Opis produktu: Poradnik dla nauczyciela - Przygody z robotami Dash i Dot - J. Apanasewicz, K. Jaworski
Podręcznik składa się z ponad 30 scenariuszy dla edukacji wczesnoszkolnej zawartych na 130 stronach. Przeznaczony jest dla nauczycieli, ma za zadanie ułatwić prowadzenie zajęć lekcyjnych. Zawiera cykl wskazówek i inspiracji do tego, w jaki sposób rozpocząć naukę programowania wraz z robotami Dash i Dot. Książka etapami wprowadza w świat robotyki. Scenariusze zajęć oparte są na rozwoju umiejętności uczniów, prostocie i metodyce, różnorodności oraz pracy w grupie.
Robot Dash i Dot
Roboty Dash i Dot od Wonder służą do nauki programowania dzieci od 6 roku życia. Roboty edukacyjne posiadają różne czujniki, dzięki czemu można je zaprogramować na wiele sposobów. Dash potrafi reagować da głos, odnajdować przedmioty, tańczyć i śpiewać, a także wykryć swojego przyjaciela Dota. Dot nie potrafi się poruszać, ale za to mówi, zmienia kolory i mruga okiem. Robotami można sterować za pomocą darmowych aplikacji.
Roboty Dash i Dot nie znajdują się w zestawie, można je nabyć osobno, zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą Wonder - roboty edukacyjne.
Informacje o autorach
Joanna Apanasewicz - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, autorka scenariuszy lekcji z wykorzystaniem TIK, materiałów edukacyjnych i publikacji w zakresie wprowadzania nowych technologii do edukacji. Trenerka, mentorka i ekspertka edukacyjna w Stowarzyszeniu Cyfrowy Dialog, w projekcie Zaprogramuj Przyszłość, członkini grupy Superbelfrzy RP.
Krzysztof Jaworski - koordynator i trener projektów edukacyjnych. Laureat konkursu Innowacyjny Nauczyciel 2013. Absolwent programu Future Classroom Lab.
Informacje o książce
- Autorzy: Joanna Apanasewicz, Krzysztof Jaworski
- ISBN: 978-83-954-954274-0-4
- Ilość stron: 130
- Format: B5
- Oprawa: miękka
- Rok wydania: 2019
- Wydawnictwo: Wonder
Spis treści
Wstęp
Moduł 1
- Scenariusz 1. Pierwsze spotkanie
- Scenariusz 2. Poznajmy się lepiej!
- Scenariusz 3. Rozmowy robotów
- Scenariusz 4. Simon says
- Scenariusz 5. Narysuj to, co ja!
- Scenariusz 6. Zabawa w rytmy
- Scenariusz 7. Matematyczne zabawy z odległością
- Scenariusz 8. Mniej, więcej, tyle samo
Moduł 2
- Scenariusz 1. Od przepisu do programowania
- Scenariusz 2. Światła i kolory
- Scenariusz 3. Głoskowe potyczki
- Scenariusz 4. Na ulicy przystań bokiem
- Scenariusz 5. Kolorowe zadania
- Scenariusz 6. Sposoby porozumiewania się
- Scenariusz 7. Kolorowa sztafeta, czyli Dashowe kości-opowieści
Moduł 3
- Scenariusz 1. Zagrajmy w koło fortuny
- Scenariusz 2. Slalom gigant - czyli poznajemy sporty zimowe
- Scenariusz 3. Palcem po mapie
- Scenariusz 4. Wlazł kotek na płotek
- Scenariusz 5. Idziemy do sklepu
- Scenariusz 6. Ortografia z Dashem i Dotem
- Scenariusz 7. Jak działa wyrzutnia, czyli STEAMowe lekcje z Dashem
Moduł 4
- Skrzynia rozmaitości, czyli gry i zabawy na każdą okazję
- Raz dwa trzy, Baba Jaga patrzy!
- Kto gra w karty... ten ma umysł otwarty
- Lego challenge
- Sprzątamy kubeczki
- Mecz piłki nożnej
- Zabawy z kostkami
- Dash gra w kręgle
- Tor przeszkód
- Układ Słoneczny
- Był sobie Czerwony Kapturek
- Robotyczny Escape Room
- Inspiracje
- Notatki