High-Power 36v20 - jednokanałowy sterownik silników 50V/20A - Pololu 1457

Indeks: PLL-01847 EAN: 5904422330361

Oparty na tranzystorach MOSFET wydajny mostek H pozwala kontrolować obroty silnika w obu kierunkach. Zasilanie silników: od 5,5 V do 50 V. Prąd maksymalny: 20 A.

High-Power 36v20 - jednokanałowy sterownik silników 50V/20A - Pololu 1457
589,00 zł
478,86 zł netto
Zapłać później
Czas oczekiwania: 4-6 tyg.
Na zamówienie
Producent: Pololu
Kompatybilny z: Arduino Raspberry Pi

Opis produktu: High-Power 36v20 - jednokanałowy sterownik silników 50 V / 20 A - Pololu 1457

Sterownik oparty na tranzystorach MOSFET pozwala kontrolować jeden silnik prądu stałego zasilany napięciem od 5,5 V do 50 V o poborze prądu do 20 A.

Wyprowadzenia zostały rozmieszczone po obu stronach modułu. Po jednej umieszczono konektory odpowiedzialne za sterowanie oraz zasilanie części logicznej. Na przeciwnej krawędzi znajdują się piny zasilania silnika (V+, GND) oraz jego wyjścia (OUTA, OUTB). Wartość napięcia sygnałów sterujących powinna mieścić się w zakresie od 3,5 V do 5,5 V. Producent nie zaleca pracy na napięciem 3,3 V.

W standardowym zastosowaniu wymagane jest jedynie podłączenie sygnału PWMH oraz pinu wyboru kierunku obrotów silnika DIR. Flagi FF1 oraz FF2 sygnalizują nieprawidłową pracę układu. Pin RESET domyślnie jest podciągnięty do zasilania. Gdy zostanie doprowadzony stan niski, układ przejdzie w stan minimalnego poboru energii. Zresetowane zostaną także wszystkie flagi.

Wyprowadzenia

High-Power 36v20 50V/20A - opis wyprowadzen

PIN Opis
V+ Zasilanie silnika (5,5V-30V). Wyprowadzenie oznaczone znakiem + to biegun dodatni podłączenia kondensatora. Mniejsze wyprowadzenia V+ pozwala monitorować zasilanie silnika. Nie zaleca się używania dla wysokich prądów. 
5V (out) Wyjście stabilizatora napięcia 5V. Prąd wyjściowy do kilku mA. Należy uważać aby nie doszło do zwarcia z sąsiednim pinem V+ gdyż prowadzi to do nieodwracalnego uszkodzenia modułu.
VCS Zasilanie czujnika natężenie prądu - należy podłączyć napięcie 5 V
GND Potencjał masy układu.

OUTA

OUTB

Wyprowadzenia dla silnika DC. 

CS

Wyjście czujnika prądu ACS714 o czułości 66 mV/A
PWMH Sygnał sterujący prędkością obrotową. Domyślnie w stanie niskim
PWML  
DIR Wybór kierunku obrotów silnika. W stanie wysokim prąd płynie z wyprowadzenia OUTA do OUTB. Domyślnie w stanie pływającym (float). 
RESET  Po podaniu stanu niskiego układ jest w stanie niskiego poboru energii. Kasuje też wszystkie flagi.

FF1

FF2

Flagi stanu układu. W przypadku wystąpienia błędu pojawia się stan wysoki.

 

Wejścia układu współpracują z logiką 5 V. Minimalnym napięciem odczytywanym jako stan niski jest 3,5 V. Producent zaleca stosowanie konwertera poziomów logicznych w przypadku pracy z napięciami 3,3 V.  

Zestaw zawiera

  • Moduł sterownika
  • Kondensator elektrolityczny
  • Listwę goldpin
  • Złącza ARK

Specyfikacja sterownika silników High-Power 36v20

  • Liczba kanałów: 1
  • Napięcie zasilania silników: od 5.5 V do 50 V
  • Prąd ciągły silnika na kanał: 20 A
  • Maksymalna częstotliwość  PWM: 40 kHz
  • Maksymalne napięcie części logicznej 5,5V
  • Rezystancja tranzystorów MOSFET: 4,8 mΩ
  • Czułość pomiaru prądu: 0,066 V/A
  • Wymiary: 46 x 30,5 mm
  • Masa: 7 g (bez konektorów)

Flagi stanu układu

Stan wyprowadzeń FF1 oraz FF2 informują użytkownika o aktualnym stanie pracy układ HighPower. Opis poszczególnych sekwencji został przedstawiony w tabeli poniżej.

 

FF1 FF2 Opis Zablokowane
wyjścia
L L Brak błędów NIE
L H Zwarcie TAK
H L Zbyt wysoka temperatura  NIE

H

H

Zbyt niskie napięcie  NIE

Tryby pracy

Sterownik może pracować w kilku różnych trybach:

  • Drive-brakeW użyciu są sygnały DIR oraz PWMH, PWML pozostaje odłączony lub podciągnięty do 5 V. Kierunek obrotów ustalany jest poprzez stan logiczny na wyprowadzeniu DIR, sygnał PWM podawany na pin PWMH steruje prędkością obrotową silnika. W przypadku podania stanu niskiego na wyprowadzenie PWMH (wypełnienie 0 %) wyprowadzenia silnika zostaną zwarte i rozpocznie się gwałtowne hamowanie.
  • Drive-coast - W użyciu są sygnały DIR oraz PWMH i PWML, ktróre podłączone są do jednego wyprowadzenia PWM. Kierunek obrotów ustalany jest poprzez stan logiczny na wyprowadzeniu DIR, sygnał PWM podawany na pin PWMH i PWML steruje prędkością obrotową silnika. W przypadku podania stanu niskiego na wyprowadzenie PWM (wypełnienie 0 %) wyprowadzenia silnika zostaną odłączone i silniki będą swobodnie się poruszać
  • Brake-caost - Wyprowadzenie PWMH pozostaje niepodłączony lub ściągnięty do masy. Sygnał PWM podłączany jest do wyprowadzenia PWML (pin DIR nie jest brany pod uwagę w tym trybie). W przypadku podania stanu wysokiego (wypełnienie 0 %) na wyprowadzenie PWML rozpocznie się lekkie hamowanie silnika. Stan niski oznacza swobodne obroty silnika - bez zasilania. 
  • Locked-antiphase Wyprowadzenie PWML pozostaje niepodłączony lub podciągnięty do 5 V, PWMH podłączony jest do stanu wysokiego  5 V. Sygnał PWM podłączany jest do wyprowadzenia DIR. Podanie stanu wysokiego (wypełnienia powyżej 50 %) na wyprowadzenie DIR oznacza obroty silnika w jednym kierunku, podanie stanu niskiego (wypełnienie poniżej 50 %) obroty w przeciwnym kierunku.
 
 
Tabela prawdy
PWMH PWML DIR OUTA OUTB Tryb
H H L GND V+ do przodu
H H H V+ GND do tyłu
L H X GND GND hamowanie lekkie
H L X V+ V+ hamowanie silne
L L X Z Z bieg jałowy

 

X = stan bez znaczenia

Z = stan wysokiej impedancji - wyjścia odłączone

 

Napięcie zasil. od 5.5 V
Napięcie zasil. do 50.0 V
Wydajność prąd 20.0 A
Ilość kanałów 1
Szerokość opakowania 0 cm
Masa opakowania 0.016 kg

Jako pierwszy zadaj pytanie dotyczące tego produktu!

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Produkty z tej samej kategorii: