• EOL

Raspberry Pi. Najlepsze projekty - Andrew Robinson, Mike Cook

Indeks: KSZ-02682

Tłumaczenie: Tomasz Walczak. Wydawnictwo: Helion. Książka jest zbiorem 16 różnych projektów do samodzielnego wykonania na Raspberry Pi.

Raspberry Pi. Najlepsze projekty - Andrew Robinson, Mike Cook
62,90 zł
59,90 zł netto
Zapłać później
Powiadom o dostępności
Niedostępny
Produkt wycofany
Producent: Helion
Kompatybilny z: Raspberry Pi

Uwaga!

Sprzedaż produktu została zakończona. Sprawdź inne urządzenia w tej kategorii.

Opis produktu: Raspberry Pi. Najlepsze projekty - Andrew Robinson, Mike Cook

Raspberry Pi jest minikomputerem, który zachęca użytkownika do zabawy oraz kreatywnego myślenia przy tworzeniu własnych projektów. Można go wykorzystać jako serwer WWW, odtwarzacz filmów czy też sterownik urządzeń wykonawczych.

 

Autor książki przedstawia podstawowe informacje, niezbędne do rozpoczęcia pracy z popularną Maliną. Główną część lektury stanowi 16 projektów do samodzielnego wykonania przy pomocy Raspberry Pi. Dowiesz się jak stworzyć grę w kółko i krzyżyk, zbudować własne centrum informacji pogodowej oraz elektroniczny zegar do pomiaru czasu reakcji. A jeżeli chciałbyś mieszkać w inteligentnym domu, projekty zawarte w tej książce pomogą Ci w realizacji tego marzenia.

 

Dzięki informacjom zawartym w tej książce:

  • poznasz budowę i podstawy obsługi Raspberry Pi
  • wygenerujesz labirynt w Minecraft
  • zbudujesz światła dyskotekowe
  • przygotujesz własny czujnik ruchu
  • zrealizujesz swoje elektroniczne marzenia
 

Przykładowe projekty wykorzystane w książce dostępne do pobraniaFragment książki do przeczytania on-line.

 

 

 

Spis treści

 

Wprowadzenie (13)

  • Historia powstania (13)
  • Informatyka użytkowa (14)
  • Dlaczego wszyscy powinni uczyć się informatyki? (14)
  • Poznaj Raspberry Pi (15)
  • O tej książce (16)
  • Jak korzystać z tej książki? (17)
  • Przyszłość (19)
 

CZĘŚĆ I: WPROWADZENIE DO RASPBERRY PI (21)

Rozdział 1. Uruchamianie Raspberry Pi (23)

  • System operacyjny (24)
  • Podłączanie Raspberry Pi (30)
  • Proces ładowania (38)
  • Uruchamianie interfejsu graficznego (39)
  • Uruchamianie terminala w środowisku X (39)
  • Rozwiązywanie problemów (40)
  • Pora rozpocząć zabawę! (42)
 

Rozdział 2. Wprowadzający projekt oprogramowania - generator obelg (43)

  • Uruchamianie pierwszego programu w Pythonie (44)
  • Zapisywanie programu (46)
  • Generowanie obelg (48)
  • Imienne obrażanie znajomych (51)
  • Tworzenie strumienia obelg (53)
  • Łączenie wszystkich elementów (56)
 

CZĘŚĆ II: PROJEKTY OPROGRAMOWANIA (59)

Rozdział 3. Kółko i krzyżyk (61)

  • Błędy (62)
  • Początek (63)
  • Gra dla dwóch zawodników (67)
  • Gra przeciw komputerowi (70)
  • Twoja kolej (79)
 

Rozdział 4. Oto przegląd najnowszych wiadomości (81)

  • Pierwsze telepromptery (82)
  • Pi Prompter (83)
  • Czego potrzebujesz? (83)
  • Krok bliżej do użytecznego programu (88)
  • Gotowy kod programu Pi Prompter (92)
  • Fizyczna budowa telepromptera (96)
  • Twoja kolej (99)
 

Rozdział 5. Ping (101)

  • Wczesne produkty komercyjne (102)
  • Gra Ping (103)
  • Ulepszanie gry Ping (107)
  • Gra dla jednej osoby (111)
  • Wersja dla dwóch graczy (117)
  • Twoja kolej (123)
 

Rozdział 6. Pie Man (125)

  • Pie Man (126)
  • Tworzenie zasobów (127)
  • Przygotowywanie planszy (131)
  • Przebieg gry (135)
  • Wyświetlanie zawartości ekranu (142)
  • Ostatnia funkcja (144)
  • Twoja kolej (149)
 

Rozdział 7. Generowanie labiryntów w Minecrafcie (151)

  • Instalowanie Minecrafta (152)
  • Uruchamianie Minecrafta (153)
  • Gra w Minecrafta (154)
  • Przygotowania do użycia Pythona (156)
  • Używanie modułu Minecrafta (156)
  • Twoja kolej (172)
 

CZĘŚĆ III: PROJEKTY SPRZĘTOWE (173)

Rozdział 8. Kolorowa wersja gry Snap (175)

  • Implementowanie gry (176)
  • Teoria (176)
  • Oprogramowanie do testowania gry (189)
  • Oprogramowanie gry (192)
  • Twoja kolej (196)
 

Rozdział 9. Sprawdź swój czas reakcji (197)

  • Witaj w świecie systemów wbudowanych! (198)
  • Pozyskiwanie komponentów (199)
  • Konfigurowanie karty PiFace Digital (200)
  • Podłączanie karty PiFace Digital (204)
  • Używanie emulatora (204)
  • Komunikowanie się z Pythonem (205)
  • Stoper do pomiaru czasu reakcji (208)
  • Co podłączysz do komputera? (218)
 

Rozdział 10. Twittująca zabawka (219)

  • "Hakowanie" zabawki (220)
  • Jak zmusić zabawkę do mówienia? (224)
  • Poruszanie zabawką (227)
  • Łączenie się z Twitterem (230)
  • Łączenie wszystkich elementów (235)
  • Podsumowanie (238)
 

Rozdział 11. Światła dyskotekowe (241)

  • Definiowanie sekwencji świateł (242)
  • Kod wykonujący inne operacje (244)
  • Trochę teorii (246)
  • Projektowanie sekwensera (247)
  • Implementowanie sekwensera (248)
  • Oświetlenie (254)
  • Używanie dłuższych taśm LED (256)
  • Ruszające się światła (258)
  • Uruchamianie obwodu (262)
  • Twoja kolej (262)
 

Rozdział 12. Zamek do drzwi (263)

  • Ogólne omówienie systemu (264)
  • Systemy krytyczne ze względu na bezpieczeństwo (265)
  • Zamek do drzwi (266)
  • Wstępna wysokopoziomowa symulacja programowa (267)
  • Blok wyjściowy (268)
  • Blok do pobierania danych wejściowych (271)
  • Blok uwierzytelniający użytkownika (271)
  • Odblokowywanie drzwi bez ich dotykania (273)
  • Testowanie programu i mocowanie zamka (278)
  • Łączenie wielu drzwi w sieci (279)
  • Twoja kolej (280)
  • Sztuka programowania (281)
 

Rozdział 13. Automatyzowanie domu (283)

  • IOT (284)
  • Projekt 1. Jak zbudować czujnik ruchu oraz wyłącznik drzwiowy? (284)
  • Projekt 2. Monitorowanie domu za pomocą kamery internetowej (290)
  • Projekt 3. Budowanie termometru (296)
  • Projekt 4. Wysyłanie e-maili z powiadomieniami (300)
  • Projekt 5. Wysyłanie e-maili za pomocą pilota bezprzewodowego (306)
  • Twoja kolej (311)
 

Rozdział 14. Komputerowe sterowanie elektroniką toru z samochodzikami (313)

  • Kupno toru z samochodzikami (314)
  • Podłączanie toru z samochodzikami (314)
  • Testowanie połączeń z torem (316)
  • Pobieranie danych od graczy (316)
  • Oprogramowanie (325)
  • Kod gry (327)
  • Twoja kolej (332)
 

Rozdział 15. Generowanie grafiki i zamieszczanie jej na Facebooku (333)

  • Pomysł (334)
  • Rodzaje enkoderów obrotowych (334)
  • Dane wyjściowe z enkodera (335)
  • Przesyłanie rysunków do Facebooka (342)
  • Ostateczna wersja programu Roto-Sketch (346)
  • Tworzenie symetrycznych wzorów (351)
  • Twoja kolej (355)
 

Rozdział 16. Harmonograf (357)

  • Pomysł (359)
  • Efekt Halla (359)
  • Poznaj Arduino (361)
  • Łączenie różnych elementów (362)
  • Programowanie Arduino (372)
  • Programowanie Raspberry Pi (383)
  • Używanie programu Pendulum Pi (388)
  • Twoja kolej (388)
 

Rozdział 17. Zaawansowana budka dla ptaków - obserwowanie przyrody (391)

  • Budowanie niewidocznych czujników promieni (393)
  • Montowanie czujników (397)
  • Zapisywanie aktywności ptaków w pliku (400)
  • Przetwarzanie danych (410)
  • Radzenie sobie z szumem z czujników (415)
  • Rysowanie wykresu (420)
  • Włączanie budki (422)
  • Twoja kolej (423)
  • Możliwości są nieograniczone (424)
 

Skorowidz (425)

Książka - Autor Andrew Robinson, Mike Cook
Książka - ISBN 978-83-246-9221-7
Książka - Oprawa miękka
Książka - Wydawnictwo Helion
Szerokość opakowania 0.001 cm
Wysokość opakowania 0.001 cm
Głębokość opakowania 0.001 cm
Masa opakowania 0.001 kg

Jako pierwszy zadaj pytanie dotyczące tego produktu!

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Produkty z tej samej kategorii: