- EOL
Uwaga! Sprzedaż produktu została zakończona. Sprawdź inne w tej kategorii. |
Opis
Lego Mindstorms dzięki dołączonym do zestawu licznym czujnikom i napędom, jest nie tylko zabawką dla dzieci, ale także doskonałym narzędziem do nauki robotyki.
Książka porusza m.in. takie tematy jak:
- Mózg robota i aplikacje do programowania, czyli od czego zacząć przygodę z robotami LEGO
- Silniki i czujniki, czyli jak zapewnić odpowiednie działanie robota w świecie rzeczywistym
- Mój własny robot, czyli jak zbudować i zaprogramować robota w zależności od potrzeb
Autor książki pokazuje jak działa kostka EV3 i jakie aplikacje możesz wykorzystać do programowania Twoich robotów. Poprowadzi Cię przez krainę danych liczbowych, operacji logicznych, arytmetycznych i innych, a także instrukcji sterujących. Zapozna Cię z możliwościami w zakresie tworzenia podprogramów i programowania wielowątkowego. Dzięki niemu poznasz silniki i czujniki oraz bloczki służące do ich programowania. Zobaczysz, jak można łączyć ze sobą kostki EV3, a potem przyjrzysz się trzem ulubionym robotom autora. To z pewnością zainspiruje Cię do wymyślania własnych konstrukcji LEGO i sterującego nimi oprogramowania!
Spis treści
Rozdział 1. Mózg robota LEGO MINDSTORMS EV3 (13)
Rozdział 2. Zaczynamy programowanie w aplikacji LEGO MINDSTORMS EV3 (49)
Rozdział 3. Podstawowe operacje na danych (105)
Rozdział 4. Silniki i czujniki LEGO MINDSTORMS EV3 (173)
Rozdział 5. Programowanie wybranych konstrukcji robotów (267)
Rozdział 6. Budujemy własne roboty (321)
Dodatek A Pliki graficzne w zasobach aplikacji LEGO MINDSTORMS EV3 Home Edition (353) Dodatek B Edycja obrazów dla kostki EV3 (359) Dodatek C Edytor dźwięków i pliki dźwiękowe w zasobach aplikacji (367) Dodatek D Programowanie muzyki na podstawie zapisu nutowego (373) Dodatek E Rysowanie figur geometrycznych (387) Dodatek F Matematyczne podstawy sterowania pojazdem poruszającym się po torze w kształcie okręgu (393) Dodatek G Konstrukcje (401)
Dodatek H Odpowiedzi do zadań (407) |
Lego Mindstorms - klocki ożywione
Klocki LEGO zdobyły swoją popularność głównie ze względu na szeroką ofertę tematyczną zestawów do budowy różnych obiektów, takich jak budynki, pojazdy czy też roboty. Słynna seria Lego Technic obejmująca głównie zmechanizowane modele pojazdów i robotów, dała początek serii programowalnych robotów, znanej jako Lego Mindstorms. Ta seria pojawiła się na rynku pod koniec lat 90. ubiegłego wieku i zrobiła prawdziwą furorę wśród pasjonatów robotyki.
O autorze
Autorem książki pt. “Lego Mindstorms EV3. Programowanie robotów” jest Wiesław Rychlicki - z zawodu nauczyciel matematyki i informatyki. Wiesław Rychlicki posiada obszerne doświadczenia z zakresu języków programowania niskiego i wysokiego poziomu, tj. np. Asembler, C, Pascal, JavaScript jak i PHP. Autor od wielu lat prowadzi kursy związane z programowaniem oraz praktycznymi zastosowaniami matematyki.