W tej kategorii oferujemy wysokiej jakości silniki z serii micro Pololu HPCB. Rozwinięcie skrótu to High Power Carbon Brush, co oznacza, że silnik jest odpowiednikiem urządzeń z serii High Power o podwyższonych możliwościach, ale korzysta z karbonowych (stworzonych z włókna węglowego) szczotek zamiast tych wykonanych z metali szlachetnych. Rozwiązanie tego typu znacząco wydłuża żywotność komponentu, dzięki czemu jest chętnie wykorzystywane w urządzeniach, w których wymiana silnika jest mocno utrudniona, a użytkownik oczekuje długotrwałej niezawodności. Pololu to producent, który specjalizuje się w produkcji szerokiej gamy silników elektrycznych przeznaczonych do urządzeń z pogranicza robotyki, automatyki i elektroniki. Produkty tej firmy charakteryzują się bardzo wysoką jakością wykonania, trwałością i dbałością o szczegóły. Silniczki micro od Pololu często wykorzystywane są do projektów, w których ceniona jest niezawodność i niewielkie rozmiary poszczególnych komponentów.
Silniki micro Pololu seria HPCB - High Power + karbonowe szczotki
Silnik HPCB 298:1 - Pololu 3069
Miniaturowy silnik wysokiej mocy firmy Pololu z wytrzymałymi, karbonowymi szczotkami. Posiada przekładnie 298:1, prędkość obrotowa to 100 obr/min, moment obrotowy wynosi 5,0...- Darmowa dostawa
Silnik HPCB 10:1 obustronny wał - Pololu 3071
Miniaturowy silnik wysokiej mocy firmy Pololu z wytrzymałymi, karbonowymi szczotkami. Posiada przekładnie 10:1, prędkość obrotowa to 3000 obr/min, moment obrotowy wynosi 0,3...- Darmowa dostawa
Silnik HPCB 50:1 obustronny wał - Pololu 3073
Miniaturowy silnik wysokiej mocy firmy Pololu z wytrzymałymi, karbonowymi szczotkami. Posiada przekładnie 50:1 , prędkość obrotowa to 625 obr/min , moment obrotowy wynosi...- Darmowa dostawa
Silnik HPCB 30:1 - Pololu 3062
Miniaturowy silnik wysokiej mocy firmy Pololu z wytrzymałymi, karbonowymi szczotkami. Posiada przekładnie 30:1, prędkość obrotowa to 1000 obr/min, moment obrotowy wynosi 0.6...- Darmowa dostawa
Silnik HPCB 1000:1 - Pololu 3070
Miniaturowy silnik wysokiej mocy firmy Pololu z wytrzymałymi, karbonowymi szczotkami. Posiada przekładnie 1000:1, prędkość obrotowa to 32 obr/min, moment obrotowy wynosi 9,0...- Darmowa dostawa
Silnik HPCB 10:1 - Pololu 3061
Miniaturowy silnik wysokiej mocy firmy Pololu z wytrzymałymi, karbonowymi szczotkami. Posiada przekładnie 10:1, prędkość obrotowa to 3000 obr/min, moment obrotowy wynosi 0,3...- Darmowa dostawa
Silnik HPCB 150:1 obustronny wał - Pololu 3076
Miniaturowy silnik wysokiej mocy firmy Pololu z wytrzymałymi, karbonowymi szczotkami. Posiada przekładnie 150:1 , prędkość obrotowa to 200 obr/min , moment obrotowy wynosi...- Darmowa dostawa
Silnik HPCB 75:1 obustronny wał - Pololu 3074
Miniaturowy silnik wysokiej mocy firmy Pololu z wytrzymałymi, karbonowymi szczotkami. Posiada przekładnie 75:1 , prędkość obrotowa to 400 obr/min , moment obrotowy wynosi...- Darmowa dostawa
Silnik HPCB 75:1 - Pololu 3064
Miniaturowy silnik wysokiej mocy firmy Pololu z wytrzymałymi, karbonowymi szczotkami. Posiada przekładnie 75:1, prędkość obrotowa to 400 obr/min, moment obrotowy wynosi 1.6...- Darmowa dostawa
Silnik HPCB 150:1 - Pololu 3066
Miniaturowy silnik wysokiej mocy firmy Pololu z wytrzymałymi, karbonowymi szczotkami. Posiada przekładnie 150:1, prędkość obrotowa to 200 obr/min, moment obrotowy wynosi 2,9...- Darmowa dostawa
Silnik HPCB 100:1 obustronny wał - Pololu 3075
Miniaturowy silnik wysokiej mocy firmy Pololu z wytrzymałymi, karbonowymi szczotkami. Posiada przekładnie 100:1 , prędkość obrotowa to 320 obr/min , moment obrotowy wynosi...- Darmowa dostawa
Silnik HPCB 1000:1 obustronny wał - Pololu 3080
Miniaturowy silnik wysokiej mocy firmy Pololu z wytrzymałymi, karbonowymi szczotkami. Posiada przekładnie 1000:1 , prędkość obrotowa to 32 obr/min , moment obrotowy wynosi...- Darmowa dostawa
Silnik HPCB 298:1 12V obustronny wał - Pololu 3056
Miniaturowy silnik wysokiej mocy firmy Pololu z wytrzymałymi, karbonowymi szczotkami. Posiada przekładnie 298:1, prędkość obrotowa to 100 obr/min, moment obrotowy wynosi 5...- Darmowa dostawa
Silnik HPCB 100:1 12V obustronny wał - Pololu 3052
Miniaturowy silnik wysokiej mocy firmy Pololu z wytrzymałymi, karbonowymi szczotkami. Posiada przekładnie 100:1, prędkość obrotowa to 330 obr/min, moment obrotowy wynosi 1,3...- Darmowa dostawa
Silnik HPCB 15:1 - 12V - Pololu 4788
Miniaturowy silnik firmy Pololu z wydajnej serii HPCB . Silnik został wyposażony w karbonowe szczotki, które cechują się większą wytrzymałością. Prędkość obrotowa wynosi...- Darmowa dostawa
Silnik HPCB 210:1 obustronny wał - Pololu 3077
Miniaturowy silnik wysokiej mocy firmy Pololu z wytrzymałymi, karbonowymi szczotkami. Posiada przekładnie 210:1 , prędkość obrotowa to 140 obr/min , moment obrotowy wynosi...- Darmowa dostawa
Silnik HPCB 10:1 12V - Pololu 3037
Miniaturowy silnik wysokiej mocy firmy Pololu z wytrzymałymi, karbonowymi szczotkami. Posiada przekładnie 10:1, prędkość obrotowa to 3000 obr/min, moment obrotowy wynosi 0,3...- Darmowa dostawa
Silnik HPCB 5:1 12V obustronny wał - Pololu 3047
Miniaturowy silnik wysokiej mocy firmy Pololu z wytrzymałymi, karbonowymi szczotkami. Posiada przekładnie 5:1, prędkość obrotowa to 6000 obr/min, moment obrotowy wynosi 0,1...- Darmowa dostawa
Silnik HPCB 75:1 12V - Pololu 3040
Miniaturowy silnik wysokiej mocy firmy Pololu z wytrzymałymi, karbonowymi szczotkami. Posiada przekładnie 75:1, prędkość obrotowa to 400 obr/min, moment obrotowy wynosi 1,6...- Darmowa dostawa
Silnik HPCB 150:1 12V - Pololu 3042
Miniaturowy silnik wysokiej mocy firmy Pololu z wytrzymałymi, karbonowymi szczotkami. Posiada przekładnie 150:1, prędkość obrotowa to 200 obr/min, moment obrotowy wynosi 2,9...- Darmowa dostawa
Silnik HPCB 5:1 6V - Pololu 3060
Miniaturowy silnik wysokiej mocy firmy Pololu z wytrzymałymi, karbonowymi szczotkami. Posiada przekładnie 5:1, prędkość obrotowa to 6000 obr/min, moment obrotowy wynosi 0,1...- Darmowa dostawa
Silnik MP 298:1 6V obustronny wał - Pololu 2385
Miniaturowy silnik średniej mocy firmy Pololu z przekładnią 298:1, posiada 75 obr/min, moment obrotowy wynosi 3,3 kg*cm (0,32 Nm). Posiada przedłużony wał, umożliwiający...- Darmowa dostawa
Silnik HPCB 30:1 obustronny wał - Pololu 3072
Miniaturowy silnik wysokiej mocy firmy Pololu z wytrzymałymi, karbonowymi szczotkami. Posiada przekładnie 30:1 , prędkość obrotowa to 1000 obr/min , moment obrotowy wynosi...- Darmowa dostawa
Silnik HPCB 298:1 obustronny wał - Pololu 3079
Miniaturowy silnik wysokiej mocy firmy Pololu z wytrzymałymi, karbonowymi szczotkami. Posiada przekładnie 298:1 , prędkość obrotowa to 100 obr/min , moment obrotowy wynosi...- Darmowa dostawa
Zobacz również
Silniki micro Pololu HPCB – silnik z karbonowymi szczotkami: rozwiązanie na długo
Oferowane silniki elektryczne firmy Pololu z serii micro HPCB (High Power Carbon Brush) to produkt bliźniaczy do silników z serii HP (High Power). Oznacza to, że obie serie charakteryzują się dużymi możliwościami silników, jednak opisywane produkty HPCB wyróżniają się zastosowaniem innego rodzaju materiałów. Szczotki nie są wykonywane z metali szlachetnych, tylko z włókna węglowego (carbon). Dzięki temu silnik zyskuje dużo większą niezawodność i żywotność. To komponenty, które są chętnie wykorzystywane przez doświadczonych inżynierów w projektach, gdzie liczy się wysoka niezawodność oraz długa żywotność. Stanowią również znakomite rozwiązanie dla osób, które zamierzają korzystać z tych samych komponentów do wielu projektów, po prostu przemontowując je do wnętrza kolejnych urządzeń. Bardzo często studenci uczelni technicznych kupują trwałe komponenty, które mogą służyć im przez całe studia do wielu zadań – dzięki temu mogą znacznie zaoszczędzić i pracować na elementach wysokiej klasy. Przykładowo silnik o dobrze dobranych parametrach będzie w stanie sprawdzić się jako napęd do kół w robocie mobilnym, a następnie pełnić funkcję napędu dla ramienia robotycznego.
Co znajdziesz w tej kategorii
W naszej ofercie znajdują się silniki prądu stałego o dużych możliwościach. Charakteryzują się one wysokimi osiągami (prędkość obrotów i siła), ale wiąże się to z większym zużyciem energii. Warto zatem zadbać o odpowiednie zasilanie dla takich komponentów. Silniki w tej kategorii w zależności od modelu wymagają zasilania o napięciu od 3 V do 12 V (najczęściej są to wartości od 3 V do 9 V). Podczas jednostajnej pracy bez obciążenia zużywają niewielką ilość prądu, która również zależna jest od ich możliwości i zastosowanych rozwiązań – to najczęściej 60 mA, 100 mA lub 120 mA. W momencie, kiedy silnik zostaje obciążony (na przykład podczas rozruchu), może pobierać nawet kilkanaście razy większą ilość prądu. Przykładowo – silnik o momencie obrotowym 1,6 kg*cm i przełożeniu 75,81:1 potrzebuje natężenia 1600 mA przy zatrzymanym wale, podczas gdy przy jednostajnej pracy pobiera 120 mA. Oferowane silniki mają wbudowane przełożenie, które znacząco rozszerza ich możliwości. Dzięki odpowiedniej konstrukcji urządzenia mogą na przykład unosić znacznie większe ciężary (kosztem zmniejszonej prędkości obrotów). W naszym asortymencie mamy silniki o przełożeniu 30:1, 50:1, 75:1, 150:1, 298:1, a nawet 1000:1. Bardzo istotną rolę odgrywa również moment obrotowy, który jest wskaźnikiem faktycznych możliwości silnika. Przykładowo urządzenie o momencie obrotowym 1,1 kg*cm jest w stanie unieść ciężar maksymalnie jednego kilograma zawieszony nie więcej niż 1 cm od osi wału. W ofercie mamy urządzenia o momentach obrotowych 0,45 kg*cm, 0,6 kg*cm, 1,1 kg*cm, 1,6 kg*cm, 2,9 kg*cm, 5 kg*cm, 9 kg*cm. Te silniki są w stanie wygenerować 32 obr/min, 100 obr/min, 200 obr/min, 400 obr/min, 625 obr/min albo nawet 1000 obr/min (w zależności od modelu). W tego typu produktach bardzo dużą rolę odgrywa waga oraz rozmiary komponentów, ponieważ najczęściej są stosowane do niewielkich urządzeń. Wszystkie oferowane produkty nie przekraczają wagi 10 g, średnica wału to 3 mm, średnica całości to 12 mm, a długość całego elementu to najczęściej 24 mm. Wyjątek stanowią te silniki, które wyposażone są w obustronny wał (wtedy wartość całkowitej długości to już 26 mm). Obustronny wał to w rzeczywistości przedłużenie wału na drugą stronę silnika, dzięki któremu konstruktor jest w stanie umieścić na nim enkoder (urządzenie umożliwiające otrzymanie sprzężenia zwrotnego bezpośrednio z efektów pracy silnika).