- EOL
Uwaga! Sprzedaż produktu została zakończona. Sprawdź inne w tej kategorii. |
Opis produktu: Programowanie dla początkujących w 24 godziny. Wydanie IV - Greg Perry, Dean Miller
Czwarte wydanie samouczka, dzięki któremu w ramach 24 godzinnych lekcji można przyswoić podstawy programowania. Książka przedstawia działanie programów, reguły stosowane przez profesjonalistów przy ich projektowaniu. Dowiesz się, jak wygląda świat programistów i na czym dokładnie polega programowanie w korporacjach. Znajduje się tu także wprowadzenie do kilku najpopularniejszych języków programowania, co pozwoli na ich porównanie i ułatwi wybór języka do dalszej nauki. Każdy z 24 rozdziałów zawiera materiał, który można opanować w ciągu godziny. Dodatkowo naukę ułatwiają instrukcje, quizy, ćwiczenia i praktyczne przykłady.
Spis treści
O autorach 11
Podziękowania 12
Wprowadzenie 13
CZĘŚĆ I. ZACZNIJ PROGRAMOWAĆ JUŻ DZIŚ
Godzina 1. Praktyczne ćwiczenia z programowania 19
-
- Przygotuj się do programowania 19
- Co robi program komputerowy? 20
- Często powtarzane mity na temat programowania 21
- Istnieje już wiele programów 23
- Programiści są poszukiwani na rynku pracy 23
- Prawdziwa wartość programów 24
- Użytkownicy zwykle nie są właścicielami programów 24
- Udostępnianie programów komputerowych 24
- Twój pierwszy program 26
- Komentarze objaśniające kod 28
- Wpisywanie własnego programu 29
- Podsumowanie 31
- Pytania i odpowiedzi 32
- Warsztaty 32
Godzina 2. Proces i techniki 35
-
- Do czego potrzebne są programy? 35
- Programy, programy, wszędzie programy 38
- Programy jako wskazówki 39
- Podsumowanie 48
- Pytania i odpowiedzi 48
- Warsztaty 48
Godzina 3. Projektowanie programu 51
-
- Dlaczego potrzebny jest projekt? 51
- Umowa między użytkownikiem a programistą 52
- Etapy projektowania 53
- Podsumowanie 65
- Pytania i odpowiedzi 65
- Warsztaty 66
Godzina 4. Pobieranie danych wejściowych i wyświetlanie danych wyjściowych 69
-
- Wyświetlanie danych na ekranie za pomocą Pythona 69
- Przechowywanie danych 72
- Przypisywanie wartości 73
- Pobieranie danych z klawiatury za pomocą metody input() 75
- Podsumowanie 80
- Pytania i odpowiedzi 80
- Warsztaty 81
Godzina 5. Przetwarzanie danych z wykorzystaniem liczb i słów 83
-
- Jeszcze o łańcuchach znaków 83
- Wykonywanie obliczeń matematycznych w Pythonie 87
- W jaki sposób komputery wykonują obliczenia? 89
- Używanie znaków Unicode 92
- Przegląd funkcji 93
- Podsumowanie 98
- Pytania i odpowiedzi 99
- Warsztaty 99
CZĘŚĆ II. PODSTAWY PROGRAMOWANIA
Godzina 6. Sterowanie programami 103
-
- Porównywanie danych za pomocą instrukcji if 103
- Pisanie warunków 106
- Pętle 108
- Podsumowanie 116
- Pytania i odpowiedzi 116
- Warsztaty 116
Godzina 7. Narzędzia do debugowania 119
-
- Pierwszy błąd 119
- Wszystko zależy od precyzji 120
- Pisz przejrzyste programy 126
- Dodatkowe techniki debugowania 127
- Podsumowanie 128
- Pytania i odpowiedzi 128
- Warsztaty 129
Godzina 8. Techniki programowania strukturalnego 131
-
- Programowanie strukturalne 131
- Umieszczanie kodu w Pythonie w funkcjach 137
- Testowanie programu 139
- Profilowanie kodu 141
- Wróćmy do programowania 141
- Podsumowanie 142
- Pytania i odpowiedzi 142
- Warsztaty 142
Godzina 9. Pisanie algorytmów 145
-
- Liczniki i akumulatory 146
- Listy w Pythonie 148
- Obliczanie łącznych wartości za pomocą akumulatorów 151
- Przestawianie wartości 152
- Sortowanie 153
- Przeszukiwanie list 158
- Więcej o funkcjach 164
- Pętle zagnieżdżone 167
- Podsumowanie 168
- Pytania i odpowiedzi 168
- Warsztaty 168
CZĘŚĆ III. JAVA I PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE
Godzina 10. Programowanie w Javie 173
-
- Wprowadzenie do Javy 174
- Java udostępnia zawartość wykonywalną 176
- Automatyczne wykonywanie 177
- Zawartość wykonywalna dostosowana do wielu systemów 178
- Podsumowanie użytkowania Javy 179
- Zacznij od niezależnego programu w Javie 180
- Interfejs Javy 181
- Kwestie bezpieczeństwa 182
- Java jako język do pisania gier 183
- Mechanizmy języka Java 183
- Przygotowania do rozpoczęcia 187
- Podsumowanie 188
- Pytania i odpowiedzi 188
- Warsztaty 188
Godzina 11. Szczegółowe omówienie Javy 191
-
- Definiowanie danych w Javie 191
- Operatory 196
- Sterowanie programem 200
- Od szczegółów do ogólnego poziomu 205
- Podsumowanie 206
- Pytania i odpowiedzi 206
- Warsztaty 206
Godzina 12. Java ma klasę 209
-
- Używanie środowiska NetBeans do uruchamiania programów Javy 209
- Przejście do graficznego interfejsu użytkownika 213
- Java i programowanie obiektowe 215
- Omówienie klas 216
- Czy rozumiesz programowanie obiektowe? 218
- Za wykonywanie zadań w klasach odpowiadają metody 218
- Podsumowanie 221
- Pytania i odpowiedzi 221
- Warsztaty 221
CZĘŚĆ IV. TWORZENIE WITRYN INTERNETOWYCH W HTML-U I JAVASCRIPCIE
Godzina 13. HTML5 i CSS3 225
-
- Programowanie w HTML-u 225
- Prostszy przykład 230
- Szybkie wprowadzenie do HTML-a 231
- Używanie stylów CSS do określania wyglądu tekstu 234
- Dodawanie grafiki do witryn za pomocą HTML-a 236
- Podsumowanie 237
- Pytania i odpowiedzi 238
- Warsztaty 238
Godzina 14. JavaScript 241
-
- Początki z JavaScriptem 241
- Stosowanie komentarzy w JavaScripcie 242
- Pisanie pierwszego programu w JavaScripcie 242
- Wyświetlanie danych na ekranie za pomocą JavaScriptu 245
- Zmienne w JavaScripcie 245
- Pobieranie danych z klawiatury za pomocą metody prompt 246
- Porównywanie danych za pomocą instrukcji if 250
- Pętle 251
- Podsumowanie 253
- Pytania i odpowiedzi 253
- Warsztaty 254
Godzina 15. Radość z programowania w JavaScripcie 257
-
- Zmienianie zdjęć na stronie 257
- Rejestrowanie pozycji kursora myszy 262
- Dodawanie do witryny paska z powtarzanymi informacjami 264
- Podsumowanie 267
- Pytania i odpowiedzi 267
- Warsztaty 268
Godzina 16. JavaScript i AJAX 271
-
- Wprowadzenie do AJAX-a 271
- Używanie obiektów typu XMLHttpRequest 275
- Tworzenie prostej biblioteki AJAX-owej 277
- Tworzenie quizu z wykorzystaniem AJAX-a i opisanej biblioteki 279
- Podsumowanie 283
- Pytania i odpowiedzi 283
- Warsztaty 284
CZĘŚĆ V. INNE JĘZYKI PROGRAMOWANIA
Godzina 17. SQL 287
-
- Relacyjne bazy danych 287
- Podstawowe zapytania w SQL-u 289
- Pobieranie rekordów z bazy 290
- Wstawianie i modyfikowanie rekordów w bazie danych 292
- Usuwanie rekordów z bazy 294
- Dodawanie, usuwanie i modyfikowanie pól w istniejącej tabeli 295
- Podsumowanie 297
- Pytania i odpowiedzi 297
- Warsztaty 298
Godzina 18. Skrypty w PHP 301
-
- Czego potrzebujesz do programowania w PHP? 301
- Podstawowe struktury ze skryptów PHP 303
- Pętle 307
- Cegiełki języka PHP: zmienne, typy danych i operatory 309
- Używanie i tworzenie funkcji w PHP 318
- Praca z obiektami w języku PHP 322
- Typowe zastosowania języka PHP 326
- Podsumowanie 327
- Pytania i odpowiedzi 327
- Warsztaty 328
Godzina 19. Programowanie w językach C i C++ 331
-
- Wprowadzenie do języka C 331
- Czego potrzebujesz do programowania w językach C i C++? 332
- Spojrzenie na kod w C 333
- Dane w języku C 335
- Funkcje w C 336
- Operatory w C 343
- Instrukcje sterujące w C są takie jak w Pythonie 343
- Nauka języka C++ 343
- Terminologia obiektowa 344
- Podstawowe różnice między językami C i C++ 344
- Wprowadzenie do obiektów w języku C++ 346
- Co dalej? 351
- Podsumowanie 352
- Pytania i odpowiedzi 353
- Warsztaty 353
Godzina 20. Programowanie w języku Visual Basic 2019 355
-
- Zawartość ekranu w środowisku Visual Basica 355
- Tworzenie od podstaw prostej aplikacji 357
- Inne uwagi związane z programowaniem w Visual Basicu 364
- Następny krok 366
- Podsumowanie 367
- Pytania i odpowiedzi 367
- Warsztaty 367
Godzina 21. C# i platforma .NET Core 369
-
- Przeznaczenie platformy .NET 369
- Środowisko CLR 370
- Biblioteka FCL 371
- Platforma przetwarzania równoległego 372
- Środowisko DLR 372
- Język C# 372
- Podsumowanie 379
- Pytania i odpowiedzi 380
- Warsztaty 380
CZĘŚĆ VI. BRANŻA PROGRAMISTYCZNA
Godzina 22. Programowanie w firmach 385
-
- Działy przetwarzania danych i IT 385
- Stanowiska związane z komputerami 389
- Nazwy stanowisk 390
- Ustrukturyzowane przeglądy 396
- Przenoszenie programu do środowiska produkcyjnego 397
- Konsulting 399
- Podsumowanie 399
- Pytania i odpowiedzi 399
- Warsztaty 400
Godzina 23. Rozpowszechnianie aplikacji 403
-
- Kwestie związane z rozpowszechnianiem aplikacji 403
- Korzystanie z systemu kontroli wersji 407
- Podsumowanie 407
- Pytania i odpowiedzi 408
- Warsztaty 408
Godzina 24. Przyszłość programowania 411
-
- Przydatne narzędzia 411
- Czy programowanie przestanie być potrzebne? 414
- Wymóg ciągłego dokształcania się 417
- Podsumowanie 418
- Pytania i odpowiedzi 419
- Warsztaty 419
DODATKI
Dodatek A. Instalowanie Pythona 423
-
- Pobieranie Pythona z witryny Python Software Foundation 423
- Instalowanie środowiska Anaconda 425
- Inne środowiska Pythona 428
Dodatek B. Używanie środowiska IDE NetBeans 429
-
- Instalowanie środowiska NetBeans 429
- Tworzenie nowego projektu 430
- Tworzenie nowych klas Javy 431
- Uruchamianie aplikacji 433
- Usuwanie błędów 434
Dodatek C. Słowniczek 437
Informacje o autorach
Greg Perry - programista, trener, konsultant. Doświadczony nauczyciel, który wprowadził tysiące osób w świat programowania. Autor 75 książek poświęconych programowaniu (ich łączny nakład przekroczył 2 miliony egzemplarzy).
O autorze
Dean Miller - pisarz i redaktor z więcej niż dwudziestoletnim doświadczeniem w branży wydawniczej. W trakcie swojej kariery wydał wiele bestsellerów, a wśród nich całą serię „Teach Yourself in 21 Days”, „Teach Yourself in 24 Hours” oraz „Unleashed”. Wiele z nich zostało wydanych również przez wydawnictwo Helion.