- EOL
Uwaga! Sprzedaż produktu została zakończona. Sprawdź inne urządzenia w tej kategorii. |
Specyfikacja
- Napięcie zasilania: 5 V do 12 V
- Sterownik: L298P
- Liczba obsługiwanych silników: 2
- Maksymalny prąd na kanał: 2 A
- Możliwość pomiaru natężenia prądu
Opis
Moduł daje możliwość sterowania dwoma silnikami prądu stałego (DC) z wykorzystaniem zestawów Arduino. Układ pozwala na regulację kierunku i prędkości obrotowej silników DC o poborze prądu do 2 A. Posiada także możliwość szybkiego zatrzymania oraz pomiaru natężenia prądu, jaki pobierają podłączone silniki.
Ta wersja Arduino Motor Shield dostarczana jest w dużym, ozdobnym pudełku z mini plakatem Arduino w środku.
Zasilanie
Aby nie uszkodzić portu komputera oraz modułu Arduino poprzez pobór stosunkowo dużego prądu przez silniki, linia zasilania z USB została odseparowana od zasilania samych silników. Producent zaleca podłączenie zewnętrznego źródła zasilania. Do tego celu mogą służyć zasilacz DC lub dowolny akumulator. Użytkownik może także zasilać osobno moduł Arduino i nakładkę Motor Shield. W tym celu należy rozłączyć zworkę Vin Connect, znajdującą się na odwrocie płytki. Jest to wskazane w przypadku napięcia zasilania wyższego niż 12 V.
Zworka zasilania nakładki Motor Shield. Domyślnie złączona (po lewej). Aby odseparować zasilanie, należy połączenie przerwać (zgodnie z czerwoną linią na rysunku po prawej).
Wejścia/Wejścia
Nakładka działa w oparciu o dwukanałowy sterownik silników L298. Oznacza to, że użytkownik ma możliwość podłączenia dwóch silników, o maksymalnym poborze prądu do 2A dla każdego. Shield wykorzystuje 8 wyprowadzeń Arduino:
Funkcja | Piny kanału A | Piny kanału B |
---|---|---|
Kierunek | D12 | D13 |
PWM | D3 | D11 |
Hamowanie | D9 | D8 |
Pomiar prądu |
A0 |
A1 |
Jeśli funkcja hamownia lub pomiaru prądu nie będzie wykorzystywana, można wyprowadzenia D9, D8, A0 i A1 w dalszym ciągu używać jako wyjścia/wejścia ogólnego przeznaczenia. W tym celu należy przerwać zworki znajdujące się od spodu nakładki Motor Shield:
- BRAKE A - rozłączenie wyłącza opcję hamowania silnika podłączonego do kanału A, natomiast uwalnia pin D9
- BRAKE B - rozłączenie wyłącza opcję hamowania silnika podłączonego do kanału B, natomiast uwalnia pin D11
- SNS 0 - rozłączenie wyłącza opcję pomiaru prądu dla silnika podłączonego do kanału A, natomiast uwalnia pin A0
- SNS 1 - rozłączenie wyłącza opcję pomiaru prądu dla silnika podłączonego do kanału B, natomiast uwalnia pin A1
Zworki domyślnie połączone. Hamowanie i pomiar prądu możliwe.
Aby wyłączyć opcję hamowania i pomiaru prądu i używać wyprowadzeń jako ogólne wejścia/wyjścia należy przerwać połączenia zgodnie z czerwona linią na powyższym rysunku.
Podłączenie silników
Silniki należy podłączyć do złącza typu ARK znajdującego się w lewej, dolnej części nakładki. Konektory są bardzo praktyczne, pozwalają na montaż dowolnego przewodu poprzez przykręcenie go śrubką przy pomocy wkrętaka. To w jaki sposób podłączymy wyprowadzenia silnika, decyduje o tym w którą stronę będzie się on kręcił przy odpowiednim sterowaniu.
Przydatne linki |