Opis produktu: Serwo SG-90 - micro - 180°
Lekkie, 9-gramowe serwo typu micro to doskonały wybór dla konstruktorów szukający małego, wydajnego mechanizmu do swoich projektów.
W naszej ofercie posiadamy także przewody oraz sterowniki serw.
Specyfikacja serwa
- Parametry dla napięcia 4,8 V:
- Moment: 1,8 kg*cm (0,18 Nm)
- Prędkość: 0,1 s/60°
- Zakres ruchu: od 0° do 180°
- Wymiary: 22 x 11,5 x 27 mm
- Masa: 9 g
- W komplecie zestaw orczyków i śrubek.
Sterowanie serwomechanizmem SG-90
Aby zasterować serwomechanizmem, niezbędne jest dostarczenie odpowiedniego sygnału sterującego. W tym przypadku, będzie to sygnał prostokątny o zmiennej szerokości impulsów (PWM). Każdy impuls rozpoczynający się zboczem narastającym trwa 20ms, a czas trwania stanu wysokiego, który włącza serwomechanizm trwa od 1ms do 2ms. Podanie stanu wysokiego przez czas wynoszący 1,5ms (wypełnienie 7,5%) powoduje, że orczyk serwomechanizmu zostanie ustawiony w położenie środkowe. Do dostarczenia sygnału PWM, niezbędne będzie podłączenie odpowiedniego sterownika. Sygnał PWM możemy wygenerować z dedykowanego modułu sterownika PWM do silników i serwomechanizmów, np. Motor Shield V2.3, który jest w pełni kompatybilny z płytką deweloperską Arduino Uno.
Zastosowania serwomechanizmu SG-90
Serwomechanizm jest podzespołem, który ma bardzo szeroki zakres zastosowań. Przede wszystkim, serwomechanizmy mają zastosowanie w robotyce i modelarstwie. Użycie serwomechanizmu pozwala na uzyskanie pełnej powtarzalności ruchów wykonywanych przez ramiona robota oraz dowolność w programowaniu. Powtarzalność w uzyskaniu żądanego położenia kątowego orczyka serwomechanizmu, dzięki zastosowaniu mechanizmu sprzężenia zwrotnego, w którym położenie kątowe serwa jest porównywane z parametrami zadanego sygnału sterującego. Serwa są także popularnie stosowane w modelarstwie, w tym modelarstwie lotniczym - za ich pomocą możemy sterować położeniem steru kierunku i wysokości w samolotach, a w przypadku samolotów napędzanych miniaturowymi silnikami spalinowymi - obrotami silnika poprzez regulację położenia przepustnicy w gaźniku.