• Obniżka

AWS dla administratorów systemów. Tworzenie i utrzymywanie niezawodnych aplikacji chmurowych - Prashant Lakhera

Indeks: KSZ-22689 EAN: 9788328396579
Książka P. Lakhery świetnie wprowadzi Cię w podstawy korzystania z platformy Amazon Web Services, omawia ona usługi takie jak Identity and Access Management, Virtual Private Cloud, Elastic Compute Cloud, a także sposoby na równoważenie obciążenia i automatyczne tworzenie kopii zapasowych.
AWS dla administratorów systemów. Tworzenie i utrzymywanie niezawodnych aplikacji chmurowych -...
50,90 zł -5%
48,36 zł
46,05 zł netto
Najniższa cena z 30 dni: 48,36 zł
Zapłać później
Producent: Helion

Opis produktu: AWS dla administratorów systemów. Tworzenie i utrzymywanie niezawodnych aplikacji chmurowych - Prashant Lakhera

Amazon Web Services to platforma chmurowa oferująca usługi obliczeniowe, magazyn danych, obsługę sieci i usług zarządzanych. Aby aplikacje wdrożone w AWS były niezawodne, administrator musi opanować zaawansowany proces tworzenia i późniejszego zarządzania chmurą. Książka P. Lakhery świetnie wprowadzi Cię w podstawy korzystania z platformy, omawia ona usługi takie jak Identity and Access Management, Virtual Private Cloud, Elastic Compute Cloud, a także sposoby na równoważenie obciążenia i automatyczne tworzenie kopii zapasowych. 

AWS dla administratorów systemów. Tworzenie i utrzymywanie niezawodnych aplikacji chmurowych.

Dzięki książce dowiesz się jak efektywnie zarządzać systemami w chmurze AWS.

Informacje o książce

  • Tytuł oryginału: AWS for System Administrators: Build, automate, and manage your infrastructure on the most popular cloud platform - AWS
  • Autor: Prashant Lakhera
  • Tłumaczenie: Krzysztof Bąbol
  • ISBN: 978-83-283-9657-9
  • Oprawa: miękka
  • Ilość stron: 320
  • Format: 165 x 235 mm
  • Rok wydania: 2023
  • Wydawnictwo: Helion S.A.

Spis treści

O autorze

O recenzencie

Wstęp

Część I. Usługi i narzędzia platformy AWS

Rozdział 1. Konfigurowanie środowiska AWS

      • Wymagania techniczne
      • Konfigurowanie środowiska
          • Instalowanie programu AWS CLI
          • Konfigurowanie uzupełniania wiersza poleceń
          • Konfigurowanie wiersza poleceń platformy AWS
          • Poznanie struktury poleceń programu AWS CLI
      • Prezentacja zestawu Boto3 dla języka Python
          • Instalowanie zestawu Boto3 dla języka Python
          • Weryfikowanie poprawności instalacji zestawu Boto3
      • Wprowadzenie do korzystania z usługi CloudFormation
          • Pisanie pierwszego szablonu CloudFormation
          • Tworzenie stosu CloudFormation przy użyciu konsoli AWS
          • Tworzenie stosu CloudFormation w programie AWS CLI
      • Wprowadzenie do korzystania z narzędzia Terraform
          • Instalowanie narzędzia Terraform
          • Tworzenie zasobów przy użyciu narzędzia Terraform
      • Instalowanie narzędzi w sposób zautomatyzowany
      • Podsumowanie

Rozdział 2. Ochrona konta AWS przy użyciu usługi IAM

      • Wymagania techniczne
      • Dodawanie użytkowników i tworzenie grup IAM
          • Użytkownicy IAM
          • Grupy IAM
      • Zapoznanie z zasadami IAM
          • Struktura zasady IAM
          • Identyfikator ARN
          • Ocena zasad IAM
          • Tworzenie zasad IAM w programie AWS CLI
      • Tworzenie ról IAM
          • Zalety stosowania ról IAM
          • Tworzenie roli IAM w programie Terraform
      • Usługa AWS Security Token Service (AWS STS)
          • Zalety usługi AWS STS
          • Przykłady użycia
          • Dostęp do usług na innym koncie z użyciem ról IAM
      • Praktyczny przykład uruchamiania danej instancji za pomocą usługi CloudFormation
      • Wymiana poświadczeń IAM przy użyciu zestawu Boto3
          • Wymagania wstępne
          • Tworzenie skryptu Boto3 do wymiany poświadczeń
      • Podsumowanie

Część II. Budowanie infrastruktury

Rozdział 3. Tworzenie centrum danych w chmurze przy użyciu usługi VPC

      • Wymagania techniczne
      • Konfigurowanie dwóch sieci VPC
          • Tworzenie pierwszej sieci VPC w konsoli AWS
          • Tworzenie drugiej sieci VPC przy użyciu usługi CloudFormation
      • Brama tranzytowa AWS
          • Tworzenie pierwszej bramy tranzytowej w konsoli AWS
          • Tworzenie drugiej bramy tranzytowej za pomocą narzędzia Terraform
          • Praktyczny przykład włączania dziennika przepływu VPC
      • Podsumowanie

Rozdział 4. Skalowalna moc obliczeniowa w chmurze z wykorzystaniem usługi EC2

      • Wymagania techniczne
      • Konfigurowanie instancji EC2
          • Tworzenie pierwszej instancji EC2 w konsoli AWS
          • Tworzenie instancji EC2 przy użyciu usługi AWS CloudFormation
      • Tworzenie w chmurze AWS alarmów dotyczących rozliczeń
      • Praktyczny przykład sprzątania nieużywanych obrazów AMI
      • Praktyczny przykład usuwania nieużywanych woluminów EBS
      • Praktyczny przykład codziennego wyłączania instancji
      • Podsumowanie

Część III. Nadawanie infrastrukturze skalowalności i elastyczności

Rozdział 5. Uodparnianie aplikacji na awarie dzięki usłudze Elastic Load Balancing

      • Wymagania techniczne
      • Różne moduły równoważenia obciążenia oferowane przez AWS
      • Konfigurowanie modułu równoważenia obciążenia aplikacji
          • Utworzenie modułu równoważenia obciążenia aplikacji
      • Automatyzowanie tworzenia modułu równoważenia obciążenia aplikacji przy użyciu narzędzia Terraform
      • Podsumowanie

Rozdział 6. Zwiększanie wydajności aplikacji dzięki usłudze AWS Auto Scaling

      • Wymagania techniczne
      • Konfigurowanie usługi Auto Scaling
          • Tworzenie szablonu uruchamiania
          • Tworzenie grupy AWS Auto Scaling
          • Weryfikowanie działania grupy automatycznego skalowania
      • Zasady usługi Auto Scaling
      • Skalowanie aplikacji w zależności od popytu
      • Testowanie grupy automatycznego skalowania
      • Tworzenie grupy automatycznego skalowania w narzędziu Terraform
      • Podsumowanie

Rozdział 7. Tworzenie relacyjnej bazy danych w chmurze przy użyciu usługi AWS Relational Database Service (RDS)

      • Wymagania techniczne
      • Różnorodność baz danych oferowanych w usłudze AWS RDS
      • Konfigurowanie usługi AWS RDS w trybie wysokiej dostępności
      • Konfigurowanie repliki do odczytu dla bazy danych MySQL
      • Automatyzowanie tworzenia bazy danych MySQL w usłudze AWS RDS przy użyciu narzędzia Terraform
      • Podsumowanie

Część IV. Warstwy monitorowania, wskaźników i kopii zapasowych

Rozdział 8. Monitorowanie usług AWS przy użyciu rozwiązań CloudWatch i SNS

      • Wymagania techniczne
      • Monitorowanie w usłudze CloudWatch
      • Monitorowanie w usłudze CloudWatch wskaźników niestandardowych
          • Pobieranie i instalowanie agenta CloudWatch
          • Tworzenie roli IAM używanej przez agenta CloudWatch
          • Uruchamianie agenta CloudWatch na serwerze
      • Usługa SNS
      • Usługa CloudWatch Events
      • Automatyzowanie powiadomień o alarmach przy użyciu wiadomości e-mail i kanału Slack
          • Konfigurowanie platformy Slack
          • Konfigurowanie usługi CloudWatch
          • Tworzenie funkcji Lambda
          • Testowanie integracji
      • Podsumowanie

Rozdział 9. Centralizowanie dzienników w celu ich analizowania

      • Wymagania techniczne
      • Dlaczego musimy zarządzać dziennikami?
      • Konfigurowanie agenta CloudWatch
      • Konfigurowanie usługi AWS Elasticsearch i narzędzia Kibana
      • Podsumowanie

Rozdział 10. Rozwiązanie centralizujące tworzenie kopii zapasowych w chmurze

      • Wymagania techniczne
      • Różne sposoby tworzenia kopii zapasowych oferowane przez AWS
          • Dlaczego tworzymy zapasowe kopie danych?
      • Konfigurowanie usługi AWS DLM
      • Tworzenie kopii zapasowej danych w usłudze S3 przy użyciu programu AWS CLI
      • Przenoszenie danych w usłudze S3 do klasy pamięci Glacier za pomocą zasad cyklu działania
          • Automatyzowanie przenoszenia danych z S3 do usługi Glacier w narzędziu Terraform
      • Podsumowanie

Rozdział 11. Odzyskiwanie awaryjne w chmurze AWS

      • Wymagania techniczne
      • Rozwiązania w zakresie odzyskiwania awaryjnego oferowane przez AWS
          • Kopie zapasowe i przywracanie danych
          • Płomyk dyżurny
          • Rezerwa ciepła w chmurze AWS
          • Rezerwa gorąca (w wielu lokacjach)
      • Konfigurowanie witryny internetowej tak, by w razie awarii przełączała się na wiadro S3
      • Podsumowanie

Rozdział 12. Porady i wskazówki dotyczące korzystania z platformy AWS

    • Wymagania techniczne
    • Typowe pułapki - ograniczenia usługi VPC
    • Jakie podsieci wybrać podczas budowania sieci VPC?
    • Dedykowana instancja czy dedykowany host - co wybrać?
    • Potencjał granicy uprawnień IAM
    • Niestandardowe wskaźniki CloudWatch
    • Tagowanie, ciągłe tagowanie - dlaczego to ważne?
    • Ochrona instancji EC2 i woluminów EBS przed zamknięciem
    • Jak zmniejszyć rachunki za korzystanie z chmury AWS?
    • Wybór nazwy wiadra AWS i jak sprawić, by była losowa
    • Automatyzowanie tworzenia obrazów AMI
        • Tworzenie obrazu AMI w konsoli AWS
        • Tworzenie obrazu AMI w programie AWS CLI
        • Automatyzowanie tworzenia obrazu AMI przy użyciu narzędzia Packer
    • Podsumowanie

Książka - Autor Prashant Lakhera
Książka - ISBN 978-83-283-9657-9
Książka - Oprawa miękka
Książka - Wydawnictwo Helion S.A.
Szerokość opakowania 16.8 cm
Wysokość opakowania 23.5 cm
Głębokość opakowania 2.3 cm
Masa opakowania 0.426 kg

Jako pierwszy zadaj pytanie dotyczące tego produktu!

Zasady składania reklamacji towaru

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, ponosimy odpowiedzialność na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym za wady fizyczne i prawne.

Po wykryciu wady Kupujący ma prawo:

  • złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny,
  • złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy, ale nie wtedy kiedy wada jest nieistotna,
  • żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
  • żądać usunięcia wady.

Informujemy, że Dział Reklamacji firmy Botland rozpatruje zgłoszenia w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty ich wpłynięcia. Botland odpowiada z tytułu rękojmi jeśli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy.

Informacje dotyczące korzystania z prawa odstąpienia od umowy

Zgodnie z aktualnymi przepisami prawnymi Konsument ma prawo odstąpić od umowy kupna-sprzedaży w terminie 30 dni bez podania przyczyny. Termin ten wygasa po upływie 30 dni od momentu, w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie rzeczy.

Informujemy, że zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz §4 Regulaminu zwrot towaru przysługuje wyłącznie Konsumentom (zakup niezwiązany bezpośrednio działalnością gospodarczą lub zawodową). Zwroty nie przysługują Klientom (zakup związany bezpośrednio działalnością gospodarczą lub zawodową).

Przebieg reklamacji / zwrotu

W celu zgłoszenia reklamacji prosimy postępować zgodnie z instrukcją:

1 Zapoznaj się z zasadami reklamacji / zwrotu.
2 Wypełnij formularz, który znajduje się poniżej.
3 Zapoznaj się z treścią otrzymanej odpowiedzi.
4 Zabezpiecz i zapakuj niesprawny produkt.
5

Wyślij przesyłkę na podany niżej adres wraz z wydrukowanym formularzem oraz dowodem zakupu.

Formularz reklamacyjny

W celu rozpoczęcia procedury reklamacyjnej / zwrotu, wypełnij formularz.

Adres do wysyłki:

BOTLAND - SERWIS
Gola 25A
63-640 Bralin

Zasady reklamacji

W celu sprawnego przeprowadzenia procesu reklamacji, prosimy o zapoznanie się z opisanymi poniżej zasadami:

  1. Przed odesłaniem sprzętu prosimy o upewnienie się, iż produkt faktycznie jest niesprawny.
  2. W celu sprawnego przebiegu reklamacji prosimy o wypełnienie formularza reklamacyjnego oraz dołączenie go do przesyłki.
  3. Do reklamowanych produktów prosimy dołączyć dowód zakupu (np. paragon, fakturę lub potwierdzenie wykonania przelewu).
  4. Towar należy starannie zapakować, aby zapewnić bezpieczny transport i zapobiec kolejnym uszkodzeniom.
  5. Firma Botland nie odbiera paczek reklamacyjnych wysłanych za pobraniem.
  6. Zwrot kosztów przesyłki następuje po uznaniu reklamacji. Jest to kwota zgodna z najtańszą oferowaną formą dostawy.
  7. Sprzęt prosimy odsyłać kompletny razem z akcesoriami. Produkty niekompletne zostaną odesłane bez rozpatrzenia na koszt nadawcy.
  8. Samodzielna naprawa, przeprowadzona przez osoby nieuprawnione, tj. niebędąca naprawą przez firmę Botland, pozbawia Kupującego prawa do dalszego reklamowania.
  9. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Kupujący zostanie poinformowany drogą elektroniczną (poprzez wiadomość e-mail).
  10. Szczegółowe informacje dotyczące aktualnych kosztów wysyłki znajdują się na stronie: www.botland.com.pl w zakładce Dostawa.
  11. Odesłanie sprzętu jest równoznaczne z zapoznaniem się z powyższymi zasadami.

Zasady zwrotu towaru

  1. W celu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, Konsument zobowiązany jest poinformować Sprzedającego o swojej decyzji poprzez jednoznaczne oświadczenie.
  2. W celu sprawnego przebiegu procesu zwrotu prosimy o wypełnienie formularza zwrotu oraz dołączenie go do przesyłki, można wykorzystać inne oświadczenie niż zamieszczony formularz.
  3. W przypadku odstąpienia od umowy zwracamy wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy do Konsumenta (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy przez nas oferowany). Konsument ponosi koszty przesyłki zwrotnej. Zwrot środków nastąpi w ciągu 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o decyzji odstąpienia od umowy. Zwrotu dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraził zgodę na inne rozwiązanie lub je zaproponował.
  4. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  5. Prosimy o odesłanie lub przekazanie nam rzeczy niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o odstąpieniu od umowy. Prosimy również o staranne zapakowanie towaru przed wysyłką.
  6. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości produktu wynikającej z korzystania w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia cech i funkcjonalności.

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Produkty z tej samej kategorii: