Arduino dla początkujących. Podstawy i szkice - Wydanie II - Simon Monk

Indeks: KSZ-05032 EAN: 9788328349094

Tłumaczenie: Konrad Matuk. Wydawnictwo: Helion. W książce przedstawione są główne zasady programowania platformy Arduino z wykorzystaniem dostępnych darmowych bibliotek.

Arduino dla początkujących. Podstawy i szkice - Wydanie II - Simon Monk
31,00 zł
29,52 zł netto
Dostępny
SPRAWDŹ ILOŚĆ
Wysyłka 24h
30 dni na zwrot
Producent: Helion
Kompatybilny z: Arduino

Opis produktu: Arduino dla początkujących. Podstawy i szkice - Wydanie II - Simon Monk

Arduino jest platformą, która bez potrzeby lutowania i tworzenia płytek drukowanych, umożliwia każdemu pasjonatowi elektroniki realizację najróżniejszych projektów. Bogata dokumentacja oraz specjalne środowisko do programowania sprawiają, że tworzenie tych projektów staje się bardzo proste.

Głównym tematem tej książki jest tworzenie oprogramowania dla Arduino. W trakcie lektury czytelnik zapozna się z podstawami języka C. Dowie się jak używać struktur danych oraz jak korzystać ze złącz znajdujących się na platformie Arduino. Nauczy się także jak wyświetlać dane na wyświetlaczu LCD oraz w jaki sposób połączyć Arduino z siecią Ethernet.  W pozycji autor przedstawia także bogactwo biblioteki Arduino.

W trakcie lektury:

  • Zaznajomisz się z konstrukcją płytki Arduino
  • Poznasz, wymagane do programowania Arduino podstawy C
  • Korzystanie z pamięci Flash i EEPROM
  • Arduino w projektach IoT
  • Obsługa wyświetlaczy OLED i LED

W naszej ofercie znajdują się wykorzystane w książce: zestawy Arduino oraz wyświetlacze LCD.

Arduino dla początkujących. Podstawy i szkice - Wydanie II - Simon Monk.

 Przykładowe projekty wykorzystane w książce dostępne do pobrania. Fragment książki do przeczytania on-line.

Spis treści

O autorze (9)

Podziękowania (10)

Przedmowa (11)

Wstęp (13)

      • Czym jest Arduino? (13)
      • Co będzie potrzebne? (14)
      • Korzystanie z niniejszej książki (14)
      • Przykłady kodu (15)

Rozdział 1. Oto Arduino (17)

      • Mikrokontrolery (17)
      • Płyty rozwojowe (18)
      • Płyta Arduino (19)
      • Zasilanie (19)
      • Złącza zasilania (20)
      • Wejścia analogowe (20)
      • Złącza cyfrowe (20)
      • Mikrokontroler (20)
      • Pozostałe podzespoły (21)
      • Początki Arduino (22)
      • Rodzina płyt Arduino (22)
      • Uno, Duemilanove i Diecimila (23)
      • Mega i Due (24)
      • Micro i Small (24)
      • Yun (25)
      • Lilypad (26)
      • Inne "oficjalne" płytki (26)
      • Inne klony i odmiany Arduino (27)
      • Podsumowanie (28)

Rozdział 2. Rozpoczynamy przygodę z Arduino (29)

      • Zasilanie (29)
      • Instalacja oprogramowania (30)
      • Ładowanie pierwszego szkicu (30)
      • Aplikacja Arduino (35)
      • Podsumowanie (36)

Rozdział 3. Podstawy języka C (39)

      • Programowanie (39)
      • Czym jest język programowania? (40)
      • Blink po raz kolejny (44)
      • Zmienne (46)
      • Eksperymentowanie w języku C (48)
      • Zmienne numeryczne i arytmetyka (49)
      • Polecenia (51)
      • if (52)
      • for (53)
      • while (56)
      • Stałe (56)
      • Podsumowanie (57)

Rozdział 4. Funkcje (59)

      • Czym jest funkcja? (59)
      • Parametry (60)
      • Zmienne globalne, lokalne i statyczne (61)
      • Zwracanie wartości (64)
      • Zmienne innych typów (65)
      • float (65)
      • boolean (66)
      • Inne typy danych (67)
      • Styl zapisu kodu (68)
      • Wcięcia (68)
      • Nawiasy klamrowe otwierające (69)
      • Białe znaki (69)
      • Komentarze (70)
      • Podsumowanie (71)

Rozdział 5. Tablice i łańcuchy (73)

      • Tablice (73)
      • Zastosowanie tablic do alfabetu Morse'a i sygnału SOS (76)
      • Tablice łańcuchów (77)
      • Literały łańcuchowe (77)
      • Zmienne łańcuchowe (78)
      • Tłumacz alfabetu Morse'a (79)
      • Dane (80)
      • Zmienne globalne i funkcja setup (81)
      • Funkcja loop (81)
      • Funkcja flashSequence (83)
      • Funkcja flashDotOrDash (84)
      • Składanie całości programu (85)
      • Podsumowanie (86)

Rozdział 6. Wejścia i wyjścia (87)

      • Wyjścia cyfrowe (87)
      • Wejścia cyfrowe (90)
      • Rezystor podwyższający (91)
      • Wewnętrzny rezystor podwyższający (94)
      • Usuwanie stuków (94)
      • Wyjścia analogowe (99)
      • Wejścia analogowe (101)
      • Podsumowanie (102)

Rozdział 7. Standardowa biblioteka Arduino (103)

      • Liczby losowe (103)
      • Funkcje matematyczne (105)
      • Manipulacja bitami (106)
      • Zaawansowane funkcje wejścia i wyjścia (108)
      • Generowanie tonów (108)
      • Wprowadzanie rejestru przesuwnego (109)
      • Przerwania (110)
      • Podsumowanie (112)

Rozdział 8. Zapisywanie danych (113)

      • Stałe (113)
      • Przechowywanie danych w pamięci flash (114)
      • EEPROM (116)
      • Przechowywanie wartości zmiennej typu int w pamięci EEPROM (117)
      • Korzystanie z biblioteki AVR EEPROM (117)
      • Przechowywanie wartości typu float w pamięci EEPROM (118)
      • Przechowywanie łańcucha w pamięci EEPROM (119)
      • Wymazywanie zawartości pamięci EEPROM (120)
      • Kompresja (121)
      • Kompresja zakresu (121)
      • Podsumowanie (122)

Rozdział 9. Wyświetlacze (123)

      • Alfanumeryczne wyświetlacze LCD (124)
      • Tablica wyświetlająca komunikaty za pośrednictwem interfejsu USB (124)
      • Korzystanie z wyświetlacza (127)
      • Inne funkcje biblioteki wyświetlacza LCD (127)
      • Graficzne wyświetlacze OLED (128)
      • Podłączanie wyświetlacza OLED (128)
      • Szkic (129)
      • Podsumowanie (131)

Rozdział 10. Arduino i programowanie aplikacji internetu rzeczy (133)

      • Komunikacja z serwerami sieciowymi (134)
      • HTTP (134)
      • HTML (134)
      • Arduino w roli serwera sieci Web (136)
      • Sterowanie pracą Arduino za pośrednictwem sieci (138)
      • Serwer sieciowy Node MCU (143)
      • Sterowanie pracą płytki Node MCU za pośrednictwem sieci (147)
      • Wywoływanie usług sieciowych (150)
      • Współpraca płytki Arduino Uno z usługą IFTTT (152)
      • Płytka Node MCU ESP8266 i usługa IFTTT (154)
      • Inne opcje projektów internetu rzeczy (155)
      • Arduino Yun (156)
      • Particle Photon (156)
      • Podsumowanie (156)

Rozdział 11. C++ i biblioteki (157)

      • Mechanizmy obiektowe (157)
      • Klasy i metody (157)
      • Przykład wbudowanej biblioteki (158)
      • Tworzenie bibliotek (158)
      • Plik nagłówkowy (158)
      • Plik implementacji (160)
      • Uzupełnianie swojej biblioteki (160)
      • Podsumowanie (162)

Skorowidz (165)

Pierwsze kroki w świecie Arduino

Elektronicy, którzy chcą budować własne urządzenia o niemal dowolnym stopniu skomplikowania, a jednocześnie znacznie ułatwić sam proces projektowania, bardzo często sięgają po płytki Arduino. Platforma ta dostarcza im gotowych modułów o pożądanych funkcjonalnościach.

Arduino dla początkujących. Podstawy i szkice - Wydanie II - Simon Monk to publikacja odpowiednia nawet dla osób, które po raz pierwszy analizują w swoim warsztacie budowę modułu. W pierwszym rozdziale znajdą bowiem zarówno opis płytki drukowanej, jak i prezentację rodziny Arduino i jej klonów.

Od pierwszego podłączenia do aplikacji IoT

Simon Monk pamięta o tym, że wśród czytelników jego książki znajdą się osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę nie tylko z elektroniką, ale także z programowaniem. Stąd na początku monografii znalazło się również wprowadzenie do gramatyki języka C, w tym funkcji, tablic i łańcuchów.

W dalszej części publikacji autor przechodzi już do konkretów związanych z samymi modułami. Zaczyna od zagadnień prostszych, jak wejścia i wyjścia cyfrowe oraz analogowe, a następnie przechodzi do rejestracji danych, obsługi wyświetlaczy, a nawet projektów IoT. Wszystkie omówione w książce przykłady można pobrać ze strony Wydawnictwa Helion.

Książka - Autor Simon Monk
Książka - ISBN 978-83-246-8707-7
Książka - Oprawa miękka
Książka - Wydawnictwo Helion

Wysyłka w dniu zamówienia

Zaksięgowanie wpłaty za zamówienie na naszym koncie w dzień roboczy do godziny 12:00 oznacza wysyłkę towaru jeszcze tego samego dnia! 

Czas realizacji płatności uzależniony jest od godzin sesji ELIXIR banków nadawcy i odbiorcy przelewu (więcej informacji na ten temat np. na stronie https://www.kiedy-przelew.pl/).

Darmowa wysyłka w Polsce już od 300 zł

Jeśli kwota do zapłaty za produkty przekroczy 300 zł dostawa gratis! Dotyczy zamówień opłaconych przed wysyłką. Zamówienia pobraniowe wysyłamy gratis od 500 zł.

Zamówienia wielkogabarytowe, przekraczające standardowe wymiary przesyłek kurierskich mogą zostać wysłane na palecie. Czas doręczenia takiej przesyłki wynosi 1-3 dni robocze od momentu nadania.

Wysyłka na terenie Polski

Card image cap
Poczta Polska
  • Termin dostawy: 1-3 dni
  • Płatność z góry: od 9,90 zł
  • Płatność przy odbiorze: 17,90 zł
  • Ubezpieczenie: 1000 zł
Card image cap
Kurier GLS
  • Termin dostawy: 24h
  • Płatność z góry: od 14,90 zł
  • Płatność przy odbiorze: 22,90 zł
  • Ubezpieczenie: 6000 zł
Card image cap
Inpost Paczkomaty 24/7
  • Termin dostawy: 1-3 dni
  • Płatność z góry: od 12,90 zł
  • Ponad 11 000 Paczkomatów
  • Ubezpieczenie: 200 zł
Card image cap
Inpost Kurier
  • Termin dostawy: 24h
  • Płatność z góry: od 16,90 zł
  • Ubezpieczenie: do 100 000 zł
  • Dostawa pod wskazany adres

Wysyłka za granicę

Kurier GLS - strefa 1

Austria, Belgia, Chrowacja, Czechy, Dania, Niemcy, Holandia, Słowacja

  • Termin dostawy: 2-4 dni
  • Płatność z góry: 35 zł
Kurier GLS - strefa 2

Bułgaria, Estonia, Francja, Litwa, Luksemburg,  Łotwa, Portugalia, Rumunia, San Marino, Słowenia, Węgry, Włochy

  • Termin dostawy: 2-5 dni
  • Płatność z góry: 50 zł
Kurier GLS - strefa 3

Finlandia, Grecja, Hiszpania, Irlandia, Szwecja

  • Termin dostawy: 2-7 dni
  • Płatność z góry: 80 zł

Formy płatności

Card image cap
PayU
  • Płatność natychmiastowa. Twoja wpłata trafi na nasze kontro w ciągu kilku minut.

    W tym:
Card image cap
Przelew tradycyjny
  • Po złożeniu zamówienia otrzymasz od nas numer konta bankowego do dokonania przelewu.

    W zależności od banku Twoja wpłata dotrze do nas w ciągu 1-2 dni roboczych.
Card image cap
Pobranie
  • Za zakupy zapłacisz bezpośrednio przy odbiorze paczki. Pamiętaj o przygotowaniu odliczonej kwoty.

    Maksymalna wartość zamówienia płatnego za pobraniem to 6 000 zł.

Jako pierwszy zadaj pytanie dotyczące tego produktu!

Opinie o produkcie

Arduino dla początkujących. Podstawy i szkice - Wydanie II - Simon Monk

5/5

Średnia Ocena

15

Opinie Klientów
20.04.2022
Jest OK.
14.04.2022
Bardzo fajnie napisana książka dla każdego kto stawia swoje pierwsze kroki w świecie Arduino
09.03.2022
Książka jak najbardziej przydatna. Wszystko jasno wytłumaczone.
30.09.2021
Książka ok. Duża dawka wiedzy o Arduino.
30.09.2021
Książka ok. Duża dawka wiedzy o Arduino.
30.07.2021
Wszystko pasuje. Polecam
30.07.2021
Wszystko pasuje. Polecam
15.05.2021
Książka powinna nosić tytuł "Arduino wstęp do programowania". i dałem 5 gwiazdek. Niestety ja nie mogę znaleźć książki dla naprawdę początkujących. Kupiłem "Arduino dla dzieci". Tam już lepiej, chociaż bardzo pomieszano poziom podstawowych informacji o elektronice (elementy itp.) - wręcz infantylny z pojęciami już czysto programistycznymi. Zmienne, stałe, kompilacja, stany logiczne, wejścia cyfrowe, analogowe... - Często bez żadnych wyjaśnień dla dzieci !
15.05.2021
Książka powinna nosić tytuł "Arduino wstęp do programowania". i dałem 5 gwiazdek. Niestety ja nie mogę znaleźć książki dla naprawdę początkujących. Kupiłem "Arduino dla dzieci". Tam już lepiej, chociaż bardzo pomieszano poziom podstawowych informacji o elektronice (elementy itp.) - wręcz infantylny z pojęciami już czysto programistycznymi. Zmienne, stałe, kompilacja, stany logiczne, wejścia cyfrowe, analogowe... - Często bez żadnych wyjaśnień dla dzieci !
04.05.2021
brak uwag
04.05.2021
Bardzo fajna książka . Dziękuję i polecam
04.05.2021
brak uwag
04.05.2021
Bardzo fajna książka . Dziękuję i polecam
21.03.2021
Super, na pewno będzie pomocna
21.03.2021
Super, na pewno będzie pomocna

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Produkty z tej samej kategorii: