Opis produktu: Scratch 3 dla najmłodszych. Kodowanie jest jak granie! - Max Wainewright
Przewodnik po programowaniu w Scratch 3, przeznaczony dla przyszłych inżynierów, programistów, naukowców i pasjonatów kodu. Dzięki książce szybko zaczniesz pisać klasyczne gry zręcznościowe i wzbogacać je w dźwięk i animacje. Podręcznik przedstawia również, czym są i do czego się przydają zmienne, pętle czy funkcje. Prezentuje także sposoby stosowania reguł matematycznych do stopniowego komplikowania gry. Poszczególne treści zostały zilustrowane i uzupełnione przejrzystymi instrukcjami krok po kroku. Dzięki tej książce z łatwością zaczniesz pracować w Scratch 3.
Czym jest Scratch?
Scratch jest opartym na blokach wirtualnym językiem programowania. Służy jako narzędzie edukacyjne dla dzieci i młodzieży. Został opracowany przez MIT Media Lab.
Informacje o autorze
Max Wainewright zajmuje się edukacją dzieci, jest nauczycielem programowania, pisze książki, jest także autorem oprogramowania edukacyjnego dla dzieci. Zdobył wiele nagród, w tym Bett, ERA i Practical Pre-School Gold Awards. Współpracował z Discovery Education, The London Grid for Learning, Espresso, Hachette i Ofsted.
Informacje o książce
- Tytuł oryginalny: 25 Scratch 3 Games for Kids: A Playful Guide to Coding
- Autor: Max Wainewright
- Tłumaczenie: Agnieszka Górczyńska
- ISBN: 978-83-283-8337-1
- Rok wydania: 2022
- Format: 165 x 220 mm
- Ilość stron: 118
- Oprawa: miękka
- Wydawnictwo: Helion S.A.
Spis treści
- Podziękowania (vii)
- Wprowadzenie do Scratcha 3 (viii)
1: NO TO ZACZYNAMY!
- Kot w ruchu (4)
- Kot i mysz (6)
- Rybka w morzu (8)
- Trzepoczący nietoperz (10)
- Kiran i magiczne kryształy (12)
- Zadania (14)
2: RYSOWANIE TŁA I DUSZKÓW
- W dół rzeki (18)
- Potworny labirynt (20)
- Pingwin i bobsleje (22)
- Odbicie koloru (24)
- Wyścig samochodowy (28)
- Zadania (32)
3: JAKI JEST WYNIK?
- Szkółka narciarska dla pingwinów (36)
- Nurkujący z rekinami (40)
- Zbieracz owoców (44)
- Sztuczki z klockami (48)
- Kolorowe ściany (52)
- Zadania (56)
4: MATEMATYKA JEST WAŻNA
- Superwąż (60)
- Kaktusowy skoczek (64)
- Budowniczy wieży (68)
- Uruchomienie robota (72)
- Inwazja pączków (76)
- Zadania (82)
5: TWORZENIE WŁASNYCH BLOKÓW KODU
- Jaskinia gwiazd (86)
- Kosmiczne taco (90)
- Piłka nożna dla dwóch graczy (94)
- Wyścigi rakiet (100)
- Łap płatki śniegu (106)
- Zadania (112)