Opis produktu: Velleman VMA315 - Thumb Joystick z przyciskiem - 2 szt.
Joystick podobny do analogowych urządzeń wykorzystywanych np. w kontrolerach PlayStation 2. Wykrywanie kierunków ruchu realizowane jest poprzez dwa trymery - po jednym (10 kΩ) na każdą oś. Urządzenie posiada także przycisk załączany poprzez naciśnięcie gałki.
Do obsługi urządzenia wystarczy mikrokontroler z przetwornikiem analogowo-cyfrowym (wejściem analogowym w Arduino). Informacje o położeniu gałki przekazywane są poprzez sygnał analogowy, w którym napięcie odpowiada danej pozycji. Każda oś posiada osobne wyprowadzenie analogowe. Stan przycisku wykrywany jest poprzez wyjście cyfrowe, które w przypadku załączenia osiąga stan niski.
Podłączenie i opis wyprowadzeń
Z wykorzystaniem płytki podłączenia joysticka sprowadza się do podpięcia następujących wyprowadzeń:
- VCC - Napięcie zasilania (5 V).
- GND - Masa układu.
- VRx- Analogowe wyjście dla osi pionowej (w pozycji środkowej wartość równa połowie napięcia zasilania VCC/2).
- VRy - Analogowe wyjście dla osi poziomej (w pozycji środkowej wartość równa połowie napięcia zasilania VCC/2).
- SW - Cyfrowy sygnał przycisku, w przypadku załączenia osiąga wartość GND, wyłączony - jest w stanie floating - należy więc dołożyć rezystor podciągający do zasilania.
Specyfikacja techniczna Thumb Joystick z przyciskiem
- Napięcie zasilania: od 3 V do 5 V
- Ruch: 2x trymer 10 kΩ + przycisk
- Wymiary: 47 x 32 x 25 mm
- Masa: 15 g
- Cena za 2 szt.
Velleman VMA315 - Thumb Joystick z przyciskiem - 2szt.
Oferujemy praktyczny sprzęt od popularnej firmy Velleman - to Thumb Joystick z przyciskiem (model VMA315). Są one sprzedawane w zestawach po 2 sztuki.
Urządzenie doskonale sprawdzi się na przykład we współpracy z płytką rozwojową Arduino. Aby prawidłowo obsłużyć urządzenie, trzeba mieć możliwość przyjęcia 4 sygnałów analogowych (przekazują informacje o położeniu gałki) oraz jednego cyfrowego (informuje o stanie przycisku pod gałką).
Joystick, joystick Arduino
Dzięki niewielkim rozmiarom i prostocie obsługi nawet przez początkującego elektronika joystick może zostać wykorzystany na przykład do realizacji projektu zdalnie sterowanego robota mobilnego wraz z modułem sterującym.
W naszej ofercie znajdziesz znacznie więcej akcesoriów, które możesz wykorzystać do współpracy z Arduino. Dzięki tak dużemu wyborowi masz praktycznie nieograniczone możliwości w tworzeniu wszelkiego rodzaju urządzeń z dziedziny robotyki, automatyki oraz przede wszystkim elektroniki.
Przydatne linki |