Opis produktu: Dwukanałowy sterownik silników L298N - moduł WB291111 - Iduino ST1112
Moduł z popularnym sterownikiem L298N, który umożliwia kontrolę kierunku obrotów i prędkości dwóch silników prądu stałego. Dzięki złączom śrubowym ARK zasilanie, oraz same silniki można w prosty sposób podłączyć przykręcając przewody przy pomocy wkrętaka. Sygnały sterujące zostały wyprowadzane na popularne złącza goldpin, co pozwala łączyć układ z płytkami uruchomieniowymi, np. z Arduino za pomocą przewodów.
Dla użytkowników Arduino dostępny jest przykładowy program ułatwiający obsługę modułu. |
Dwukanałowy sterownik silników L298N - moduł WB291111 - Iduino ST1112.
Film opisujący działanie mostka H - sterownika silników prądu stałego.
Specyfikacja sterownika silników
- Napięcie zasilania: od 5 V do 46 V
- Napięcie zasilania części logicznej: 5 V
- Wbudowany regulator napięcia 5 V do zasilania części logicznej z możliwością jego odłączenia przy pomocy zworki
- Maksymalny prąd wyjściowy: 2 A na kanał
- Moduł umożliwia sterownia dwoma silnikami prądu stałego lub jednym silnikiem krokowym
- Wyjścia dla silników oraz wejścia zasilające zostały wyprowadzane na złączą śrubowe ARK
- Piny wejściowe części logicznej dostępne są na złączach goldpin - raster 2,54 mm
- Na płytce znajdują się, wszystkie niezbędne do poprawnej pracy sterownika elementy pasywne
- Układ posiada zamontowany radiator
- Wymiary płytki to: 60 x 55 x 30 mm
W naszej ofercie znajdziesz również układ scalony L298.
Wyprowadzenia modułu
Pin | Opis |
---|---|
VMS | Napięcie zasilania silników od 5 V do 46 V. |
5V | Zasilanie części logicznej za stabilizatorem - aktywne po wyjęciu zworki 5V. |
GND | Masa układu |
MOTOR A |
Wyjścia kanału silnika A. |
MOTOR B |
Wyjścia kanału silnika B. |
ENA | Sygnał PWM do sterownia prędkością obrotową silnika A. |
IN1, IN2 | Sterowanie kierunkiem kanału A |
ENB | Sygnał PWM do sterownia prędkością obrotową silnika B. |
IN3, IN4 | Sterowanie kierunkiem kanału B |
Tabela prawdy sterownika L298
IN1 / IN3 |
IN2 / IN4 |
Wyjścia silników |
---|---|---|
stan |
stan niski |
Silnik kręci się z maksymalną prędkością zadaną poprzez pwm (różną od 0) zgodnie ze wskazówkami zegara. |
stan niski |
stan wysoki |
Silnik kręci się z maksymalną prędkością zadaną poprzez pwm (różną od 0) przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. |
stan niski |
stan niski |
Przy podaniu stanu wysokiego na wejście PWM - szybkie hamowanie silników (fast stop). |
stan wysoki |
stan wysoki |
Przy podaniu stanu wysokiego na wejście PWM - szybkie hamowanie silników (fast stop). |
stan wysoki |
stan wysoki |
Przy podaniu stanu niskiego na wejście PWM - swobodne hamowanie (soft stop). |