Opis produktu: Pololu DRV8838 - jednokanałowy sterownik silników 11 V / 1,7 A
Moduł oparty na układzie DRV8838 pozwala kontrolować jeden silnik prądu stałego. Silnik może być zasilany napięciem do 11 V przy ciągłym poborze prądu do 1,7 A, chwilowym (przez kilka sekund) do 1,8 A. Przed użyciem zalecamy z zapoznaniem się z dokumentacją układu DRV8838.
Podłączenie
Napięcie zasilania silników z zakresu od 0 do 11 V należy podłączyć do wejścia VIN. Jeśli napięcie jest niskie (poniżej 1,5 V) można je podłączyć do wyprowadzenia VMM, spowoduje to ominięcie zabezpieczenia przed odwrotnym podłączeniem i zniweluje spadek napięcia. Zasilanie części logicznej od 1,8 V do 7,0 V podawane jest na pin VCC.
W typowym zastosowaniu wystarczy podłączyć dwie linie sterujące: wybór kierunku obrotów PHASE oraz regulację prędkości PWM do pinu ENABLE. Obie linie są wewnętrznie podciągnięte do masy przez rezystor około 100 kΩ.
Wyprowadzenie SLEEP umożliwia przełączenie układu w tryb niskiego poboru mocy. Domyślnie pin podciągnięty jest do VCC poprzez 10 kΩ, co oznacza, że układ jest załączony. W celu przejścia w tryb uśpienia należy podać stan niski.
Tabela stanu
PHASE | ENABLE | SLEEP | OUT1 | OUT2 | Tryb pracy |
---|---|---|---|---|---|
0 | PWM | 1 | PWM | L | obroty do przodu prędkość PWM % hamowanie |
1 | PWM | 1 | L | PWM | obroty do tyłu prędkość PWM % hamowanie |
X | 0 | 1 | L | L |
Stop, wyjścia podłączone do masy |
X | X | 0 | Z | Z | swobodny bieg wyjścia odłączone |
1 - stan wysoki, 0 - stan niski
Specyfikacja Pololu DRV8838
- Liczba kanałów: 1
- Napięcie zasilania: 0 V do 11 V
- Napięcie pracy części logicznej: od 1,8 V do 7,0 V
- Prąd ciągły na kanał: 1,7 A
- Maksymalny chwilowy prąd na kanał: 1,8 A
- Częstotliwość PWM: 250 kHz
- Wymiary: 10,2 x 12,7 mm
- Masa: 0,3 g (bez złącz)
- W zestawie moduł oraz złącza goldpin
Wyprowadzenia
Wyprowadzeniami są standardowe listwy goldpin, pozwalające na wpięcie modułu w płytkę stykową lub podłączenie za pomocą przewodów.
PIN | Opis |
---|---|
VIN |
Napięcie zasilania silnika z zakresu 0 V - 11 V z zabezpieczeniem przed odwrotnym podłączeniem. |
GND | Masa modułu. |
VCC | Napięcie zasilania części logicznej z zakresu od 1,8 V do 7 V. |
VM | Napięcie zasilania silnika z zakresu 0 V - 11 V bez zabezpieczenia przed odwrotnym podłączeniem. |
OUT1 | Wyjścia 1 do podłączenia wyprowadzeń silnika. |
OUT2 | Wyjścia 2 do podłączenia wyprowadzeń silnika. |
PHASE | Wejście logiczne określające kierunek obrotów silnika. Domyślnie w stanie niskim. |
ENABLE | Wejście logiczne służące do ustawiania prędkości obrotowej. Do tego wyprowadzenia należy podłączyć sygnał PWM. Domyślnie w stanie niskim. |
SLEEP | Wejście logiczne przełączające układ w stan uśpienia po podaniu stanu niskiego. Domyślnie w stanie wysokim. |
Subminiaturowy moduł sterownika silnika DC
DRV8838 - jednokanałowy sterownik silników 11V/1,7A – Pololu 2990 to propozycja wprost wymarzona dla miłośników miniaturowych robotów mobilnych. Maleńki moduł o wymiarach PCB zaledwie 10,2 x 12,7 mm i masie 0,3 g umożliwia dwukierunkowe sterowanie silnikiem DC o prądzie do 1,7 A i napięciu zasilania do 11 V.
Łączna rezystancja pary aktywnych tranzystorów wyjściowych mostka H wynosi w tym układzie zaledwie 330 mΩ co sprawia, że sterownik nadaje się do obsługi nawet niskonapięciowych silników. To bardzo ważna zaleta, która umożliwia stosowanie modułu wszędzie tam, gdzie klasyczne sterowniki starszej generacji (np. L298) wprowadzałyby zbyt duży spadek napięcia, zmniejszając tym samym efektywną moc silnika.
DRV8838 – wyjątkowe możliwości w niebywale miniaturowym wydaniu
Układ DRV8838 firmy Texas Instruments integruje w sobie nie tylko wydajne tranzystory MOSFET tworzące mostek H – zawiera także obszerny układ logiczny, sterujący napędem w bezpieczny i niezawodny sposób. Wbudowane zabezpieczenia termiczne i nadprądowe (w każdym półmostku) sprawiają, że układ radzi sobie nawet z najtrudniejszymi warunkami pracy.
Za pomocą dwóch wejść (PH i EN) użytkownik może uruchomić lewe lub prawe obroty wału silnika bądź wykonać manewr tzw. hamowania dynamicznego, które zatrzymuje rozpędzony siłą bezwładności silnik w znacznie krótszym czasie, niż byłoby to możliwe przez zwykłe odłączenie zasilania od napędu.