• Nowość!

Młodzi giganci programowania. Roblox z Lua - D. Leśniakiewicz, P. Pełka, S. Langa, R. Kulesza, P. Folholc

Indeks: KSZ-21253 EAN: 9788328372146
Książka do nauki tworzenia gier komputerowych z Robloxem. Pomaga postawić pierwsze kroki w środowisku Roblox Studio oraz przejść przez wszystkie etapy pracy nad grą. Podręcznik umożliwi każdemu pasjonatowi stworzyć wirtualny świat, powołać do życia barwne postacie, przygotować ciekawe scenariusze i przeżyć niesamowitą przygodę, jaką jest programowanie.
25,90 zł
24,67 zł netto
Dostępny
SPRAWDŹ ILOŚĆ
Wysyłka 24h
30 dni na zwrot
Producent: Helion

Opis produktu: Młodzi giganci programowania. Roblox z Lua - D. Leśniakiewicz, P. Pełka, S. Langa, R. Kulesza, P. Folholc

Książka do nauki tworzenia gier komputerowych z Robloxem. Pomaga postawić pierwsze kroki w środowisku Roblox Studio oraz przejść przez wszystkie etapy pracy nad grą. Podręcznik umożliwi każdemu pasjonatowi stworzyć wirtualny świat, powołać do życia barwne postacie, przygotować ciekawe scenariusze i przeżyć niesamowitą przygodę, jaką jest programowanie. Młodzi giganci programowania. Roblox z Lua zawiera:

  • Instalację Roblox Studio i tworzenie projektu
  • Kreowanie scen i dodawanie postaci
  • Działanie podstawowych narzędzi
  • Edytowanie terenu i postaci
  • Dodawanie efektów specjalnych
  • Podstawy programowania w języku Lua
  • Tworzenie własnych skryptów
  • Dodawanie tablic, dialogów i interakcji
  • Gotowe skrypty przydatne w grach
  • Tworzenie prawdziwej gry krok po kroku
  • Sprawdzony sposób na zarabianie przy użyciu wirtualnej waluty robux
Młodzi giganci programowania. Roblox z Lua - D. Leśniakiewicz, P. Pełka, S. Langa, R. Kulesza, P. Folholc

Młodzi giganci programowania. Roblox z Lua - D. Leśniakiewicz, P. Pełka, S. Langa, R. Kulesza, P. Folholc.

Młodzi giganci programowania. Roblox z Lua - D. Leśniakiewicz, P. Pełka, S. Langa, R. Kulesza, P. Folholc

Młodzi giganci programowania. Roblox z Lua.

Informacje o autorach

Dawid Leśniakiewicz - współzałożyciel szkoły Giganci Programowania, w której dzieci i młodzież poznają tajniki kodowania. Ukończył Politechnikę Warszawską i zajmował się zawodowo programowaniem aplikacji na urządzenia mobilne. Obecnie łączy funkcje zarządcze z dzieleniem się pasją do programowania z młodymi ludźmi.

Piotr Pełka - ukończył studia na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Zajmuje się programowaniem. Jeden z założycieli szkoły Giganci Programowania.

Sebastian Langa - współzałożyciel szkoły Giganci Programowania. Studiował na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. W ramach działalności zawodowej zajmował się programowaniem w języku C#.

Radosław Kulesza - jeden z założycieli szkoły Giganci Programowania. Ukończył studia na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Otworzył własną firmę IT, w której łączy funkcje organizacyjne z pracą programisty.

Przemysław Folholc - programista oraz pasjonat tworzenia gier, a także trener w szkole Giganci Programowania. Główny autor książki Młodzi giganci programowania. Roblox z Lua.

Informacje o książce

  • Autorzy: Dawid Leśniakiewicz, Piotr Pełka, Sebastian Langa, Radosław Kulesza, Przemysław Folholc
  • ISBN: 978-83-283-7214-6
  • Rok wydania: 2021
  • Format: 168 x 237 mm
  • Ilość stron: 208
  • Oprawa: miękka
  • Wydawnictwo: Helion S.A.

Spis treści

      • Wstęp (8)

CZĘŚĆ I . Poznaj środowisko programowania Roblox Studio

      • 1.1. Instalacja środowiska (10)
        • 1.1.1. Jeżeli posiadasz konto w Roblox Studio (11)
        • 1.1.2. Jeżeli nie posiadasz konta w Roblox Studio (11)
      • 1.2. Wygląd środowiska Roblox Studio (12)
      • 1.3. Tworzenie nowego projektu (14)
        • 1.3.1. Tworzenie nowego projektu za pomocą Roblox Studio (14)
        • 1.3.2. Uruchomienie Roblox Studio za pomocą strony Robloksa (14)
        • 1.3.3. Tryb ciemny w Roblox Studio (15)
        • 1.3.4. Edycja projektu na serwerach Robloksa (16)
      • 1.4. Podstawowy wygląd środowiska Roblox Studio (17)
      • 1.5. Duże ułatwienie - poruszanie kamerą (18)
      • 1.6. Poznajmy podstawowe narzędzia! (19)
      • 1.7. Zakładka Terrain (Teren) (20)
      • 1.8. Zakładka Insert (Wstawianie) (21)
      • 1.9. Zakładka Edit (Edycja) (22)
      • 1.10. Zakładka Test (Sprawdzenie) (25)
      • 1.11. Usuwanie obiektów (27)
      • 1.12. Narzędzie Transform (Przekształcenie) (28)
      • 1.13. SpawnLocation (Miejsce odrodzenia) (29)
      • 1.14. Efekty specjalne (31)
      • 1.15. Możliwości modelowania bryłowego (Solid Modeling) (33)
      • 1.16. Możliwości mocowań i ograniczeń (Attachments i Constraints) (36)
      • 1.17. Zbuduj własną małą kręgielnię (40)
      • 1.18. Zapisywanie projektów (43)
      • 1.19. Jak zmienić wygląd postaci? (44)

CZĘŚĆ II. Buduj i programuj, czyli wstęp do programowania w Roblox Studio

      • 2.1. Poznajemy język Lua (48)
      • 2.2. Podstawy działania gry (49)
      • 2.3. Tworzenie nowego projektu (50)
      • 2.4. Dodanie skryptu do świata (51)
        • 2.4.1. Co to za napis? (52)
      • 2.5. Zmienne - podstawy (54)
        • 2.5.1. Budowa zmiennych (54)
        • 2.5.2. Przykład użycia zmiennej (54)
        • 2.5.3. Zmienne - typy danych (55)
      • 2.6. Instrukcje warunkowe (57)
      • 2.7. Pętle (59)
        • 2.7.1. Pętla for (59)
        • 2.7.2. Pętla while (60)
        • 2.7.3. Pętla repeat until (61)
      • 2.8. Funkcje (62)
      • 2.9. Bombowa zabawa - stworzenie bomby z wykorzystaniem języka Lua (63)
        • 2.9.1. Tworzenie modelów (63)
        • 2.9.2. Dodawanie efektów specjalnych do bomby (68)
        • 2.9.3. Tworzenie programu i dodawanie efektów dźwiękowych (72)
        • 2.9.4. Czas testów! (75)
        • 2.9.5. Dodawanie wieży obserwacyjnej (76)
        • 2.9.6. Zadanie specjalne - zdalny detonator (77)

CZĘŚĆ III. Wstęp do tworzenia pierwszej gry i nowych terenów

      • 3.1. Budowniczy Robloksa (82)
      • 3.2. Tworzymy nowy projekt (83)
      • 3.3. Terrain Editor (84)
        • 3.3.1. Create (84)
        • 3.3.2. Region (85)
        • 3.3.3. Edit (88)
      • 3.4. Rajska Wyspa (91)
        • 3.4.1. Widok wyspy (91)
        • 3.4.2. Udostępnianie projektu offline (93)
        • 3.4.3. Uczynienie projektu publicznym (94)
      • 3.5. Podłoga to lawa (95)
        • 3.5.1. Budowa mapy (95)
        • 3.5.2. Tworzenie niebezpiecznej lawy (98)

CZĘŚĆ IV. Przygoda z Gigantem

      • 4.1. Wstęp (104)
        • 4.1.1. Tworzenie nowego projektu (104)
      • 4.2. Tablica informacyjna (107)
        • 4.2.1. Tworzenie modelu tablicy (107)
        • 4.2.2. Nałożenie tekstu na obiekt w świecie 3D (108)
        • 4.2.3. Edycja właściwości SurfaceGui (109)
        • 4.2.4. Edycja właściwości TextLabel (110)
        • 4.2.5. Efekt finalny (111)
      • 4.3. Stworzenie przeszkody na szynach kolejowych (112)
        • 4.3.1. Tworzenie przeszkód (112)
        • 4.3.2. Tworzenie interakcji z obiektami (113)
        • 4.3.3. Tworzenie nowych postaci (116)
        • 4.3.4. Dialog (128)
      • 4.4. Burmistrz (137)
      • 4.5. Zagubiona przesyłka (138)
        • 4.5.1. Model przesyłki (138)
        • 4.5.2. Budowa interfejsu GUI (140)
        • 4.5.3. Właściwości Frame (142)
        • 4.5.4. Właściwości TextLabel (144)
        • 4.5.5. Przycisk do zamykania listu (146)
        • 4.5.6. Program do listu (147)
      • 4.6. Jaskinia (150)
        • 4.6.1. Tworzenie jaskini (150)
        • 4.6.2. Grupa porywaczy (154)
        • 4.6.3. Tworzenie ogniska (154)
        • 4.6.4. Tworzenie dialogu z porywaczami (158)
      • 4.7. Porwana córka Burmistrza (160)
        • 4.7.1. Miejsce ukrycia córki Burmistrza (160)
        • 4.7.2. Tworzenie postaci córki Burmistrza (163)
        • 4.7.3. Tworzenie rozmowy z córką Burmistrza (164)
      • 4.8. Stworzenie dialogu dla Burmistrza (166)
      • 4.9. Stworzenie programu do dialogów (168)
      • 4.10. Nagroda (170)

CZĘŚĆ V. Przybornik kodera

      • 5.1. Różnice ważne dla kodera Robloksa (174)
      • 5.2. Szybkie bieganie (175)
        • 5.2.1. Opis projektu Capture The Flag (176)
        • 5.2.2. Tworzenie programu (178)
        • 5.2.3. Czas testów (180)
      • 5.3. Jak zarobić Robuksy? (182)
        • 5.3.1. Dodatki do gry (182)
        • 5.3.2. Dodanie latającego dywanu (182)
        • 5.3.3. Sprawdzenie latającego dywanu (183)
        • 5.3.4. Tworzenie przepustki (185)
        • 5.3.5. Tworzenie interfejsu graficznego i programu do zakupu przepustki (190)
        • 5.3.6. Test za pomocą Roblox Studio (194)
        • 5.3.7. Test na serwerze podczas normalnej gry (198)
      • 5.4. To już koniec! (203)

Bibliografia (204)

Książka - Autor Dawid Leśniakiewicz, Piotr Pełka, Sebastian Langa, Radosław Kulesza, Przemysław Folholc
Książka - ISBN 978-83-283-7214-6
Książka - Oprawa miękka
Książka - Wydawnictwo Helion S.A.

Wysyłka w dniu zamówienia

Zaksięgowanie wpłaty za zamówienie na naszym koncie w dzień roboczy do godziny 12:00 oznacza wysyłkę towaru jeszcze tego samego dnia! 

Czas realizacji płatności uzależniony jest od godzin sesji ELIXIR banków nadawcy i odbiorcy przelewu (więcej informacji na ten temat np. na stronie https://www.kiedy-przelew.pl/).

Darmowa wysyłka w Polsce już od 300 zł

Jeśli kwota do zapłaty za produkty przekroczy 300 zł dostawa gratis! Dotyczy zamówień opłaconych przed wysyłką. Zamówienia pobraniowe wysyłamy gratis od 500 zł.

Zamówienia wielkogabarytowe, przekraczające standardowe wymiary przesyłek kurierskich mogą zostać wysłane na palecie. Czas doręczenia takiej przesyłki wynosi 1-3 dni robocze od momentu nadania.

Wysyłka na terenie Polski

Card image cap
Poczta Polska
  • Termin dostawy: 1-3 dni
  • Płatność z góry: od 9,90 zł
  • Płatność przy odbiorze: 17,90 zł
  • Ubezpieczenie: 1000 zł
Card image cap
Kurier GLS
  • Termin dostawy: 24h
  • Płatność z góry: od 14,90 zł
  • Płatność przy odbiorze: 22,90 zł
  • Ubezpieczenie: 6000 zł
Card image cap
Inpost Paczkomaty 24/7
  • Termin dostawy: 1-3 dni
  • Płatność z góry: od 12,90 zł
  • Ponad 11 000 Paczkomatów
  • Ubezpieczenie: 200 zł
Card image cap
Inpost Kurier
  • Termin dostawy: 24h
  • Płatność z góry: od 16,90 zł
  • Ubezpieczenie: do 100 000 zł
  • Dostawa pod wskazany adres

Wysyłka za granicę

Kurier GLS - strefa 1

Austria, Belgia, Chrowacja, Czechy, Dania, Niemcy, Holandia, Słowacja

  • Termin dostawy: 2-4 dni
  • Płatność z góry: 35 zł
Kurier GLS - strefa 2

Bułgaria, Estonia, Francja, Litwa, Luksemburg,  Łotwa, Portugalia, Rumunia, San Marino, Słowenia, Węgry, Włochy

  • Termin dostawy: 2-5 dni
  • Płatność z góry: 50 zł
Kurier GLS - strefa 3

Finlandia, Grecja, Hiszpania, Irlandia, Szwecja

  • Termin dostawy: 2-7 dni
  • Płatność z góry: 80 zł

Formy płatności

Card image cap
PayU
  • Płatność natychmiastowa. Twoja wpłata trafi na nasze kontro w ciągu kilku minut.

    W tym:
Card image cap
Przelewy24
  • Szybki przelew internetowy. Twoją wpłatę otrzymamy w ciągu kilku minut.

    W tym:
Card image cap
Przelew tradycyjny
  • Po złożeniu zamówienia otrzymasz od nas numer konta bankowego do dokonania przelewu.

    W zależności od banku Twoja wpłata dotrze do nas w ciągu 1-2 dni roboczych.
Card image cap
Pobranie
  • Za zakupy zapłacisz bezpośrednio przy odbiorze paczki. Pamiętaj o przygotowaniu odliczonej kwoty.

    Maksymalna wartość zamówienia płatnego za pobraniem to 6 000 zł.

Jako pierwszy zadaj pytanie dotyczące tego produktu!

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Produkty z tej samej kategorii: