Podłączenie silników krokowych bipolarnych oraz unipolarnych
Przy pomocy sterownika A4988 można kontrolować zarówno silniki bipolarne jak i unipolarne. Poniżej przedstawiamy instrukcję w jaki sposób podłączyć wyprowadzenia:
- czteroprzewodowego silnika bipolarnego
- sześcioprzewodowego silnika unipolarnego
- ośmioprzewodowego silnika unipolarnego
Schemat podłączenia silnika krokowego do sterownika A4988.
Podłączenie czteroprzewodowego silnika bipolarnego
Rysunek przedstawia wyprowadzenia czteroprzewodowego silnika bipolarnego.
Należy połączyć wyprowadzenia:
Silnik |
Sterownik A4988 |
Sterownik DRV8834 |
---|---|---|
A | 1A | A1 |
C | 1B | A2 |
B | 2A | B1 |
D | 2B | B2 |
Podłączenie sześcioprzewodowego silnika unipolarnego
Wyprowadzenia sześcioprzewodowego silnika unipolarnego.
Przewody należy podłączyć tak jak w silniku bipolarnym. Wyprowadzenia A’ i B’ pozostawiamy odłączone. W sterowaniu bipolarnym nie będą używane.
Podłączenie ośmioprzewodowego silnika unipolarnego
Wyprowadzenia ośmioprzewodowego silnika unipolarnego.
Silnik posiada dwie cewki na fazę, wyprowadzenia dają bezpośredni dostęp do każdej z nich. W przypadku sterowania bipolarnego cewki można podłączyć szeregowo lub równolegle. Wybierając sposób równlogły zmniejszamy indukcyjność cewki. Zalecamy podłączenie szeregowe.
Podłączenie równoległe:
Silnik |
Sterownik A4988 |
Sterownik DRV8834 |
---|---|---|
A i C' | 1A | A1 |
A’ i C | 1B | A2 |
B i D’ | 2A | B1 |
B’ i D | 2B | B2 |
Podłączenie szeregowe:
- wyprowadzenie A’ należy połączyć z C’
- wyprowadzenie B’ należy połączyć z D’
- A C B D należy podłączyć tak jak w silniku bipolarnym