Opis produktu: Inteligentna ładowarka do akumulatorów SBC-61238 - uniwersalna
Uniwersalna inteligentna ładowarka do akumulatorów VRLA, AGM, VLA, SLA, WET, GEL, LEAD-ACID o pojemności od 1,2 Ah do 120 Ah. Automatycznie wykrywa typ oraz napięcie akumulatora 6 V lub 12 V DC. Urządzenie jest sterowane mikroprocesorowo. Maksymalny prąd ładowania jest równy 3,8 A. Ładowarka cały czas monitoruje napięcie akumulatora, gdy jest w pełni naładowany przechodzi w tryb podtrzymywania, w przypadku wykrycia spadku napięcie rozpoczyna ponownie proces ładowania. Bardzo przydatnymi funkcjami są też automatyczne odsiarczanie i reaktywacja skrajnie rozładowanych akumulatorów. Posiada też tryb "zimowy" pozwalający na ładowanie akumulatorów w bardzo niskiej temperaturze otoczenia.
Specyfikacja ładowarki do akumulatorów SBC-61238
- Napięcie zasilania: od 220 V do 240 V / 50-60 Hz (sieciowe)
- Automatyczna detekcja akumulatorów 6 V lub 12 V
- Obsługiwane typy akumulatorów: VRLA, AGM, VLA, SLA, WET, GEL, LEAD-ACID
- Obsługiwane pojemności akumulatorów:
- Dla akumulatorów 12 V: od 1,2 Ah do 120 Ah
- Dla akumulatorów 6 V: od 1,2 Ah do 14 Ah
- Napięcie ładowania:
- Dla akumulatorów 12 V: ok. 14,4 V
- Dla akumulatorów 6 V: ok. 7,3 V
- Efektywność: od 75 % do 80 %
- Prąd ładowania: 0,8 A lub 3,8 A
- Temperatura pracy: od -10 °C do 40 °C
- Monitorowanie napięcia po zakończeniu ładowania
- Tryb zimowy: umożliwia ładowanie w niskich temperaturach otoczenia
- Tryb reaktywacji / reanimacji: dla skrajnie rozładowanych akumulatorów
- Sygnalizacyjne diody LED
- Wymiary: 183 x 68 x 47 mm
- Masa: 532 g
W zestawie
- Ładowarka do akumulatorów
- Komplet przewodów połączeniowych (w tym krokodylki i oczka)
- Instrukcja obsługi
Przebieg inteligentnego ładowania:
- ETAP 1: DIAGNOSTYKA: analiza akumulatora, jego stanu naładowania oraz poprawności połączeń pomiędzy akumulatorem i prostownikiem
- ETAP 2: ODSIARCZANIE: rozpoznanie zasiarczonego akumulatora, ładowanie prądem pulsującym o niskim napięciu i wysokim natężeniu umożliwia usunięcie siarczanu z płytek akumulatora, dzięki czemu zostaje przywrócona jego początkowa pojemność
- ETAP 3: MIĘKKI START: sprawdzenie czy akumulator nie jest uszkodzony i czy może przyjąć prąd ładowania (zapobiega ładowaniu uszkodzonego akumulatora); jeśli akumulator nie jest uszkodzony rozpoczyna się ładowanie stopniowo zwiększając natężenie prądu ładowania
- ETAP 4: ŁADOWANIE ZASADNICZE: ładowanie prądem maksymalnym o stałym natężeniu o wartości regulowanej automatycznie w zależności od stanu naładowania akumulatora, do czasu osiągnięcia 80% pojemności akumulatora
- ETAP 5: ŁADOWANIE KOŃCOWE: ładowanie prądem o malejącym natężeniu i stałym napięciu do osiągnięcia 100% pojemności akumulatora
- ETAP 6: ANALIZA: trwający około 2 minut test naładowania akumulatora – jeśli po zatrzymaniu ładowania poziom naładowania akumulatora nie spada, proces ładowania zostaje zakończony
- ETAP 7: PODTRZYMANIE: utrzymywanie naładowania akumulatora na maksymalnym poziomie poprzez ładowanie prądem o stałym napięciu
- ETAP 8: PULSOWANIE: monitorowanie napięcia akumulatora i utrzymywanie optymalnego naładowania na poziomie 95-100% pojemności poprzez impulsy prądu ładowania
Prawidłowe ładowanie akumulatora ma znaczenie
Akumulator jest chemicznym magazynem energii elektrycznej zarówno w pojazdach z silnikami elektrycznymi jak i spalinowymi. Jego parametry techniczne mogą znacząco wpływać na pracę poszczególnych podzespołów elektrycznych pojazdu. Z tego powodu, należy zadbać o prawidłowość procesu ładowania akumulatora, aby jak najdłużej mógł dostarczać energię elektryczną o parametrach wymaganych przez producenta pojazdu.
Mikroprocesorowe sterowanie procesem ładowania akumulatorów
Klasyczne prostowniki transformatorowe, zwykle realizują proces ładowania w sposób ciągły i bardzo często nie posiadają wbudowanych zabezpieczeń, np. przed przeładowaniem akumulatora. W odróżnieniu od takich konstrukcji ładowarka SBC-61238 sterowana przez wbudowany mikroprocesor, realizuje ładowanie wieloetapowe, które przebiega szybciej i bardziej bezpiecznie niż w przypadku klasycznych ładowarek. Dzięki temu nie ma konieczności nadzorowania pracy ładowarki, a ładowany akumulator zachowuje swoją sprawność przez bardzo długi czas eksploatacji.