- EOL
Uwaga! Sprzedaż produktu została zakończona. Sprawdź inne w tej kategorii. |
Opis produktu: Python z życia wzięty. Rozwiązywanie problemów za pomocą kilku linii kodu - Lee Vaughan
Lektura przeznaczona dla osób znających podstawy programowania oraz dla tych, którzy potrafią napisać kilkanaście linii kodu, który będzie działał oraz znają składnię języka. Książka "Python z życia wzięty. Rozwiązywanie problemów za pomocą kilku linii kodu" jest dobrym pomysłem na dalszą kontynuację nauki programowania. Zawiera realizację krok po kroku różnych projektów, sposoby korzystania z bibliotek i pakietów Pythona.
Dzięki książce dowiesz się, jak:
- Używać bibliotek: matplotlib, NumPy, Bokeh, pandas, Requests, Beautiful Soup i turtle
- Tworzyć szyfry, szyfrować i odszyfrowywać wiadomości
- Przetwarzać język naturalny i pisać kod do rozpoznawania obrazów
- Pisać programy wykrywające i śledzące obiekty
- Korzystać z narzędzi do analizy i wizualizacji danych
Autor książki do nauki programowania
Lee Vaughan jest emerytowanym geologiem, programistą, wielbicielem kultury popularnej, nauczycielem i autorem książek. Pracował w ExxonMobil, gdzie tworzył i recenzował skomplikowane modele komputerowe, rozwijał i testował oprogramowanie, a także szkolił geologów i inżynierów.
Informacje o książce
- Tytuł oryginalny: Real-World Python: A Hacker's Guide to Solving Problems with Code
- Autor: Lee Vaughan
- Tłumaczenie: Karolina Stangel
- ISBN Książki drukowanej: 978-83-283-8346-3
- Rok wydania: 2022
- Liczba stron: 368
- Oprawa: miękka
- Format: 170 x 230 mm
- Wydawnictwo: Helion S.A.
Spis treści
- O autorze
- O korektorach technicznych
- Podziękowania
- Wprowadzenie
- Do kogo skierowana jest ta książka?
- Dlaczego Python?
- Co zawiera ta książka?
- Wersja języka Python, system operacyjny i środowisko programistyczne
- Instalacja Pythona
- Uruchomienie Pythona
- Środowisko wirtualne
- Naprzód!
- 1. Uratuj rozbitków dzięki twierdzeniu Bayesa
- Twierdzenie Bayesa
- Projekt #1: Symulacja misji poszukiwawczo-ratunkowej
- Strategia
- Instalacja bibliotek Pythona
- Kod programu
- Uruchomienie gry
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Samodzielny projekt: Inteligentniejsze poszukiwania
- Samodzielny projekt: Znajdź najlepszą strategię dzięki metodzie Monte Carlo
- Samodzielny projekt: Obliczanie prawdopodobieństwa wykrycia
- 2. Określ autora za pomocą stylometrii
- Projekt #2: Pies, wojna i zaginiony świat
- Strategia
- Instalacja NLTK
- Korpusy
- Kod programu
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Zadanie praktyczne: Gdzie jest pies pogrzebany?
- Zadanie praktyczne: Mapa interpunkcji
- Samodzielny projekt: Popraw wyliczanie częstości
- Projekt #2: Pies, wojna i zaginiony świat
- 3. Streść przemówienie dzięki narzędziom do przetwarzania języka naturalnego
- Projekt #3: Mam marzenie... streszczać przemówienia!
- Strategia
- Web scraping
- Kod programu
- Projekt #4: Podsumowywanie przemówień z biblioteką gensim
- Instalacja biblioteki gensim
- Kod programu
- Projekt #5: Streszczenia w postaci chmur słów
- Moduły wordcloud i PIL
- Kod programu
- Drobne zmiany
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Samodzielny projekt: Wieczór gier
- Samodzielny projekt: Streszczenie streszczenia
- Samodzielny projekt: Streszczenie powieści
- Samodzielny projekt: Nie chodzi tylko o to, co mówisz, ale jak to mówisz!
- Projekt #3: Mam marzenie... streszczać przemówienia!
- 4. Zakoduj supertajną wiadomość szyfrem książkowym
- Jednorazowy bloczek szyfrowy
- Szyfr Rebeki
- Projekt #6: Cyfrowy klucz do Rebeki
- Strategia
- Kod programu
- Wysyłanie wiadomości
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Zadanie praktyczne: Wykresy znaków
- Zadanie praktyczne: Przesyłanie tajnych wiadomości jak w czasie II wojny światowej
- 5. Znajdź Plutona
- Projekt #7: Replikacja komparatora błyskowego
- Strategia
- Dane
- Kod programu
- Używanie komparatora błyskowego
- Projekt #8: Wykrywanie przejściowych zjawisk astronomicznych dzięki różnicowaniu obrazów
- Strategia
- Kod programu wykrywacza zjawisk
- Korzystanie z wykrywacza przejściowych zjawisk astronomicznych
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Zadanie praktyczne: Wyznaczenie ścieżki orbitalnej
- Zadanie praktyczne: Znajdź różnice
- Samodzielny projekt: Liczenie gwiazd
- Projekt #7: Replikacja komparatora błyskowego
- 6. Pomóż misji Apollo 8 wygrać wyścig na Księżyc
- Zrozumieć misję Apollo 8
- Projekt #9: Na Księżyc z misją Apollo 8!
- Użycie modułu turtle
- Strategia
- Kod programu
- Uruchomienie symulacji
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Zadanie praktyczne: Symulacja poszukiwań
- Zadanie praktyczne: Na miejsca, gotowi, start!
- Zadanie praktyczne: Przystanek Księżyc
- Samodzielny projekt: Symulacja z zachowaniem skali
- Samodzielny projekt: Prawdziwa misja Apollo 8
- 7. Wybierz miejsce na marsjańskie lądowisko
- Jak wylądować na Marsie?
- Mapa MOLA
- Projekt #10: Wybór marsjańskich lądowisk
- Strategia
- Kod programu
- Wyniki
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Zadanie praktyczne: Sprawdź, czy rysunki są częścią obrazu
- Zadanie praktyczne: Profil wysokościowy
- Zadanie praktyczne: Wykres trójwymiarowy
- Zadanie praktyczne: Miksowanie map
- Samodzielny projekt: Trzy za jednym zamachem
- Samodzielny projekt: Zawijanie prostokątów
- 8. Wykryj odległe egzoplanety
- Fotometria tranzytowa
- Projekt #11: Symulacja tranzytu egzoplanety
- Strategia
- Kod programu
- Eksperymenty z fotometrią tranzytową
- Projekt #12: Obrazy egzoplanet
- Strategia
- Kod programu
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Zadanie praktyczne: Wykrywanie obcych megastruktur
- Zadanie praktyczne: Wykrywanie tranzytów asteroid
- Zadanie praktyczne: Uwzględnienie pociemnienia brzegowego
- Zadanie praktyczne: Wykrywanie plam słonecznych
- Zadanie praktyczne: Wykryj obcą armadę
- Zadanie praktyczne: Wykryj planetę z księżycem
- Zadanie praktyczne: Pomiar długości dnia na egzoplanecie
- Samodzielny projekt: Dynamiczne generowanie krzywej blasku
- 9. Rozpoznaj wroga
- Wykrywanie twarzy na zdjęciach
- Projekt #13: Zaprogramowanie automatycznej wieżyczki obronnej
- Strategia
- Kod programu
- Wykrywanie twarzy ze strumienia wideo
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Zadanie praktyczne: Rozmywanie twarzy
- Samodzielny projekt: Detektor kocich pyszczków
- 10. Zabezpiecz dostęp do laboratorium dzięki rozpoznawaniu twarzy
- Rozpoznawanie twarzy dzięki LBPH
- Diagram przepływu procesu rozpoznawania twarzy
- Pozyskiwanie histogramów lokalnych wzorców binarnych
- Projekt #14: Zabezpiecz dostęp do obcego artefaktu
- Strategia
- Potrzebne moduły i pliki
- Kod pobierający obraz wideo
- Kod programu z etapu szkolenia
- Kod programu z etapu predykcji
- Wyniki
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Samodzielny projekt: Dodanie hasła i rejestrowania obrazu wideo
- Samodzielny projekt: Bliźniaki i sobowtóry
- Samodzielny projekt: Machina czasu
- Rozpoznawanie twarzy dzięki LBPH
- 11. Opracuj interaktywną mapę ucieczki przed zombie
- Projekt #15: Wizualizacja gęstości zaludnienia na kartogramie
- Strategia
- Biblioteka pandas
- Biblioteki bokeh i holoviews
- Instalacja modułów pandas, bokeh i holoviews
- Pobieranie danych dotyczących hrabstw, stanów, bezrobocia i gęstości zaludnienia
- Hakowanie holoviews
- Kod programu
- Planowanie ucieczki
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Samodzielny projekt: Wyświetlanie zmian w zaludnieniu Stanów Zjednoczonych
- Projekt #15: Wizualizacja gęstości zaludnienia na kartogramie
- 12. Czy żyjemy w symulacji komputerowej?
- Projekt #16: Życie, wszechświat i staw żółwia Yertle
- Kod programu
- Implikacje symulacji stawu
- Liczenie kosztu poruszania się po siatce
- Wyniki
- Strategia
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Co dalej?
- Samodzielny projekt: Znajdź bezpieczną przystań
- Samodzielny projekt: Tutaj wstaje słońce
- Samodzielny projekt: Widzieć oczami psa
- Samodzielny projekt: Niestandardowe krzyżówki
- Samodzielny projekt: Uproszczenie pokazu slajdów
- Samodzielny projekt: Cóż za skomplikowana sieć!
- Samodzielny projekt: Z góry dziękuję
- Projekt #16: Życie, wszechświat i staw żółwia Yertle
- A. Rozwiązania zadań praktycznych
Rozdział 2. Określ autora za pomocą stylometrii
- Gdzie jest pies pogrzebany?
- Mapa interpunkcji
Rozdział 4. Zakoduj supertajną wiadomość szyfrem książkowym
- Wykresy znaków
- Przesyłanie tajnych wiadomości jak w czasie II wojny światowej
Rozdział 5. Znajdź Plutona
- Wyznaczenie ścieżki orbitalnej
- Znajdź różnice
Rozdział 6. Pomóż misji Apollo 8 wygrać wyścig na Księżyc
- Symulacja poszukiwań
- Na miejsca, gotowi, start!
- Przystanek Księżyc
Rozdział 7. Wybierz miejsce na marsjańskie lądowisko
- Sprawdź, czy rysunki są częścią obrazu
- Profil wysokościowy
- Wykres trójwymiarowy
- Miksowanie map
Rozdział 8. Wykryj odległe egzoplanety
- Wykrywanie obcych megastruktur
- Wykrywanie tranzytów asteroid
- Uwzględnienie pociemnienia brzegowego
- Wykryj obcą armadę
- Wykryj planetę z księżycem
- Pomiar długości dnia na egzoplanecie
Rozdział 9. Rozpoznaj wroga
- Rozmywanie twarzy
Rozdział 10. Zabezpiecz dostęp do laboratorium dzięki rozpoznawaniu twarzy
- Samodzielny projekt: Dodanie hasła i rejestrowania obrazu wideo
Przydatne linki |