Opis produktu: Thumb Joystick z przyciskiem - moduł z płytką
Joystick podobny do analogowych urządzeń wykorzystywanych np. w kontrolerach PlayStation 2. Wykrywanie kierunków ruchu realizowane jest poprzez dwa potencjometry - po jednym (4,7 kΩ) na każdą oś. Urządzenie posiada także przycisk załączany poprzez naciśnięcie gałki.
Do obsługi urządzenia wystarczy mikrokontroler z przetwornikiem analogowo-cyfrowym (wejściem analogowym w Arduino). Informacje o położeniu gałki przekazywane są poprzez sygnał analogowy, w którym napięcie odpowiada danej pozycji. Każda oś posiada osobne wyprowadzenie analogowe. Stan przycisku wykrywany jest poprzez wyjście cyfrowe, które w przypadku załączenia osiąga stan niski.
Produkt kompatybilny z Arduino
Dla użytkowników Arduino, producent przygotował instrukcję podłączenia wraz przykładowym kodem. |
Podłączenie joysticka z przyciskiem
Z wykorzystaniem płytki podłączenia joysticka sprowadza się do podpięcia następujących wyprowadzeń:
- VCC - Napięcie zasilania (od 3,3 V do 5 V).
- GND - Masa układu.
- S-X- Analogowe wyjście dla osi pionowej (w pozycji środkowej wartość równa połowie napięcia zasilania VCC/2).
- S-Y - Analogowe wyjście dla osi poziomej (w pozycji środkowej wartość równa połowie napięcia zasilania VCC/2).
- S-K - Cyfrowy sygnał przycisku, w przypadku załączenia osiąga wartość GND, wyłączony - jest w stanie wysokim.
Uwaga!
|
Thumb Joystick z przyciskiem - moduł z płytką
Dzięki czytelnym oznaczeniom wyprowadzeń znajdującym się na płytce, użytkowanie i podłączenie Thumb Joysticka z przyciskiem jest proste i intuicyjne. Gałka joysticka jest pokryta antypoślizgowym tworzywem zapewniającym komfortowe sterowanie.
Opisywany Thumb Joystick z przyciskiem wyróżnia się szerokim zakresem ruchów i płynną pracą. Takie połączenie sprawia, że może być z powodzeniem wykorzystywany do sterowania robotami i serwomechanizmami.
Thumb Joystick z przyciskiem - co jeszcze warto o nim wiedzieć?
Konstrukcja joysticka z przyciskiem została zaprojektowana w taki sposób, aby akcesorium błyskawicznie wracało do pierwotnej pozycji po zakończeniu pracy. Podłączenie opisywanej części do Arduino wymaga prostego lutowania, dzięki czemu nawet początkujący elektronicy i hobbyści nie powinni mieć z tym żadnego problemu.
W kategorii Joystick, Joystick do Arduino dostępne są zarówno płytki zapewniające komfortowe użytkowania joysticków, jak i inne modele akcesoriów.
Przydatne linki |