• EOL

TB6612FNG - dwukanałowy sterownik silników - moduł

Indeks: MOD-01285

Moduł z dwukanałowym sterownikiem silników prądu stałego firmy Toshiba. Ciągły prąd na jeden kanał to 1 A. Po połączeniu kanałów wartość ta wzrasta do 2 A.

TB6612FNG - dwukanałowy sterownik silników - moduł
25,00 zł
20,33 zł netto
Zapłać później
Powiadom o dostępności
Niedostępny
Produkt wycofany
Producent: Toshiba

 

 

Uwaga!

Produkt zastąpiony przez w pełni kompatybilny moduł TB6612FNG - dwukanałowy sterownik silników.

 

 

Moduł z dwukanałowym sterownikiem silników TB6612

Specyfikacja

  • Zasilanie silników (VMOT): 4,5 – 12 V
  • Zasilanie układu logicznego (VCC): 2,7 – 5,5 V
  • Maksymalny prąd wyjściowy: 3 A na kanał
  • Ciągły prąd wyjściowy: 1 A na kanał
  • Przy połączeniu obu kanałów: 2 A
  • Maksymalna częstotliwość PWM: 100 kHz
  • Kondensatory filtrujące na obu liniach zasilających
  • Ochrona przed prądem zwrotnym z silników
  • Ochrona przed odwrotnym podłączeniem zasilania
  • Wymiary: 15 x 20 mm

 

Na życzenie klienta możemy dostarczyć układ ze zlutowanymi konektorami goldpin. W tym celu prosimy o zostawienie informacji w komentarzu do zamówienia.


Opis

Dwukanałowy mostek H TB6612FNG jest wydajnym sterownikiem mogącym kontrolować dwa silniki pradu stałego. Moduł zawiera przylutowany układ z wyprowadzeniami goldpin, o standardowym rastrze 2,54 mm. Na płytce umieszczone zostały także niezbędne elementy pasywne, co sprawia, że do prawidłowego działania układu wystarczy odpowiednie połączenie z mikrokontrolerem lub zestawem uruchomieniowym np. Arduino

 

Dla użytkowników Arduino dostępna jest biblioteka ułatwiająca obsługę modułu. Układ TB6612 może służyć jako sterownik mikrosilników Pololu. Jeśli silniki będą narażone na zatrzymanie, zaleca się połączenie kanałów w celu osiągnięcia większej wydajności prądowej.

 

Wyprowadzenia 

Opis wyprowadzeń modułu z mostkiem TB6612

 Pin  Opis  
VCC zasilanie części logicznej
 VMOT zasilanie silników
 GND masa
AO1 AO2 wyjścia kanału A
 BO1 BO2 wyjścia kanału B
PWMA sygnał PWM kanału A
PWMB sygnał PWM kanału B
STBY należy podciągnąć do VCC aby włączyć układ, stan niski (domyślny) przełącza układ w stan uśpienia (niskiego poboru mocy)
AIN1, AIN2 sterowanie kierunkiem kanału A
BIN1, BIN2 sterowanie kierunkiem kanału B

 

 

 

Tabela prawdy sterownika TB6612

 

AIN1
BIN1

AIN2
BIN2

PWMA
PWMB

Wyjścia
silników

stan
wysoki

stan
niski

% wypełnienia

(różny od zera)

Silnik kręci się z maksymalną prędkością zadaną poprzez  pwm (różną od 0) zgodnie ze wskazówkami zegara.
stan
niski
stan
wysoki 

% wypełnienia

(różny od zera)

Silnik kręci się z maksymalną prędkością zadaną poprzez  pwm (różną od 0) przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
stan
niski
stan
niski
bez
znaczenia

swobodne hamowanie

(soft stop)

stan
wysoki
stan
wysoki 

bez
znaczenia

swobodne hamowanie

(soft stop)

bez
znaczenia
bez
znaczenia

stan niski

0% wypełnienia

Gwałtowne hamowanie
(tzw. hard-stop).

 

 

Wszystkie sygnały logiczne są wewnętrznie podciągnięte do masy. Maksymalna częstotliwość PWM to 100 kHz.

 

Aby uzyskać większą wydajność prądową (2 A) można połączyć oba kanały układu. W tym celu należy połączyć :

  • AO1 z BO1
  • A02 z BO2
  • PWMA z PWMB
  • AIN1 z BIN1
  • AIN2 z BIN2

 

Schemat

Moduł zawiera przylutowany mostek z wyprowadzeniami goldpin, o standardowym rastrze 2,54 mm. Na płytce umieszczone zostały także kondensatory filtrujące, co sprawia, że do prawidłowego działania układu wystarczy odpowiednie połączenie z mikrokontrolerem.

 

Schemat modułu ze sterownikiem TB6612 

 

W ofercie dostępne również inne sterowniki silników w tym osobny układ TB6612.

 

Przydatne linki

 

 

Szerokość opakowania 0.001 cm
Wysokość opakowania 0.001 cm
Głębokość opakowania 0.001 cm
Masa opakowania 0.001 kg

Jako pierwszy zadaj pytanie dotyczące tego produktu!

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Produkty z tej samej kategorii: