• EOL

Android Studio. Podstawy tworzenia aplikacji - Andrzej Stasiewicz

Indeks: KSZ-04648 EAN: 9788328313989

Wydawnictwo: Helion. Książka ta wprowadza czytelnika w świat programowania w środowisku Android Studio.

Android Studio. Podstawy tworzenia aplikacji - Andrzej Stasiewicz
37,00 zł
35,24 zł netto
Zapłać później
Powiadom o dostępności
Niedostępny
Produkt wycofany
Producent: Helion

Uwaga!

Sprzedaż produktu została zakończona. Sprawdź inne w tej kategorii.

Opis produktu: Android Studio. Podstawy tworzenia aplikacji - Andrzej Stasiewicz

System operacyjny Android zawładnął światem urządzeń mobilnych, dzięki swojej uniwersalności instalowany jest na większości smartfonach i tabletach. Jednak różnorodność parametrów tych urządzeń powoduje, że jest on bardzo skomplikowany. Jeśli chcesz nauczyć się tworzyć aplikacje na Androida, sięgnij po tę książkę i zacznij przygodę z programowaniem urządzeń mobilnych.

 

Podczas lektury czytelnik zapozna się z oficjalnym środowiskiem programistycznym Android Studio. Dowie się jak przygotować swoje środowisko pracy, tak aby w łatwy sposób przejść przez trudy programowania pierwszych aplikacji. Nauczy się jak tworzyć obrazy i animacje. Dowie się jak wykorzystać takie elementy programowania jak dodawanie elementów Java do różnych aplikacji. Na koniec czytelnik pozna najważniejsze mechanizmy w programowaniu urządzeń mobilnych.

 

W książce zawarte są takie zagadnienia jak:

  • Instalacja i konfiguracja środowiska
  • Pierwsza aplikacja
  • Wygląd pierwszej aplikacji
  • Graficzne zasoby aplikacji
  • Więcej o wyglądzie aplikacji
  • Podstawy programowania
  • Przygotowanie i uruchomienie animacji
 

Przykłady wykorzystane w książce dostępne on-line

 

Spis treści

 

Wstęp (5)

 

Rozdział 1. Instalowanie środowiska programistycznego (9)

  • Instalowanie Javy (10)
  • Instalacja środowiska Android Studio (11)
  • Pierwsze uruchomienie Android Studio (13)
  • Emulatory urządzeń (15)
  • Prawdziwe urządzenia (18)
 

Rozdział 2. Pierwsza aplikacja (21)

  • Kreator nowej aplikacji (21)
  • Nowa aplikacja (24)
 

Rozdział 3. Wygląd pierwszej aplikacji (33)

  • Katalog res - zasoby aplikacji (33)
  • Edycja wyglądu aplikacji (34)
  • Layouty, czyli wyglądy aplikacji (38)
    • RelativeLayout - jeden obiekt jest położony tam, gdzie trzeba, a pozostałe są dowiązane do niego (38)
    • LinearLayout - obiekty ułożone obok siebie (40)
    • TableLayout - obiekty ułożone w oczkach sieci (41)
 

Rozdział 4. Graficzne zasoby aplikacji (49)

  • Ikona główna aplikacji (49)
  • Obrazki i struktura katalogów drawable (51)
  • Bitmap, czyli mapa bitowa (54)
  • Mapa bitowa opakowana w atrybuty XML (58)
  • Wiele map bitowych w jednym opakowaniu XML (63)
 

Rozdział 5. Więcej o wyglądzie aplikacji (69)

  • ScrollView - gdy ekran jest za mały (69)
  • Kolory (74)
  • Shapes - kształty (76)
 

Rozdział 6. Programowanie czas zacząć! (87)

  • Przycisk Koniec (87)
  • Zegarek dla ubogich (92)
  • Plansza do gry w kółko i krzyżyk, a przy okazji definiowanie stylów (97)
 

Rozdział 7. Efekty specjalne (107)

  • Przygotowanie animacji (108)
  • Przygotowanie interfejsu użytkownika (112)
  • Uruchomienie animacji (114)
  • Animacja innych komponentów (118)
  • Łączenie animacji (120)
  • Animacja poklatkowa map bitowych (122)
 

Rozdział 8. Własne komponenty graficzne (129)

  • Komponenty rozszerzają bazowy superkomponent View (130)
  • Przegląd możliwości graficznych (140)
 

Rozdział 9. Mapy bitowe (153)

  • Mapa bitowa zaczerpnięta z zasobów aplikacji (153)
  • Rysowanie na mapie bitowej zaczerpniętej z zasobów aplikacji (160)
  • Przekształcenie mapy bitowej techniką piksel po pikselu (163)
  • Uzyskanie nowej, czystej mapy bitowej (165)
 

Rozdział 10. Wątek w drugim planie (177)

  • Klasa AsyncTask i rysowanie w drugim planie (177)
  • Ściąganie danych z internetu (191)
 

Rozdział 11. Więcej ekranów dla aplikacji (201)

  • Okno główne i okna poboczne (201)
  • Action Bar jako centrum zarządzania aktywnościami aplikacji (213)
 

Skorowidz (225)

Pisz własne aplikacje na system Android

Powszechność systemu Android na urządzenia mobilne sprawiła, że trzeba dziś brać go pod uwagę we wszystkich projektach aplikacji. Zdecydowana większość produktów przeznaczonych na smartfony i tablety posiada obecnie wersje przeznaczone zarówno dla systemu iOS, jak i właśnie Android.

Oficjalnym środowiskiem programistycznym dla tego systemu jest Android Studio. Książka Andrzeja Stasiewicza, polskiego informatyka i popularyzatora wiedzy z zakresu programowania, w przystępny sposób wprowadza czytelnika we wszystkie obszary ważne dla programisty aplikacji mobilnych.

Praktyczny podręcznik z wieloma przykładami

Android Studio. Podstawy tworzenia aplikacji - Andrzej Stasiewicz to publikacja skierowana nawet do całkowicie początkujących adeptów programowania aplikacji. Autor rozpoczyna swój wykład od instalacji Android Studio i uruchamiania kreatora.

Na kolejnych stronach publikacji czytelnik dowie się, w jaki sposób projektować graficzne zasoby aplikacji, jak nadawać im oczekiwany wygląd, wprowadzać do nich animacje, czy też inne elementy funkcjonalne stworzone w języku Java. Omówione w książce przykłady dostępne są dodatkowo na stronie wydawcy.

Szerokość opakowania 0.001 cm
Wysokość opakowania 0.001 cm
Głębokość opakowania 0.001 cm
Masa opakowania 0.001 kg

Jako pierwszy zadaj pytanie dotyczące tego produktu!

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Produkty z tej samej kategorii: