• EOL

Python. Instrukcje dla programisty. Wydanie II - Eric Matthes

Indeks: KSZ-21236 EAN: 9788328363601
II wydanie książki przeznaczonej dla przyszłych programistów w Python. Język Python jest łatwy w nauce, nadaje się do tworzenia gier i aplikacji sieciowych, do wdrażania indywidualnych rozwiązań biznesowych, sprawdza się nawet jako bezcenne narzędzie badaczy różnych dziedzin nauki. Podręcznik krok po kroku wyjaśnia zasady tworzenia kodu w Python.
Python. Instrukcje dla programisty. Wydanie II - Eric Matthes
79,90 zł
76,10 zł netto
Zapłać później
Powiadom o dostępności
Niedostępny
Produkt wycofany
Producent: Helion

Uwaga!

Sprzedaż produktu została zakończona. Sprawdź inne w tej kategorii.

Opis produktu: Python. Instrukcje dla programisty. Wydanie II - Eric Matthes

II wydanie książki przeznaczonej dla przyszłych programistów w Python. Język Python jest wszechstronny i zoptymalizowany pod kątem efektywności pracy, czytelności kodu i jakości oprogramowania. Jest łatwy w nauce, nadaje się do tworzenia gier i aplikacji sieciowych, do wdrażania indywidualnych rozwiązań biznesowych, sprawdza się nawet jako bezcenne narzędzie badaczy różnych dziedzin nauki. Podręcznik krok po kroku wyjaśnia zasady tworzenia kodu w Python. Zawiera instrukcje takie jak:

  • Przygotowanie środowiska pracy i napisanie pierwszego programu
  • Wykorzystywanie bibliotek i narzędzi Pythona, w tym pygame, matplotlib, plotly i Django
  • Generowanie interaktywnych wizualizacji danych
  • Tworzenie prostych aplikacji internetowych i wdrażanie ich na serwerach WWW
  • Testowanie i debugowanie kodu oraz rozwiązywanie pojawiających się problemów z powodzeniem

Książka "Python. Instrukcje dla programisty" Wydanie II - Eric Matthes.

Python. Instrukcje dla programisty. Wydanie II - Eric Matthes

"Python. Instrukcje dla programisty".

Informacje o autorze

Eric Matthes to nauczyciel, haker i autor książek. Uczy informatyki, fizyki i matematyki w szkole średniej. Prowadzi kursy dla początkujących programistów Pythona. Swój pierwszy program komputerowy - prostą, poprawnie funkcjonującą grę napisał w wieku zaledwie pięciu lat. Pasjonuje się tworzeniem kodów.

Informacje o książce

  • Tytuł oryginalny: Python Crash Course, 2nd Edition: A Hands-On, Project-Based Introduction to Programming 2nd Edition
  • Tłumaczenie: Robert Górczyński
  • ISBN: 978-83-283-6360-1
  • Rok wydania: 2020
  • Format: 170 x 230 mm
  • Oprawa: miękka
  • Ilość stron: 616
  • Wydawnictwo: Helion S.A.

Spis treści

O autorze 23

O korektorze merytorycznym 23

Podziękowania 25

Wprowadzenie do drugiego wydania książki 27

Wprowadzenie 31

  • Do kogo jest skierowana ta książka? 32
  • Czego nauczysz się z tej książki? 32
  • Zasoby w internecie 34
  • Dlaczego Python? 34

CZĘŚĆ I. PODSTAWY

1. Rozpoczęcie pracy 39

  • Przygotowanie środowiska programistycznego 39
  • Python w różnych systemach operacyjnych 41
  • Uruchomienie programu typu "Witaj, świecie!" 46
  • Rozwiązywanie problemów podczas instalacji 47
  • Uruchamianie programów Pythona z poziomu powłoki 49
  • Podsumowanie 51

2. Zmienne i proste typy danych 53

  • Co tak naprawdę dzieje się po uruchomieniu hello_world.py? 53
  • Zmienne 54
  • Ciągi tekstowe 58
  • Liczby 65
  • Komentarze 69
  • Zen Pythona 70
  • Podsumowanie 72

3. Wprowadzenie do list 73

  • Czym jest lista? 73
  • Zmienianie, dodawanie i usuwanie elementów 76
  • Organizacja listy 84
  • Unikanie błędów indeksu podczas pracy z listą 88
  • Podsumowanie 89

4. Praca z listą 91

  • Iteracja przez całą listę 91
  • Unikanie błędów związanych z wcięciami 96
  • Tworzenie list liczbowych 100
  • Praca z fragmentami listy 105
  • Krotka 110
  • Styl tworzonego kodu 113
  • Podsumowanie 116

5. Konstrukcja if 117

  • Prosty przykład 117
  • Test warunkowy 118
  • Polecenie if 125
  • Używanie poleceń if z listami 134
  • Nadawanie stylu poleceniom if 138
  • Podsumowanie 139

6. Słowniki 141

  • Prosty słownik 142
  • Praca ze słownikami 142
  • Iteracja przez słownik 151
  • Zagnieżdżanie 158
  • Podsumowanie 166

7. Dane wejściowe użytkownika i pętla while 167

  • Jak działa funkcja input()? 168
  • Wprowadzenie do pętli while 173
  • Użycie pętli while wraz z listami i słownikami 180
  • Podsumowanie 184

8. Funkcje 185

  • Definiowanie funkcji 185
  • Przekazywanie argumentów 188
  • Wartość zwrotna 194
  • Przekazywanie listy 201
  • Przekazywanie dowolnej liczby argumentów 205
  • Przechowywanie funkcji w modułach 210
  • Nadawanie stylu funkcjom 214
  • Podsumowanie 215

9. Klasy 217

  • Utworzenie i użycie klasy 218
  • Praca z klasami i egzemplarzami 223
  • Dziedziczenie 229
  • Import klas 236
  • Biblioteka standardowa Pythona 245
  • Nadawanie stylu klasom 245
  • Podsumowanie 247

10. Pliki i wyjątki 249

  • Odczytywanie danych z pliku 250
  • Zapisywanie danych w pliku 259
  • Wyjątki 262
  • Przechowywanie danych 272
  • Podsumowanie 279

11. Testowanie kodu 281

  • Testowanie funkcji 282
  • Testowanie klasy 290
  • Podsumowanie 297

CZĘŚĆ II. PROJEKTY

PROJEKT 1. INWAZJA OBCYCH 301

12. Statek, który strzela pociskami 303

  • Planowanie projektu 304
  • Instalacja Pygame 304
  • Rozpoczęcie pracy nad projektem gry 305
  • Dodanie obrazu statku kosmicznego 309
  • Refaktoryzacja, czyli metody _check_events() i _update_screen() 314
  • Kierowanie statkiem kosmicznym 316
  • Krótkie powtórzenie 325
  • Wystrzeliwanie pocisków 326
  • Podsumowanie 334

13. Obcy! 335

  • Przegląd projektu 336
  • Utworzenie pierwszego obcego 336
  • Utworzenie floty obcych 339
  • Poruszanie flotą obcych 345
  • Zestrzeliwanie obcych 350
  • Zakończenie gry 355
  • Podsumowanie 362

14. Punktacja 363

  • Dodanie przycisku Gra 363
  • Zmiana poziomu trudności 371
  • Punktacja 373
  • Podsumowanie 390

PROJEKT 2. WIZUALIZACJA DANYCH 391

15. Generowanie danych 393

  • Instalacja matplotlib 394
  • Wygenerowanie prostego wykresu liniowego 395
  • Błądzenie losowe 405
  • Symulacja rzutu kością do gry za pomocą plotly 415
  • Podsumowanie 424

16. Pobieranie danych 425

  • Format CSV 426
  • Mapowanie globalnych zbiorów danych - format JSON 441
  • Podsumowanie 454

17. Praca z API 455

  • Użycie Web API 455
  • Wizualizacja repozytoriów za pomocą pakietu plotly 463
  • Hacker News API 470
  • Podsumowanie 475

PROJEKT 3. APLIKACJE INTERNETOWE 477

18. Rozpoczęcie pracy z Django 479

  • Przygotowanie projektu 480
  • Uruchomienie aplikacji 485
  • Tworzenie stron internetowych - strona główna aplikacji 496
  • Utworzenie dodatkowych stron 502
  • Podsumowanie 512

19. Konta użytkowników 513

  • Umożliwienie użytkownikom wprowadzania danych 514
  • Konfiguracja kont użytkowników 527
  • Umożliwienie użytkownikom bycia właścicielami swoich danych 536
  • Podsumowanie 545

20. Nadanie stylu i wdrożenie aplikacji 547

  • Nadanie stylu aplikacji Learning Log 548
  • Wdrożenie aplikacji Learning Log 560
  • Podsumowanie 578

Posłowie 581

A. Instalacja Pythona i rozwiązywanie problemów 583

  • Python w Windows 583
  • Python w systemie macOS 585
  • Python w systemie Linux 587
  • Słowa kluczowe Pythona i wbudowane funkcje 587

B. Edytory tekstu i środowiska IDE 589

  • Dostosowanie ustawień edytora Sublime Text 590
  • Inne edytory tekstu i środowiska IDE 592

C. Uzyskiwanie pomocy 595

  • Pierwsze kroki 595
  • Wyszukiwanie informacji w internecie 597
  • Kanały IRC 599
  • Slack 600
  • Discord 600

D. Używanie Gita do kontroli wersji 603

  • Instalacja Gita 604
  • Tworzenie projektu 605
  • Ignorowanie plików 605
  • Inicjalizacja repozytorium 606
  • Sprawdzanie stanu 606
  • Dodawanie plików do repozytorium 607
  • Zatwierdzanie plików 607
  • Sprawdzanie dziennika projektu 608
  • Drugie zatwierdzenie 609
  • Przywracanie stanu projektu 610
  • Przywrócenie projektu do wcześniejszego stanu 611
  • Usunięcie repozytorium 613

Książka - Autor Eric Matthes
Książka - ISBN 978-83-283-6360-1
Książka - Oprawa miękka
Książka - Wydawnictwo Helion S.A.
Tematyka Python
Szerokość opakowania 17 cm
Wysokość opakowania 23 cm
Głębokość opakowania 3 cm
Masa opakowania 0.868 kg

Jako pierwszy zadaj pytanie dotyczące tego produktu!

Opinie o produkcie

Python. Instrukcje dla programisty. Wydanie II - Eric Matthes

5/5

Średnia Ocena

1

Opinie Klientów
Poniższe opinie zbieramy
i weryfikujemy przy pomocy
zewnętrznego partnera Trustmate
i pochodzą z procesu pozakupowego.
Marek 27.02.2023 Potwierdzony zakup
dziękuję, zadowolony, będę polecał

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Produkty z tej samej kategorii: