• EOL

Spraw, by rzeczy przemówiły. Programowanie urządzeń elektronicznych z wykorzystaniem Arduino - Tom Igoe - produkt wycofany

Indeks: KSZ-02058

Tłumaczenie: Joanna Celej-Kobalczyk. Wydawnictwo: Helion. Czytając tę książkę dowiesz się jakie narzędzie będą Ci potrzebne do zaprojektowania układów z mikrokontrolerami oraz utworzenia komunikacji pomiędzy nimi a komputerem. Przykładowe projekty oparte są na zestawach Arduino.

Spraw, by rzeczy przemówiły. Programowanie urządzeń elektronicznych z wykorzystaniem Arduino -...
69,90 zł
66,57 zł netto
Zapłać później
Powiadom o dostępności
Niedostępny
Produkt wycofany
Producent: Helion
Kompatybilny z: Arduino

 

Uwaga!

Książka zastąpiona nowym wydaniem - sprawdź!

 

Opis produktu: Spraw, by rzeczy przemówiły. Programowanie urządzeń elektronicznych z wykorzystaniem Arduino - Tom Igoe - produkt wycofany

Książka zawiera trzydzieści trzy proste projekty, które pokazują w jaki sposób nawiązać komunikację pomiędzy skonstruowanymi przez Ciebie urządzeniami. Dzięki tej pozycji dowiesz się jakie narzędzie będą Ci potrzebne do zaprojektowania układów z mikrokontrolerami oraz utworzenia komunikacji pomiędzy nimi a komputerem.

 

W pierwszych rozdziałach przeczytasz jak zbudować najprostszą sieć i przesłać pierwsze komunikaty. Następnie dowiesz się jak konstruować coraz bardziej zaawansowane układy, poznasz szczegóły komunikacji bezprzewodowej, identyfikacji oraz lokalizacji urządzeń.

 

Z podstawową wiedzą o elektronice, prostym mikrokontrolerem (Arduino) oraz modułami sieciowymi stworzysz następujące projekty:

  • Blink - Twój pierwszy program
  • Monski Pong - sterowanie grą wideo za pomocą puszystej różowej małpki
  • Sieciowy miernik stanu zanieczyszczenia powietrza - ładowanie i wyświetlanie najświeższego raportu dla Twojego miasta
  • Czujnik toksyn XBee - używanie ZigBee, czujników do ostrzegania o toksycznych wyziewach
  • Bluetooth GPS - budowanie zasilanego z baterii GPS-a, który podaje swoją lokalizację przez Bluetooth
  • Tweetowanie z RFID - odczytywanie strumieni Twittera przez pomachanie czytnikiem RFID

 

W naszej ofercie znajdują się wykorzystane w książce: zestawy Arduino, moduły sieciowe XBee, układy Bluetooth i GPS oraz czytniki RFID.

 

 Przykładowe projekty wykorzystane w książce dostępne do pobrania. Fragment książki do przeczytania on-line.

 

Spis treści

 

Wstęp (vii)

  • Do kogo skierowana jest ta książka? (viii)
  • Co powinieneś wiedzieć? (ix)
  • Zawartość niniejszej książki (ix)
  • Gdzie kupić części? (x)
  • Wykorzystanie przykładowego kodu (xi)
  • Wykorzystanie przykładowych obwodów (xi)
  • Podziękowania do pierwszego wydania (xii)
  • Uwagi do drugiego wydania (xiv)

 

Rozdział 1: Narzędzia (1)

  • Zaczyna się od tego, czego dotykasz (2)
  • Wszystko sprowadza się do impulsów (2)
  • Komputery wszelkich kształtów i rozmiarów (3)
  • Dobre nawyki (4)
  • Narzędzia (5)
  • Korzystanie z wiersza poleceń (13)
  • Korzystanie z oscyloskopu (34)
  • Kończy się na tym, czego dotykasz (35)

 

Rozdział 2: Najprostsza sieć (37)

  • Zaopatrzenie do rozdziału 2. (38)
  • Warstwy porozumienia (40)
  • Nawiązywanie połączenia: niższe warstwy (42)
  • Komunikacja: warstwa aplikacji (46)
    • Projekt 1. Napisz jaśniej (46)
  • Skomplikowane rozmowy (50)
    • Projekt 2. Monski Pong (50)
  • Sterowanie przepływem (62)
    • Projekt 3. Bezprzewodowy Monski Pong (64)
    • Projekt 4. Negocjacje w Bluetooth (68)
  • Podsumowanie (72)

 

Rozdział 3: Sieć o większej złożoności (75)

  • Zaopatrzenie do rozdziału 3. (76)
  • Mapy i adresy sieci (77)
  • Klienci, serwery i protokoły transmisji (82)
    • Projekt 5. Sieciowy kot (89)
  • Podsumowanie (112)

 

Rozdział 4: Patrz, mamo, nie ma komputera! Mikrokontrolery w Internecie (115)

  • Zaopatrzenie do rozdziału 4. (117)
  • Wprowadzenie do modułów sieciowych (118)
    • Projekt 6. Witaj, Internecie! (120)
  • Wbudowana aplikacja klienta sieciowego (127)
    • Projekt 7. Sieciowy wskaźnik stanu zanieczyszczenia powietrza (127)
  • Narzędzia do programowania i rozwiązywania problemów dedykowane dla modułów wbudowanych (140)
  • Podsumowanie (147)

 

Rozdział 5: Komunikacja w czasie (prawie) rzeczywistym (149)

  • Zaopatrzenie do rozdziału 5. (150)
  • Systemy interaktywne i pętle sprzężenia zwrotnego (151)
  • Protokół TCP - gniazda i sesje (152)
    • Projekt 8. Sieciowy Pong (153)
  • Klienci (155)
  • Podsumowanie (178)

 

Rozdział 6: Komunikacja bezprzewodowa (181)

  • Zaopatrzenie do rozdziału 6. (182)
  • Dlaczego nie wszystko jest bezprzewodowe? (184)
  • Podstawowe media sieci bezprzewodowej: podczerwień i radio (185)
    • Projekt 9. Sterownik na podczerwień do cyfrowego aparatu fotograficznego (188)
  • Jak działa radio? (190)
    • Projekt 10. Dupleksowa transmisja radiowa (193)
    • Projekt 11. Radia Bluetooth (206)
  • Zakup radia (216)
  • A co z Wi-Fi? (216)
    • Projekt 12. Witaj, Wi-Fi! (217)
  • Podsumowanie (220)

 

Rozdział 7: Sieci bezsesyjne (223)

  • Zaopatrzenie do rozdziału 7. (224)
  • Sesje kontra wiadomości (226)
  • Halo! Kto tam? Wiadomości rozgłaszane (227)
    • Projekt 13. Raportowanie toksycznych chemikaliów w warsztacie (232)
  • Wiadomości skierowane (246)
    • Projekt 14. Bezprzewodowe przekazywanie danych z ogniwa słonecznego (248)
  • Podsumowanie (258)

 

Rozdział 8: Jak zlokalizować (prawie) wszystko (261)

  • Zaopatrzenie do rozdziału 8. (262)
  • Lokalizacja sieciowa a lokalizacja fizyczna (264)
  • Określanie odległości (267)
    • Projekt 15. Przykład czujnika odległości na podczerwień (268)
    • Projekt 16. Przykład ultradźwiękowego czujnika odległości (270)
    • Projekt 17. Odczyt siły otrzymanego sygnału przy użyciu radioodbiorników XBee (273)
    • Projekt 18. Odczyt siły otrzymanego sygnału przy użyciu radioodbiorników Bluetooth (276)
  • Określanie pozycji poprzez trilaterację (277)
    • Projekt 19. Odczyt protokołu szeregowego GPS (278)
  • Określanie orientacji (286)
    • Projekt 20. Określanie kierunku przy użyciu cyfrowego kompasu (286)
    • Projekt 21. Określenie postawy przy użyciu akcelerometru (290)
  • Podsumowanie (299)

 

Rozdział 9: Identyfikacja (301)

  • Zaopatrzenie do rozdziału 9. (302)
  • Identyfikacja fizyczna (304)
    • Projekt 22. Rozpoznawanie kolorów przy użyciu kamery internetowej (306)
    • Projekt 23. Rozpoznawanie twarzy przy użyciu kamerki internetowej (310)
    • Projekt 24. Rozpoznawanie kodów kreskowych 2D przy użyciu kamery internetowej (313)
    • Projekt 25. Odczyt znaczników RFID w Processing (318)
    • Projekt 26. RFID przy automatyzacji domu (321)
    • Projekt 27. Tweetuj z RFID (329)
  • Identyfikacja w sieci (353)
    • Projekt 28. Geokodowanie IP (355)
  • Podsumowanie (360)

 

Rozdział 10: Sieci telefonii komórkowej a świat fizyczny (363)

  • Zaopatrzenie do rozdziału 10. (364)
  • Jedna wielka sieć (366)
    • Projekt 29. CatCam Redux (369)
  • Zapisywanie na karcie SD (376)
    • Projekt 30. Zadzwoń na termostat (386)
  • Interfejsy wiadomości tekstowych (393)
  • Natywne aplikacje dla telefonów komórkowych (396)
    • Projekt 31. Osobisty przenośny rejestrator danych (401)
  • Podsumowanie (415)

 

Rozdział 11: Powtórka z protokołów (417)

  • Zaopatrzenie do rozdziału 11. (418)
  • Tworzenie połączeń (419)
  • Tekstowy czy binarny? (422)
  • MIDI (425)
    • Projekt 32. Zabawa z MIDI (427)
  • Representational State Transfer (435)
    • Projekt 33. Zabawa z REST (437)
  • Podsumowanie (440)

 

Dodatek. Gdzie można kupić części? (443)

  • Zaopatrzenie (444)
  • Sprzęt (447)
  • Dostawcy w Polsce (452)
  • Oprogramowanie (453)

 

Skorowidz (455)

 

Książka - Autor Tom Igoe
Książka - ISBN 978-83-246-5012-5
Książka - Oprawa miękka
Książka - Wydawnictwo Helion
Szerokość opakowania 0.001 cm
Wysokość opakowania 0.001 cm
Głębokość opakowania 0.001 cm
Masa opakowania 0.001 kg

Jako pierwszy zadaj pytanie dotyczące tego produktu!

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Produkty z tej samej kategorii: