• EOL

C++. Przewodnik dla początkujących - Alex Allain

Indeks: KSZ-02400 EAN: 9788324689200

Tłumaczenie: Ireneusz Jakóbik. Wydawnictwo: Helion. Książka jest idealnym wprowadzeniem do programowania w języku C++.

C++. Przewodnik dla początkujących - Alex Allain
59,90 zł
57,05 zł netto
Zapłać później
Powiadom o dostępności
Niedostępny
Produkt wycofany
Producent: Helion

Uwaga!

Sprzedaż produktu została zakończona. Sprawdź inne w tej kategorii.

Opis produktu: C++. Przewodnik dla początkujących - Alex Allain

Jeśli chcesz nauczyć się programować w języku C++, ale nie wiesz jak się za to zabrać, ta książka jest właśnie dla Ciebie.

 

Autor książki od podstaw prowadzi czytelnika przez świat C++. Pierwsze rozdziały poświęcone są podstawowym zagadnieniom programowania w tym języku, od przygotowania środowiska pracy, po składnię i elementy C++. Z kolejnej części podręcznika można dowiedzieć się jak używać instrukcji danych oraz jak deklarować zmienne i przechowywać w nich dane. Ostatnia część książki poświęcona została wprowadzeniem do technik programowania obiektowego i debugowania kodu. Kluczowe zagadnienia poparte są praktycznymi przykładami.

Dzięki informacjom zawartym w tej książce:

  • przygotujesz środowisko programistyczne
  • poznasz składnię i elementy języka C++
  • opanujesz tablice, struktury i wskaźniki
  • poznasz techniki programowania obiektowego
  • stworzysz swój pierwszy program w C++

 

C++. Przewodnik dla początkujących - Alex Allain

C++. Przewodnik dla początkujących - Alex Allain.

Przykładowe programy dostępne w internecie. Fragment książki do przeczytania on-line.

 

 

Spis treści

 

CZĘŚĆ I. WSKOCZ W C++ (13)

Rozdział 1. Wprowadzenie. Konfiguracja środowiska programistycznego (15)

  • Czym jest język programowania? (15)
  • Słyszałem o języku, który nazywa się C. Jaka jest różnica między nim a C++? (15)
  • Czy powinienem znać C, aby nauczyć się C++? (16)
  • Czy żeby zostać programistą, muszę znać matematykę? (16)
  • Terminologia (16)
    • Programowanie (16)
    • Plik wykonywalny (16)
  • Edycja i kompilowanie plików źródłowych (17)
  • Uwaga na temat przykładowych kodów źródłowych (17)
  • Windows (17)
    • Krok 1. Pobierz Code::Blocks (18)
    • Krok 2. Zainstaluj Code::Blocks (18)
    • Krok 3. Uruchom Code::Blocks (18)
    • Rozwiązywanie problemów (21)
    • Czym właściwie jest Code::Blocks? (23)
  • Macintosh (23)
    • Xcode (23)
    • Instalowanie Xcode (24)
    • Uruchamianie Xcode (24)
    • Tworzenie pierwszego programu C++ w Xcode (24)
    • Instalowanie Xcode 4 (28)
    • Uruchamianie Xcode (28)
    • Tworzenie pierwszego programu C++ w Xcode (28)
    • Rozwiązywanie problemów (31)
  • Linux (33)
    • Krok 1. Instalowanie g++ (33)
    • Krok 2. Uruchomienie g++ (34)
    • Krok 3. Uruchomienie programu (34)
    • Krok 4. Konfigurowanie edytora tekstowego (35)
    • Konfigurowanie nano (35)
    • Korzystanie z nano (36)
 

Rozdział 2. Podstawy C++ (39)

  • Wprowadzenie do języka C++ (39)
    • Najprostszy program w C++ (39)
    • Co się dzieje, jeżeli nie możesz zobaczyć swojego programu? (41)
    • Podstawowa struktura programu w C++ (42)
  • Komentowanie programów (42)
  • Specyfika myślenia programisty. Tworzenie kodu wielokrotnego użycia (43)
  • Kilka słów na temat radości i bólu praktyki (44)
  • Sprawdź się (44)
  • Zadania praktyczne (45)
 

Rozdział 3. Interakcja z użytkownikiem. Zapisywanie informacji w zmiennych (47)

  • Deklarowanie zmiennych w C++ (47)
  • Korzystanie ze zmiennych (48)
  • Co zrobić, gdy program błyskawicznie kończy działanie? (48)
  • Zmiana wartości zmiennych oraz ich porównywanie (49)
  • Skrócone zapisy na dodawanie i odejmowanie jedynki (50)
  • Poprawne i niepoprawne użycie zmiennych (51)
    • Najczęściej popełniane błędy podczas deklarowania zmiennych w C++ (51)
    • Rozróżnianie wielkości liter (52)
    • Nazwy zmiennych (53)
  • Przechowywanie łańcuchów tekstowych (53)
  • No dobrze, rozumiem już łańcuchy tekstowe, ale co z pozostałymi typami? (55)
    • Mały sekret liczb zmiennoprzecinkowych (56)
    • Mały sekret liczb całkowitych (57)
  • Sprawdź się (57)
  • Zadania praktyczne (58)
 

Rozdział 4. Instrukcje warunkowe (59)

  • Podstawowa składnia instrukcji if (59)
  • Wyrażenia (60)
    • Czym jest prawda? (61)
    • Typ bool (61)
  • Instrukcja else (62)
  • Instrukcje else-if (62)
  • Porównywanie łańcuchów tekstowych (63)
  • Więcej interesujących warunków budowanych za pomocą operatorów logicznych (64)
    • Logiczne nie (64)
    • Logiczne ORAZ (65)
    • Logiczne LUB (65)
    • Łączenie wyrażeń (66)
    • Przykładowe wyrażenia logiczne (67)
  • Sprawdź się (67)
  • Zadania praktyczne (68)
 

Rozdział 5. Pętle (69)

  • Pętla while (69)
    • Najczęściej popełniany błąd (70)
  • Pętla for (70)
    • Inicjalizacja zmiennej (71)
    • Warunek pętli (71)
    • Aktualizacja zmiennej (71)
  • Pętla do-while (72)
  • Kontrolowanie przebiegu pętli (73)
  • Pętle zagnieżdżone (75)
  • Wybór właściwego rodzaju pętli (76)
    • Pętla for (76)
    • Pętla while (76)
    • Pętla do-while (77)
  • Sprawdź się (78)
  • Zadania praktyczne (78)
 

Rozdział 6. Funkcje (81)

  • Składnia funkcji (81)
  • Zmienne lokalne i zmienne globalne (83)
    • Zmienne lokalne (83)
    • Zmienne globalne (84)
    • Ostrzeżenie dotyczące zmiennych globalnych (85)
  • Przygotowanie funkcji do użycia (86)
    • Definicja i deklaracja funkcji (86)
    • Przykład użycia prototypu funkcji (87)
  • Rozbijanie programu na funkcje (88)
    • Kiedy wciąż na nowo powtarzasz ten sam kod (88)
    • Kiedy chcesz, żeby kod był łatwiejszy do czytania (88)
  • Nazywanie i przeładowywanie funkcji (89)
  • Podsumowanie wiadomości o funkcjach (89)
  • Sprawdź się (90)
  • Zadania praktyczne (90)
 

Rozdział 7. Instrukcje switch case oraz typ wyliczeniowy (91)

  • Porównanie instrukcji switch case z if (93)
  • Tworzenie prostych typów za pomocą wyliczeń (94)
  • Sprawdź się (96)
  • Zadania praktyczne (96)
 

Rozdział 8. Dodawanie do programu elementu losowości (97)

  • Uzyskiwanie liczb losowych w C++ (98)
  • Błędy i losowość (100)
  • Sprawdź się (101)
  • Zadania praktyczne (102)
 

Rozdział 9. Co zrobić, kiedy1 nie wiesz, co robić? (103)

  • Krótka dygresja na temat wydajności i bezpieczeństwa kodu (106)
  • Co robić, kiedy nie znasz algorytmu? (107)
  • Zadania praktyczne (110)
 

CZĘŚĆ II. PRACA Z DANYMI (111)

 

Rozdział 10. Tablice (113)

  • Podstawowa składnia tablic (113)
  • Przykładowe zastosowania tablic (114)
    • Przechowywanie zamówień w tablicach (114)
    • Odwzorowanie siatek w tablicach wielowymiarowych (115)
  • Korzystanie z tablic (115)
    • Tablice i pętle (115)
    • Przekazywanie tablic do funkcji (116)
    • Wypadnięcie poza ostatni element tablicy (118)
  • Sortowanie tablic (118)
  • Sprawdź się (122)
  • Zadania praktyczne (123)
 

Rozdział 11. Struktury (125)

  • Wiązanie wielu wartości (125)
    • Składnia (125)
    • Przekazywanie struktur (127)
  • Sprawdź się (129)
  • Zadania praktyczne (130)
 

Rozdział 12. Wprowadzenie do wskaźników (131)

  • Zapomnij o wszystkim, co do tej pory słyszałeś (131)
  • No dobrze, czym są wskaźniki? Dlaczego powinny mnie obchodzić? (131)
  • Czym jest pamięć komputera? (132)
    • Zmienne a adresy (133)
    • Uwaga na temat nazewnictwa (133)
  • Organizacja pamięci (134)
    • Nieprawidłowe wskaźniki (135)
    • Pamięć i tablice (136)
  • Pozostałe zalety i wady wskaźników (136)
  • Sprawdź się (137)
  • Zadania praktyczne (137)
 

Rozdział 13. Korzystanie ze wskaźników (139)

  • Składnia wskaźników (139)
    • Deklarowanie wskaźnika (139)
  • Otrzymywanie adresu zmiennej za pomocą wskaźnika (140)
    • Użycie wskaźnika (140)
  • Niezainicjalizowane wskaźniki i wartość NULL (143)
  • Wskaźniki i funkcje (144)
  • Referencje (146)
    • Referencje a wskaźniki (147)
  • Sprawdź się (148)
  • Zadania praktyczne (148)
 

Rozdział 14. Dynamiczna alokacja pamięci (151)

  • Pozyskiwanie pamięci za pomocą instrukcji new (151)
    • Brak pamięci (152)
    • Referencje i dynamiczna alokacja (152)
  • Wskaźniki i tablice (152)
  • Tablice wielowymiarowe (155)
  • Arytmetyka wskaźników (155)
    • Zrozumieć tablice dwuwymiarowe (156)
    • Wskaźniki do wskaźników (157)
    • Wskaźniki do wskaźników i tablic dwuwymiarowych (159)
  • Oswajanie wskaźników (160)
  • Sprawdź się (160)
  • Zadania praktyczne (161)
 

Rozdział 15. Wprowadzenie do struktur danych: listy powiązane (163)

  • Wskaźniki i struktury (165)
  • Tworzenie listy powiązanej (166)
    • Pierwszy przebieg (167)
    • Drugi przebieg (168)
  • Przeglądanie listy powiązanej (169)
  • Oswajanie list powiązanych (170)
    • Tablice a listy powiązane (171)
  • Sprawdź się (173)
  • Zadania praktyczne (175)
 

Rozdział 16. Rekurencja (177)

  • Jak postrzegać rekurencję? (177)
  • Rekurencja i struktury danych (179)
  • Pętle i rekurencja (181)
  • Stos (183)
    • Zaleta stosu (185)
    • Wady rekurencji (185)
    • Debugowanie przepełnienia stosu (186)
    • Wydajność (188)
  • Oswajanie rekurencji (188)
  • Sprawdź się (188)
  • Zadania praktyczne (189)
 

Rozdział 17. Drzewa binarne (191)

  • Konwencje nazewnicze (193)
  • Implementacja drzew binarnych (194)
  • Wstawianie węzła do drzewa (194)
  • Przeszukiwanie drzewa (196)
  • Niszczenie drzewa (197)
  • Usuwanie węzła z drzewa (199)
  • Praktyczne zastosowanie drzew binarnych (206)
    • Koszt tworzenia drzew i map (207)
  • Sprawdź się (208)
  • Zadania praktyczne (208)
 

Rozdział 18. Standardowa biblioteka szablonów (211)

  • Wektor - tablica o zmiennych rozmiarach (212)
    • Przekazywanie wektorów do metod (213)
    • Inne właściwości wektorów (213)
  • Mapy (214)
  • Iteratory (215)
    • Sprawdzanie, czy wartość znajduje się w mapie (217)
  • Oswajanie biblioteki STL (218)
  • Więcej informacji o STL (219)
  • Sprawdź się (219)
  • Zadania praktyczne (220)
 

Rozdział 19. Więcej o łańcuchach tekstowych (221)

  • Wczytywanie łańcuchów tekstowych (221)
  • Długość łańcucha i dostęp do jego elementów (223)
  • Wyszukiwanie i podłańcuchy (224)
  • Przekazywanie łańcucha przez referencję (225)
    • Szerzenie się const (226)
    • Const i STL (227)
  • Sprawdź się (228)
  • Zadania praktyczne (229)
 

Rozdział 20. Debugowanie w Code::Blocks (231)

  • Zaczynamy (232)
  • Wstrzymywanie działania programu (233)
    • Debugowanie awarii (239)
    • Zaglądanie do zawieszonego programu (242)
    • Modyfikowanie zmiennych (245)
    • Podsumowanie (246)
  • Zadania praktyczne (246)
    • Zadanie nr 1. Problem z wykładnikiem (246)
    • Zadanie nr 2. Problem z dodawaniem liczb (247)
    • Zadanie nr 3. Problem z ciągiem Fibonacciego (247)
    • Zadanie nr 4. Problem z odczytywaniem i wyświetlaniem listy (248)
 

CZĘŚĆ III. TWORZENIE WIĘKSZYCH PROGRAMÓW (249)

Rozdział 21. Rozbijanie programów na mniejsze części (251)

  • Proces kompilacji w języku C++ (251)
    • Przetwarzanie wstępne (252)
    • Kompilacja (253)
    • Konsolidacja (253)
    • Dlaczego kompilacja i konsolidacja przebiegają oddzielnie? (254)
  • Jak rozbić program na wiele plików? (254)
    • Krok 1. Oddzielanie deklaracji od definicji (255)
    • Krok 2. Określenie, które funkcje powinny być wspólne (255)
    • Krok 3. Przeniesienie wspólnych funkcji do nowych plików (255)
    • Przykładowy program (256)
    • Pozostałe zasady pracy z plikami nagłówkowymi (259)
    • Praca z wieloma plikami źródłowymi w środowisku programistycznym (260)
  • Sprawdź się (262)
  • Zadania praktyczne (264)
 

Rozdział 22. Wprowadzenie do projektowania programów (265)

  • Powielony kod (265)
  • Założenia dotyczące przechowywania danych (266)
  • Projekt i komentarze (268)
  • Sprawdź się (269)
 

Rozdział 23. Ukrywanie reprezentacji struktur danych (271)

  • Użycie funkcji w celu ukrycia układu struktury (272)
  • Deklaracja metody i składnia wywołania (273)
    • Przeniesienie definicji funkcji poza strukturę (274)
  • Sprawdź się (275)
  • Zadania praktyczne (275)
 

Rozdział 24. Klasa (277)

  • Ukrywanie sposobu przechowywania danych (278)
  • Deklarowanie instancji klasy (279)
  • Odpowiedzialności klasy (280)
    • Co tak naprawdę znaczy private? (281)
  • Podsumowanie (281)
  • Sprawdź się (281)
  • Zadania praktyczne (282)
 

Rozdział 25. Cykl życia klasy (283)

  • Konstruowanie obiektu (283)
    • Co się stanie, jeśli nie utworzysz konstruktora? (285)
    • Inicjalizacja składowych klasy (286)
    • Użycie listy inicjalizacyjnej do pól stałych (287)
  • Niszczenie obiektu (288)
    • Niszczenie podczas usuwania (290)
    • Niszczenie przy wyjściu poza zakres (290)
    • Niszczenie przez inny destruktor (291)
  • Kopiowanie klas (291)
    • Operator przypisania (292)
    • Konstruktor kopiujący (295)
    • Pełna lista metod generowanych przez kompilator (296)
    • Całkowite zapobieganie kopiowaniu (296)
  • Sprawdź się (297)
  • Zadania praktyczne (298)
 

Rozdział 26. Dziedziczenie i polimorfizm (299)

  • Dziedziczenie w C++ (300)
    • Pozostałe zastosowania oraz nieprawidłowe użycia dziedziczenia (304)
    • Dziedziczenie, konstruowanie obiektów oraz ich niszczenie (304)
    • Polimorfizm i dziedziczenie obiektów (306)
    • Problem przycinania (308)
    • Dzielenie kodu z podklasami (309)
    • Dane chronione (309)
    • Dane obejmujące całą klasę (310)
    • W jaki sposób zaimplementowany jest polimorfizm? (311)
  • Sprawdź się (313)
  • Zadania praktyczne (314)
 

Rozdział 27. Przestrzenie nazw (317)

  • Kiedy stosować instrukcję using namespace (319)
  • Kiedy należy utworzyć przestrzeń nazw? (319)
  • Sprawdź się (320)
  • Zadania praktyczne (320)
 

Rozdział 28. Plikowe operacje wejścia-wyjścia (321)

  • Podstawy plikowych operacji wejścia-wyjścia (321)
    • Czytanie z plików (321)
  • Formaty plików (323)
    • Koniec pliku (324)
  • Zapisywanie plików (326)
    • Tworzenie nowych plików (327)
  • Pozycja pliku (327)
  • Pobieranie argumentów z wiersza poleceń (330)
    • Obsługa argumentów liczbowych (332)
  • Pliki binarne (332)
    • Praca z plikami binarnymi (334)
    • Konwersja na typ char* (335)
    • Przykład binarnych operacji we/wy (335)
    • Przechowywanie klas w pliku (336)
    • Czytanie z pliku (338)
  • Sprawdź się (340)
  • Zadania praktyczne (341)
 

Rozdział 29. Szablony w C++ (343)

  • Szablony funkcji (343)
    • Inferencja typów (345)
    • Kacze typowanie (345)
  • Szablony klas (346)
  • Wskazówki dotyczące pracy z szablonami (347)
    • Szablony i pliki nagłówkowe (349)
  • Podsumowanie informacji o szablonach (349)
    • Interpretacja komunikatów o błędach w szablonach (350)
  • Sprawdź się (353)
  • Zadania praktyczne (354)
 

CZĘŚCI IV. ZAGADNIENIA ROZMAITE (355)

 

Rozdział 30. Formatowanie danych wyjściowych za pomocą iomanip (357)

  • Rozwiązywanie problemów związanych z odstępami (357)
    • Określanie szerokości pola za pomocą instrukcji setw (357)
    • Zmiana znaku dopełniającego (358)
    • Trwała zmiana ustawień (358)
  • Korzystanie ze znajomości iomanip (359)
    • Wyświetlanie liczb (360)
    • Określanie precyzji wyświetlanych liczb za pomocą instrukcji setprecision (361)
    • A co z pieniędzmi? (361)
    • Wyświetlanie liczb o różnych podstawach (362)
 

Rozdział 31. Wyjątki i raportowanie błędów (363)

  • Zwalnianie zasobów po wystąpieniu wyjątku (364)
  • Ręczne czyszczenie zasobów w bloku catch (365)
  • Zgłaszanie wyjątków (366)
  • Specyfikacja wyjątków (367)
  • Korzyści płynące z wyjątków (368)
  • Nieprawidłowe użycie wyjątków (369)
  • Podsumowanie informacji o wyjątkach (370)
 

Rozdział 32. Końcowe przemyślenia (371)

  • Rozwiązanie testu z rozdziału 2. (372)
  • Rozwiązanie testu z rozdziału 3. (373)
  • Rozwiązanie testu z rozdziału 4. (374)
  • Rozwiązanie testu z rozdziału 5. (374)
  • Rozwiązanie testu z rozdziału 6. (375)
  • Rozwiązanie testu z rozdziału 7. (375)
  • Rozwiązanie testu z rozdziału 8. (376)
  • Rozwiązanie testu z rozdziału 10. (377)
  • Rozwiązanie testu z rozdziału 11. (377)
  • Rozwiązanie testu z rozdziału 12. (378)
  • Rozwiązanie testu z rozdziału 13. (379)
  • Rozwiązanie testu z rozdziału 14. (380)
  • Rozwiązanie testu z rozdziału 15. (381)
  • Rozwiązanie testu z rozdziału 16. (382)
  • Rozwiązanie testu z rozdziału 17. (383)
  • Rozwiązanie testu z rozdziału 18. (384)
  • Rozwiązanie testu z rozdziału 19. (385)
  • Rozwiązanie testu z rozdziału 21. (385)
  • Rozwiązanie testu z rozdziału 22. (386)
  • Rozwiązanie testu z rozdziału 23. (386)
  • Rozwiązanie testu z rozdziału 24. (387)
  • Rozwiązanie testu z rozdziału 25. (387)
  • Rozwiązanie testu z rozdziału 26. (389)
  • Rozwiązanie testu z rozdziału 27. (390)
  • Rozwiązanie testu z rozdziału 28. (391)
  • Rozwiązanie testu z rozdziału 29. (391)
 

Skorowidz (393)

Przystępne wprowadzenie do nauki C++

Marka Helion to jedno z najstarszych i najwyżej cenionych wydawnictw informatycznych na polskim rynku. Z jej publikacji korzystają tysiące programistów, zarówno początkujących, jak i profesjonalnych. Książka C++. Przewodnik dla początkujących – Alex Allain przeznaczona jest do pierwszej z tych grup.

Na blisko 400 stronach przyszli programiści C++ znajdą wszystkie informacje, jakich potrzebują, by rozpocząć samodzielne programowanie w tym popularnym języku. Wielką zaletą podręcznika jest przystępny język zrozumiały nawet dla osób, które nie miały wcześniej do czynienia z tworzeniem programów.

C++ dla początkujących – co trzeba wiedzieć?

Autor podręcznika wprowadza czytelników w zagadnienia C++ zaczynając od absolutnych podstaw – takich jak instalacja środowiska programistycznego na różnych systemach operacyjnych oraz pisania najprostszych programów. Opisuje tak podstawowe pojęcia, jak instrukcje warunkowe, pętle, funkcje albo zasady korzystania z tablic.

W miarę pokonywania kolejnych podrozdziałów książki, początkujący programista będzie przechodził do zadań i wyzwań o rosnącym stopniu skomplikowania, takich jak programy złożone z wielu plików czy też zagadnienia dziedziczenia i polimorfizmu. Każdy rozdział zawiera dodatkowo test, pozwalający na sprawdzenie w jakim stopniu omawiane zagadnienia zostały przyswojone przez adepta C++.

Książka - Autor Alex Allain
Książka - ISBN 978-83-246-8920-0
Książka - Oprawa miękka
Książka - Wydawnictwo Helion
Tematyka C / C++ / C#
Szerokość opakowania 17 cm
Wysokość opakowania 2.2 cm
Głębokość opakowania 23.7 cm
Masa opakowania 0.593 kg

Jako pierwszy zadaj pytanie dotyczące tego produktu!

Opinie o produkcie

C++. Przewodnik dla początkujących - Alex Allain

5/5

Średnia Ocena

1

Opinie Klientów
Poniższe opinie zbieramy
i weryfikujemy przy pomocy
zewnętrznego partnera Trustmate
i pochodzą z procesu pozakupowego.
Łukasz S. 11.01.2022 Potwierdzony zakup
Faktycznie dla początkujących

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Produkty z tej samej kategorii: