Roboty JavaScript od podstaw. Projekty NodeBots dla platformy Johnny-Five

Roboty JavaScript od podstaw. Projekty NodeBots dla platformy Johnny-Five - Rick Waldron

Indeks: KSZ-06324 EAN: 9788328320543
BOTLAND B. DERKACZ SPÓŁKA JAWNA Opinie z ekomi-pl.com

Tłumaczenie: Andrzej Watrak. Wydawnictwo: Helion. Książka napisana przy współpracy z 14 inżynierami - mistrzami JavaScript, która uczy budowania i programowania robotów o wielu funkcjonalnościach.

23,90 zł
22,76 zł netto
Oczekiwanie na potwierdzenie daty dostawy
Produkt niedostępny
30 dni na zwrot

Opis produktu: Roboty JavaScript od podstaw. Projekty NodeBots dla platformy Johnny-Five - Rick Waldron

JavaScript to doskonałe narzędzie nie tylko do programowania aplikacji internetowych. ten język pozwala również na programowanie zachowań i funkcji robotów. Bardzo wygodnym narzędziem do tego jest platforma Johnny-Five. Umożliwia tworzenie robotów opartych na płytkach Arduino, Raspberry Pi i BeagleBone.

Książka napisana przy współpracy z 14 inżynierami - mistrzami JavaScript, która uczy budowania i programowania robotów o wielu funkcjonalnościach. Dzięki tej lekturze czytelnik dowie się w jaki zbudować poszczególne elementy robota, jakie zastosować części i w jaki sposób napisać oprogramowanie. Po wykonaniu zawartych w książce zadań czytelnik będzie mógł zrealizować trudniejsze projekty o wysokim stopniu złożoności.

Dzięki informacjom zawartym w tej książce:

  • zaprogramujesz roboty kroczące, piszące, pływające, a nawet tańczące
  • stworzysz domowy zegar słoneczny
  • zaprojektujesz robota sterowanego głosem
  • uruchomisz robota do sterowania oświetleniem
  • zaprojektujesz system monitoringu
  • zaprogramujesz robota ze sztuczną inteligencją
  • dowiesz się jak działają interaktywne buty
Roboty JavaScript od podstaw. Projekty NodeBots dla platformy Johnny-Five - Rick Waldron

Roboty JavaScript od podstaw. Projekty NodeBots dla platformy Johnny-Five - Rick Waldron.

 

Fragment książki do przeczytania on-line.

 

Spis treści

Przedmowa (11)


1. Budowanie robotów ze zwykłych materiałów (15)

  • Budowa robota SimpleBot (16)
  • Wykaz materiałów (16)
  • Etapy budowy (17)
  • Instalacja pakietów Node.js (20)
  • Sprawdzenie urządzenia za pomocą podstawowego programu (20)
  • Diagnostyka problemów (21)
  • Prosty program sterujący (21)
  • Diagnostyka problemów (23)
  • Odcięcie przewodu (24)
  • Budowa bezprzewodowego robota SimpleBot (24)
  • Połączenia (24)
  • Sterowanie robotem SimpleBot (25)
  • Diagnostyka problemów (28)
  • Co dalej? (29)


2. Robot piszący TypeBot (31)

  • Wykaz materiałów (31)
  • Informacje o serwomotorach (32)
  • Anatomia ramienia robota (33)
  • Konstrukcja ramienia (33)
  • Warunki związane z ruchem ramienia (34)
  • Budowa części mechanicznej (34)
  • Podstawa i ramię (34)
  • Łokieć (35)
  • Nadgarstek (36)
  • Palec (37)
  • Mózg (37)
  • Utworzenie programu (38)
  • Utworzenie plików projektu (38)
  • Pierwsze uruchomienie (46)
  • Dokładna regulacja ramienia (46)
  • Co dalej? (47)


3. Pierwsze kroki z robotami NodeBoat (49)

  • Wykaz materiałów (50)
  • Narzędzia (50)
  • Zasobnik z silnikiem (51)
  • Po co stosować sterownik silnika? (51)
  • Komponenty zasobnika silnika (51)
  • Modyfikacja silnika (52)
  • Montaż silnika (53)
  • Sprawdzenie silnika (53)
  • Przygotowanie silnika (53)
  • Otwór w zasobniku na silnik (54)
  • Zamknięcie zasobnika na silnik (55)
  • Uszczelnienie przewodów (55)
  • Konfiguracja modułu Spark (56)
  • Test modułu Spark (56)
  • Twój pierwszy program Spark (57)
  • Przylutowanie sterownika silnika (58)
  • Połączenie komponentów łodzi (58)
  • Zasilanie sterownika silnika (59)
  • Połączenie modułu Spark i sterownika silnika (60)
  • Podłączenie silnika (61)
  • Sterowanie silnikiem: kod (62)
  • Obsługa zdarzenia naciśnięcia klawisza (62)
  • Zapisywanie stanu klawiszy (63)
  • Wodowanie łodzi (64)
  • Sterowanie łodzią za pomocą serwomotoru (66)
  • Programowanie serwomotoru (66)
  • Montaż steru (68)
  • Pierwszy rejs (69)
  • Co dalej? (69)


4. Mobilna platforma piDuino5 (71)

  • Wykaz materiałów (72)
  • Instalacja platformy Node.js na płytce Raspberry Pi (73)
  • Pobranie kodu piDuino5 i zależności (73)
  • Narzędzia (73)
  • Konfiguracja płytek i instalacja oprogramowania (73)
  • Podłączenie Arduino (74)
  • Przegląd kodu app.js (74)
  • Sprawdzenie platformy Johnny-Five za pomocą protokołu WebSocket (7
  • Inicjalizacja platformy Johnny-Five (75)
  • Sterowanie urządzeniami (75)
  • Sterowanie z małymi opóźnieniami za pomocą protokołu WebSocket (7
  • Połączenie z każdego miejsca (76)
  • Montaż komponentów (76)
  • Wysłanie adresu do aplikacji WWW (78)
  • Sterowanie za pomocą smartfona (78)
  • Pobranie aplikacji WWW do sterowania robotem piDuino5 (78)
  • Sprawdź aplikację WWW na telefonie (79)
  • Przegląd plików app.js i index.html (79)
  • Zapisanie lokalnego adresu IP (79)
  • Udostępnienie interfejsu użytkownika (79)
  • Dotykowy joystick (80)
  • Nawiązanie połączenia (80)
  • Wysyłanie poleceń (80)
  • Co dalej? (81)


5. Sterowanie heksapodem za pomocą platformy Johnny-Five (83)

  • Wykaz materiałów (83)
  • Sterowanie robotem za pomocą wiersza poleceń (84)
  • Wprowadzenie do programu phoenix.js (85)
  • Montaż robota (86)
  • Przygotowanie szkieletu (87)
  • Montaż komponentów elektronicznych (87)
  • Przygotowanie serwomotorów (87)
  • Montaż stawów biodrowych (88)
  • Montaż segmentów udowych (89)
  • Montaż segmentów piszczelowych (89)
  • Układ współrzędnych (90)
  • Regulacja serwomotorów (91)
  • Określenie zakresów ruchu serwomotorów (92)
    Chodzenie jest trudne! (93)
    Poznaj klasę Animation (94)
    Tabela serwomotorów jako grupa docelowa (94)
    Obiekt Servo.Array jako grupa docelowa (94)
    Tabela obiektów Servo.Array jako grupa docelowa (94)
    Pierwszy segment animacyjny (95)
    Chodzenie (98)
    Wiosłowanie (row) (98)
    Marsz (walk) (99)
    Bieg (run) (100)
    Lista poleceń (100)
    Obracanie robota (100)
    Co dalej? (101)


6. Budowanie robota NodeBot sterowanego głosem (103)

  • Wykaz materiałów (103)
  • Płytka BeagleBone Black (105)
  • Tworzenie projektu (106)
  • Budowa obwodu przekaźnika (106)
  • Sterowanie obwodem za pomocą platformy Johnny-Five (107)
  • Budowa obwodu mikrofonu (108)
  • Obsługa mikrofonu i przekaźnika za pomocą kodu Johnny-Five (1
  • Tworzenie serwera poleceń (110)
  • Prosty kontroler głosowy wykorzystujący interfejs Web Speech API (1
  • Integracja serwera poleceń z obwodem przekaźnika (112)
  • Zaawansowany kontroler głosowy wykorzystujący gadżet z Androidem
  • Aplikacja przenośna dla systemu Android (115)
  • Aplikacja dla gadżetu z Androidem (120)
  • Co dalej? (123)


7. Pokojowy zegar słoneczny (125)

  • Wykaz materiałów (126)
  • Elementy z pianki PCV (126)
  • Budowanie zegara słonecznego (128)
  • Wycinanie elementów i przygotowanie głównej konstrukcji (129)
  • Przygotowanie płyty montażowej (129)
  • Podłączenie i konfiguracja serwomotorów (130)
  • Podłączenie serwomotorów (130)
  • Konfiguracja serwomotorów (131)
  • Przygotowanie tarcz (132)
  • Przygotowanie ścianek i podparcia tarczy podstawowej (133)
  • Przygotowanie ścianek (133)
  • Umieszczenie tarcz (134)
  • Przygotowanie podparcia tarczy (134)
  • Wykonanie ostatnich elementów i montaż zegara (136)
  • Przygotowanie ramienia azymutu (136)
  • Przygotowanie łuku wysokości (137)
  • Wycięcie gnomonu (138)
  • Podłączenie "słońca" (138)
  • Kod, który wszystkim steruje (139)
  • Program sundial.js (140)
  • Dane konfiguracyjne w programie sundial.js (140)
  • Szczegóły programu sundial.js (141)
  • Złóż wszystko razem! (143)
  • Włącz zegar! (144)
  • Co dalej? (144)


8. Światełka-straszydełka (145)

  • Wykaz materiałów (145)
  • Dobór kontrolera matrycy (146)
  • Teoria (146)
  • Co to jest matryca LED? (147)
  • Budowa łańcucha światełek (147)
  • Potrzebne narzędzia (148)
  • Przygotowanie matryc (149)
  • Przygotowanie kabla (150)
  • Diagnostyka (153)
  • Sterowanie matrycą LED (153)
  • Przygotowanie płytki Arduino (153)
  • Dekorowanie łańcucha światełek (153)
  • Opcje konstruktora klasy Matrix (154)
  • Rysowanie wzorów na matrycy (154)
  • Uruchomienie programu testującego (154)
  • Utworzenie interfejsu API (156)
    Utworzenie interfejsu użytkownika (157)
    Rozbudowa aplikacji (158)
    Co dalej? (158)


9. Lampa CheerfulJ5 (159)

  • Wykaz materiałów (159)
  • Zbudowanie obwodu (160)
  • Kod do lampy CheerfulJ5 (161)
  • Połączenie z płytką Arduino (161)
  • Sterowanie diodą RGB (162)
  • Użycie platformy Node.js i pętli REPL (163)
  • Zdefiniowanie mapy kolorów usługi CheerLights (163)
  • Dostęp do usługi CheerLights za pomocą interfejsu ThingSpeak
  • Korzystanie z interfejsu Twitter Streaming API (165)
  • Łączność bezprzewodowa dzięki zestawowi Spark WiFi Development
  • Umieszczenie modułu Spark w obwodzie (169)
  • Zastosowanie wtyczki Spark-io (170)
  • Przełączenie na zasilanie z akumulatora (170)
  • Umieszczenie obwodu w obudowie (171)
  • Co dalej? (172)


10. Interaktywny panel LED RGB z płytką BeagleBone Black (173)

  • Wykaz materiałów (174)
  • Płytka BeagleBone Black (174)
  • Adapter WiFi (opcjonalny) (174)
  • Zewnętrzny zasilacz 5 V (opcjonalny) (174)
  • Panel LED RGB (175)
  • Czujniki (175)
  • Inne komponenty (175)
  • Pierwsze kroki: oprogramowanie (175)
  • Oprogramowanie LEDScape (175)
  • Podłączenie panelu RGB LED (176)
  • Podłączenie panelu RGB LED (176)
  • Czas na kod! Użyj języka JavaScript (178)
  • Uruchomienie skryptu testowego (179)
  • Zastosowanie platformy Johnny-Five i obudowy beaglebone-io (
  • Podłączenie fotorezystora (183)
  • Zmienianie kolorów za pomocą przyspieszeniomierza (185)
  • Co dalej? (187)


11. Osobiste bezpieczeństwo, JavaScript i Ty (189)

  • Prosty czujnik ultradźwiękowy (190)
  • Implementacja (190)
  • Urządzenie ultradźwiękowe wysyłające SMS-y (193)
  • Implementacja (193)
  • System monitoringu (194)
  • Implementacja (194)
  • Laser robi wrażenie na wrogach i przyjaciołach (195)
  • Implementacja (195)
  • Wskaźnik stanu, przyciski i diody LED (196)
  • Implementacja (198)
  • Co dalej? (201)


12. Sztuczna inteligencja: robot BatBot (203)

  • Sztuczna inteligencja - podstawy (203)
  • Roboty semiautonomiczne (204)
  • Roboty autonomiczne (204)
  • Robot BatBot (204)
  • Roboty zdalnie sterowane (204)
  • Wykaz materiałów (205)
  • Uwagi dotyczące materiałów (206)
  • Montaż (206)
  • Krok 1. Zdalne sterowanie (207)
  • Poruszanie robotem (208)
  • Sterowanie robotem (210)
  • Ustawianie czujnika ultradźwiękowego i odczyt sygnału (210)
  • Krok 2. Autonomia (211)
  • Implementacja algorytmu (213)
  • Diagnostyka (215)
  • Co dalej? (216)


13. Roboty delta i kinematyka (217)

  • Wykaz materiałów (218)
  • Anatomia robota delta (219)
  • Określanie położenia w kinematyce (225)
  • Bardziej zaawansowane roboty delta (229)
  • Robot TapsterBot (229)
  • Robot Army (229)
  • Co dalej? (230)


14. Interaktywne buty (231)

  • Wykaz materiałów (231)
  • Opis elementów (231)
  • Przygotowanie czujników (234)
  • Przylutowanie przewodów do czujników (234)
  • Umieszczenie czujników w butach (235)
  • Wyprowadzenie przewodów na zewnątrz buta (235)
  • Połączenie butów (235)
  • Przygotowanie przewodu spiralnego (235)
  • Podłączenie butów do płytki Arduino (237)
  • Przygotowanie przewodów (237)
  • Przylutowanie płytki Arduino (238)
  • Przymocowanie płytki Arduino do prawego buta (238)
  • Tworzenie kodu opartego na platformie Johnny-Five (238)
  • Podłączenie do platformy Johnny-Five (238)
  • Konfiguracja czujników (239)
  • Wyświetlanie danych z czujników (239)
  • Przykładowe zachowania (240)
  • Co dalej? (241)


A. Dodatek (243)

  • Instalacja biblioteki Node.js (243)
  • Instalacja platformy Johnny-Five (243)
  • Diagnostyka (244)
  • Dodatkowe informacje (244)
  • Konfigurowanie sprzętu (244)
  • Arduino (244)
  • BeagleBone Black (244)
  • Raspberry Pi (244)
  • Zestaw Particle WiFi Development Kit (245)
  • Programowanie w systemie Android (247)
  • Instalacja oprogramowania Android Studio (247)
  • Tworzenie projektu Android (247)
  • Instalacja biblioteki Volley (248)


Skorowidz (249)

Roboty Javascript od podstaw. Projekty NodeBots dla platformy Johnny-Five - Rick Waldron

JavaScript to jeden z najszybciej rozwijających się języków programowania. Najczęściej kojarzony jest z aplikacjami webowymi, jednak może być wykorzystywany do wielu innych celów. Jakich? Między innymi robotycznych i automatycznych, co udowadnia na kilkuset stronach programista Rick Waldron.

“Roboty Javascript od podstaw. Projekty NodeBots dla platformy Johnny-Five” to lektura pozwalająca na pogłębienie wiedzy z zakresu Javascript w kierunku tworzenia aplikacji robotycznych i automatycznych. Książka opisuje sposoby programowania robotów i ich funkcji przy wykorzystaniu platformy Johnny-Five, ale nie tylko.

Kompletny kurs Javascript dla robotyków i automatyków

Prezentowana książka “Roboty Javascript od podstaw. Projekty NodeBots dla platformy Johnny-Five” autorstwa Ricka Waldrona przeznaczona jest dla osób, które opierają się w pracy na Raspberry Pi, Arduino i/lub BeagleBone. Każdy jest w stanie znacznie rozszerzyć swoją umiejętność programowania w Javascript dzięki tej pozycji.

Oprócz rozważań teoretycznych w książce nie brakuje praktycznych wskazówek, a nawet instrukcji, jak wykonać dany projekt. Wykorzystując podręcznik Waldrona, nawet będąc początkującą osobą szybko zaprogramujesz pierwsze roboty kroczące, roboty pływające, piszące czy walczące. Opanujesz sztukę programowania sterowania głosem i zdobędziesz inspirację do tworzenia inteligentnych systemów automatyki domowej. Kup już teraz!

Książka - ISBN 978-83-283-2054-3
Książka - Oprawa miękka
Książka - Wydawnictwo Helion

Wysyłka w dniu zamówienia

Zaksięgowanie wpłaty za zamówienie na naszym koncie w dzień roboczy do godziny 12:00 oznacza wysyłkę towaru jeszcze tego samego dnia! 

Czas realizacji płatności uzależniony jest od godzin sesji ELIXIR banków nadawcy i odbiorcy przelewu (więcej informacji na ten temat np. na stronie https://www.kiedy-przelew.pl/).

Darmowa wysyłka w Polsce już od 300 zł

Jeśli kwota do zapłaty za produkty przekroczy 300 zł dostawa gratis! Dotyczy zamówień opłaconych przed wysyłką. Zamówienia pobraniowe wysyłamy gratis od 500 zł.

Wysyłka na terenie Polski

Card image cap
Poczta Polska
  • Termin dostawy: 1-3 dni
  • Płatność z góry: od 9,90 zł
  • Płatność przy odbiorze: 17,90 zł
  • Ubezpieczenie: 1000 zł
Card image cap
Kurier GLS
  • Termin dostawy: 24h
  • Płatność z góry: od 14,90 zł
  • Płatność przy odbiorze: 22,90 zł
  • Ubezpieczenie: 6000 zł
Card image cap
Inpost Paczkomaty 24/7
  • Termin dostawy: 1-3 dni
  • Płatność z góry: od 12,90 zł
  • Ponad 11 000 Paczkomatów
  • Ubezpieczenie: 200 zł
Card image cap
Inpost Kurier
  • Termin dostawy: 24h
  • Płatność z góry: od 16,90 zł
  • Ubezpieczenie: do 100 000 zł
  • Dostawa pod wskazany adres

Wysyłka za granicę

Kurier GLS - strefa 1

Austria, Belgia, Chrowacja, Czechy, Dania, Niemcy, Holandia, Słowacja

  • Termin dostawy: 2-4 dni
  • Płatność z góry: 35 zł
Kurier GLS - strefa 2

Bułgaria, Estonia, Francja, Litwa, Luksemburg,  Łotwa, Portugalia, Rumunia, San Marino, Słowenia, Węgry, Włochy

  • Termin dostawy: 2-5 dni
  • Płatność z góry: 50 zł
Kurier GLS - strefa 3

Finlandia, Grecja, Hiszpania, Irlandia, Liechtenstein, Szwecja

  • Termin dostawy: 2-7 dni
  • Płatność z góry: 80 zł

Formy płatności

Card image cap
PayU
  • Płatność natychmiastowa. Twoja wpłata trafi na nasze kontro w ciągu kilku minut.

    W tym:
Card image cap
Przelewy24
  • Szybki przelew internetowy. Twoją wpłatę otrzymamy w ciągu kilku minut.

    W tym:
Card image cap
Przelew tradycyjny
  • Po złożeniu zamówienia otrzymasz od nas numer konta bankowego do dokonania przelewu.

    W zależności od banku Twoja wpłata dotrze do nas w ciągu 1-2 dni roboczych.
Card image cap
Pobranie
  • Za zakupy zapłacisz bezpośrednio przy odbiorze paczki. Pamiętaj o przygotowaniu odliczonej kwoty.

    Maksymalna wartość zamówienia płatnego za pobraniem to 6 000 zł.

Jako pierwszy zadaj pytanie dotyczące tego produktu!

BOTLAND B. DERKACZ SPÓŁKA JAWNA Opinie z ekomi-pl.com

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Produkty z tej samej kategorii: