Opis produktu: Bezpiecznik samochodowy Mini 20 A - 10 szt.
Bezpiecznik samochodowy w rozmiarze Mini (11 mm) o wartości 20 A. Bezpieczniki samochodowe zabezpieczają instalacje elektryczne przed ich możliwym uszkodzeniem z powodu wystąpienia nadmiernego natężenia prądu.
Specyfikacja bezpiecznika
- Kolor obudowy: żółty
- Natężenie: 20 A
- Wymiary: 11 x 9 x 4 mm
Rola bezpieczników w samochodowej instalacji elektrycznej
Samochód jest zbudowany z wielu podzespołów, które ze sobą współpracują i są bardzo istotne dla działania całego samochodu. Możemy tu wyróżnić m.in. nadwozie, podwozie, elementy zawieszenia tylnego i przedniego, silnik, skrzynię biegów, a także osprzęt, w skład którego wchodzi m.in. instalacja elektryczna samochodu. Jej sposób działania jest na wiele sposobów porównywalny do działania „domowej” instalacji elektrycznej, choć zamiast napięcia przemiennego 230 V przeważa tu przede wszystkim napięcie stałe o wartości znamionowej 12 V. W samochodowej instalacji elektrycznej zasilanie dostarcza akumulator (na postoju) oraz alternator (podczas pracy silnika). Instalacja elektryczna samochodu obejmuje takie odbiorniki jak np. oświetlenie, sterownik silnika, wentylator nawiewu czy też oświetlenie zegarów i kontrolek na desce rozdzielczej. Niekiedy, wskutek awarii tych bądź innych odbiorników, może dojść do tego, że popłynie zbyt duży prąd, który spowoduje przepalenie konkretnego bezpiecznika. Wówczas obwód, w którym doszło do przepalenia, zostaje ochroniony przed uszkodzeniem, a dalej – najczęściej wystarczy wymiana bezpiecznika.
Jak sprawdzić bezpiecznik samochodowy za pomocą multimetru?
Wraz z przepaleniem bezpiecznika określony obwód lub kilka obwodów podlegających pod instalację elektryczną samochodu przestaje działać. Aby temu zaradzić, musimy najpierw zlokalizować uszkodzony bezpiecznik. W większości przypadków miniaturowe bezpieczniki w samochodach znajdują się w skrzynce, która najczęściej jest ulokowana pod kolumną kierowniczą. Bezpieczniki mogą mieć odsłonięte wyprowadzenia. Dzięki temu możesz łatwo je zdiagnozować bez konieczności ich wyjmowania z tablicy rozdzielczej. W tym celu należy wyjąć kluczyk ze stacyjki i odłączyć jeden z biegunów akumulatora pod maską. Następnie ustawiamy multimetr w tryb omomierza lub testu ciągłości obwodu. Bezpiecznik poddawany testowi będzie sprawny, jeśli multimetr wyda sygnał trwały akustyczny lub jeśli wskazanie omomierza będzie zerowe. W przeciwnym przypadku wystąpi brak sygnału akustycznego, a omomierz wykaże przerwę w obwodzie.