• EOL

Android. Podstawy tworzenia aplikacji - Andrzej Stasiewicz

Indeks: KSZ-03516 EAN: 9788324670062

Wydawnictwo: Helion. Książka pokazuje jak tworzyć aplikacje działające na systemie operacyjnym Android.

Android. Podstawy tworzenia aplikacji - Andrzej Stasiewicz
37,90 zł
36,10 zł netto
Zapłać później
Powiadom o dostępności
Niedostępny
Produkt wycofany
Producent: Helion

Uwaga!

Sprzedaż produktu została zakończona. Sprawdź inne w tej kategorii.

Opis produktu: Android. Podstawy tworzenia aplikacji - Andrzej Stasiewicz

W bardzo krótkim czasie Android stał najpopularniejszym systemem operacyjnym na świecie. Obecnie obsługuje on znaczną większość urządzeń mobilnych, a w sieci dostępne jest ponad 450 tysięcy aplikacji działających na tym systemie.

Android. podstawy tworzenia aplikacji - Andrzej Stasiewicz

Android. Podstawy tworzenia aplikacji - Andrzej Stasiewicz.

Aby tworzyć własne programy kompatybilne z systemem Android potrzebna jest znajomość platformy, podstaw programowania obiektowego oraz języka Java. Książka ta przybliża tę wiedzę, ułatwiając czytelnikom rozpoczęcie przygody z oprogramowaniem firmy Google. Podczas lektury czytelnik pozna podstawy języka Java oraz budowę aplikacji działających w Androidzie. Dowie się jak posługiwać się odpowiednimi narzędziami oraz jak korzystać z zasobów graficznych, czy też funkcji systemowych. Nauczy się jak pobierać dane z sieci oraz tworzyć nowe wątki.

Android. podstawy tworzenia aplikacji - Andrzej Stasiewicz

Android. Podstawy tworzenia aplikacji - Andrzej Stasiewicz.

Dzięki informacjom zawartym w książce poznasz:

  • Podstawy programowania urządzeń mobilnych
  • Wyposażenie warsztatu pracy programisty
  • Tworzenie prostych aplikacji dla Androida
  • Definiowanie układów obiektów na ekranie
  • Korzystanie z zasobów graficznych aplikacji
  • Uruchamianie i kontrolowanie wątków
  • Tworzenie aplikacji wieloekranowych
 

Przykłady wykorzystane w książce dostępne on-line. Fragment książki do przeczytania on-line.

 

Spis treści

Wstęp (5)

Rozdział 1. Instalowanie środowiska programistycznego (9)

  • Instalowanie Android SDK, Javy i edytora Eclipse (9)
  • Konfiguracja środowiska programistycznego Eclipse (11)
  • Pierwsza aplikacja (15)
 

Rozdział 2. Wygląd pierwszej aplikacji (19)

  • Katalog res - zasoby aplikacji (19)
  • Layouts, czyli wyglądy aplikacji (22)
    • LinearLayout - obiekty ułożone obok siebie (24)
    • TableLayout - obiekty ułożone w oczkach sieci (27)
    • AbsoluteLayout - rozłożenie swobodne (32)
 

Rozdział 3. Graficzne zasoby aplikacji (39)

  • Struktura katalogów drawable (39)
  • Emulatory o ekranach różnej jakości (41)
  • Bitmap, czyli mapa bitowa (43)
  • Mapa bitowa opakowana w atrybuty XML (48)
  • Wiele map bitowych w jednym opakowaniu XML (52)
 

Rozdział 4. Więcej o wyglądzie aplikacji (57)

  • ScrollView - ekran z gumy (57)
  • Kolory (61)
  • Shapes - kształty (68)
 

Rozdział 5. Programowanie czas zacząć! (77)

  • Przycisk "Koniec" (77)
  • Zegarek dla ubogich (82)
  • Kółko i krzyżyk, a przy okazji definiowanie stylów (87)
 

Rozdział 6. Efekty specjalne (97)

  • Przygotowanie animacji (98)
  • Przygotowanie interfejsu użytkownika (103)
  • Uruchomienie animacji (105)
  • Animacja innych komponentów (108)
  • Łączenie animacji (110)
  • Animacja poklatkowa map bitowych (113)
 

Rozdział 7. Własne komponenty graficzne (121)

  • Komponenty rozszerzają bazowy superkomponent View (122)
  • Przegląd możliwości graficznych (132)
 

Rozdział 8. Mapy bitowe (145)

  • Mapa bitowa zaczerpnięta z zasobów aplikacji (145)
  • Rysowanie na mapie bitowej zaczerpniętej z zasobów aplikacji (152)
  • Przekształcenie mapy bitowej techniką piksel po pikselu (154)
  • Uzyskanie nowej, czystej mapy bitowej (156)
 

Rozdział 9. Wątek w drugim planie (167)

  • Klasa AsyncTask i rysowanie w drugim planie (167)
  • Ściąganie danych z internetu (181)
 

Rozdział 10. Więcej ekranów dla aplikacji (191)

  • Okno główne (192)
  • Ta sama aplikacja napisana lepiej, bo krócej (205)
 

Słowniczek (211)

 

Skorowidz (213)

“Android. Podstawy tworzenia aplikacji” - Andrzej Stasiewicz

Android to niezwykle popularny system operacyjny przeznaczony m.in. dla urządzeń mobilnych takich jak smartfony, tablety czy notebooki. Ponadto jest instalowany w niektórych telewizorach.

Liczba aplikacji dostępnych na system operacyjny Android wynosi około 3 miliony. Chcąc stworzyć oprogramowanie w pełni kompatybilne z tym systemem, warto sięgnąć po kompendium wiedzy na ten temat. Andrzej Stasiewicz jest autorem książki “Android. Podstawy tworzenia aplikacji”, która krok po kroku wyjaśnia, jak rozpocząć przygodę z tworzeniem oprogramowania.

Skondensowana dawka praktycznej wiedzy

Opisywana książka w prosty i przede wszystkim przystępny dla każdego sposób opisuje cały proces tworzenia oprogramowania w pełni kompatybilnego z systemem operacyjnym Android.

Pozycję można potraktować jako kompendium wiedzy dla początkujących lub usystematyzowanie wiedzy dla osób, które mają już doświadczenie w tworzeniu oprogramowania dla systemu Android.

Książka - Autor Andrzej Stasiewicz
Książka - ISBN 978-83-246-7006-2
Książka - Oprawa miękka
Książka - Wydawnictwo Helion
Szerokość opakowania 0.001 cm
Wysokość opakowania 0.001 cm
Głębokość opakowania 0.001 cm
Masa opakowania 0.001 kg

Jako pierwszy zadaj pytanie dotyczące tego produktu!

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Produkty z tej samej kategorii: