- EOL
Uwaga! Sprzedaż produktu została zakończona. Sprawdź inne w tej kategorii. |
Opis produktu: Programowanie z Ozobotem. Kolorowe kody - Dorota Kowalczyk
Przystępna publikacja Programowanie z Ozobotem. Kolorowe kody to wprowadzenie do pracy z robotem edukacyjnym Ozobot. Tłumaczy sposoby komunikacji z robotem. Obejmuje analizowanie i testowanie konkretnych przypadków, które mogą sprawiać problemy w codziennej zabawie i nauce. Porusza także istotne dla rodziców i nauczycieli kwestie dotyczące budowy robotów spod znaku Ozobota.
Spis treści
- Wstęp
- Rozdział 1. Tworzenie trasy
- Rozdział 2. Kodowanie trasy
- Rozdział 3. Kody i polecenia
- Rozdział 4. Od pomysłu do programu - część pierwsza
- Rozdział 5. Ozobot i akcesoria
- Rozdział 6. "Witaj, świecie!", czyli wprowadzenie do środowiska OzoBlockly
- Rozdział 7. Od pomysłu do programu - część druga
- Rozdział 8. Czym jest programowanie
- I co dalej z Ozobotem?
Programowanie to nie tylko kodowanie
Na szczeblu nauczania wczesnoszkolnego (i nie tylko tam) programowanie i kodowanie są ze sobą utożsamiane. Nierzadko jednak nauczanie odbywa się bez związku z informatyką i jej podstawą programową również w późniejszej edukacji. W tym modelu dydaktyki brakuje niestety miejsca na logiczne myślenie, kreatywność, myślenie komputacyjne i systematyczne rozwiązywanie problemów. Z tego względu podręcznik Doroty Kowalczyk proponuje ćwiczenia i zadania gotowe do wykonania w towarzystwie rodziców i nauczycieli.
Książeczka zajęć i niezbędna wiedza dla opiekunów
Adresatami książki są rodzice i opiekunowie, nauczyciele właściwie wszystkich przedmiotów, instruktorzy zajęć pozalekcyjnych. Rozszerza ona w pewien sposób dokumentację Ozobota i dostarcza szczegółowych informacji na temat budowy sprzętu. To także zachęta do realizacji własnych pomysłów. Wiele miejsca poświęcono na kwestie wcale nie tak oczywiste, a o których podczas zabawy i nauki łatwo zapomnieć. Należy do nich m.in. niedostateczne naładowanie Ozobota, niewłaściwa kalibracja robota na podłożu, kody zbyt blisko siebie albo zbyt ciasne sąsiedztwo skrzyżowań na trasie.
Kodowanie graficzne OzoBlockly
Graficzny język programowania OzoBlockly to autorski pomysł gdańskiej firmy EduSense. Ta platforma programistyczna i edytor (brzmi poważnie, ale wszystko jest tak intuicyjne, jak np. w języku Scratch) pozwala na blokowe kodowanie poleceń poprzez przeciąganie i układanie obrazków. Platforma jest dostępna online i całkowicie darmowa.
Dodatki
W elektronicznych zasobach dołączonych do książki można znaleźć wszystkie plansze wykorzystane w książce w wersji do druku. Znalazły się tam także ćwiczenia i testy, pomoc w tworzeniu własnych przykładów i przeprowadzaniu doświadczeń. Książka zawiera również piktogramy, symbole i ilustracje stworzone na potrzeby opisu przedstawianych przykładów. Ułatwiają one nawigację po treści; nie znajdziemy tu żadnych skomplikowanych oznaczeń - proste, kolorowe kształty oparte o figury geometryczne łatwo zapamiętać już na początku lektury, by posługiwać się nimi w dalszej zabawie i nauce.