Opis produktu: Spraw, by rzeczy przemówiły. Programowanie urządzeń elektronicznych z wykorzystaniem Arduino - Tom Igoe - produkt wycofany
Książka zawiera trzydzieści trzy proste projekty, które pokazują w jaki sposób nawiązać komunikację pomiędzy skonstruowanymi przez Ciebie urządzeniami. Dzięki tej pozycji dowiesz się jakie narzędzie będą Ci potrzebne do zaprojektowania układów z mikrokontrolerami oraz utworzenia komunikacji pomiędzy nimi a komputerem.
W pierwszych rozdziałach przeczytasz jak zbudować najprostszą sieć i przesłać pierwsze komunikaty. Następnie dowiesz się jak konstruować coraz bardziej zaawansowane układy, poznasz szczegóły komunikacji bezprzewodowej, identyfikacji oraz lokalizacji urządzeń.
Z podstawową wiedzą o elektronice, prostym mikrokontrolerem (Arduino) oraz modułami sieciowymi stworzysz następujące projekty:
- Blink - Twój pierwszy program
- Monski Pong - sterowanie grą wideo za pomocą puszystej różowej małpki
- Sieciowy miernik stanu zanieczyszczenia powietrza - ładowanie i wyświetlanie najświeższego raportu dla Twojego miasta
- Czujnik toksyn XBee - używanie ZigBee, czujników do ostrzegania o toksycznych wyziewach
- Bluetooth GPS - budowanie zasilanego z baterii GPS-a, który podaje swoją lokalizację przez Bluetooth
- Tweetowanie z RFID - odczytywanie strumieni Twittera przez pomachanie czytnikiem RFID
W naszej ofercie znajdują się wykorzystane w książce: zestawy Arduino, moduły sieciowe XBee, układy Bluetooth i GPS oraz czytniki RFID.
Spis treści
Wstęp (vii)
- Do kogo skierowana jest ta książka? (viii)
- Co powinieneś wiedzieć? (ix)
- Zawartość niniejszej książki (ix)
- Gdzie kupić części? (x)
- Wykorzystanie przykładowego kodu (xi)
- Wykorzystanie przykładowych obwodów (xi)
- Podziękowania do pierwszego wydania (xii)
- Uwagi do drugiego wydania (xiv)
Rozdział 1: Narzędzia (1)
- Zaczyna się od tego, czego dotykasz (2)
- Wszystko sprowadza się do impulsów (2)
- Komputery wszelkich kształtów i rozmiarów (3)
- Dobre nawyki (4)
- Narzędzia (5)
- Korzystanie z wiersza poleceń (13)
- Korzystanie z oscyloskopu (34)
- Kończy się na tym, czego dotykasz (35)
Rozdział 2: Najprostsza sieć (37)
- Zaopatrzenie do rozdziału 2. (38)
- Warstwy porozumienia (40)
- Nawiązywanie połączenia: niższe warstwy (42)
- Komunikacja: warstwa aplikacji (46)
- Projekt 1. Napisz jaśniej (46)
- Skomplikowane rozmowy (50)
- Projekt 2. Monski Pong (50)
- Sterowanie przepływem (62)
- Projekt 3. Bezprzewodowy Monski Pong (64)
- Projekt 4. Negocjacje w Bluetooth (68)
- Podsumowanie (72)
Rozdział 3: Sieć o większej złożoności (75)
- Zaopatrzenie do rozdziału 3. (76)
- Mapy i adresy sieci (77)
- Klienci, serwery i protokoły transmisji (82)
- Projekt 5. Sieciowy kot (89)
- Podsumowanie (112)
Rozdział 4: Patrz, mamo, nie ma komputera! Mikrokontrolery w Internecie (115)
- Zaopatrzenie do rozdziału 4. (117)
- Wprowadzenie do modułów sieciowych (118)
- Projekt 6. Witaj, Internecie! (120)
- Wbudowana aplikacja klienta sieciowego (127)
- Projekt 7. Sieciowy wskaźnik stanu zanieczyszczenia powietrza (127)
- Narzędzia do programowania i rozwiązywania problemów dedykowane dla modułów wbudowanych (140)
- Podsumowanie (147)
Rozdział 5: Komunikacja w czasie (prawie) rzeczywistym (149)
- Zaopatrzenie do rozdziału 5. (150)
- Systemy interaktywne i pętle sprzężenia zwrotnego (151)
- Protokół TCP - gniazda i sesje (152)
- Projekt 8. Sieciowy Pong (153)
- Klienci (155)
- Podsumowanie (178)
Rozdział 6: Komunikacja bezprzewodowa (181)
- Zaopatrzenie do rozdziału 6. (182)
- Dlaczego nie wszystko jest bezprzewodowe? (184)
- Podstawowe media sieci bezprzewodowej: podczerwień i radio (185)
- Projekt 9. Sterownik na podczerwień do cyfrowego aparatu fotograficznego (188)
- Jak działa radio? (190)
- Projekt 10. Dupleksowa transmisja radiowa (193)
- Projekt 11. Radia Bluetooth (206)
- Zakup radia (216)
- A co z Wi-Fi? (216)
- Projekt 12. Witaj, Wi-Fi! (217)
- Podsumowanie (220)
Rozdział 7: Sieci bezsesyjne (223)
- Zaopatrzenie do rozdziału 7. (224)
- Sesje kontra wiadomości (226)
- Halo! Kto tam? Wiadomości rozgłaszane (227)
- Projekt 13. Raportowanie toksycznych chemikaliów w warsztacie (232)
- Wiadomości skierowane (246)
- Projekt 14. Bezprzewodowe przekazywanie danych z ogniwa słonecznego (248)
- Podsumowanie (258)
Rozdział 8: Jak zlokalizować (prawie) wszystko (261)
- Zaopatrzenie do rozdziału 8. (262)
- Lokalizacja sieciowa a lokalizacja fizyczna (264)
- Określanie odległości (267)
- Projekt 15. Przykład czujnika odległości na podczerwień (268)
- Projekt 16. Przykład ultradźwiękowego czujnika odległości (270)
- Projekt 17. Odczyt siły otrzymanego sygnału przy użyciu radioodbiorników XBee (273)
- Projekt 18. Odczyt siły otrzymanego sygnału przy użyciu radioodbiorników Bluetooth (276)
- Określanie pozycji poprzez trilaterację (277)
- Projekt 19. Odczyt protokołu szeregowego GPS (278)
- Określanie orientacji (286)
- Projekt 20. Określanie kierunku przy użyciu cyfrowego kompasu (286)
- Projekt 21. Określenie postawy przy użyciu akcelerometru (290)
- Podsumowanie (299)
Rozdział 9: Identyfikacja (301)
- Zaopatrzenie do rozdziału 9. (302)
- Identyfikacja fizyczna (304)
- Projekt 22. Rozpoznawanie kolorów przy użyciu kamery internetowej (306)
- Projekt 23. Rozpoznawanie twarzy przy użyciu kamerki internetowej (310)
- Projekt 24. Rozpoznawanie kodów kreskowych 2D przy użyciu kamery internetowej (313)
- Projekt 25. Odczyt znaczników RFID w Processing (318)
- Projekt 26. RFID przy automatyzacji domu (321)
- Projekt 27. Tweetuj z RFID (329)
- Identyfikacja w sieci (353)
- Projekt 28. Geokodowanie IP (355)
- Podsumowanie (360)
Rozdział 10: Sieci telefonii komórkowej a świat fizyczny (363)
- Zaopatrzenie do rozdziału 10. (364)
- Jedna wielka sieć (366)
- Projekt 29. CatCam Redux (369)
- Zapisywanie na karcie SD (376)
- Projekt 30. Zadzwoń na termostat (386)
- Interfejsy wiadomości tekstowych (393)
- Natywne aplikacje dla telefonów komórkowych (396)
- Projekt 31. Osobisty przenośny rejestrator danych (401)
- Podsumowanie (415)
Rozdział 11: Powtórka z protokołów (417)
- Zaopatrzenie do rozdziału 11. (418)
- Tworzenie połączeń (419)
- Tekstowy czy binarny? (422)
- MIDI (425)
- Projekt 32. Zabawa z MIDI (427)
- Representational State Transfer (435)
- Projekt 33. Zabawa z REST (437)
- Podsumowanie (440)
Dodatek. Gdzie można kupić części? (443)
- Zaopatrzenie (444)
- Sprzęt (447)
- Dostawcy w Polsce (452)
- Oprogramowanie (453)
Skorowidz (455) |