- EOL
Uwaga! Sprzedaż produktu została zakończona. Sprawdź inne w tej kategorii. |
Opis produktu: Język Go. Tworzenie idiomatycznego kodu w praktyce - Jon Bodner
Język Go powstał w 2009 r. Służy do tworzenia usług internetowych. Pozwala na pisanie wydajnych aplikacji. Zdobył popularność, jednak wielu programistów nie wykorzystuje w pełni jego możliwości. Aby stworzyć przejrzysty, prawidłowy kod w Go, należy do niego podejść w sposób idiomatyczny. Książka jest praktycznym przewodnikiem przeznaczonym dla osób, które chcą się nauczyć myśleć jak programiści Go. Umożliwia szybką naukę pisania idiomatycznego kodu w Go. W książce zawarte są informacje o środowisku programistycznym Go, przedstawia w jaki sposób przygotować je do pracy, również zespołowej.
Książka dla programistów: Język Go. Tworzenie idiomatycznego kodu w praktyce - Jon Bodner.
Informacje o autorze
Jon Bodner - inżynier oprogramowania i architekt z dwudziestoletnim doświadczeniem. Zajmował się tworzeniem i rozwijaniem aplikacji dla różnych sektorów, między innymi dla finansów, handlu, ochrony zdrowia czy administracji. Często występuje na konferencjach dotyczących języka Go. Współautor wielu narzędzi służących do rozwijania oprogramowania.
Informacje o książce
- Tytuł oryginalny: Learning Go: An Idiomatic Approach to Real-World Go Programming
- Autor: Jon Bodner
- Tłumaczenie: Piotr Cieślak
- Ilość stron: 328
- Rok wydania: 2022
- Format: 168 x 237 mm
- Oprawa: miękka
- Wydawnictwo: Helion S.A.
Spis treści
Opinie o książce Język Go. Tworzenie idiomatycznego kodu w praktyce
Przedmowa
- Do kogo jest skierowana ta książka
- Konwencje zastosowane w tej książce
- Posługiwanie się przykładami
- Podziękowania
Rozdział 1. Konfigurowanie środowiska Go
- Instalowanie narzędzi Go
- Środowisko robocze Go
- Polecenie go
- Polecenia go run i go build
- Instalowanie pomocniczych narzędzi Go
- Formatowanie kodu
- Analiza składniowa i weryfikacja kodu
- Dobór narzędzi
- Pliki reguł
- Aktualizacja
- Podsumowanie
Rozdział 2. Typy podstawowe i deklaracje
- Typy wbudowane
- Wartość zerowa
- Literały
- Zmienne boolowskie
- Typy numeryczne
- Słowo kluczowe var a operator :=
- Zastosowanie słowa kluczowego const
- Stałe typowane i nietypowane
- Niewykorzystane zmienne
- Nazywanie zmiennych i stałych
- Podsumowanie
Rozdział 3. Typy złożone
- Tablice za mało elastyczne, by używać ich bezpośrednio
- Wycinki
- Funkcja len
- Funkcja append
- Pojemność
- Funkcja make
- Deklarowanie wycinka
- Wycinki wycinków
- Przekształcanie tablic w wycinki
- Funkcja copy
- Łańcuchy, runy i bajty
- Mapy
- Mapy czytanie i zapisywanie danych
- Idiom comma ok
- Usuwanie elementów z map
- Używanie map jako zbiorów
- Struktury
- Struktury anonimowe
- Porównywanie i konwertowanie struktur
- Podsumowanie
Rozdział 4. Bloki, przesłanianie oraz struktury sterujące
- Bloki
- Przesłanianie zmiennych
- Wykrywanie przesłoniętych zmiennych
- Instrukcja if
- Cztery wersje pętli for
- Pełna pętla for
- Warunkowa pętla for
- Nieskończona pętla for
- Instrukcje break i continue
- Instrukcja for-range
- Oznaczanie instrukcji etykietami
- Wybór właściwej wersji pętli for
- Instrukcja switch
- Puste instrukcje switch
- Wybór pomiędzy instrukcjami if a switch
- Instrukcja goto tak, goto!
- Podsumowanie
Rozdział 5. Funkcje
- Deklarowanie i wywoływanie funkcji
- Symulowanie parametrów nazwanych i opcjonalnych
- Wycinki a zmienna liczba parametrów wejściowych
- Zwracanie wielu wartości
- Jeśli funkcja zwraca wiele wartości, należy je traktować osobno
- Ignorowanie zwróconych wartości
- Nazywanie zwracanych wartości
- Pusta instrukcja return stosowanie surowo wzbronione!
- Funkcje to wartości
- Deklaracja typu funkcyjnego
- Funkcje anonimowe
- Domknięcia
- Przekazywanie funkcji jako argumentów
- Zwracanie funkcji przez inne funkcje
- Instrukcja defer
- W Go obowiązuje wywołanie przez wartość
- Podsumowanie
Rozdział 6. Wskaźniki
- Krótkie wprowadzenie do wskaźników
- Nie bój się wskaźników
- Wskaźniki oznaczają argumenty modyfikowalne
- Wskaźniki są ostatnią deską ratunku
- Wydajność przekazywania wskaźników
- Wartość zerowa a brak wartości
- Różnica między mapami a wycinkami
- Wycinki w charakterze buforów
- Jak ułatwić pracę mechanizmowi garbage collector
- Podsumowanie
Rozdział 7. Typy, metody i interfejsy
- Typy w języku Go
- Metody
- Odbiorcy wskaźników i odbiorcy wartości
- Programowanie metod pod kątem instancji nil
- Metody także są funkcjami
- Funkcje kontra metody
- Deklaracje typów nie oznaczają dziedziczenia
- Typy są elementem dokumentacji programu
- Iota służy do tworzenia typów wyliczeniowych czasami
- Używaj osadzania w przypadku kompozycji
- Osadzanie nie jest dziedziczeniem
- Krótki przewodnik po interfejsach
- Interfejsy są bezpieczne pod względem typów (duck typing)
- Osadzanie a interfejsy
- Przyjmuj interfejsy, zwracaj struktury
- Interfejsy a nil
- Pusty interfejs nie informuje o niczym
- Asercja i przełączniki typów
- Asercje i przełączniki typów warto stosować oszczędnie
- Typy funkcyjne są pomostem dla interfejsów
- Niejawna implementacja interfejsu ułatwia wstrzykiwanie zależności
- Wire
- Go nie jest typowym językiem zorientowanym obiektowo (i bardzo dobrze)
- Podsumowanie
Rozdział 8. Błędy
- Obsługa błędów podstawy
- W przypadku prostych błędów używaj łańcuchów znaków
- Błędy typu sentinel
- Błędy to wartości
- Opakowywanie błędów
- Funkcje Is i As
- Opakowywanie błędów przy użyciu instrukcji defer
- Funkcje panic i recover
- Tworzenie zrzutu stosu w przypadku błędu
- Podsumowanie
Rozdział 9. Moduły, pakiety i importowanie
- Repozytoria, moduły i pakiety
- Plik go.mod
- Tworzenie pakietów
- Importowanie i eksportowanie
- Tworzenie pakietu i uzyskiwanie dostępu do niego
- Nazewnictwo pakietów
- Struktura modułu
- Zastępowanie nazwy pakietu
- Komentarze dotyczące pakietów i format godoc
- Pakiet internal
- Funkcja init unikaj jej, jeśli to możliwe
- Zależności cykliczne
- Eleganckie podejście do zmiany nazw i porządkowania API
- Obsługa modułów
- Importowanie kodu
- Obsługa wersji
- Wybór wersji minimalnej
- Aktualizowanie zgodnych wersji
- Aktualizowanie niezgodnych wersji
- Vendoring
- Serwis pkg.go.dev
- Dodatkowe informacje
- Publikowanie modułu
- Wersjonowanie modułu
- Serwery proxy modułów
- Wybór serwera proxy
- Repozytoria prywatne
- Podsumowanie
Rozdział 10. Przetwarzanie współbieżne w Go
- Kiedy warto używać przetwarzania współbieżnego
- Goprocedury
- Kanały
- Czytanie, zapisywanie i buforowanie
- Pętla for-range i kanały
- Zamykanie kanału
- Zachowania kanałów
- Instrukcja select
- Zalecane rozwiązania i wzorce dotyczące współbieżności
- API powinno być pozbawione współbieżności
- Goprocedury, pętle for i zmieniające się zmienne
- Pamiętaj o sprzątaniu po goprocedurach
- Wzorzec z kanałem done
- Zastosowanie funkcji anulującej do wstrzymania goprocedury
- Kiedy używać kanałów buforowanych, a kiedy niebuforowanych
- Mechanizm backpressure
- Wyłączanie klauzuli case w instrukcji select
- Określanie limitu czasu
- Zastosowanie struktury WaitGroup
- Uruchamianie kodu dokładnie raz
- Łączenie różnych aspektów przetwarzania współbieżnego
- Kiedy używać muteksów zamiast kanałów
- Operacje atomowe raczej Ci się nie przydadzą
- Gdzie szukać dodatkowych informacji o współbieżności?
- Podsumowanie
Rozdział 11. Biblioteka standardowa
- Pakiet io i przyjaciele
- Pakiet time
- Czas od uruchomienia systemu
- Liczniki czasu i limit czasu
- Pakiet encoding/json
- Zastosowanie znaczników struktur w celu dodania metadanych
- Unmarshaling i marshaling
- JSON i operacje odczytywania i zapisywania
- Kodowanie i dekodowanie strumieni JSON
- Niestandardowe przetwarzanie obiektów JSON
- Pakiet net/http
- Klient
- Serwer
- Podsumowanie
Rozdział 12. Kontekst
- Czym jest kontekst?
- Anulowanie
- Liczniki czasu
- Anulowanie kontekstu we własnym kodzie
- Wartości
- Podsumowanie
Rozdział 13. Pisanie testów
- Podstawy testowania
- Zgłaszanie błędów w testach
- Konfigurowanie i demontowanie
- Przechowywanie prostych danych testowych
- Przechowywanie wyników testowania w pamięci podręcznej
- Testowanie publicznego API
- Porównywanie wyników testów przy użyciu modułu go-cmp
- Testy tablicowe
- Sprawdzanie pokrycia kodu
- Testowanie wydajności
- Zalążki w języku Go
- Pakiet httptest
- Testy integracyjne i znaczniki kompilacji
- Wyszukiwanie problemów ze współbieżnością przy użyciu narzędzia race checker
- Podsumowanie
Rozdział 14. W krainie smoków: mechanizm refleksji oraz pakiety unsafe i cgo
- Mechanizm refleksji umożliwia manipulowanie typami podczas działania programu
- Typy, rodzaje i wartości
- Tworzenie nowych wartości
- Zastosowanie refleksji do sprawdzenia, czy wartość interfejsu wynosi nil
- Tworzenie marshalera danych przy użyciu mechanizmu refleksji
- Zastosowanie refleksji do tworzenia funkcji automatyzujących powtarzalne zadania
- Przy użyciu refleksji da się tworzyć struktury, ale nie rób tego
- Przy użyciu refleksji nie da się tworzyć metod
- Używaj refleksji tylko wtedy, gdy to się opłaca
- Pakiet unsafe rzeczywiście jest niebezpieczny
- Zastosowanie pakietu unsafe do konwersji zewnętrznych danych binarnych
- Pakiet unsafe a łańcuchy i wycinki
- Narzędzia związane z pakietem unsafe
- W pakiecie cgo chodzi o integrację, nie o wydajność
- Podsumowanie
Rozdział 15. Spojrzenie w przyszłość typy sparametryzowane w Go
- Typy sparametryzowane ograniczają redundantność kodu i zwiększają bezpieczeństwo typowania
- Wstęp do typów sparametryzowanych w Go
- Zastosowanie list typów do określania operatorów
- Funkcje sparametryzowane i algorytmy abstrakcyjne
- Listy typów ograniczają możliwość przypisywania stałych oraz implementacji
- Pominięte kwestie
- Typy sparametryzowane a idiomatyczny kod w Go
- Co niesie przyszłość?
- Podsumowanie
- O autorze
- Kolofon
Przydatne linki |