Opis produktu: Silnik DFRobot DC 12 V 160RPM z przekładnią ślimakową
Silnik z metalową przekładnią ślimakową zapewniającą wytrzymałość oraz wysoki moment obrotowy 2,2 kg*cm (0,21 Nm). Napięcie zasilania jest równe 12 V, a prędkość obrotowa wynosi 160 obr/min. Przekładnia ślimakowa zapewnia silnikowi samohamowność.
Specyfikacja
- Napięcie zasilania: od 6 V do 15 V
- Napięcie znamionowe: 12 V
- Przekładnia: 1:37,3
- Prąd bez obciążenia: 35 mA
- Prąd znamionowy: 180 mA
- Prąd przy zatrzymanym wale: 1,0 A
- Prędkość obrotowa na biegu jałowym: 160 obr/min
- Prędkość obrotowa znamionowa: 128 obr/min
- Moment obrotowy znamionowy; 0,55 kg*cm (0,05 Nm)
- Moment obrotowy przy zatrzymanym wale; 2,2 kg*cm (0,21 Nm)
- Średnica wału wyjściowego: 6 mm
- Długość wału wyjściowego: 18,5 mm
- Wymiary: 77 x 26 x 32 mm
- Masa: 160 g
Silnik z przekładnią ślimakową 1:37,3
Wysokiej jakości, niewielki zespół napędowy złożony z silnika DC oraz fabrycznie zainstalowanej przekładni ślimakowej. Doskonale nadaje się do napędu małych robotów mobilnych, manipulatorów, a także różnorodnych mechanizmów do innych zastosowań (np. automatyki domowej).
Nominalne napięcie zasilania silnika to 12 V, przy czym tolerowany zakres napięć wynosi 6..15 V. Pobór prądu mieści się w przedziale od około 35 mA (bez obciążenia) do 1 A (przy zatrzymanym wale) – typowy prąd pracy to około 180 mA.
Parametry mechaniczne
Silnik DFRobot DC 12V 160RPM z przekładnią ślimakową o przełożeniu 1:37,3 osiąga prędkość obrotową do 160 obr/min (na biegu jałowym); znamionowa prędkość to 128 obr/min. Znamionowy moment obrotowy wynosi 0,55 kg*cm, zaś przy zablokowanym wale wzrasta do 2,2 kg*cm. Całość ma wymiary 77 x 26 x 32 mm i masę 160 g.
Dużą zaletą prezentowanego silnika jest fakt, że zastosowana w nim została przekładnia ślimakowa, a nie – popularna w innych modelarskich napędach – planetarna lub też zwykła przekładnia zębata. To właśnie tego typu przekładnia ma bowiem ważną zaletę, która odróżnia ją od innych sposobów przeniesienia napędu: jest samohamowna co oznacza, że próba obrotu wału wyjściowego „na siłę” nie powoduje ruchu pozostałych elementów przekładni. Tylko napęd pochodzący od samego silnika jest w stanie poruszyć zębatką i ślimakiem.
Przydatne linki |