- EOL
Opis produktu: Zestaw Rozszerzony z Ozobotami Bit Plus, Puzzlami i Planszami - dla przedszkola
Rozszerzony zestaw z Ozobotem Bit Plus, kompletami puzzli i planszami został stworzony z myślą o pracy zespołowej. Ozobot to prosty w obsłudze robot edukacyjny. Pakiet złożony z 2 robotów, 2 zestawów puzzli podstawowych, 2 zestawów puzzli dodatkowych i puzzli AR, a także 4 kompletów flamastrów pozwoli na rozdzielenie narzędzi między dwa zespoły i tworzenie wielu ciekawych tras. Zestaw uzupełnia dostęp do kursu online oraz dwa pakiety scenariuszy zawierające propozycje zajęć o różnej tematyce, z zakresu różnych poziomów edukacji.
Programuj robota Ozobot Bit Plus wraz z puzzlami - 96 elementów
Puzzle doskonale urozmaicają lekcje programowania z Ozobotem. Można je wykorzystać zarówno w zadaniach offlinowych, jak i online na darmowej platformie OzoBlockly.pl. Dzięki zabawie dzieci aktywnie uczą się podstaw programowania rozwijając przy tym kreatywność i logiczne myślenie. Zestaw puzzli składa się 96 elementów o różnych funkcjach - linie proste, zakręty, zawracanie, pauzy, itp. Puzzle to doskonałe narzędzie dydaktyczne służące rozwijaniu myślenia strategicznego, rywalizacji z przeciwnikami. Puzzle do Ozobota sprawdzają się zarówno w pracy samodzielnej jak i zespołowej.
Zestaw podstawowy 96 drewnianych puzzli do Ozobota - lista komend:
- 2 x start
- 2 x koniec trasy
- 4 x komenda "jedź wolno"
- 4 x komenda "turbo"
- 2 x komenda "tornado / rotacja"
- 4 x komenda "pauza (3 sekundy)"
- 6 x komenda "jedź prosto"
- 6 x komenda "skręć w lewo"
- 6 x komenda "skręć w prawo"
- 4 x komenda "zawróć"
- 24 x linia prosta
- 14 x zakręt
- 12 x skrzyżowanie typu T
- 6 x skrzyżowanie typu X
Zestaw 12 drewnianych puzzli AR
Puzzle AR są tak zaprojektowane, aby łączyły się z Drewnianymi puzzlami do Ozobota. Dzięki nim nauka programowania staje się jeszcze prostsza. Twoje dziecko może dzięki nim zobaczyć jak wyglądają rośliny, znaki drogowe, zwierzęta i inne otaczające nas obiekty oraz usłyszeć dźwięki. Zestaw AR zawiera 12 ponumerowanych puzzli i wymaga użycia bezpłatnej aplikacji mobilnej. W aplikacji można samodzielnie wybrać jaki obiekt ma wyświetlić się na każdym z puzzli i następnie zobaczyć go na ekranie swojego urządzenia. Zestawu AR można używać w połączeniu z pozostałymi zestawami lub samodzielnie.
Pełne wykorzystanie Puzzli AR wymaga użycia własnego urządzenia z co najmniej 2 GB pamięci, dwurdzeniowym procesorem 1 GHz lub więcej, w przypadku systemu operacyjnego Android w wersji 5 lub nowszym, lub iPhone 5s, lub nowszy, albo iPad czwartej generacji, lub nowszy. System operacyjny iOS w wersji 9 lub nowszy.
Pobierz instrukcję do zestawu puzzli AR.
Więcej informacji znajdziesz pod adresem www.puzzleAR.pl
Programowanie przez rysowanie
Ozobot Bit Plus przeznaczony jest do nauki programowania dla dzieci w wieku już od 5 lat. Dzieci uczą się programowania przez zabawę, rysując trasy dla ozobotów i proste kolorowe kody, w istocie programują zadania. Wykonują w ten sposób swoje pierwsze zadania programistyczne, jednocześnie rozwijając inne uniwersalne kompetencje, takie jak myślenie algorytmiczne, szukanie optymalnych rozwiązań, kreatywność.
Flamastry do kodowania Ozobota Bit Plus
Kolorowe flamastry służą do rysowania trasy, po których będą podążać Ozoboty. Mazaki posiadają ścięte końcówki, dzięki czemu rysowana linia jest dokładnie tej szerokości jaka wymagana jest przez robota. Flamastry występują w kolorze czerwonym, zielonym, niebieskim i czarnym. Flamastry są kompatybilne z robotami Ozobot Bit oraz Ozobot Evo.
Programowanie w Blockly
Ozobot Bit można programować offline lub przy pomocy tabletów czy komputerów. Dzieci w wieku od 8 lat same bez problemu mogą zakodować sposób poruszania się i efekty świetlne Ozobot'a. Internetowy edytor wizualny OzoBlockly.pl oferuje pięć poziomów programowania, od nowicjusza do mistrza. Dzięki temu nadaje się zarówno dla początkujących, jak i bardziej doświadczonych programistów z gimnazjum czy liceum. OzoBlockly.pl bazuje na języku programowania blockly, który podobnie jak Scratch jest językiem wizualnym (blokowym).
Edukacja przedszkolna z Ozobotem - część I
Pakiet scenariuszy opracowany został przez Annę Świć. Praca z Ozobotami i Puzzlami do Ozobota nie wymaga specjalnych przygotowań, a większość niezbędnych materiałów jest dostępna wraz ze scenariuszem konkretnych zajęć. Tematy scenariuszy i proponowane sposoby realizowania aktywności są spójne z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Książka zawiera ponad 100 stron materiałów z gotowymi kartami ćwiczeń oraz kartę kodów posiadającą spis wszystkich ruchów robota.
Pakiet zawiera scenariusze lekcji:
1. Kosz pani jesieni
2. Jesień w lesie
3. Dzień misia
4. Ręka lewa, ręka prawa
5. Dziękuję, przepraszam i proszę
6. Herbatka u babci i dziadka
7. Biała pani zima
8. Zakodowana pogoda
9. Dodawanie z robotami
10. Pachnąca wiosna
11. Poczta dawniej i dziś
12. Podróże małe i duże
13. Kiedy dorosnę
14. Dzieci uczą programować rodziców
15. Zakodowany dzień dziecka
16. Już przyszło lato...
Edukacja przedszkolna z Ozobotem i puzzlami - część II
Pakiet scenariuszy opracowany został przez Annę Świć. Zawiera bazę materiałów do pracy z robotami Ozobot i puzzlami. Praca z Ozobotami i Puzzlami do Ozobota nie wymaga specjalnych przygotowań, a większość niezbędnych materiałów jest dostępna wraz ze scenariuszem konkretnych zajęć. Tematy scenariuszy i proponowane sposoby realizowania aktywności są spójne z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Razem prawie 100 stron materiałów z gotowymi kartami ćwiczeń. Pakiet zawiera kartę kodów posiadającą spis wszystkich ruchów robota.
Pakiet zawiera scenariusze lekcji:
1. Trasa z marzeń utworzona
2. Poznaję przedszkole
3. Poznaję grzyby
4. Jestem bezpieczny na drodze
5. Matematyka z puzzlami
6. Pory roku
7. Zakodowany labirynt
8. Trasy w pojazdach ukryte
9. Długa, dłuższa, najdłuższa
Kurs Kodowanie na dywanie i programowanie robotów Ozobot
Kurs online to zbiór nagrań wideo, scenariuszy i przykładów, które można obejrzeć w dowolnym czasie. Do uruchomienia kursu wystarczy dowolne urządzenie z dostępem do Internetu (komputer, laptop, tablet, smartfon). Kurs rozpoczyna się od nauki kodowania offline, przedstawia uniwersalne aktywności, które można wykorzystać w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Następnie prezentuje gry matematyczno strategiczne offline i sposoby na wykorzystanie robotów edukacyjnym w procesie dydaktycznym. Formuła kursu pozwala na wielokrotne powracanie do wcześniej przerobionego materiału, utrwalenie go, naukę zgodną ze swoimi możliwościami i tempem pracy.
Uczestnicy kursu otrzymują dostęp do zamkniętej grupy Facebook, stworzonej tylko dla nich, w której będą pozostawać w stałym kontakcie z prowadzącymi kurs.
Program kursu
- Wstęp
- Sudoku na obrazkach
- Sudoku na kolorach
- Obraz w kodzie ukryty
- Wieże matematyczne - karty wzorów
- Zbuduj linię - gra matematyczna
- Wybierz działanie - gra matematyczna
- Trójkąt czy kwadrat - gra matematyczna
- Tworzenie kodu przy pomocy symboli graficznych
- Wprowadzenie powtórzeń
- Wprowadzenie warunków
- Sudoku na cztery pory roku - mini mata do kodowania
- Łączenie cech - mini mata do kodowania
- Akademia EduSense
- Ozobot - wprowadzenie
- Kolorowe ścieżki. Zasady rysowania tras
- Edukacja ekologiczna - zasady sortowania śmieci
- Droga do szkoły
- Dni tygodnia
- Ręka lewa, ręka prawa
- Wycieczka do Zoo
- Ozoblockly
Zawartość zestawu rozszerzonego
- 2 x Ozobot Bit
- 2 x Przewód USB do ładowania
- 2 x Etui (występuje w różnych kolorach)
- 4 x Komplet 96 puzzli podstawowych
- 1 x Komplet 12 puzzli AR
- 1 x plansze edukacyjne do Ozobota - Code the globe - Megacities
- 2 x Flamastry do kodowania Ozobota
- 1 x Książka Edukacja Przedszkolna I
- 1 x Książka Edukacja Przedszkolna II
- 1 x Kurs online Kodowanie na dywanie i programowanie robotów Ozobot
- 1 x Karta kodów
- 1 x Instrukcja "Jak zacząć"
- 1 x Karta z piktogramami dla młodszych