Opis produktu: Młodzi giganci programowania. Roblox z Lua - D. Leśniakiewicz, P. Pełka, S. Langa, R. Kulesza, P. Folholc
Książka do nauki tworzenia gier komputerowych z Robloxem. Pomaga postawić pierwsze kroki w środowisku Roblox Studio oraz przejść przez wszystkie etapy pracy nad grą. Podręcznik umożliwi każdemu pasjonatowi stworzyć wirtualny świat, powołać do życia barwne postacie, przygotować ciekawe scenariusze i przeżyć niesamowitą przygodę, jaką jest programowanie. Młodzi giganci programowania. Roblox z Lua zawiera:
- Instalację Roblox Studio i tworzenie projektu
- Kreowanie scen i dodawanie postaci
- Działanie podstawowych narzędzi
- Edytowanie terenu i postaci
- Dodawanie efektów specjalnych
- Podstawy programowania w języku Lua
- Tworzenie własnych skryptów
- Dodawanie tablic, dialogów i interakcji
- Gotowe skrypty przydatne w grach
- Tworzenie prawdziwej gry krok po kroku
- Sprawdzony sposób na zarabianie przy użyciu wirtualnej waluty robux
Informacje o autorach
Dawid Leśniakiewicz - współzałożyciel szkoły Giganci Programowania, w której dzieci i młodzież poznają tajniki kodowania. Ukończył Politechnikę Warszawską i zajmował się zawodowo programowaniem aplikacji na urządzenia mobilne. Obecnie łączy funkcje zarządcze z dzieleniem się pasją do programowania z młodymi ludźmi.
Piotr Pełka - ukończył studia na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Zajmuje się programowaniem. Jeden z założycieli szkoły Giganci Programowania.
Sebastian Langa - współzałożyciel szkoły Giganci Programowania. Studiował na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. W ramach działalności zawodowej zajmował się programowaniem w języku C#.
Radosław Kulesza - jeden z założycieli szkoły Giganci Programowania. Ukończył studia na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Otworzył własną firmę IT, w której łączy funkcje organizacyjne z pracą programisty.
Przemysław Folholc - programista oraz pasjonat tworzenia gier, a także trener w szkole Giganci Programowania. Główny autor książki Młodzi giganci programowania. Roblox z Lua.
Informacje o książce
- Autorzy: Dawid Leśniakiewicz, Piotr Pełka, Sebastian Langa, Radosław Kulesza, Przemysław Folholc
- ISBN: 978-83-283-7214-6
- Rok wydania: 2021
- Format: 168 x 237 mm
- Ilość stron: 208
- Oprawa: miękka
- Wydawnictwo: Helion S.A.
Spis treści
-
- Wstęp (8)
CZĘŚĆ I . Poznaj środowisko programowania Roblox Studio
-
- 1.1. Instalacja środowiska (10)
- 1.1.1. Jeżeli posiadasz konto w Roblox Studio (11)
- 1.1.2. Jeżeli nie posiadasz konta w Roblox Studio (11)
- 1.2. Wygląd środowiska Roblox Studio (12)
- 1.3. Tworzenie nowego projektu (14)
- 1.3.1. Tworzenie nowego projektu za pomocą Roblox Studio (14)
- 1.3.2. Uruchomienie Roblox Studio za pomocą strony Robloksa (14)
- 1.3.3. Tryb ciemny w Roblox Studio (15)
- 1.3.4. Edycja projektu na serwerach Robloksa (16)
- 1.4. Podstawowy wygląd środowiska Roblox Studio (17)
- 1.5. Duże ułatwienie - poruszanie kamerą (18)
- 1.6. Poznajmy podstawowe narzędzia! (19)
- 1.7. Zakładka Terrain (Teren) (20)
- 1.8. Zakładka Insert (Wstawianie) (21)
- 1.9. Zakładka Edit (Edycja) (22)
- 1.10. Zakładka Test (Sprawdzenie) (25)
- 1.11. Usuwanie obiektów (27)
- 1.12. Narzędzie Transform (Przekształcenie) (28)
- 1.13. SpawnLocation (Miejsce odrodzenia) (29)
- 1.14. Efekty specjalne (31)
- 1.15. Możliwości modelowania bryłowego (Solid Modeling) (33)
- 1.16. Możliwości mocowań i ograniczeń (Attachments i Constraints) (36)
- 1.17. Zbuduj własną małą kręgielnię (40)
- 1.18. Zapisywanie projektów (43)
- 1.19. Jak zmienić wygląd postaci? (44)
- 1.1. Instalacja środowiska (10)
CZĘŚĆ II. Buduj i programuj, czyli wstęp do programowania w Roblox Studio
-
- 2.1. Poznajemy język Lua (48)
- 2.2. Podstawy działania gry (49)
- 2.3. Tworzenie nowego projektu (50)
- 2.4. Dodanie skryptu do świata (51)
- 2.4.1. Co to za napis? (52)
- 2.5. Zmienne - podstawy (54)
- 2.5.1. Budowa zmiennych (54)
- 2.5.2. Przykład użycia zmiennej (54)
- 2.5.3. Zmienne - typy danych (55)
- 2.6. Instrukcje warunkowe (57)
- 2.7. Pętle (59)
- 2.7.1. Pętla for (59)
- 2.7.2. Pętla while (60)
- 2.7.3. Pętla repeat until (61)
- 2.8. Funkcje (62)
- 2.9. Bombowa zabawa - stworzenie bomby z wykorzystaniem języka Lua (63)
- 2.9.1. Tworzenie modelów (63)
- 2.9.2. Dodawanie efektów specjalnych do bomby (68)
- 2.9.3. Tworzenie programu i dodawanie efektów dźwiękowych (72)
- 2.9.4. Czas testów! (75)
- 2.9.5. Dodawanie wieży obserwacyjnej (76)
- 2.9.6. Zadanie specjalne - zdalny detonator (77)
CZĘŚĆ III. Wstęp do tworzenia pierwszej gry i nowych terenów
-
- 3.1. Budowniczy Robloksa (82)
- 3.2. Tworzymy nowy projekt (83)
- 3.3. Terrain Editor (84)
- 3.3.1. Create (84)
- 3.3.2. Region (85)
- 3.3.3. Edit (88)
- 3.4. Rajska Wyspa (91)
- 3.4.1. Widok wyspy (91)
- 3.4.2. Udostępnianie projektu offline (93)
- 3.4.3. Uczynienie projektu publicznym (94)
- 3.5. Podłoga to lawa (95)
- 3.5.1. Budowa mapy (95)
- 3.5.2. Tworzenie niebezpiecznej lawy (98)
CZĘŚĆ IV. Przygoda z Gigantem
-
- 4.1. Wstęp (104)
- 4.1.1. Tworzenie nowego projektu (104)
- 4.2. Tablica informacyjna (107)
- 4.2.1. Tworzenie modelu tablicy (107)
- 4.2.2. Nałożenie tekstu na obiekt w świecie 3D (108)
- 4.2.3. Edycja właściwości SurfaceGui (109)
- 4.2.4. Edycja właściwości TextLabel (110)
- 4.2.5. Efekt finalny (111)
- 4.3. Stworzenie przeszkody na szynach kolejowych (112)
- 4.3.1. Tworzenie przeszkód (112)
- 4.3.2. Tworzenie interakcji z obiektami (113)
- 4.3.3. Tworzenie nowych postaci (116)
- 4.3.4. Dialog (128)
- 4.4. Burmistrz (137)
- 4.5. Zagubiona przesyłka (138)
- 4.5.1. Model przesyłki (138)
- 4.5.2. Budowa interfejsu GUI (140)
- 4.5.3. Właściwości Frame (142)
- 4.5.4. Właściwości TextLabel (144)
- 4.5.5. Przycisk do zamykania listu (146)
- 4.5.6. Program do listu (147)
- 4.6. Jaskinia (150)
- 4.6.1. Tworzenie jaskini (150)
- 4.6.2. Grupa porywaczy (154)
- 4.6.3. Tworzenie ogniska (154)
- 4.6.4. Tworzenie dialogu z porywaczami (158)
- 4.7. Porwana córka Burmistrza (160)
- 4.7.1. Miejsce ukrycia córki Burmistrza (160)
- 4.7.2. Tworzenie postaci córki Burmistrza (163)
- 4.7.3. Tworzenie rozmowy z córką Burmistrza (164)
- 4.8. Stworzenie dialogu dla Burmistrza (166)
- 4.9. Stworzenie programu do dialogów (168)
- 4.10. Nagroda (170)
- 4.1. Wstęp (104)
CZĘŚĆ V. Przybornik kodera
-
- 5.1. Różnice ważne dla kodera Robloksa (174)
- 5.2. Szybkie bieganie (175)
- 5.2.1. Opis projektu Capture The Flag (176)
- 5.2.2. Tworzenie programu (178)
- 5.2.3. Czas testów (180)
- 5.3. Jak zarobić Robuksy? (182)
- 5.3.1. Dodatki do gry (182)
- 5.3.2. Dodanie latającego dywanu (182)
- 5.3.3. Sprawdzenie latającego dywanu (183)
- 5.3.4. Tworzenie przepustki (185)
- 5.3.5. Tworzenie interfejsu graficznego i programu do zakupu przepustki (190)
- 5.3.6. Test za pomocą Roblox Studio (194)
- 5.3.7. Test na serwerze podczas normalnej gry (198)
- 5.4. To już koniec! (203)
Bibliografia (204)
Przydatne linki |