• EOL

Python z życia wzięty. Rozwiązywanie problemów za pomocą kilku linii kodu - Lee Vaughan

Indeks: KSZ-20921 EAN: 9788328383463
Lektura przeznaczona dla osób znających podstawy programowania oraz dla tych, którzy potrafią napisać kilkanaście linii kodu, który będzie działał oraz znają składnię języka. Książka "Python z życia wzięty. Rozwiązywanie problemów za pomocą kilku linii kodu" jest dobrym pomysłem na dalszą kontynuację nauki programowania. Zawiera realizację krok po kroku różnych projektów, sposoby korzystania z bibliotek i pakietów Pythona.
Python z życia wzięty. Rozwiązywanie problemów za pomocą kilku linii kodu - Lee Vaughan
51,90 zł
49,43 zł netto
Zapłać później
Czas oczekiwania: 1-2 tyg.
Chwilowo niedostępny
Producent: Helion

Opis produktu: Python z życia wzięty. Rozwiązywanie problemów za pomocą kilku linii kodu - Lee Vaughan

Lektura przeznaczona dla osób znających podstawy programowania oraz dla tych, którzy potrafią napisać kilkanaście linii kodu, który będzie działał oraz znają składnię języka. Książka "Python z życia wzięty. Rozwiązywanie problemów za pomocą kilku linii kodu" jest dobrym pomysłem na dalszą kontynuację nauki programowania. Zawiera realizację krok po kroku różnych projektów, sposoby korzystania z bibliotek i pakietów Pythona.

Dzięki książce dowiesz się, jak:

  • Używać bibliotek: matplotlib, NumPy, Bokeh, pandas, Requests, Beautiful Soup i turtle
  • Tworzyć szyfry, szyfrować i odszyfrowywać wiadomości
  • Przetwarzać język naturalny i pisać kod do rozpoznawania obrazów
  • Pisać programy wykrywające i śledzące obiekty
  • Korzystać z narzędzi do analizy i wizualizacji danych

Książka dla programistów "Python z życia wzięty. Rozwiązywanie problemów za pomocą kilku linii kodu".

"Python z życia wzięty. Rozwiązywanie problemów za pomocą kilku linii kodu".

Autor książki do nauki programowania

Lee Vaughan jest emerytowanym geologiem, programistą, wielbicielem kultury popularnej, nauczycielem i autorem książek. Pracował w ExxonMobil, gdzie tworzył i recenzował skomplikowane modele komputerowe, rozwijał i testował oprogramowanie, a także szkolił geologów i inżynierów.

Informacje o książce

  • Tytuł oryginalny: Real-World Python: A Hacker's Guide to Solving Problems with Code
  • Autor: Lee Vaughan
  • Tłumaczenie: Karolina Stangel
  • ISBN Książki drukowanej: 978-83-283-8346-3
  • Rok wydania: 2022
  • Liczba stron: 368
  • Oprawa: miękka
  • Format: 170 x 230 mm
  • Wydawnictwo: Helion S.A.

Spis treści

  • O autorze
  • O korektorach technicznych
  • Podziękowania
  • Wprowadzenie
    • Do kogo skierowana jest ta książka?
    • Dlaczego Python?
    • Co zawiera ta książka?
      • Wersja języka Python, system operacyjny i środowisko programistyczne
      • Instalacja Pythona
      • Uruchomienie Pythona
      • Środowisko wirtualne
      • Naprzód!
  • 1. Uratuj rozbitków dzięki twierdzeniu Bayesa
      • Twierdzenie Bayesa
      • Projekt #1: Symulacja misji poszukiwawczo-ratunkowej
          • Strategia
          • Instalacja bibliotek Pythona
          • Kod programu
          • Uruchomienie gry
      • Podsumowanie
      • Dalsza lektura
      • Samodzielny projekt: Inteligentniejsze poszukiwania
      • Samodzielny projekt: Znajdź najlepszą strategię dzięki metodzie Monte Carlo
      • Samodzielny projekt: Obliczanie prawdopodobieństwa wykrycia
  • 2. Określ autora za pomocą stylometrii
      • Projekt #2: Pies, wojna i zaginiony świat
          • Strategia
          • Instalacja NLTK
          • Korpusy
          • Kod programu
      • Podsumowanie
      • Dalsza lektura
      • Zadanie praktyczne: Gdzie jest pies pogrzebany?
      • Zadanie praktyczne: Mapa interpunkcji
      • Samodzielny projekt: Popraw wyliczanie częstości
  • 3. Streść przemówienie dzięki narzędziom do przetwarzania języka naturalnego
      • Projekt #3: Mam marzenie... streszczać przemówienia!
          • Strategia
          • Web scraping
          • Kod programu
      • Projekt #4: Podsumowywanie przemówień z biblioteką gensim
          • Instalacja biblioteki gensim
          • Kod programu
      • Projekt #5: Streszczenia w postaci chmur słów
          • Moduły wordcloud i PIL
          • Kod programu
          • Drobne zmiany
      • Podsumowanie
      • Dalsza lektura
      • Samodzielny projekt: Wieczór gier
      • Samodzielny projekt: Streszczenie streszczenia
      • Samodzielny projekt: Streszczenie powieści
      • Samodzielny projekt: Nie chodzi tylko o to, co mówisz, ale jak to mówisz!
  • 4. Zakoduj supertajną wiadomość szyfrem książkowym
      • Jednorazowy bloczek szyfrowy
      • Szyfr Rebeki
      • Projekt #6: Cyfrowy klucz do Rebeki
          • Strategia
          • Kod programu
          • Wysyłanie wiadomości
      • Podsumowanie
      • Dalsza lektura
      • Zadanie praktyczne: Wykresy znaków
      • Zadanie praktyczne: Przesyłanie tajnych wiadomości jak w czasie II wojny światowej
  • 5. Znajdź Plutona
      • Projekt #7: Replikacja komparatora błyskowego
          • Strategia
          • Dane
          • Kod programu
          • Używanie komparatora błyskowego
      • Projekt #8: Wykrywanie przejściowych zjawisk astronomicznych dzięki różnicowaniu obrazów
          • Strategia
          • Kod programu wykrywacza zjawisk
          • Korzystanie z wykrywacza przejściowych zjawisk astronomicznych
      • Podsumowanie
      • Dalsza lektura
      • Zadanie praktyczne: Wyznaczenie ścieżki orbitalnej
      • Zadanie praktyczne: Znajdź różnice
      • Samodzielny projekt: Liczenie gwiazd
  • 6. Pomóż misji Apollo 8 wygrać wyścig na Księżyc
      • Zrozumieć misję Apollo 8
      • Projekt #9: Na Księżyc z misją Apollo 8!
          • Użycie modułu turtle
          • Strategia
          • Kod programu
          • Uruchomienie symulacji
      • Podsumowanie
      • Dalsza lektura
      • Zadanie praktyczne: Symulacja poszukiwań
      • Zadanie praktyczne: Na miejsca, gotowi, start!
      • Zadanie praktyczne: Przystanek Księżyc
      • Samodzielny projekt: Symulacja z zachowaniem skali
      • Samodzielny projekt: Prawdziwa misja Apollo 8
  • 7. Wybierz miejsce na marsjańskie lądowisko
      • Jak wylądować na Marsie?
      • Mapa MOLA
      • Projekt #10: Wybór marsjańskich lądowisk
          • Strategia
          • Kod programu
          • Wyniki
      • Podsumowanie
      • Dalsza lektura
      • Zadanie praktyczne: Sprawdź, czy rysunki są częścią obrazu
      • Zadanie praktyczne: Profil wysokościowy
      • Zadanie praktyczne: Wykres trójwymiarowy
      • Zadanie praktyczne: Miksowanie map
      • Samodzielny projekt: Trzy za jednym zamachem
      • Samodzielny projekt: Zawijanie prostokątów
  • 8. Wykryj odległe egzoplanety
      • Fotometria tranzytowa
      • Projekt #11: Symulacja tranzytu egzoplanety
          • Strategia
          • Kod programu
          • Eksperymenty z fotometrią tranzytową
      • Projekt #12: Obrazy egzoplanet
          • Strategia
          • Kod programu
      • Podsumowanie
      • Dalsza lektura
      • Zadanie praktyczne: Wykrywanie obcych megastruktur
      • Zadanie praktyczne: Wykrywanie tranzytów asteroid
      • Zadanie praktyczne: Uwzględnienie pociemnienia brzegowego
      • Zadanie praktyczne: Wykrywanie plam słonecznych
      • Zadanie praktyczne: Wykryj obcą armadę
      • Zadanie praktyczne: Wykryj planetę z księżycem
      • Zadanie praktyczne: Pomiar długości dnia na egzoplanecie
      • Samodzielny projekt: Dynamiczne generowanie krzywej blasku
  • 9. Rozpoznaj wroga
      • Wykrywanie twarzy na zdjęciach
      • Projekt #13: Zaprogramowanie automatycznej wieżyczki obronnej
          • Strategia
          • Kod programu
      • Wykrywanie twarzy ze strumienia wideo
      • Podsumowanie
      • Dalsza lektura
      • Zadanie praktyczne: Rozmywanie twarzy
      • Samodzielny projekt: Detektor kocich pyszczków
  • 10. Zabezpiecz dostęp do laboratorium dzięki rozpoznawaniu twarzy
      • Rozpoznawanie twarzy dzięki LBPH
          • Diagram przepływu procesu rozpoznawania twarzy
          • Pozyskiwanie histogramów lokalnych wzorców binarnych
      • Projekt #14: Zabezpiecz dostęp do obcego artefaktu
          • Strategia
          • Potrzebne moduły i pliki
          • Kod pobierający obraz wideo
          • Kod programu z etapu szkolenia
          • Kod programu z etapu predykcji
          • Wyniki
      • Podsumowanie
      • Dalsza lektura
      • Samodzielny projekt: Dodanie hasła i rejestrowania obrazu wideo
      • Samodzielny projekt: Bliźniaki i sobowtóry
      • Samodzielny projekt: Machina czasu
  • 11. Opracuj interaktywną mapę ucieczki przed zombie
      • Projekt #15: Wizualizacja gęstości zaludnienia na kartogramie
          • Strategia
          • Biblioteka pandas
          • Biblioteki bokeh i holoviews
          • Instalacja modułów pandas, bokeh i holoviews
          • Pobieranie danych dotyczących hrabstw, stanów, bezrobocia i gęstości zaludnienia
          • Hakowanie holoviews
          • Kod programu
          • Planowanie ucieczki
      • Podsumowanie
      • Dalsza lektura
      • Samodzielny projekt: Wyświetlanie zmian w zaludnieniu Stanów Zjednoczonych
  • 12. Czy żyjemy w symulacji komputerowej?
      • Projekt #16: Życie, wszechświat i staw żółwia Yertle
          • Kod programu
          • Implikacje symulacji stawu
          • Liczenie kosztu poruszania się po siatce
          • Wyniki
      • Strategia
      • Podsumowanie
      • Dalsza lektura
      • Co dalej?
      • Samodzielny projekt: Znajdź bezpieczną przystań
      • Samodzielny projekt: Tutaj wstaje słońce
      • Samodzielny projekt: Widzieć oczami psa
      • Samodzielny projekt: Niestandardowe krzyżówki
      • Samodzielny projekt: Uproszczenie pokazu slajdów
      • Samodzielny projekt: Cóż za skomplikowana sieć!
      • Samodzielny projekt: Z góry dziękuję
  • A. Rozwiązania zadań praktycznych

Rozdział 2. Określ autora za pomocą stylometrii

    • Gdzie jest pies pogrzebany?
    • Mapa interpunkcji

    Rozdział 4. Zakoduj supertajną wiadomość szyfrem książkowym

      • Wykresy znaków
      • Przesyłanie tajnych wiadomości jak w czasie II wojny światowej

      Rozdział 5. Znajdź Plutona

        • Wyznaczenie ścieżki orbitalnej
        • Znajdź różnice

        Rozdział 6. Pomóż misji Apollo 8 wygrać wyścig na Księżyc

          • Symulacja poszukiwań
          • Na miejsca, gotowi, start!
          • Przystanek Księżyc

          Rozdział 7. Wybierz miejsce na marsjańskie lądowisko

            • Sprawdź, czy rysunki są częścią obrazu
            • Profil wysokościowy
            • Wykres trójwymiarowy
            • Miksowanie map

            Rozdział 8. Wykryj odległe egzoplanety

              • Wykrywanie obcych megastruktur
              • Wykrywanie tranzytów asteroid
              • Uwzględnienie pociemnienia brzegowego
              • Wykryj obcą armadę
              • Wykryj planetę z księżycem
              • Pomiar długości dnia na egzoplanecie

              Rozdział 9. Rozpoznaj wroga

                • Rozmywanie twarzy

                Rozdział 10. Zabezpiecz dostęp do laboratorium dzięki rozpoznawaniu twarzy

                  • Samodzielny projekt: Dodanie hasła i rejestrowania obrazu wideo

                Książka - Autor Lee Vaughan
                Książka - ISBN 978-83-283-8346-3
                Książka - Oprawa miękka
                Książka - Wydawnictwo Helion S.A.
                Tematyka Python
                Szerokość opakowania 17 cm
                Wysokość opakowania 23 cm
                Głębokość opakowania 2 cm
                Masa opakowania 0.596 kg

                Jako pierwszy zadaj pytanie dotyczące tego produktu!

                Opinie o produkcie

                Python z życia wzięty. Rozwiązywanie problemów za pomocą kilku linii kodu - Lee Vaughan

                4/5

                Średnia Ocena

                1

                Opinie Klientów
                Poniższe opinie zbieramy
                i weryfikujemy przy pomocy
                zewnętrznego partnera Trustmate
                i pochodzą z procesu pozakupowego.
                Jarosław 22.01.2023 Potwierdzony zakup

                Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

                Produkty z tej samej kategorii: