Filtruj według

Cena
49 107
Pobór prądu
Więcej (-5) Ok Wyczyść
Średnica wału
Więcej (-4) Ok Wyczyść
Napięcie maks.
Więcej (-5) Ok Wyczyść
Napięcie min.
Więcej (-4) Ok Wyczyść
Moment obrotowy
Więcej (-5) Ok Wyczyść
Filtruj

Promowane produkty

Polecane

BOTLAND B. DERKACZ SPÓŁKA JAWNA Opinie z ekomi-pl.com

Silniki DC z podwójną przekładnią

Ilość produktów: 3
Loading...

Przekładnia podwójna Tamiya 70097 - zestaw

Zestaw dwóch silników DC z przekładniami firmy Tamiya. Układ wyposażony jest w  sześciokątny  wał o średnicy 3mm. Użytkownik może wybrać przełożenia: 58:1, 203:1.
Indeks: PLL-00038
Indeks: PLL-00038
Wysyłka 24h
Dostępny, wysyłka 24h!
(Sprawdź dostępność)
Cena podstawowa 49,00 zł Cena 49,00 zł
  • Darmowa dostawa

Tamiya 72001 - przekładnia planetarna

Przekładnia Planetarna firmy Tamiya. Posiada możliwość wyboru przełożenia spośród:  4:1, 5:1, 16:1, 20:1, 25:1, 80:1, 100:1, 400:1 .
Indeks: PLL-00114
Indeks: PLL-00114
Na zamówienie
Czas oczekiwania ok. 4-6 tyg.
Cena podstawowa 107,00 zł Cena 107,00 zł
  • Darmowa dostawa

Tamiya 72002 - przekładnia typu High-Speed

Przekładnia pozwala na ustawienie przełożenia 11.6:1 lub 18:1. Co pozwala na uzyskanie prędkości obrotowej odpowiednio  870 i 560 obr/min .
Indeks: PLL-00105
Indeks: PLL-00105
Na zamówienie
Czas oczekiwania ok. 4-6 tyg.
Cena podstawowa 65,00 zł Cena 65,00 zł
  • Darmowa dostawa

Najprostszy napęd robotów mobilnych

Zdecydowanie najprostszą formą konstrukcji robotów mobilnych jest platforma kołowa z dwoma niezależnymi napędami. Jeżeli dysponujesz dwoma silnikami, możesz zdecydować się na konstrukcję analogiczną do samochodu (jeden silnik do napędu, a drugi do obsługi kół skrętnych). Jednak znacznie lepszym wyjściem, dającym możliwość łatwego i efektywnego sterowania, jest zastosowanie dwóch bocznych kół napędowych (prawego i lewego), napędzanych przez dwa osobne silniki. Takie rozwiązanie pozwala na sterowanie parametrami jazdy przez dobór kierunku i prędkości obrotów; możliwe jest wówczas nawet skręcanie w miejscu (jak również na dowolnym innym promieniu skrętu). Silniki DC z podwójną przekładnią pozwalają Ci zbudować platformę jezdną z zaledwie kilku elementów – wystarczy, że przykręcisz je do niewielkiej płytki montażowej i dodasz jedną z dostępnych w naszym sklepie kulek podporowych, a otrzymasz estetyczną i niezwykle uniwersalną podstawę robota mobilnego.

Uniwersalne zestawy napędowe Tamiya

Dostępny w naszej ofercie zestaw Tamiya 70097 zawiera dwa 3-woltowe silniki DC o maksymalnym poborze prądu 2,1 A (przy czym prąd biegu jałowego wynosi zaledwie 150 mA), wyposażone w niezależne, symetrycznie ustawione przekładnie. Co ciekawe, możesz samodzielnie skonfigurować stopnie przełożenia obu przekładni, ustawiając w odpowiedni sposób koła zębate. Przy przełożeniu 58:1 uzyskujesz wyjściową prędkość obrotową równą 200 obr/min i moment obrotowy 2,0 kg*cm. Jeżeli zdecydujesz się na wolniejsze obroty (60 obr/min), otrzymasz w zamian bardzo wysoki moment obrotowy – aż 7,3 kg*cm – który doskonale sprawdzi się w robotach terenowych i gąsienicowych. W tej kategorii znajdziesz też silniki DC z podwójną przekładnią o oznaczeniu katalogowym 70168 – który oferuje aż cztery ustawienia przekładni: 12,7:1, 38:1, 115:1 oraz 344:1, i w którym dostępny moment obrotowy mieści się w zakresie od 0,4 kg*cm aż do 12 kg*cm.

Praktyczne porady do stosowania podwójnych przekładni

Przy planowaniu konstrukcji robota z napędem opartym o silniki DC z podwójną przekładnią wystarczy przewidzieć dwa otwory montażowe o średnicy 3 mm i rozstawie 50 mm (dla modelu 70097) lub 60 mm (dla wersji 70168). Wały wyjściowe obu rodzajów przekładni mają przekrój w kształcie 3-milimetrowego sześciokąta, co zapewnia kompatybilność z zestawem kół gąsienicowych Tamiya 70100 oraz kołami sportowymi 70111. Przy planowaniu elektroniki sterującej warto pamiętać, że zastosowane sterowniki silników powinny móc pracować z prądem ciągłym co najmniej 2,1 A (najlepiej jednak mieć pewien zapas mocy), gdyż w przeciwnym przypadku mogą samoczynnie się wyłączać (a w najgorszym przypadku nawet uszkodzić) podczas pracy silników z maksymalnym obciążeniem mechanicznym.