Opis produktu: TB9051FTG - jednokanałowy sterownik silników 28V/2,6A - Pololu 2997
Moduł oparty na układzie TB9051FTG pozwala kontrolować jeden silnik prądu stałego. Silnik może być zasilany napięciem z zakresu od 4,5 V do 28 V przy ciągłym poborze prądu do 2,6 A, chwilowym (przez kilka sekund) do 5 A. Przed użyciem zalecamy z zapoznaniem się z dokumentacją układu TB9051FTG.
Wyprowadzenia jednokanałowego sterownika
PIN | Opis |
---|---|
Vin | Napięcie zasilania silnika z zakresu od 4,5 V do 28 V. Posiada zabezpieczenie przed zmianą polaryzacji napięcia zasilającego. |
GND | Potencjał masy układu. |
VM | Wyjście zapewniające dostęp do zasilania silnika po zabezpieczeniu przed odwrotną polaryzacją. Mogą zostać użyte do zasilania innych komponentów systemu. |
OUT1 | Wyjścia - do podłączenia wyprowadzeń silnika. |
OUT2 |
Wyjścia - do podłączenia wyprowadzeń silnika. |
VCC | Napięcie logiczne - 5 V. |
OCC | W razie prądu przetężeniowego sterownik zostaje wyłączony. Domyślnie w stanie niskim. Jeśli jest w stanie wysokim automatycznie próbuję wznowić pracę po krótkim odstępie czasu. |
EN | Gdy jest w stanie niskim wyjścia OUT1 i OUT2 są ustawione w stan wysokiej impedencji. Odwrócone Do tego pinu można zastosować odwrócony PWM(Gdy EN jest w stanie wysokim i PWM1 lub PWM2 w wysokim).Domyślnie w stanie niskim. |
ENB | Gdy jest w stanie wysokim wyjścia OUT1 i OUT2 są ustawione w stan wysokiej impedencji. PWM może być stosowany do tego pinu(Gdy ENB jest w stanie niskim i PWM1 lub PWM2 w wysokim).Domyślnie w stanie wysokim. |
PWM1 | Wejście sterujące dla OUT1. Domyślnie niski. |
PWM2 | Wejście sterujące dla OUT2. Domyślnie niski. |
OCM | Wyjście monitorujące prąd, pin zapewnia analogowe napiecie sprzężenia zwrotnego o wartości około 500 mV na każdy wzmacniacz. |
DIAG | Wyjście diagnostyki błędów. przechodzi w stan niski gdy wystąpią błędy bądź sterownik jest wyłączony przez EN lub ENB. |
Podłączenie sterownika z silnikiem prądu stałego
Tabela dla trybu PWM1 + PWM2 |
||||||
Wejście | Wyjście | Tryb pracy | ||||
EN | ENB | PWM1 | PWM2 | OUT1 | OUT2 | |
1 | 0 | PWM | 0 | PWM(H/L) | L |
Obroty do przodu/hamowanie przy prędkości określonej: PWM % |
1 | 0 | 0 | PWM | L | PWM(H/L) |
Obroty do tyłu/hamowanie przy prędkości określonej: PWM % |
1 | 0 | 0 | 0 | L | L | Stop, wyjścia podłączone do masy |
1 | 0 | 1 | 1 | L | L | |
0 | X | X | X | Z | Z | Swobodny bieg wyjścia odłączone |
X | 1 | X | X | Z | Z |
Tabela dla trybu PWM1 + PWM2 + EN |
||||||
Wejście | Wyjście | Tryb pracy | ||||
EN | ENB | PWM1 | PWM2 | OUT1 | OUT2 | |
PWM | 0 | 1 | 0 | PWM(H/Z) | PWM(L/Z) |
Obroty do przodu/swobodny bieg przy prędkości określonej: PWM % |
0 | 1 | PWM(L/Z) | PWM(H/Z) |
Obroty do tyłu/swobodny bieg przy prędkości określonej: PWM % |
||
0 | X | X | X | Z | Z | Swobodny bieg wyjścia odłączone |
X | 1 | X | X | Z | Z |
Schemat układu
Układ zawiera sterownik oraz niezbędne elementy pasywne do jego poprawnej pracy. Schemat elektroniczny dostępny jest na rysunku poniżej.
Specyfikacja techniczna sterownika od Pololu
- Jednokanałowy sterownik silników
- Napięcie zasilania silnika: od 4,5 do 28 V
- Prąd wyjściowy: 2,6 A (5 A chwilowy)
- Funkcja automatycznego ograniczania prądu pozwala zapobiec przegrzaniu dzięki łagodnemu zmniejszaniu napięcia zamiast nagłego wyłaczania
- Posiada zabezpieczenie podnapięciowe i ochronę przed zwarciem i przegrzaniem
- Ochrona przed zmianą polaryzacji napięcia zasilającego
- Wymiary: 25,4 x 25,4 mm
Przydatne linki |