Wielka księga małych projektów w Pythonie. 81 łatwych praktycznych programów - Al Sweigart

Indeks: KSZ-21608 EAN: 9788328388611
Pozycja przeznaczona dla osób, które opanowały już podstawową wiedzę z zakresu składni Pythona i zamierzają pisać własne programy. Książka zawiera 81 projektów do napisania w tym języku. Programy składają się z maksymalnie 256 linii kodu. Umożliwiają stopniowe nabieranie doświadczenia. Proces uczenia się opiera się nie tylko na analizowaniu działania kodu i jego wpisywaniu w edytorze, ale również na samodzielnym nanoszeniu zmian w programie. Celem tych zabiegów jest dopasowanie kodu do własnych potrzeb i pomysłów. W ten sposób osoba korzystająca z książki nabiera biegłości i doświadczenia w posługiwaniu się językiem Python.
Wielka księga małych projektów w Pythonie. 81 łatwych praktycznych programów - Al Sweigart
51,90 zł
49,43 zł netto
Zapłać później
Producent: Helion

Opis produktu: Wielka księga małych projektów w Pythonie. 81 łatwych praktycznych programów - Al Sweigart

Pozycja przeznaczona dla osób, które opanowały już podstawową wiedzę z zakresu składni Pythona i zamierzają pisać własne programy. Książka zawiera 81 projektów do napisania w tym języku. Programy składają się z maksymalnie 256 linii kodu. Umożliwiają stopniowe nabieranie doświadczenia. Proces uczenia się opiera się nie tylko na analizowaniu działania kodu i jego wpisywaniu w edytorze, ale również na samodzielnym nanoszeniu zmian w programie. Celem tych zabiegów jest dopasowanie kodu do własnych potrzeb i pomysłów. W ten sposób osoba korzystająca z książki nabiera biegłości i doświadczenia w posługiwaniu się językiem Python.

Przykładowe projekty z książki:

  • Proste gry
  • Symulacje: pożaru lasu, miliona rzutów kostką i japońskiego liczydła
  • Animacje: akwarium z rybkami i obracającego się sześcianu
  • Grę 3D, w której gracz porusza się po labiryncie
  • programy szyfrujące z wykorzystaniem szyfrów ROT13 i Vigenere'a
Wielka księga małych projektów w Pythonie. 81 łatwych praktycznych programów - Al Sweigart

Wielka księga małych projektów w Pythonie. 81 łatwych praktycznych programów.

Pozycja wydawnicza od wydawnictwa Helion

Pozycja wydawnicza od wydawnictwa Helion.

Informacje o książce

  • Tytuł: Wielka księga małych projektów w Pythonie. 81 łatwych praktycznych programów
  • Autor: Al Sweigart
  • ISBN: 978-83-283-8861-1
  • Rok wydania: 2022
  • Format: 170 x 230 mm 
  • Ilość stron: 416
  • Wydawnictwo Helion S.A.
  • Oprawa: miękka

Fragment książki do przeczytania on-line.

Spis treści

Wstęp (11)

1. Bajgle: Odgadnij trzycyfrową liczbę w oparciu o podpowiedzi (25)
2. Paradoks dnia urodzin: Określ prawdopodobieństwo, że dwie osoby w różnej wielkości grupach mają taką samą datę urodzin (30)
3. Bitmapowa wiadomość: Wyświetl wiadomość na ekranie w postaci dwuwymiarowej bitmapy (34)
4. Oczko: Klasyczna gra karciana przeciwko krupierowi ze sztuczną inteligencją (38)
5. Animacja logo DVD: Symulacja kolorowego logo DVD odbijającego się na ekranie (46)
6. Szyfr Cezara: Prosty szyfr używany tysiące lat temu (52)
7. Łamacz szyfru Cezara: Program odczytujący wiadomości napisane szyfrem Cezara bez znajomości klucza (56)
8. Generator kalendarza: Twórz kartki z kalendarza dla danego roku i miesiąca (59)
9. Marchewka w pudełku: Prosta gra na blefowanie dla dwóch graczy (64)
10. Cho-han: Hazardowa gra w kości z feudalnej Japonii (70)
11. Generator chwytliwych nagłówków: Generator śmiesznych nagłówków (74)
12. Problem Collatza: Odkryj najprostszy niemożliwy do rozstrzygnięcia problem matematyczny (79)
13. Gra w życie Conwaya: Klasyczny automat komórkowy, którego proste zasady pozwalają na złożone zachowanie (82)
14. Odliczanie: Licznik w stylu wyświetlacza siedmiosegmentowego (86)
15. Głęboka jaskinia: Animacja tunelu, który nigdy się nie kończy (89)
16. Diamenty: Algorytm rysowania różnej wielkości diamentów (92)
17. Matematyka i kostki: Graficzna gra matematyczna z rzutami kostką (96)
18. Rzut kostką: Narzędzie do odczytywania rzutów kostką używaną w grze Dungeons & Dragons w celu generowania losowych liczb (102)
19. Zegar cyfrowy: Zegar z wyświetlaczem w stylu kalkulatora (106)
20. Strumień cyfrowy: Przewijany wygaszacz ekranu, który przypomina film Matrix (109)
21. Wizualizacja DNA: Niekończąca się podwójna helisa stworzona za pomocą znaków ASCII przedstawiająca łańcuch DNA (112)
22. Kaczątko: Mieszaj i dobieraj łańcuchy znaków, by za pomocą znaków ASCII stworzyć różne kaczuszki (115)
23. Znikopis: Rysuj linie za pomocą kursora (121)
24. Rozkład na czynniki: Wyznacz wszystkie czynniki danej liczby (127)
25. Szybki strzał: Sprawdź swój refleks, by przekonać się, czy jesteś najszybciej klikającą osobą na Dzikim Zachodzie (130)
26. Fibonacci: Generuj liczby sławnego ciągu Fibonacciego (133)
27. Akwarium: Kolorowe, animowane akwarium wykonane ze znaków ASCII (136)
28. Flooder: Próba wypełnienia całej planszy jednym kolorem (144)
29. Pożar lasu: Symulacja rozprzestrzeniania się pożaru w lesie (151)
30. Czwórki: Gra planszowa, w której dwóch graczy stara się ułożyć w rzędzie cztery płytki (156)
31. Odgadnij liczbę: Klasyczna gra w odgadywanie liczby (162)
32. Naiwniak: Zabawny program, który zajmie na długo naiwne osoby (165)
33. Łamacz haseł: Odkryj hasło na podstawie wskazówek (167)
34. Wisielec i Gilotyna: Klasyczna zgadywanka słowna (173)
35. Siatka heksagonalna: Generuj wzory za pomocą programu i znaków ASCII (179)
36. Klepsydra: Prosty silnik spadającego piasku (182)
37. Głodne roboty: Unikaj zabójczych robotów w labiryncie (188)
38. Oskarżam!: Detektywistyczna gra, w której trzeba ustalić, kto kłamie, a kto mówi prawdę (195)
39. Mrówka Langtona: Automat komórkowy, gdzie mrówki poruszają się zgodnie z prostymi zasadami (203)
40. Hakerski slang: Przetłumacz wiadomości na h4k3r$] (209)
41. Szczęśliwe gwiazdy: Gra kościana (212)
42. Magiczna kula: Program odpowiadający "tak"/"nie" na Twoje pytania dotyczące przyszłości (219)
43. Mankala: Starożytna gra planszowa z Mezopotamii dla dwóch osób (223)
44. Labirynt 2D: Spróbuj uciec z labiryntu (230)
45. Labirynt 3D: Spróbuj uciec z labiryntu. w 3D! (236)
46. Symulator miliona rzutów kostką: Odkryj prawdopodobieństwo na podstawie wyników miliona rzutów zestawem kostek (245)
47. Generator sztuki Mondriana: Twórz geometryczne rysunki w stylu Pieta Mondriana (248)
48. Paradoks Monty'ego Halla: Symulacja paradoksu Monty'ego Halla znanego z teleturnieju telewizyjnego (255)
49. Tabliczka mnożenia: Wyświetl tabliczkę mnożenia o wymiarach 12×12 pól (262)
50. 99 butelek: Wyświetl powtarzające się zwrotki piosenki (264)
51. 99 buUtellek: Wyświetl powtarzające się zwrotki piosenki, której tekst staje się z każdym wersem coraz bardziej zniekształcony (267)
52. Systemy liczbowe: Zbadaj liczby w systemie binarnym i szesnastkowym (271)
53. Układ okresowy pierwiastków: Interaktywna baza danych pierwiastków chemicznych (275)
54. Świńska łacina: Tłumacz wiadomości na ińskąśwaj acinęłaj (279)
55. Loteria: Symulacja przegranej w loterii tysiąc raz (282)
56. Liczby pierwsze: Wyznacz liczby pierwsze (287)
57. Pasek postępu: Przykładowy pasek postępu do wykorzystania w innych programach (290)
58. Tęcza: Prosta animacja tęczy dla początkujących (294)
59. Papier, kamień, nożyce: Klasyczna gra z użyciem dłoni dla dwóch osób (297)
60. Papier, kamień, nożyce (wersja zwycięzcy): Wersja gry, w której gracz nie może przegrać (301)
61. Szyfr ROT13: Najprostszy szyfr do kodowania i odkodowania wiadomości (305)
62. Obracający się sześcian: Animacja obracającego się sześcianu (308)
63. Królewska gra z Ur: Gra z Mezopotamii licząca sobie 5000 lat (315)
64. Wyświetlacz siedmiosegmentowy: Wyświetlacz taki jak ten używany w kalkulatorach i kuchenkach mikrofalowych (324)
65. Lśniący dywan: Generuj za pomocą programu dywan jak z filmu Lśnienie (328)
66. Prosty szyfr podstawieniowy: Bardziej zaawansowana wersja szyfru Cezara (331)
67. Sinusoidalna wiadomość: Wyświetlanie przewijanej wiadomości w kształcie fali (336)
68. Przesuwanka: Klasyczna układanka 4×4 (339)
69. Wyścig ślimaków: Szybkie wyścigi ślimaków! (344)
70. Soroban - japoński abakus: Komputerowa symulacja przyrządu do liczenia używanego długo przed powstaniem komputerów (348)
71. Powtarzanie dźwięków: Staraj się zapamiętywać coraz dłuższe sekwencje dźwięków (354)
72. Tekst kanciastoporty: Przetłumacz wiadomość na tEkSt KaNcIaStOpoRtY (358) 
73. Sudoku: Klasyczna łamigłówka z gazet (361)
74. Zamiana tekstu na mowę: Spraw, by Twój komputer do Ciebie przemówił! (368)
75. Trzy karty: Podstępna gra w trzy karty, w którą przegrał już niejeden turysta (371) 
76. Kółko i krzyżyk: Klasyczna gra dla dwóch osób, w której gracze naprzemiennie stawiają X i O (376)
77. Wieże Hanoi: Klasyczna łamigłówka z krążkami układanymi na sobie według określonych zasad (380)
78. Podchwytliwe pytania: Quiz z pozornie łatwymi pytaniami i zaskakującymi odpowiedziami (385)
79. 2048: Przyjemna układanka polegająca na dopasowywaniu płytek (391)
80. Szyfr Vigenère'a: Szyfr tak zaawansowany, że nikomu nie udało się go złamać przez setki lat, dopóki nie powstały komputery (398)
81. Wiadra z wodą: Uzyskaj dokładnie 4 litry wody przez wylewanie i napełnianie trzech wiader (402)

A. Spis etykiet (407)


B. Tabela znaków (411)

Książka - Autor Al Sweigart
Książka - ISBN 978-83-283-8861-1
Książka - Oprawa miękka
Książka - Wydawnictwo Helion
Tematyka Python
Szerokość opakowania 17.2 cm
Wysokość opakowania 2.2 cm
Głębokość opakowania 23.2 cm
Masa opakowania 0.7 kg

Jako pierwszy zadaj pytanie dotyczące tego produktu!

Opinie o produkcie

Wielka księga małych projektów w Pythonie. 81 łatwych praktycznych programów - Al Sweigart

5/5

Średnia Ocena

3

Opinie Klientów
Poniższe opinie zbieramy
i weryfikujemy przy pomocy
zewnętrznego partnera Trustmate
i pochodzą z procesu pozakupowego.

Zdjęcia użytkowników

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Produkty z tej samej kategorii: