• EOL

Lego Mindstorms EV3. Programowanie robotów - Wiesław Rychlicki

Indeks: KSZ-07393 EAN: 9788328322004

Wydawnictwo: Helion. Autor książki przedstawia podstawy programowania na podstawie robotów z serii Lego Mindstorms. Pokazuje również kilka swoich ulubionych konstrukcji.

Lego Mindstorms EV3. Programowanie robotów - Wiesław Rychlicki
54,00 zł
51,43 zł netto
Zapłać później
Powiadom o dostępności
Niedostępny
Produkt wycofany
Producent: Lego

Uwaga!

Sprzedaż produktu została zakończona. Sprawdź inne w tej kategorii.

Opis

Lego Mindstorms dzięki dołączonym do zestawu licznym czujnikom i napędom, jest nie tylko zabawką dla dzieci, ale także doskonałym narzędziem do nauki robotyki.

Książka porusza m.in. takie tematy jak:

  • Mózg robota i aplikacje do programowania, czyli od czego zacząć przygodę z robotami LEGO
  • Silniki i czujniki, czyli jak zapewnić odpowiednie działanie robota w świecie rzeczywistym
  • Mój własny robot, czyli jak zbudować i zaprogramować robota w zależności od potrzeb

Autor książki pokazuje jak działa kostka EV3 i jakie aplikacje możesz wykorzystać do programowania Twoich robotów. Poprowadzi Cię przez krainę danych liczbowych, operacji logicznych, arytmetycznych i innych, a także instrukcji sterujących. Zapozna Cię z możliwościami w zakresie tworzenia podprogramów i programowania wielowątkowego. Dzięki niemu poznasz silniki i czujniki oraz bloczki służące do ich programowania. Zobaczysz, jak można łączyć ze sobą kostki EV3, a potem przyjrzysz się trzem ulubionym robotom autora. To z pewnością zainspiruje Cię do wymyślania własnych konstrukcji LEGO i sterującego nimi oprogramowania!

 

Spis treści

 

  • Od Autora (7)
  • Wprowadzenie (9)
 

Rozdział 1. Mózg robota LEGO MINDSTORMS EV3 (13)

  • 1.1. Programowalna kostka LEGO MINDSTORMS EV3 (14)
  • 1.2. Oprogramowanie wbudowane kostki EV3 (19)
  • 1.3. Analiza programu Demo (24)
  • 1.4. Programowanie w aplikacji Brick Program (29)
  • 1.5. Dźwięki i obsługa klawiatury w kostce EV3 (41)

Rozdział 2. Zaczynamy programowanie w aplikacji LEGO MINDSTORMS EV3 (49)

  • 2.1. Instalowanie aplikacji LEGO MINDSTORMS Home Edition (50)
  • 2.2. Pierwsze uruchomienie aplikacji LEGO MINDSTORMS Home Edition (54)
  • 2.3. Połączenie kostki EV3 z aplikacją LEGO MINDSTORMS (60)
    • 2.3.1. Połączenie USB (60)
    • 2.3.2. Połączenie Bluetooth (62)
    • 2.3.3. Połączenie bezprzewodowe Wi-Fi (65)
  • 2.4. Zmiana oprogramowania firmowego kostki EV3 (69)
  • 2.5. Przeglądarka pamięci kostki EV3 (74)
  • 2.6. Importowanie programów z kostki EV3 do aplikacji LEGO MINDSTORMS (80)
  • 2.7. Edycja programów w aplikacji LEGO MINDSTORMS EV3 (83)
  • 2.8. Hello World, czyli klasyczne zadanie początkującego programisty (91)
  • 2.9. Komentarze i tworzenie dokumentacji programu (100)

Rozdział 3. Podstawowe operacje na danych (105)

  • 3.1. Typy danych w programach dla kostki EV3 (106)
  • 3.2. Przechowywanie i przesyłanie danych w programach (109)
    • 3.2.1. Zmienne (109)
    • 3.2.2. Stałe (117)
  • 3.3. Przetwarzanie danych i obliczenia matematyczne (120)
  • 3.4. Instrukcje sterujące przebiegiem programu (131)
  • 3.5. Porównywanie danych i operacje na wartościach logicznych (139)
  • 3.6. Operacje na tablicach (149)
  • 3.7. Operacje na plikach tekstowych (154)
  • 3.8. Podprogramy. Konstruowanie własnych bloków (161)
  • 3.9. Wielowątkowość w programach dla robota (168)

Rozdział 4. Silniki i czujniki LEGO MINDSTORMS EV3 (173)

  • 4.1. Silniki w zestawach LEGO MINDSTORMS EV3 (174)
  • 4.2. Silnik jako czujnik liczby obrotów (187)
  • 4.3. Sterowanie parą silników (197)
    • 4.3.1. Jazda po prostej (198)
    • 4.3.2. Obroty pojazdu w miejscu (204)
    • 4.3.3. Jazda po łuku okręgu (207)
  • 4.4. Czujnik dotyku (212)
  • 4.5. Zegary w kostce EV3 i pomiar czasu (220)
  • 4.6. Ultradźwiękowy czujnik odległości (227)
  • 4.7. Czujnik żyroskopowy (235)
  • 4.8. Pomiar natężenia światła i rozpoznawanie kolorów (240)
  • 4.9. Pilot i detektor promieniowania podczerwonego (251)

Rozdział 5. Programowanie wybranych konstrukcji robotów (267)

  • 5.1. Współpraca kostek EV3 połączonych w łańcuch (268)
  • 5.2. Komunikacja Bluetooth pomiędzy kostkami EV3 (271)
  • 5.3. Programowanie wybranych robotów (283)
    • 5.3.1. Robot Arm H25 (283)
    • 5.3.2. Robot Puppy (295)
    • 5.3.3. Robot Znap (306)

Rozdział 6. Budujemy własne roboty (321)

  • 6.1. Bee-Bot - robot do nauki programowania dla dzieci (322)
  • 6.2. Robot LEGO i grafika żółwia (334)
  • 6.3. Elmer and Elsie - konstrukcja inspirowana pierwszymi robotami (344)

Dodatek A Pliki graficzne w zasobach aplikacji LEGO MINDSTORMS EV3 Home Edition (353)

Dodatek B Edycja obrazów dla kostki EV3 (359)

Dodatek C Edytor dźwięków i pliki dźwiękowe w zasobach aplikacji (367)

Dodatek D Programowanie muzyki na podstawie zapisu nutowego (373)

Dodatek E Rysowanie figur geometrycznych (387)

Dodatek F Matematyczne podstawy sterowania pojazdem poruszającym się po torze w kształcie okręgu (393)

Dodatek G Konstrukcje (401)

  • G.1. Konstrukcja robota LEGO Bee-Bot (402)
  • G.2. Konstrukcja uchwytu pióra (404)
  • G.3. Mocowanie czujników (405)

Dodatek H Odpowiedzi do zadań (407)

Lego Mindstorms - klocki ożywione

Klocki LEGO zdobyły swoją popularność głównie ze względu na szeroką ofertę tematyczną zestawów do budowy różnych obiektów, takich jak budynki, pojazdy czy też roboty. Słynna seria Lego Technic obejmująca głównie zmechanizowane modele pojazdów i robotów, dała początek serii programowalnych robotów, znanej jako Lego Mindstorms. Ta seria pojawiła się na rynku pod koniec lat 90. ubiegłego wieku i zrobiła prawdziwą furorę wśród pasjonatów robotyki.

O autorze

Autorem książki pt. “Lego Mindstorms EV3. Programowanie robotów” jest Wiesław Rychlicki - z zawodu nauczyciel matematyki i informatyki. Wiesław Rychlicki posiada obszerne doświadczenia z zakresu języków programowania niskiego i wysokiego poziomu, tj. np. Asembler, C, Pascal, JavaScript jak i PHP. Autor od wielu lat prowadzi kursy związane z programowaniem oraz praktycznymi zastosowaniami matematyki.

Książka - Autor Wiesław Rychlicki
Książka - ISBN 978-83-283-2200-4
Książka - Oprawa miękka
Książka - Wydawnictwo Helion
Szerokość opakowania 0.001 cm
Wysokość opakowania 0.001 cm
Głębokość opakowania 0.001 cm
Masa opakowania 0.001 kg

Jako pierwszy zadaj pytanie dotyczące tego produktu!

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Produkty z tej samej kategorii: