Mocowanie aluminiowe typu L do silnika krokowego NEMA 17 - Pololu 2266
Lekki, aluminiowy uchwyt do silnika krokowego NEMA 17. Konstrukcja typu L-wspornik pozwala na instalację praktycznie w dowolnym miejscu. Wyposażony szczeliny i otwory montażowe wraz z kompatybilnymi śrubkami M3 x 6 mm (w zestawie).
Opis produktu: Mocowanie aluminiowe typu L do silnika krokowego NEMA 17
Mocowanie do silnika krokowego o rozmiarze NEMA 17 (42 mm × 42 mm). Wykonane z wytrzymałego stopu aluminium. Ultralekkie i poręczne, o wadze zaledwie 15 g. Posiada szczeliny i otwory, które umożliwiają montaż urządzenia do praktycznie dowolnej konstrukcji. Trwałe i precyzyjne montowanie silnika ułatwiają dołączone do zestawu śruby M3 o długości 6 mm. Grubość aluminium ksztaltownika wynosi 3 mm. Szczegółowe wymiary dostępne są w dokumentacji technicznej.
Specyfikacja mocowania aluminiowego
- Waga: 15 g
- Grubość: 3 mm
- Rozmiar silnika: NEMA17
- W zestawie śruby M3 x 6 mm
Mocowanie aluminiowe typu L do silnika krokowego Sklep Botland
Prezentowane mocowanie aluminiowe typu L do silnika krokowego jest wyposażone aż w 9 otworów montażowych, wykonanych w dolnej części uchwytu. Aż osiem z nich ma kształt wydłużonego slotu, co pozwala nie tylko zniwelować ewentualne niedokładności wykonania odpowiednich otworów w konstrukcji nośnej, do której ma być przykręcone mocowanie, ale także umożliwia skasowanie niepotrzebnych luzów. Takie rozwiązanie znacząco ułatwia sprzężenie silnika z układem przeniesienia napędu, np. śrubą napędową w drukarce 3D lub grawerce CNC.
Standard NEMA17 – co warto o nim wiedzieć?
Mocowania silników krokowych (w zdecydowanej większości współcześnie produkowanych modeli) są wykonywane zgodnie ze standardami, określanymi jako NEMA – np. NEMA 17, NEMA 23 czy też NEMA 34. Każdy z nich dokładnie specyfikuje najważniejsze - z punktu widzenia montażu silnika – wymiary czoła korpusu napędu.
Przykładowo, w standardzie NEMA 17 za mocowanie silnika do uchwytu odpowiadają cztery otwory montażowe M3, rozstawione w wierzchołkach kwadratu o boku 31.0 mm. Całkowite wymiary obudowy silnika nie mogą przy tym przekraczać kwadratu 42.3 x 42.3 mm.
W środkowej części czoła obudowy napędu znajduje się okrągły występ, umieszczony koncentrycznie z osią napędową. Jego średnica wynosi 22.0 mm i stanowi odniesienie wymiarowe, ułatwiające centrowanie silnika podczas przykręcania do uchwytu. Wysokość tego występu sięga do 2.0 mm. Standard NEMA 17 definiuje także średnicę osi napędowej silnika (5.0 mm).
Przydatne linki |