- EOL
Uwaga! Sprzedaż produktu została zakończona. Sprawdź inne w tej kategorii. |
Opis produktu: Python dla nastolatków. Projekty graficzne z Python Turtle - Krzysztof Łos
Podręcznik przeznaczony jest dla każdego początkującego programisty. Tłumaczy czym się zajmuje programista. Na początku przedstawiono jak skonfigurować środowisko pracy, czyli jak uruchomić na komputerze wszystko, co Ci się przyda. Zapoznasz się z językiem Python, z jego zmiennymi, funkcjami i klasami. Następnie wyjaśnione zostały biblioteki turtle, sterowanie żółwiem oraz algorytmy. Przekonasz się między innymi, jak za pomocą kodu języka Python i elementów biblioteki turtle wygenerować niesamowite figury geometryczne.
Informacje o autorze
Krzysztof Łos - pasjonat programowania. Jego ulubionym zajęciem, obok czytania książek, jest nauka. Od pięciu lat prowadzi zajęcia edukacyjne z młodzieżą, co jest dla niego okazją do samorozwoju i wypróbowywania nowych technologii. Stara się przedstawiać najtrudniejsze zagadnienia z dziedziny informatyki i matematyki w sposób jak najbardziej przystępny i dopasowany do możliwości uczniów. Jego ulubionymi językami są Python, który ceni za czytelność i niesamowitą prostotę, a także C++, który uwielbia za wydajność.
Informacje o książce
- Autor: Krzysztof Łos
- ISBN: 978-83-283-7135-4
- Rok wydania: 2022
- Format: 158 x 235 mm
- Oprawa: miękka
- Ilość stron: 168
- Wydawnictwo: Helion S.A.
Spis treści
Wstęp (9)
- Podziękowania (9)
- O autorze (9)
- Kim jest programista? Czy każdy może nim zostać? (10)
- Dla kogo jest ta książka (10)
- Struktura książki (11)
- Środowisko pracy (11)
- Czym jest turtle? (12)
- Konwencje zastosowane w książce (12)
1. Konfiguracja środowiska w systemie Windows (13)
- Instalacja interpretera języka Python (13)
- Instalacja PyCharm Community Edition (15)
- Pierwsze uruchomienie PyCharm Community Edition (18)
- Pierwszy program (19)
- Konfiguracja środowiska w systemie MacOS (24)
- Instalacja interpretera języka Python (25)
- Instalacja PyCharm Community Edition (27)
- Pierwsze uruchomienie PyCharm Community Edition (29)
- Pierwszy program (31)
- Programowanie z wykorzystaniem narzędzi dostępnych online (36)
2. Podstawy języka Python (39)
- Czym właściwie jest komputer? (39)
- Czym jest program komputerowy? (40)
- Dlaczego Python? (41)
- Twój pierwszy program w Pythonie (42)
- Zmienne (43)
- Typy zmiennych (44)
- Konwersje typów (46)
- Komentarze (48)
- Operatory arytmetyczne (50)
- Operatory porównania (51)
- Operatory przypisania (52)
- Operatory logiczne (54)
- Instrukcje warunkowe (56)
- Napisy (59)
- Pętle while (64)
- Listy (65)
- Krotki (69)
- Pętle for (70)
- Funkcje (74)
- Moduły (78)
- Klasy (80)
- Podsumowanie (83)
3. Podstawy biblioteki turtle (85)
- Pierwszy program w grafice żółwia (85)
- Podstawowe koncepcje (87)
- Rysujemy kwadrat (92)
- Rysujemy kolorowy kwadrat (93)
- Rysujemy trójkąt (96)
- Rysujemy wypełniony kolorem trójkąt (99)
- Rysujemy sześciokąt (100)
- Rysujemy wielokąt foremny (102)
- Rysujemy okrąg (104)
- Podsumowanie (105)
4. Praktyczne projekty (107)
- Spirala nr 1 (108)
- Spirala nr 2 (110)
- Spirala nr 3 (112)
- Spirala nr 4 (114)
- Spirala nr 5 (116)
- Róża (118)
- Stokrotka (120)
- Pajęczyna (122)
- Trójkąt równoboczny wpisany w okrąg (124)
- Flaga Polski (126)
- Szachownica sił zbrojnych RP (128)
- Tęcza (130)
- Serce (132)
- Płatek śniegu (134)
- Choinka (136)
- Emblemat hakerów (139)
- Szachownica 12×12 (142)
- Kłos zboża (144)
- Gradient (147)
- Rozeta (149)
- Osiedle domków (151)
- Zegar analogowy (155)
Dodatek A. Spis najważniejszych poleceń modułu turtle (161)
Dodatek B. Co dalej? (165)
Przydatne linki |