Opis produktu: Programista samouk. Profesjonalny przewodnik do samodzielnej nauki kodowania - Cory Althoff
Przewodnik przeznaczony do samodzielnej nauki programowania. Zawiera zasady stosowania dobrych praktyk programistycznych. Opisano tu najpotrzebniejsze technologie, elementy kodu i zasady ich stosowania, sporo miejsca poświęcono obiektowości. Książka zawiera m.in.:
- Wprowadzenie do programowania
- Struktury danych i algorytmy
- Pakiety i kontrola wersji
- Testowanie i bezpieczeństwo tworzonych aplikacji
- Zasady pracy zespołu programistów
Informacje o autorze
Cory Althoff jest programistą i autorem książek. Pracował dla eBaya i kilku innych firm w Dolinie Krzemowej. Biegle posługuje się Pythonem, Javą, JavaScriptem i kilkoma innymi językami programowania.
Informacje o książce
- Tytuł oryginalny: The Self-Taught Programmer: The Definitive Guide to Programming Professionally
- Autor: Cory Althoff
- Tłumacz: Piotr Rajca
- ISBN: 978-83-283-9427-8
- Rok wydania: 2018
- Format: 170 x 230 mm
- Oprawa: miękka
- Ilość stron: 256
- Wydawnictwo: Helion S.A.
Spis treści
CZĘŚĆ I. WPROWADZENIE DO PROGRAMOWANIA (13)
Rozdział 1. Wprowadzenie (15)
- Struktura książki (16)
- Zacznijmy od końca (17)
- Nie jesteś sam (17)
- Zalety samodzielnej nauki (17)
- Dlaczego należy programować? (18)
- Konsekwencja i zainteresowanie (18)
- Postać książki (19)
- Technologie stosowane w książce (19)
- Słownictwo (20)
- Wyzwanie (20)
Rozdział 2. Zaczynamy (21)
- Czym jest programowanie (21)
- Czym jest Python (22)
- Instalowanie Pythona (22)
- Rozwiązywanie problemów (23)
- Interaktywna powłoka (23)
- Zapisywanie programów (24)
- Uruchamianie programów przykładowych (25)
- Słownictwo (25)
- Wyzwanie (26)
Rozdział 3. Wprowadzenie do programowania (27)
- Przykłady (28)
- Komentarze (28)
- Wyświetlanie (29)
- Wiersze (30)
- Słowa kluczowe (30)
- Odstępy (31)
- Typy danych (31)
- Stałe i zmienne (33)
- Składnia (36)
- Błędy i wyjątki (36)
- Operatory arytmetyczne (37)
- Operatory porównania (40)
- Operatory logiczne (41)
- Instrukcje warunkowe (43)
- Instrukcje (47)
- Słownictwo (49)
- Wyzwania (51)
Rozdział 4. Funkcje (53)
- Reprezentacja koncepcji (54)
- Funkcje (54)
- Definiowanie funkcji (55)
- Funkcje wbudowane (57)
- Wielokrotne stosowanie funkcji (59)
- Parametry wymagane i opcjonalne (60)
- Zasięg (61)
- Obsługa wyjątków (64)
- Łańcuchy dokumentujące (66)
- Używanie zmiennych tylko wtedy, gdy to konieczne (67)
- Słownictwo (67)
- Wyzwania (68)
Rozdział 5. Kontenery (69)
- Metody (69)
- Listy (70)
- Krotki (73)
- Słowniki (75)
- Kontenery w kontenerach (79)
- Słownictwo (81)
- Wyzwania (82)
Rozdział 6. Operacje na łańcuchach znaków (83)
- Potrójne łańcuchy (84)
- Indeksy (84)
- Łańcuchy znaków są niezmienne (85)
- Konkatencja (85)
- Powielanie łańcuchów znaków (86)
- Zmiana wielkości liter (86)
- Formatowanie (86)
- Dzielenie łańcuchów (87)
- Metoda join (88)
- Usuwanie odstępów (89)
- Zastępowanie (89)
- Znajdowanie indeksu (89)
- Metoda in (90)
- Zabezpieczanie znaków specjalnych (90)
- Znak nowego wiersza (91)
- Wycinki (91)
- Słownictwo (93)
- Wyzwania (93)
Rozdział 7. Pętle (95)
- Pętle for (95)
- Funkcja range (99)
- Pętle while (99)
- Instrukcja break (100)
- Instrukcja continue (101)
- Pętle zagnieżdżone (102)
- Słownictwo (104)
- Wyzwania (104)
Rozdział 8. Moduły (105)
- Moduły wbudowane (105)
- Importowanie innych modułów (107)
- Słownictwo (108)
- Wyzwania (108)
Rozdział 9. Pliki (109)
- Zapisywanie danych w pliku (109)
- Automatyczne zamykanie plików (111)
- Odczyt z plików (111)
- Pliki CSV (112)
- Słownictwo (114)
- Wyzwania (114)
Rozdział 10. Łączenie wszystkiego w całość (115)
- Wisielec (116)
- Wyzwania (119)
Rozdział 11. Praktyka (121)
- Do przeczytania (121)
- Inne zasoby (121)
- Poszukiwanie pomocy (122)
CZĘŚĆ II. WPROWADZENIE DO PROGRAMOWANIA OBIEKTOWEGO (123)
Rozdział 12. Paradygmaty programowania (125)
- Stan (125)
- Programowanie proceduralne (126)
- Paradygmat programowania funkcyjnego (127)
- Paradygmat programowania obiektowego (128)
- Słownictwo (133)
- Wyzwania (134)
Rozdział 13. Cztery filary programowania obiektowego (135)
- Hermetyzacja (135)
- Abstrahowanie (138)
- Polimorfizm (138)
- Dziedziczenie (140)
- Kompozycja (142)
- Słownictwo (143)
- Wyzwania (144)
Rozdział 14. Więcej o programowaniu obiektowym (145)
- Zmienne klasowe a zmienne instancyjne (145)
- Metody magiczne (147)
- Is (149)
- Słownictwo (150)
- Wyzwania (150)
Rozdział 15. Łączenie wszystkiego w całość (151)
- Karty (151)
- Talia (153)
- Klasa gracza (154)
- Klasa gry (155)
- Wojna (156)
CZĘŚĆ III. WPROWADZENIE DO NARZĘDZI PROGRAMISTYCZNYCH (159)
Rozdział 16. Bash (161)
- Co dalej (162)
- Znajdowanie Bash (162)
- Polecenia (163)
- Ostatnie polecenia (164)
- Ścieżki względne i bezwzględne (164)
- Poruszanie się (165)
- Flagi (166)
- Pliki ukryte (167)
- Potoki (168)
- Zmienne środowiskowe (168)
- Użytkownicy (169)
- Dalsza nauka (170)
- Słownictwo (170)
- Wyzwania (171)
Rozdział 17. Wyrażenia regularne (173)
- Konfiguracja (173)
- Proste dopasowania (175)
- Dopasowywanie początku i końca (176)
- Dopasowywanie różnych znaków (177)
- Dopasowywanie cyfr (178)
- Powtórzenia (179)
- Dosłowne traktowanie znaków (181)
- Narzędzia do tworzenia wyrażeń regularnych (182)
- Słownictwo (182)
- Wyzwania (182)
Rozdział 18. Menedżery pakietów (183)
- Pakiety (183)
- Pip (184)
- Środowiska wirtualne (186)
- Słownictwo (186)
- Wyzwania (186)
Rozdział 19. Kontrola wersji (187)
- Repozytoria (188)
- Rozpoczynanie projektu (189)
- Wypychanie i wciąganie zmian (190)
- Przykład wypychania (191)
- Przykład wciągania (194)
- Przywracanie wersji (194)
- diff (195)
- Dalsze kroki (197)
- Słownictwo (197)
- Wyzwania (198)
Rozdział 20. Łączenie wszystkiego w całość (199)
- Kod HTML (200)
- Pozyskiwanie informacji z witryny Google Wiadomości (201)
- Słownictwo (204)
- Wyzwanie (204)
CZĘŚĆ IV. WPROWADZENIE DO INFORMATYKI (205)
Rozdział 21. Struktury danych (207)
- Struktury danych (207)
- Stosy (208)
- Odwracanie łańcucha znaków przy użyciu stosu (210)
- Kolejki (211)
- Kolejka po bilety (212)
- Słownictwo (214)
- Wyzwania (214)
Rozdział 22. Algorytmy (215)
- FizzBuzz (215)
- Wyszukiwanie sekwencyjne (216)
- Palindrom (217)
- Anagram (218)
- Zliczanie wystąpień liter (218)
- Rekurencja (219)
- Słownictwo (221)
- Wyzwania (222)
CZĘŚĆ V. ZDOBYWANIE PRACY (223)
Rozdział 23. Najlepsze praktyki programistyczne (225)
- Pisz kod w ostateczności (226)
- Zasada DRY (226)
- Prostopadłość (226)
- Każdy element danych powinien mieć jedną reprezentację (226)
- Funkcje powinny robić tylko jedną rzecz (227)
- Jeśli to trwa zbyt długo, zapewne robimy coś źle (227)
- Wykonuj operacje w optymalny sposób już od samego początku (227)
- Zachowaj zgodność z konwencjami (228)
- Używaj dobrego IDE (228)
- Rejestracja (229)
- Testowanie (229)
- Przeglądanie kodu (230)
- Bezpieczeństwo (230)
- Słownictwo (231)
Rozdział 24. Pierwsza praca w charakterze programisty (233)
- Określ ścieżkę (233)
- Zdobywanie początkowego doświadczenia (234)
- Przygotowania do rozmowy kwalifikacyjnej (235)
- Rozmowa kwalifikacyjna (235)
- Jak radzić sobie na rozmowie (236)
Rozdział 25. Praca w zespole (237)
- Opanowanie podstaw (237)
- Nie pytaj o to, co możesz znaleźć w internecie (238)
- Modyfikowanie kodu (238)
- Syndrom oszusta (238)
Rozdział 26. Dalsza lektura (239)
- Klasyka (239)
- Kursy internetowe (240)
- Hacker News (240)
Rozdział 27. Dalsze kroki (241)
- Poszukaj mentora (241)
- Skacz na głęboką wodę (242)
- Kolejna rada (242)
Podziękowania (245)
Skorowidz (247)
Przydatne linki |