Opis produktu: Sztuczna inteligencja. Błyskawiczne wprowadzenie do uczenia maszynowego, uczenia ze wzmocnieniem i uczenia głębokiego - Hadelin de Ponteves
Kompletny, zwięzły przewodnik po świecie sztucznej inteligencji autorstwa Hadelin de Ponteves. Wyjaśnia podstawowe i bardziej zaawansowane zagadnienia. Krok po kroku demonstruje jak zabrać się do tworzenia systemów AI wykorzystujących uczenie ze wzmacnianiem oraz głębokie uczenie. Podręcznik przeznaczony jest zarówno do studentów, jak i naukowców, menedżerów czy przedsiębiorców. Aby w pełni skorzystać z książki, nie trzeba posiadać umiejętności programowania. Dzięki książce:
- opanujesz kluczowe umiejętności związane z uczeniem maszynowym
- zrozumiesz Q-learning oraz głęboki Q-learning
- poznasz takie narzędzia jak TensorFlow, Keras czy PyTorch
- będziesz samodzielnie tworzyć takie projekty jak wirtualny samochód
- wykorzystasz AI do rozwiązywania rzeczywistych problemów biznesowych
- nauczysz się budować inteligentne roboty
Sztuczna inteligencja. Błyskawiczne wprowadzenie do uczenia maszynowego, uczenia ze wzmocnieniem i uczenia głębokiego - Hadelin de Ponteves. Książka przeznaczona jest dla programistów.
Książka przedstawia sposoby tworzenia systemów AI wykorzystujących uczenie ze wzmacnianiem oraz głębokie uczenie.
Informacje o książce
- Autor: Hadelin de Ponteves
- Tytuł oryginalny: AI Crash Course: A fun and hands-on introduction to machine learning, reinforcement learning, deep learning, and artific
- Tłumaczenie: Łukasz Wójcicki
- Wydawca: Helion SA
- Rok wydania: 2021
- Liczba stron: 304
- ISBN: 978-83-283-7478-2
- Format: 168 x 237 mm
O Autorze
Hadelin de Ponteves to współzałożyciel i dyrektor generalnym BlueLife AI, firmy zajmującej się najnowocześniejszą sztuczną inteligencją. Jest także przedsiębiorcą internetowym i twórcą ponad 50 wysoko ocenianych e-kursów edukacyjnych o uczeniu maszynowym, głębokim uczeniu, sztucznej inteligencji i łańcuchach bloków.
Spis treści
O autorze 9
O recenzentach 11
Przedmowa 13
- Rozpoczęcie przygody z AI 18
- Cztery różne modele AI 18
- Praktyczne zastosowanie modeli 19
- Dokąd może Cię zaprowadzić nauka AI? 20
- Energia 20
- Opieka zdrowotna 21
- Transport i logistyka 21
- Edukacja 21
- Bezpieczeństwo 21
- Zatrudnienie 21
- Inteligentne domy i roboty 22
- Rozrywka i zadowolenie 22
- Środowisko 22
- Gospodarka, biznes i finanse 22
- Podsumowanie 23
Rozdział 2. Poznaj narzędzia AI 25
- Strona GitHuba 25
- Colaboratory 26
- Podsumowanie 31
Rozdział 3. Podstawy języka Python - naucz się kodować w Pythonie 33
- Wyświetlanie tekstu 34
- Ćwiczenie 34
- Zmienne i operacje 35
- Ćwiczenie 36
- Listy i tablice 36
- Ćwiczenie 37
- Instrukcje warunkowe if 38
- Ćwiczenie 39
- Pętle for i while 39
- Ćwiczenie 42
- Funkcje 42
- Ćwiczenie 43
- Klasy i obiekty 43
- Ćwiczenie 45
- Podsumowanie 46
Rozdział 4. Podstawowe techniki AI 47
- Co to jest uczenie ze wzmacnianiem? 47
- Pięć zasad Reinforcement Learning 48
- Zasada nr 1 - system wejścia i wyjścia 48
- Zasada nr 2 - nagroda 49
- Zasada nr 3 - środowisko AI 50
- Zasada nr 4 - proces decyzyjny Markowa 50
- Zasada nr 5 - szkolenie i wnioskowanie 51
- Podsumowanie 53
Rozdział 5. Twój pierwszy model AI - uważaj na bandytów! 55
- Problem wielorękiego bandyty 55
- Model próbkowania Thompsona 56
- Kodowanie modelu 57
- Zrozumienie modelu 60
- Co to jest rozkład? 61
- Walka z MABP 64
- Strategia próbkowania Thompsona w trzech krokach 67
- Ostateczny krok ku zrozumieniu próbkowania Thompsona 67
- Próbkowanie Thompsona w porównaniu ze standardowym modelem 68
- Podsumowanie 69
Rozdział 6. AI w sprzedaży i reklamie - sprzedawaj jak Wilk z AI Street 71
- Problem do rozwiązania 71
- Budowanie środowiska do przeprowadzenia symulacji 73
- Uruchomienie symulacji 75
- Podsumowanie sytuacji 78
- Rozwiązanie AI i odświeżenie umysłu 78
- Rozwiązanie AI 78
- Rozumowanie 79
- Implementacja 80
- Próbkowanie Thompsona czy wybór losowy 80
- Zacznijmy kodować 80
- Wynik końcowy 84
- Podsumowanie 86
Rozdział 7. Witamy w Q-learningu 87
- Labirynt 88
- Początek 88
- Budowanie środowiska 89
- Budowanie sztucznej inteligencji 95
- Cały proces Q-learningu 98
- Tryb treningowy 98
- Tryb wnioskowania 99
- Podsumowanie 99
Rozdział 8. AI w logistyce - roboty w magazynie 101
- Budowanie środowiska 104
- Stany 104
- Akcje 104
- Nagrody 105
- Przypomnienie rozwiązania AI 106
- Implementacja 107
- Część 1. - budowanie środowiska 107
- Część 2. - tworzenie rozwiązania AI z wykorzystaniem Q-learningu 109
- Część 3. - wprowadzenie do produkcji 111
- Ulepszenie 1. - automatyzacja przypisywania nagród 113
- Ulepszenie 2. - dodawanie celu pośredniego 115
- Podsumowanie 118
Rozdział 9. Zostań ekspertem od sztucznego mózgu - głębokie Q-learning 119
- Przewidywanie cen domów 119
- Przesyłanie zbioru danych 120
- Importowanie bibliotek 121
- Wyłączanie zmiennych 122
- Przygotowywanie danych 124
- Budowa sieci neuronowej 126
- Szkolenie sieci neuronowej 127
- Wyświetlanie wyników 128
- Teoria głębokiego uczenia 129
- Neuron 129
- Funkcja aktywacji 132
- Jak działają sieci neuronowe? 137
- Jak się uczą sieci neuronowe? 137
- Propagacja w przód i wstecz 139
- Metody gradientu prostego 140
- Głębokie uczenie 147
- Metoda Softmax 148
- Podsumowanie głębokiego Q-learningu 150
- Pamięć doświadczeń 150
- Cały algorytm głębokiego Q-learningu 151
- Podsumowanie 152
Rozdział 10. Sztuczna inteligencja dla pojazdów autonomicznych - zbuduj samochód samojezdny 153
- Budowanie środowiska 154
- Określenie celu 156
- Ustawianie parametrów 158
- Stany wejściowe 161
- Działania wyjściowe 162
- Nagrody 163
- Przypomnienie rozwiązania AI 165
- Implementacja 166
- Krok 1. - importowanie bibliotek 166
- Krok 2. - stworzenie architektury sieci neuronowej 167
- Krok 3. - implementacja pamięci doświadczeń 171
- Krok 4. - implementacja głębokiego Q-learningu 173
- Prezentacja 182
- Instalowanie Anacondy 183
- Tworzenie środowiska wirtualnego w Pythonie 3.6 184
- Instalowanie PyTorch 186
- Instalowanie Kivy 187
- Podsumowanie 196
Rozdział 11. AI dla biznesu - minimalizuj koszty dzięki głębokiemu Q-learningowi 197
- Problem do rozwiązania 197
- Budowanie środowiska 198
- Parametry i zmienne środowiska serwerowego 198
- Założenia środowiska serwerowego 199
- Symulacja 201
- Ogólna funkcjonalność 201
- Definiowanie stanów 203
- Definiowanie działań 204
- Definiowanie nagród 204
- Przykład ostatecznej symulacji 205
- Rozwiązanie AI 208
- Mózg 209
- Implementacja 211
- Krok 1. - budowanie środowiska 212
- Krok 2. - budowanie mózgu 217
- Krok 3. - implementacja algorytmu uczenia przez głębokie wzmacnianie 223
- Krok 4. - szkolenie AI 229
- Krok 5. - testowanie AI 238
- Demo 240
- Podsumowanie - ogólny schemat AI 249
- Podsumowanie 250
Rozdział 12. Głębokie konwolucyjne Q-learning 251
- Do czego służą sieci CNN? 251
- Jak działają CNN? 253
- Krok 1. - konwolucja 254
- Krok 2. - max pooling 256
- Krok 3. - spłaszczanie 259
- Krok 4. - pełne połączenie 260
- Głębokie konwolucyjne Q-learning 262
- Podsumowanie 263
Rozdział 13. AI dla gier wideo - zostań mistrzem Snake'a 265
- Problem do rozwiązania 265
- Tworzenie środowiska 266
- Definiowanie stanów 267
- Definiowanie działań 268
- Definiowanie nagród 269
- Rozwiązanie AI 270
- Mózg 270
- Pamięć doświadczeń 272
- Implementacja 273
- Krok 1. - budowanie środowiska 273
- Krok 2. - budowanie mózgu 279
- Krok 3. - tworzenie pamięci doświadczeń 282
- Krok 4. - trening AI 283
- Krok 5. - testowanie AI 289
- Demo 290
- Instalacja 291
- Wyniki 295
- Podsumowanie 297
Rozdział 14. Podsumowanie 299
- Podsumowanie - ogólny schemat AI 299
- Odkrywanie, co czeka Cię dalej w AI 300
- Ćwicz, ćwicz i ćwicz 301
- Networking 302
- Nigdy nie przestawaj się uczyć 302
Przydatne linki |