Opis produktu: Zumo 32u4 - robot minisumo z OLED i silnikami HP 75:1 - złożony kompatybilny z Arduino - Pololu 4992
Zmontowany walczący robot edukacyjny, oparty na mikrokontrolerze ATmega32u4 z wgranym bootloaderem Arduino. Zumo programowany jest przez port microUSB i środowisko Arduino IDE. Platforma wyposażona została w dwa silniki Pololu HP 75:1 cechujące się średnią prędkością 400 obr/min oraz średnim momentem obrotowym 1,3 kg*cm. Platforma posiada także niewielki ekran OLED, czujniki śledzenia linii, ultradźwiękowe czujniki odległości, akcelerometr, kompas oraz żyroskop. Aby rozpocząć zabawę wystarczy włożyć baterie - cztery duże paluszki i zaprogramować robota, podłączając go do komputera poprzez przewód microUSB z wykorzystaniem środowiska Arduino IDE.
Płyta główna robota Pololu Zumo 32u4
Robot Pololu Zumo 32u4 oparty został na płycie głównej z mikrokontrolerem ATmega32u4, wykorzystywanym również w płytkach Pololu A-Star. Bootloader Arduino zapewnia programowanie robota za pomocą przewodu microUSB i środowiska Arduino IDE. Oprócz wbudowanego mikrokontrolera, platforma wyposażona została także w: cztery ultradźwiękowe czujniki odległości, matrycę czujników śledzących linię, sterownik dwóch silników wraz z enkoderami, wyświetlacz OLED, buzzer, akcelerometr, kompas oraz żyroskop.
Zawartość zestawu
Zmontowana przez producenta platforma robota, zawiera niezbędne do poprawnego funkcjonowania robota elementy elektroniczne i mechaniczne. Użytkownik ma do dyspozycji:
- dwa silniki prądu stałego z przekładnią 75:1 HP (400 obr/min, 1,3 kg*cm),
- zamontowaną listwę z czujnikami odbiciowymi - do wykrywania krawędzi ringu (dohyo),
- zintegrowany sterownik silników - dwukanałowy mostek H DRV8838,
- generator prostych dźwięków - buzzer piezoelektryczny,
- 3-osiowy, cyfrowy akcelerometr z magnetometrem - może służyć jako układ do wykrywania zderzeń z przeciwnikami,
- 3-osiowy, cyfrowy żyroskop L3GD20H - do pomiaru prędkości kątowej (wykrywania obrotu robota),
- przycisk do dyspozycji użytkownika podłączony do wyprowadzenia nr 12 Arduino, który można wykorzystać, np. do wyboru trybu startowego,
- niewielki wyświetlacz OLED o rozdzielczości 128 x 64 px,
- przetwornicę stabilizującą napięcie z czterech baterii AA,
- szczegółowy przewodnik użytkownika dostępny on-line,
- biblioteki Arduino do wszystkich, wyżej wymienionych, elementów elektronicznych
Wymiary platformy robota Zumo
Edukacyjny robot walczący zaprojektowano w taki sposób, aby obrys zmontowanej konstrukcji mieścił się w kwadracie 10 x 10 cm, co jest zgodne z międzynarodowym regulaminem walk robotów.
Elementy dodatkowe
Główny kontroler robota daje możliwość rozbudowy jego możliwości o różnego rodzaju dodatkowe elementy. Użytkownik może wykorzystać, np. sensor do wykrywania przeciwnika na ringu. W tym celu można zastosować czujniki optyczne lub sonary ultradźwiękowe.
Pololu Zumo - robot minisumo z dodatkowymi funkcjonalnościami
Klasyczne roboty minisumo przeznaczone są do rywalizacji w zawodach sportowych, w których zadaniem uczestników jest wypchnięcie przeciwnika poza wyznaczony obszar areny zwanej dojo. Zumo 32u4 - robot minisumo z OLED i silnikami HP 75:1 - złożony kompatybilny z Arduino - Pololu 4992, dzięki specjalnemu pługowi, może być wykorzystywany w walkach.
Swoim użytkownikom oferuje on jednak znacznie więcej funkcjonalności. Czujniki śledzenia linii umożliwiają mu podążanie wyznaczoną trasą w sposób typowy dla robotów line follower. Kompas pozwala na orientowanie się w kierunkach geograficznych, a żyroskop - balansowanie na wąskich krawędziach gąsienic.
Zumo 32u4 - robot minisumo do samodzielnego programowania
Wśród możliwości robota minisumo Zumo 32u4 (Pololu 4992) - z OLED i silnikami HP 75:1 znajduje się również komunikacja z użytkownikiem: dźwiękowa, możliwa dzięki buzzerowi, oraz graficzna - realizowana za pośrednictwem wyświetlacza OLED.
Robot dostarczany jest jako gotowe, zmontowane urządzenie. Zadaniem użytkownika jest natomiast opcjonalna rozbudowa konstrukcji o dodatkowe elementy, np. sonary ultradźwiękowe bądź sensory optyczne. Dostępne są również gotowe biblioteki Arduino, obsługujące kluczowe podzespoły elektroniczne robota.