• EOL

Arduino dla początkujących. Podstawy i szkice - Simon Monk

Indeks: KSZ-02269

Tłumaczenie: Konrad Matuk. Wydawnictwo: Helion. W książce przedstawione są główne zasady programowania platformy Arduino z wykorzystaniem dostępnych darmowych bibliotek.

 

Arduino dla początkujących. Podstawy i szkice - Simon Monk
27,00 zł
25,71 zł netto
Zapłać później
Powiadom o dostępności
Niedostępny
Produkt wycofany
Producent: Helion
Kompatybilny z: Arduino

 

Uwaga!

Książka zastąpiona nowym wydaniem - sprawdź!

 

Opis

Arduino jest platformą, która bez potrzeby lutowania i tworzenia płytek drukowanych, umożliwia każdemu pasjonatowi elektroniki realizację najróżniejszych projektów. Bogata dokumentacja oraz specjalne środowisko do programowania sprawiają, że tworzenie tych projektów staje się bardzo proste.

 

Głównym tematem tej książki jest tworzenie oprogramowania dla Arduino. W trakcie lektury czytelnik zapozna się z podstawami języka C. Dowie się jak używać struktur danych oraz jak korzystać ze złącz znajdujących się na platformie Arduino. Nauczy się także jak wyświetlać dane na wyświetlaczu LCD oraz w jaki sposób połączyć Arduino z siecią Ethernet.  W pozycji autor przedstawia także bogactwo biblioteki Arduino.

 

W trakcie lektury:

  • zaznajomisz się z konstrukcją płytki Arduino
  • poznasz, wymagane do programowania Arduino podstawy C
  • odbierzesz i wyślesz dane przez interfejsy komunikacyjne
  • rozpoczniesz przygodę z platformą Arduino

 

W naszej ofercie znajdują się wykorzystane w książce: zestawy Arduino oraz wyświetlacze LCD.

 

 Przykładowe projekty wykorzystane w książce dostępne do pobrania. Fragment książki do przeczytania on-line.

 

Spis treści

 

O autorze (9)

 

Podziękowania (10)

 

Wstęp (11)

  • Czym jest Arduino? (11)
  • Co będzie potrzebne? (12)
  • Korzystanie z niniejszej książki (12)
  • Pomoce (13)

 

Rozdział 1. Oto Arduino (15)

  • Mikrokontrolery (15)
    • Płyty rozwojowe (16)
  • Płyta Arduino (17)
    • Zasilanie (17)
    • Złącza zasilania (17)
    • Wejścia analogowe (18)
    • Złącza cyfrowe (18)
    • Mikrokontroler (18)
    • Pozostałe podzespoły (19)
  • Początki Arduino (19)
  • Rodzina płyt Arduino (21)
    • Uno, Duemilanove i Diecimila (21)
    • Mega (22)
    • Nano (22)
    • Bluetooth (23)
    • Lilypad (24)
    • Inne "oficjalne" płytki (24)
  • Inne klony i odmiany Arduino (25)
  • Podsumowanie (25)

 

Rozdział 2. Rozpoczynamy przygodę z Arduino (27)

  • Zasilanie (27)
  • Instalacja oprogramowania (28)
  • Ładowanie pierwszego szkicu (28)
  • Aplikacja Arduino (33)
  • Podsumowanie (34)

 

Rozdział 3. Podstawy języka C (35)

  • Programowanie (35)
  • Czym jest język programowania? (36)
  • Blink po raz kolejny (40)
  • Zmienne (42)
  • Eksperymentowanie w języku C (44)
    • Zmienne numeryczne i arytmetyka (45)
  • Polecenia (47)
    • if (47)
    • for (49)
    • while (51)
  • Dyrektywa #define (52)
  • Podsumowanie (52)

 

Rozdział 4. Funkcje (53)

  • Czym jest funkcja? (53)
  • Parametry (54)
  • Zmienne globalne, lokalne i statyczne (55)
  • Zwracanie wartości (58)
  • Zmienne innych typów (59)
    • float (59)
    • boolean (60)
    • Inne typy danych (61)
  • Styl zapisu kodu (62)
    • Wcięcia (62)
    • Nawiasy klamrowe otwierające (63)
    • Białe znaki (63)
    • Komentarze (64)
  • Podsumowanie (65)

 

Rozdział 5. Tablice i łańcuchy (67)

  • Tablice (67)
    • Zastosowanie tablic do alfabetu Morse'a i sygnału SOS (70)
  • Tablice łańcuchów (71)
    • Literały łańcuchowe (71)
    • Zmienne łańcuchowe (72)
  • Tłumacz alfabetu Morse'a (73)
    • Dane (73)
    • Zmienne globalne i funkcja setup (74)
    • Funkcja loop (75)
    • Funkcja flashSequence (77)
    • Funkcja flashDotOrDash (78)
    • Składanie całości programu (78)
  • Podsumowanie (80)

 

Rozdział 6. Wejścia i wyjścia (81)

  • Wyjścia cyfrowe (81)
  • Wejścia cyfrowe (84)
    • Rezystor podwyższający (85)
    • Wewnętrzny rezystor podwyższający (88)
    • Usuwanie stuków (88)
  • Wyjścia analogowe (93)
  • Wejścia analogowe (95)
  • Podsumowanie (96)

 

Rozdział 7. Standardowa biblioteka Arduino (97)

  • Liczby losowe (97)
  • Funkcje matematyczne (99)
  • Manipulacja bitami (99)
  • Zaawansowane funkcje wejścia i wyjścia (102)
    • Generowanie tonów (102)
    • Wprowadzanie rejestru przesuwnego (103)
  • Przerwania (103)
  • Podsumowanie (105)

 

Rozdział 8. Zapisywanie danych (107)

  • Stałe (107)
  • Dyrektywa PROGMEM (108)
  • EEPROM (109)
    • Przechowywanie wartości zmiennej typu int w pamięci EEPROM (110)
    • Przechowywanie wartości typu float w pamięci EEPROM (unie) (110)
    • Przechowywanie łańcucha w pamięci EEPROM (111)
    • Wymazywanie zawartości pamięci EEPROM (112)
  • Kompresja (112)
    • Kompresja zakresu (112)
  • Podsumowanie (113)

 

Rozdział 9. Wyświetlacze LCD (115)

  • Tablica wyświetlająca komunikaty za pośrednictwem interfejsu USB (116)
  • Korzystanie z wyświetlacza (118)
  • Inne funkcje biblioteki wyświetlacza LCD (119)
  • Podsumowanie (120)

 

Rozdział 10. Programowanie aplikacji sieci Ethernet (121)

  • Płytki pozwalające na pracę w sieci Ethernet (122)
  • Komunikacja z serwerami sieciowymi (122)
    • HTTP (122)
    • HTML (122)
  • Arduino w roli serwera sieci Web (123)
  • Konfigurowanie złączy Arduino za pośrednictwem sieci (126)
  • Podsumowanie (131)

 

Rozdział 11. C++ i biblioteki (133)

  • Mechanizmy obiektowe (133)
    • Klasy i metody (133)
  • Przykład wbudowanej biblioteki (134)
  • Tworzenie bibliotek (134)
    • Plik nagłówkowy (134)
    • Plik implementacji (136)
    • Uzupełnianie swojej biblioteki (137)
  • Podsumowanie (139)

 

Skorowidz (141)

 

Książka - Autor Simon Monk
Książka - ISBN 978-83-246-8707-7
Książka - Oprawa miękka
Książka - Wydawnictwo Helion
Szerokość opakowania 0.001 cm
Wysokość opakowania 0.001 cm
Głębokość opakowania 0.001 cm
Masa opakowania 0.001 kg

Jako pierwszy zadaj pytanie dotyczące tego produktu!

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Produkty z tej samej kategorii: