcę Produkt wystawiana jest faktura VAT lub inny dokument rozliczeniowy zgodny z obowiązującymi przepisami podatkowymi (m.in. e-paragon). Faktura VAT (lub e-paragon) jest dostarczana drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej wraz z dostawą towaru. Akceptacja Regulaminu stanowi jednocześnie zgodę na przesyłanie faktur i paragonów w formie elektronicznej.

  2. Prawem właściwym jest prawo polskie. Spory wynikłe pomiędzy Klientem a Sprzedawcą będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy, z tym zastrzeżeniem, że w odniesieniu do Konsumentów spory te będą rozpoznawane przed sądem właściwym według przepisów postępowania cywilnego. Niniejszy Regulamin podlega przepisom prawa polskiego i zgodnie z nimi będzie interpretowany. Niniejszy Regulamin nie ogranicza żadnych praw konsumentów do ochrony, które mogą użytkownikowi przysługiwać zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami w kraju jego zamieszkania. 

  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. O zmianie Regulaminu Sprzedawca powiadomi zarejestrowanych Klientów drogą e-mailową z prawem wypowiedzenia umowy w terminie 14 dni. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie po 14 dniach od powiadomienia. Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian do niniejszego Regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia Zamówienia.

Poprzednie wersje:

Wersja 1.4 (Gola, do 2024-09-15)

Wersja 1.3 (Gola, do 2020-12-31)

Wersja 1.2 (Gola, do 2018-05-24)

Wersja 1.1 (Kępno, do 2015-11-18)

zapraszamy do współpracy!