Moduł zegara czasu rzeczywistego RTC RV-8803 Qwiic - SparkFun BOB-16281
- Nowość!
- Darmowa dostawa
Dzięki rozwojowi elektroniki nowoczesne sterowniki silników bezszczotkowych posiadają wiele zaawansowanych funkcji, dedykowanych złożonym algorytmom tego rodzaju silników. Posiadają one wiele zalet, takich jak wysoki moment obrotowy, niezależny od aktualnej prędkości obrotowej silnika, oraz wysoki stosunek mocy do masy. Niestety, ich sterowanie jest bardzo złożone. Nie wystarczy podłączyć prądu, by wprawić je w ruch. Na szczęście w naszym sklepie dostępny jest szeroki wybór sterowników tych silników, które ułatwiają ich stosowanie w dowolnych projektach.
Sterownik silnika bezszczotkowego SkyWalker 20A ESC 2-3S
Sterownik silnika bezszczotkowego pobierającego prąd do 6 A. Optymalnym zasilaniem są pakiety li-pol 2S - 3S (7,4 V do 11,1 V). Posiada regulator BEC 5 V / 2 A.Sterownik silnika bezszczotkowego SkyWalker 50A ESC UBEC 2-4S
Sterownik silnika bezszczotkowego pobierającego prąd do 50 A. Optymalnym zasilaniem są pakiety li-pol 2S - 4S (7,4 V do 14,8 V). Posiada regulator UBEC 5 V / 5 A.Karta programująca do sterowników HW-BQ2006 - HobbyWing
Programator firmy HobbyWing do regulatorów silników bezszczotkowych (BLDC)Redox Ultra 45R - sterownik silnika DC 45A do modeli RC
Elektroniczny, dwukierunkowy , proporcjonalny regulator prądowy pracuje w parze z silnikami szczotkowymi klas 400, 500 i 600 , w układach napędowych zdalnie sterowanych...Sterownik silnika bezszczotkowego (BLDC) Redox 30A
Regulator firmy Redox do silników bezszczotkowych zasilany baterią LiPo 2S-4S lub 5-10 ogniwami NiXX. Ciągły prąd do 30 A, chwilowy 40 A, BEC 4A/5V. Wersja oprogramowania 2.0.Sterownik silnika bezszczotkowego (BLDC) Redox 20A
Regulator firmy Redox do silników bezszczotkowych zasilany baterią LiPo 2S-4S lub 5-10 ogniwami NiXX. Ciągły prąd do 20 A, chwilowy 25 A, BEC 3 A/5 V.Sterownik silnika bezszczotkowego (BLDC) Redox 40A
Regulator firmy Redox do silników bezszczotkowych zasilany baterią LiPo 2S-4S lub 5-10ogniw NiXX. Ciągły prąd do 40 A, chwilowy do 55 A, BEC 3A/5V. Wersja oprogramowania 2.0.Sterownik silnika bezszczotkowego (BLDC) Redox 12A
Regulator firmy Redox do silników bezszczotkowych zasilany baterią LiPo 2S-3S lub 5-9 ogniwami NiMH. Ciągły prąd do 12 A, BEC 2 A / 5 V.Sterownik silnika bezszczotkowego SkyWalker 40A ESC UBEC 2-3S
Sterownik silnika bezszczotkowego pobierającego prąd do 40 A. Optymalnym zasilaniem są pakiety li-pol 2S - 3S (7,4 V do 11,1 V). Posiada regulator UBEC 5 V / 3 A.Sterownik silnika bezszczotkowego (BLDC) Flycolor FLY-20A 20A
Uniwersalny kontroler przeznaczony do silników BLDC modeli samolotów oraz helikopterów . Zaawansowany i szybki procesor umożliwia programowanie specjalnych trybów pracy....Sterownik silnika bezszczotkowego (BLDC) Dualsky 6A v2
Regulator obrotów zasilany napięciem 12 V i wydajności prądowej 6A od firmy Dualsky do silników bezszczotkowych 3-fazowych.Sterownik silnika bezszczotkowego (BLDC) Redox 80A
Regulator firmy Redox do silników bezszczotkowych zasilany baterią LiPo 2S-6S lub 5-18 ogniwami NiMH. Ciągły prąd do 80 A, BEC 4 A / 5,5 V. Posiada nową wersję oprogramowania...X-NUCLEO-IHM08M1 - sterownik silnika - rozszerzenie dla STM32 Nucleo
Ekspander, płytka rozszerzeń X-NUCLEO-IHM08M1 dla STM32 Nucleo z wbudowanym sterownikiem STL220N6F7 pozwalającym sterować bezszczotkowym silnikiem trójfazowym DC.Bezszczotkowy silnik elektryczny DC (silnik BLDC), znany również jako silnik komutowany elektronicznie, bądź też synchroniczny silnik prądu stałego, to silniki synchroniczne, zasilane prądem stałym za pośrednictwem falownika lub zasilacza impulsowego. Ten ostatni jest specjalnym sterownikiem silników bezszczotkowych, który wytwarza prąd elektryczny AC do sterowania każdą fazą silnika za pomocą układu z zamkniętą pętlą sprzężenia zwrotnego. Sterownik taki dostarcza impulsy prądu do uzwojeń silnika, kontrolując prędkość i moment obrotowy silnika.
Zalety silnika bezszczotkowego w stosunku do silników szczotkowych to głównie wysoki stosunek mocy silnika do jego masy, duża prędkość oraz możliwość sterowania elektronicznego za pomocą sterownika silnika bezszczotkowego. Dzięki temu silniki BLDC posiadają wysoki moment obrotowy, który jest niezależny od prędkości obrotowej. Konwencjonalne silniki prądu stałego z komutacją za pomocą szczotek osiągają swój nominalny moment dopiero przy pełnej prędkości obrotowej. Silniki BLDC znajdują zastosowanie w takich urządzeniach, jak komputerowe urządzenia peryferyjne (napędy dyskowe, drukarki), ręczne elektronarzędzia i wszelkiego typu pojazdy, od modeli samolotów z napędem elektrycznym (głównie drony i quadrocoptery), po samochody elektryczne. Dzięki zastosowaniu dedykowanych sterowników, komutujących fazy na poszczególnych uzwojeniach silnika, możliwe jest stosowanie bardzo zaawansowanych algorytmów kontroli pracy silnika.
Ponieważ sterowniki silników bezszczotkowych mają funkcjonować w zastępstwie za tradycyjne silniki szczotkowe, potrzebują informacji na temat pozycji wirnika w stosunku do cewek stojana. Niektóre konstrukcje wykorzystują czujniki Halla lub enkoder obrotowy do bezpośredniego pomiaru pozycji wirnika. Inne z kolei mierzą siłę wstecznego EMF w niezasilanych w danym momencie uzwojeniach silnika, aby określić położenie wirnika, eliminując potrzebę stosowania oddzielnych czujników efektu Halla. Właśnie z uwagi na ten fakt często nazywane są regulatorami bezczujnikowymi.
Silniki bezszczotkowe są popularne w modelach latających i dronach. Korzystny stosunek mocy do masy oraz szeroki zakres dostępnych rozmiarów zrewolucjonizowały rynek modeli elektrycznych, niemal wypierając z niego inne silniki. Zachęciły również do rozwoju prostych, lekkich modeli samolotów elektrycznych. Zwiększony stosunek mocy do masy nowoczesnych akumulatorów i silników bezszczotkowych pozwala modelom wznosić się pionowo, zamiast stopniowo się wspinać. Obecne na rynku sterowniki silników bezszczotkowych często posiadają dodatkowe funkcje, dedykowane integracji z modelem latającym, takie jak interfejs do systemu sterowania radiowego.