Opis produktu: Thumb Joystick z przyciskiem - SparkFun
Joystick podobny do analogowych urządzeń wykorzystywanych np. w kontrolerach PlayStation 2. Wykrywanie kierunków ruchu realizowane jest poprzez dwa potencjometry - po jednym (10 kΩ) na każdą oś. Urządzenie posiada także przycisk załączany poprzez naciśnięcie gałki.
Do obsługi urządzenia wystarczy mikrokontroler z przetwornikiem analogowo-cyfrowym (wejściem analogowym w Arduino). Informacje o położeniu gałki przekazywane są poprzez sygnał analogowy, w którym napięcie odpowiada danej pozycji. Każda oś posiada osobne wyprowadzenie analogowe. Stan przycisku wykrywany jest poprzez wyjście cyfrowe, które w przypadku załączenia osiąga stan niski.
Dla użytkowników Arduino, producent przygotował instrukcję podłączenia wraz przykładowym kodem. Joystick można wykorzystać do sterowania tzw. gimbalem, stosowanym np. do sterowania kamerami w robotach latających.
Akcesoria
W celu ułatwienia korzystania z urządzenia w naszej ofercie znajduje się podstawka PCB, umożliwiająca podlaczenie joysticka do płytki stykowej lub poprzez przewody. Moduł posiada wyprowadzenia zgodne z popularnym standardem listwy goldpin ( 2,54 mm).
Z wykorzystaniem płytki podłączenia joysticka sprowadza się do podpięcia pięciu wyprowadzeń:
- VCC - Napięcie zasilania (od 3,3 V do 5 V).
- GND - Masa układu.
- VERT - Analogowe wyjście dla osi pionowej (w pozycji środkowej wartość równa połowie napięcia zasilania VCC/2).
- HORIZ - Analogowe wyjście dla osi poziomej (w pozycji środkowej wartość równa połowie napięcia zasilania VCC/2).
- SEL - Cyfrowy sygnał przycisku, w przypadku załączenia osiąga wartość GND, wyłączony - pozostaje niepodłączony (floating). W przypadku korzystania z przycisku należy włączyć wewnętrzny
- rezystor podciągający (pull-up) lub dołączyć zewnętrzny element.
Uwaga!
|
Thumb Joystick z przyciskiem - SparkFun COM-09032
Prezentowany Thumb Joystick z przyciskiem firmy SparkFun model COM-9032 wyróżnia się płynnym działaniem, dzięki czemu doskonale nadaje się do sterowania robotami. Ponadto przycisk jest wykonany z antypoślizgowego tworzywa zapewniającego wysoki komfort użytkowania.
Kolejną zaletą Thumb Joysticka z przyciskiem jest szeroki zakres ruchów. Dodatkowo joystick jest łatwy w użyciu i programowaniu, dzięki czemu może być z powodzeniem używany przez początkujących użytkowników mikrokontrolera Arduino.
Pozostałe właściwości Joysticka z przyciskiem firmy SparkFun model COM-09032
Opisywany Joystick z przyciskiem wyróżnia się kompaktowymi rozmiarami oraz prostym podłączeniem do podstawki PCB. Kolejnym zastosowaniem Joysticka jest sterowanie pracą serwomechanizmów.
Mikrokontroler Arduino nieustannie analizuje położenie drążka. Joystick w momencie zakończenia używania, błyskawicznie wraca do pierwotnej pozycji. W kategorii joystick Arduino może znaleźć szeroki wybór różnego rodzaju joysticków i modułów z joystickiem charakteryzujących się różnym kształtem i wielkością.
Przydatne linki |