JavaScript. Przewodnik. Poznaj język mistrzów programowania. Wydanie VII - David Flanagan

Indeks: KSZ-23303 EAN: 9788383227580
JavaScript jest jednym z najpopularniejszych języków programowania na świecie, szczególnie w kontekście tworzenia aplikacji internetowych. Książka Davida Flanagana stanowi kompleksowy przewodnik po JavaScript oraz jego najważniejszych API, zarówno tych klienckich, jak i serwerowych. Autorzy prezentują liczne przykłady, co ułatwia zrozumienie omawianych koncepcji
JavaScript. Przewodnik. Poznaj język mistrzów programowania. Wydanie VII - David Flanagan
89,90 zł
85,62 zł netto
Zapłać później
Towar w trakcie przyjęcia - dostępny w ciągu kilku dni
Oczekiwanie na dostawę
Producent: Helion

Opis produktu: JavaScript. Przewodnik. Poznaj język mistrzów programowania. Wydanie VII - David Flanagan

JavaScript jest jednym z najpopularniejszych języków programowania na świecie, szczególnie w kontekście tworzenia aplikacji internetowych. Książka Davida Flanagana stanowi kompleksowy przewodnik po JavaScript oraz jego najważniejszych API, zarówno tych klienckich, jak i serwerowych. Autor prezentuje liczne przykłady, co ułatwia zrozumienie omawianych koncepcji. W książce znajdują się również wskazówki i porady, które pomagają czytelnikom rozwijać swoje umiejętności programistyczne. Nowością w tym wydaniu są rozdziały poświęcone różnym aspektom języka JavaScript, takim jak klasy, moduły, iteratory, generatory, promesy oraz instrukcje async/await.

JavaScript. Przewodnik. Poznaj język mistrzów programowania. Wydanie VII - David Flanagan.

Tył książki.

Zagadnienia poruszane w książce

  • Podstawy języka i jego podstawowe elementy
  • Struktury danych, wyrażenia regularne, format JSON
  • Standardowa biblioteka JavaScript
  • Przetwarzanie dokumentów i grafiki
  • Obsługa sieci, pamięci i wątków
  • Środowisko Node oraz profesjonalne narzędzia i rozszerzenia języka

Informacje o książce

  • Tytuł: JavaScript. Przewodnik. Poznaj język mistrzów programowania. Wydanie VII
  • Autor: David Flanagan
  • Tłumaczenie: Andrzej Watrak
  • ISBN: 978-83-8322-758-0
  • Rok wydania: 2021
  • Format: 164 x 239 mm
  • Ilość stron: 608
  • Wydawnictwo: Helion S.A.
  • Oprawa: twarda

Spis treści

Wstęp

1. Wprowadzenie do języka JavaScript

  • 1.1. Poznawanie JavaScriptu 
  • 1.2. Witaj, świecie! 
  • 1.3. Wycieczka po języku JavaScript 
  • 1.4. Przykład: histogram częstości użycia znaków 
  • 1.5. Podsumowanie

2. Struktura leksykalna 

  • 2.1. Tekst programu
  • 2.2. Komentarze
  • 2.3. Literały
  • 2.4. Identyfikatory i zarezerwowane słowa
  • 2.5. Unicode 
  • 2.6. Opcjonalne średniki
  • 2.7. Podsumowanie

3. Typy, wartości i zmienne 

  • 3.1. Informacje ogólne i definicje
  • 3.2. Liczby
  • 3.3. Tekst 
  • 3.4. Wartości logiczne 
  • 3.5. Wartości null i undefined 
  • 3.6. Symbole
  • 3.7. Obiekt globalny
  • 3.8. Niemutowalne prymitywne wartości i mutowalne odwołania do obiektu 
  • 3.9. Konwersje typów
  • 3.10. Deklarowanie zmiennych i przypisywanie wartości 
  • 3.11. Podsumowanie

4. Wyrażenia i operatory

  • 4.1. Wyrażenia podstawowe
  • 4.2. Inicjatory obiektów i tablic
  • 4.3. Wyrażenia definiujące funkcje 
  • 4.4. Wyrażenia dostępu do właściwości
  • 4.5. Wyrażenia wywołujące 
  • 4.6. Wyrażenia tworzące obiekty 
  • 4.7. Przegląd operatorów 
  • 4.8. Operatory arytmetyczne
  • 4.9. Wyrażenia relacyjne
  • 4.10. Wyrażenia logiczne
  • 4.11. Wyrażenia przypisujące
  • 4.12. Wyrażenia interpretujące
  • 4.13. Inne operatory
  • 4.14. Podsumowanie

5. Instrukcje 

  • 5.1. Instrukcje wyrażeniowe 
  • 5.2. Instrukcje złożone i puste
  • 5.3. Instrukcje warunkowe
  • 5.4. Pętle 
  • 5.5. Skoki
  • 5.6. Inne instrukcje 
  • 5.7. Deklaracje 
  • 5.8. Podsumowanie instrukcji 

6. Obiekty 

  • 6.1. Wprowadzenie do obiektów 
  • 6.2. Tworzenie obiektów
  • 6.3. Odpytywanie i ustawianie właściwości 
  • 6.4. Usuwanie właściwości 
  • 6.5. Sprawdzanie właściwości
  • 6.6. Wyliczanie właściwości
  • 6.7. Rozszerzanie obiektów
  • 6.8. Serializacja obiektów
  • 6.9. Metody obiektów
  • 6.10. Udoskonalona składnia literału obiektowego
  • 6.11. Podsumowanie 

7. Tablice

  • 7.1. Tworzenie tablic
  • 7.2. Odczytywanie i zapisywanie elementów tablicy
  • 7.3. Rozrzedzone tablice 
  • 7.4. Długość tablicy 
  • 7.5. Dodawanie i usuwanie elementów tablicy 
  • 7.6. Iterowanie tablic
  • 7.7. Tablice wielowymiarowe 
  • 7.8. Metody tablicowe 
  • 7.9. Obiekty podobne do tablic 
  • 7.10. Ciągi znaków jako tablice 
  • 7.11. Podsumowanie 

8. Funkcje 

  • 8.1. Definiowanie funkcji
  • 8.2. Wywoływanie funkcji 
  • 8.3. Argumenty i parametry funkcji
  • 8.4. Funkcje jako wartości
  • 8.5. Funkcje jako przestrzenie nazw 
  • 8.6. Domknięcia 
  • 8.7. Właściwości, metody i konstruktory funkcji 
  • 8.8. Programowanie funkcyjne 
  • 8.9. Podsumowanie

9. Klasy 

  • 9.1. Klasy i prototypy 
  • 9.2. Klasy i konstruktory
  • 9.3. Słowo kluczowe class 
  • 9.4. Dodawanie metod do istniejących klas 
  • 9.5. Podklasy
  • 9.6. Podsumowanie

10. Moduły 

  • 10.1. Tworzenie modułów za pomocą klas, obiektów i domknięć 
  • 10.2. Moduły w środowisku Node
  • 10.3. Moduły w języku ES6 
  • 10.4. Podsumowanie

11. Standardowa biblioteka JavaScript 

  • 11.1. Zbiory i mapy 
  • 11.2. Typowane tablice i dane binarne 
  • 11.3. Wyszukiwanie wzorców i wyrażenia regularne 
  • 11.4. Daty i czas 
  • 11.5. Klasy błędów 
  • 11.6. Format JSON, serializacja i analiza składni 
  • 11.7. Internacjonalizacja aplikacji
  • 11.8. Interfejs API konsoli
  • 11.9. Interfejs API klasy URL 
  • 11.10. Czasomierze 
  • 11.11. Podsumowanie

12. Iteratory i generatory

  • 12.1. Jak działają iteratory? 
  • 12.2. Implementowanie obiektów iterowalnych 
  • 12.3. Generatory
  • 12.4. Zaawansowane funkcjonalności generatorów 
  • 12.5. Podsumowanie 

13. Asynchroniczność w języku JavaScript

  • 13.1. Programowanie asynchroniczne i funkcje zwrotne
  • 13.2. Promesy
  • 13.3. Słowa kluczowe async i await 
  • 13.4. Iteracje asynchroniczne
  • 13.5. Podsumowanie 

14. Metaprogramowanie 

  • 14.1. Atrybuty właściwości
  • 14.2. Rozszerzalność obiektów 
  • 14.3. Atrybut prototype
  • 14.4. Popularne symbole
  • 14.5. Znaczniki szablonowe
  • 14.6. Obiekt Reflect 
  • 14.7. Klasa Proxy 
  • 14.8. Podsumowanie

15. JavaScript w przeglądarkach 

  • 15.1. Podstawy programowania stron WWW
  • 15.2. Zdarzenia 
  • 15.3. Przetwarzanie dokumentów
  • 15.4. Przetwarzanie arkusza stylów 
  • 15.5. Geometria i przewijanie dokumentu 
  • 15.6. Komponenty WWW 
  • 15.7. SVG: skalowalna grafika wektorowa
  • 15.8. Grafika w znaczniku
  • 15.9. Klasa Audio
  • 15.10. Lokalizacja, nawigacja i historia
  • 15.11. Sieć
  • 15.12. Magazynowanie danych
  • 15.13. Wątki robocze i komunikaty
  • 15.14. Przykład: zbiór Mandelbrota
  • 15.15. Podsumowanie i dalsza lektura

16. Serwery w środowisku Node 

  • 16.1. Podstawy programowania w środowisku Node 
  • 16.2. Domyślna asynchroniczność
  • 16.3. Bufory
  • 16.4. Zdarzenia i klasa EventEmitter 
  • 16.5. Strumienie 
  • 16.6. Procesy, procesory i szczegóły systemu operacyjnego 
  • 16.7. Operacje na plikach 
  • 16.8. Klienty i serwery HTTP 
  • 16.9. Klienty i serwery inne niż HTTP
  • 16.10. Procesy potomne 
  • 16.11. Wątki robocze 
  • 16.12. Podsumowanie

17. Narzędzia i rozszerzenia

  • 17.1. Inspekcja kodu za pomocą narzędzia ESLint 
  • 17.2. Formatowanie kodu za pomocą narzędzia Prettier 
  • 17.3. Tworzenie testów jednostkowych za pomocą narzędzia Jest
  • 17.4. Zarządzanie pakietami za pomocą narzędzia npm 
  • 17.5. Pakowanie kodu 
  • 17.6. Transpilacja kodu za pomocą narzędzia Babel 
  • 17.7. Rozszerzenie JSX: znaczniki w kodzie JavaScript 
  • 17.8. Sprawdzanie typów danych za pomocą rozszerzenia Flow 
  • 17.9. Podsumowanie
Książka - Autor David Flanagan
Książka - ISBN 978-83-8322-758-0
Książka - Oprawa twarda
Książka - Wydawnictwo Helion S.A.
Tematyka JavaScript
Szerokość opakowania 17.5 cm
Wysokość opakowania 24.5 cm
Głębokość opakowania 3.3 cm
Masa opakowania 0.97 kg

Jako pierwszy zadaj pytanie dotyczące tego produktu!

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Produkty z tej samej kategorii: