Opis produktu: TB67H420FTG - dwukanałowy sterownik silników 47 V / 3,4 A - Pololu 2999
Moduł oparty na układzie TB67H420FTG pozwala kontrolować do dwóch silników prądu stałego. Silnik może być zasilany napięciem z zakresu od 10 V do 47 V przy ciągłym poborze prądu do 1,7 A, chwilowym (przez kilka sekund) do 4,5 A. Przed użyciem zalecamy z zapoznaniem się z dokumentacją układu TB67H420FTG.
Wyprowadzenia sterownika
PIN | Opis |
---|---|
Vin | Napięcie zasilania silnika z zakresu od 10 V do 47 V. Posiada zabezpieczenie przed zmianą polaryzacji napięcia zasilającego (do 40 V). |
GND | Potencjał masy układu. |
VM | Wyjście zapewniające dostęp do zasilania silnika po zabezpieczeniu przed odwrotną polaryzacją. Mogą zostać użyte do zasilania innych komponentów systemu. |
A+ | Wyjścia silnika A. Należy połączyć dla trybu jednokanałowego. |
A- |
|
B+ | Wyjście silnika B. Należy połączyć dla trybu jednokanałowego. |
B- | |
VCC | Regulowane wyjście 5 V. Pin daje dostęp do napięcia z wewnętrznego regulatora TB67H420FTG. Wyjście powinno być stosowane tylko do wejść logicznych ponieważ może ono dostarczyć jedynie kilka miliamperów. |
INA1 |
Wejście sterujące dla A+. PWM może być stosowany do tego pinu (zwykle PWMA w stanie wysokim). Domyślnie stan niski. W trybie jednokanałowym steruje A+ i A-. |
INA2 |
Wejście sterujące dla A-. PWM może być stosowany do tego pinu (zwykle PWMA w stanie wysokim). Domyślnie stan niski. W trybie jednokanałowym steruje B+ i B-. |
PWMA |
Wejście PWM dla kanału A. Domyślnie niski. W trybie jednokanałowym wejście PWM. |
INB1 | Wejście sterujące dla B+. PWM może być stosowany do tego pinu (zwykle PWMB w stanie wysokim). Domyślnie stan niski. |
INB2 | Wejście sterujące dla B-. PWM może być stosowany do tego pinu (zwykle PWMB w stanie wysokim). Domyślnie stan niski. |
PWMB | Wejście PWM dla kanału B. Domyślnie niski. |
LO1 |
Wyjście diagnostyki błędu. Przechodzi w stan niski gdy wystąpi błąd związany ze zbyt wysokim prądem bądź temperaturą. Domyślnie stan wysoki. |
LO2 | Wyjście diagnostyki błędu. Przechodzi w stan niski w razie obciążenia lub zbyt wysokiej temperatury. Domyślnie stan niski. |
VREFA | Wyjście podaje aktualną wartość progową prądu dla kanału A. W trybie jednokanałowym podaje wartość progową prądu |
VREFB | Wyjście podaje aktualną wartość progową prądu dla kanału B. |
TBLKAB | Pin konfiguracyjny filtra szumów dla stałego obwodu prądowego. Domyślnie niski. Wejście nie powinno być zmieniane gdy sterownik jest zasilany. |
HBMODE | Wejście konfiguracyjne trybu pracy, Stan wysoki dla trybu jednokanałowego, stan niski dla trubu dwukanałowego. Wejście nie powinno być zmieniane gdy sterownik jest zasilany. |
Podłączenie czujnika z dwoma silnikami
Kompletna tabela prawdy dla TB67H420FTG |
||||||
Wejście | Wyjście | Tryb pracy | ||||
PWMx | INx1 | INx2 | x+ | x- | ||
0 | 0 | 0 | Z | Z |
Swobodny bieg. Tryb czuwania jeśli wszystkie wejścia PWM i IN są w stanie niskim. |
|
1 | 0 | L | L |
Stop |
||
0 | 1 | |||||
1 | 1 | |||||
1 | 0 | 0 |
Z | Z | Swobodny bieg | |
1 | 0 | H | L | Obroty do przodu | ||
0 | 1 | L | H | Obroty do tyłu | ||
1 | 1 | L | L | Stop |
Schemat
Układ zawiera sterownik oraz niezbędne elementy pasywne do jego poprawnej pracy. Schemat elektroniczny dostępny jest na rysunku poniżej.
Specyfikacja techniczna sterownika od Pololu
- Jednokanałowy / dwukanałowy sterownik silników
- Napięcie zasilania silnika: od 10 do 47 V
- Prąd wyjściowy:
- 1,7 A (4,5 A chwilowy) w trybie dwukanałowym
- 3,4 A (9 A chwilowy) w trybie jednokanałowym
- Konfigurowalne progi ograniczające prąd do 4,5 A (tryb dwukanałowy) i 9 A (tryb jednokanałowy), może być ograniczone za pomocą dodatkowych rezystorów i źródeł napięcia.
- Brak potrzeby dodatkowego zasilania logicznego. Wejścia są kompatybilne z napięciem 3 V oraz 5V
- Posiada zabezpieczenie podnapięciowe i ochronę przed zwarciem i przegrzaniem
- Ochrona przed zmianą polaryzacji napięcia zasilającego do 40 V
- Wymiary: 25,4 x 30,5 mm
Przydatne linki |