- zdjęcie 1
 - zdjęcie 2
 - zdjęcie 3

Młodzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II - R. Kulesza, S. Langa, D. Leśniakiewicz, P. Pełka, A. Czechowski

Indeks: KSZ-19309 EAN: 9788328372153
BOTLAND B. DERKACZ SPÓŁKA JAWNA Opinie z ekomi-pl.com
Książka przeznaczona jest zarówno dla młodych adeptów sztuki programowania, jak i dla nauczycieli zainteresowanych prowadzeniem zajęć z informatyki dla najmłodszych. Pierwsza część zawiera opis środowiska, a druga to doskonałe pomysły na rozbudowane gry komputerowe.
28,90 zł
27,52 zł netto

Wysyłka 24h
30 dni na zwrot
Producent: Helion

Opis produktu: Młodzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II - R. Kulesza, S. Langa, D. Leśniakiewicz, P. Pełka, A. Czechowski

Książka przeznaczona jest zarówno dla młodych adeptów sztuki programowania, jak i dla nauczycieli zainteresowanych prowadzeniem zajęć z informatyki dla najmłodszych. Pierwsza część zawiera opis środowiska, a druga to doskonałe pomysły na rozbudowane gry komputerowe.

  • Elementy środowiska Scratch i sposoby ich wykorzystania
  • Używanie i edycja postaci, kostiumów oraz teł
  • Korzystanie z możliwości ruchu i efektów dźwiękowych
  • Posługiwanie się danymi, blokami i wyrażeniami
  • Obsługa zdarzeń i czujników, korzystanie z możliwości kontroli
  • Praktyczne pomysły na prawdziwe gry komputerowe
  • Ciekawe zadania z programowania z rozwiązaniami
Młodzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II - R. Kulesza, S. Langa, D. Leśniakiewicz, P. Pełka, A. Czechowski

Młodzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II.

Czym jest Scratch?

Scratch jest graficznym językiem programowania, dzięki któremu można tworzyć interaktywne historyjki, gry, animacje, muzykę, sztukę czy prezentacje. Uczy młodych ludzi kreatywnego myślenia, współpracowania oraz wyciągania wniosków - czyli ważnych umiejętności potrzebnych do życia w teraźniejszości. Programowanie polega na przeciąganiu i opuszczaniu kolorowych bloków. Możesz nawet umieścić w sieci swoje dzieła, aby dzielić się nimi z programistami Scratcha z całego świata. Scratch został zaprojektowany do zabawy, samodzielnej nauki i rozwijania kreatywności. Program jest udostępniany bezpłatnie.

Informacje

  • Autor: Radosław Kulesza, Sebastian Langa, Dawid Leśniakiewicz, Piotr Pełka, Adrian Czechowski
  • Tytuł oryginalny: Młodzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II
  • Wydawca: Helion SA
  • Rok wydania: 2021
  • Liczba stron: 176
  • ISBN: 978-83-283-7215-3
  • Format: 168 x 237 m

Młodzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II - R. Kulesza, S. Langa, D. Leśniakiewicz, P. Pełka, A. Czechowski

Młodzi giganci programowania. Scratch.

Sprawdź także gry edukacyjne Scottie Go! opierające się na języku Scratch.


Spis treści

Wstęp (10)

CZĘŚĆ I. POZNAJ ŚRODOWISKO PROGRAMOWANIA SCRATCH

Rozdział 1. Środowisko programowania Scratch (14)
  • Główne elementy środowiska (15)
Rozdział 2. Edycja duszków (18)
Rozdział 3. Dodawanie tła (19)
Rozdział 4. Skrypty (20)
  • Widok edytora skryptów (20)
Rozdział 5. Kostiumy (21)
  • Okno Kostiumy w trybie wektorowym (22)
  • Okno Kostiumy w trybie bitmapy (25)
Rozdział 6. Dźwięki (28)
  • Nowy dźwięk (28)
  • Edycja dźwięku (29)
  • Zadanie (32)

CZĘŚĆ II. POZNAJEMY BLOCZKI DOSTĘPNE W ŚRODOWISKU SCRATCH

Rozdział 7. Ruch (34)
  • Wprowadzenie układu współrzędnych (34)
  • Przesuń o... kroków (36)
  • Obróć o... stopni (36)
  • Ustaw kierunek na... (36)
  • Ustaw w kierunku duszka... (37)
  • Idź do x:... y:... (37)
  • Idź do... (38)
  • Zmień x o... / Zmień y o... oraz Ustaw x na... / Ustaw y na... (39)
  • Jeżeli na brzegu, odbij się (39)
  • Styl obrotu (40)
  • Współrzędna x/y i kierunek (40)
  • Zadanie (41)
Rozdział 8. Wygląd (43
  • Powiedz... przez... sekund (43)
  • Powiedz... (43)
  • Pomyśl... przez... sekund (44)
  • Pomyśl... (44)
  • Pokaż i Ukryj (45)
  • Zmień kostium na... (45)
  • Następny kostium (46)
  • Zmień tło na... (46)
  • Zmień efekt... o... (46)
  • Ustaw efekt... na... (48)
  • Wyczyść efekty graficzne (48)
  • Zmień rozmiar o... (48)
  • Ustaw rozmiar na...% (49)
  • Przesuń na... (49)
  • Przesuń do przodu/tyłu o ... warstw (49)
  • Kostium liczba/nazwa (50)
  • Tło liczba/nazwa (51)
  • Rozmiar (51)
  • Zadanie (52)
Rozdział 9. Dźwięk (54)
  • Zagraj dźwięk... (54)
  • Graj dźwięk... aż się skończy (54)
  • Zakończ wszystkie dźwięki (55)
  • Ustaw głośność na...% (56)
  • Zmienna głośność (56)
Rozdział 10. Pióro (57)
  • Wyczyść wszystko (57)
  • Stempluj (57)
  • Przyłóż pisak (58)
  • Ustaw kolor pisaka na... (kolor) (59)
  • Ustaw kolor pisaka na... (liczba) (59)
  • Zmień kolor pisaka o... (60)
  • Ustaw rozmiar pisaka na... / Zmień rozmiar pisaka o... (61)
  • Zadanie (61)
Rozdział 11. Zmienne (63)
  • Utwórz zmienną (63)
  • Blok "zmienna" (64)
  • Ustaw zmienną na... (64)
  • Zmień zmienną o... (65)
  • Pokaż zmienną / Ukryj zmienną (65)
  • Utwórz listę (65)
  • Blok "lista" (66)
  • Dodaj... do "lista" (66)
  • Usuń... z "lista" (67)
  • Wstaw... na pozycji... do "lista" (68)
  • Zmień... z "lista" na "..." (68)
  • Element... z "lista" (69)
  • Długość "lista" (69)
  • "Lista" zawiera...? (70)
  • Pokaż listę... / Ukryj listę... (70)
  • Zadanie (71)
Rozdział 12. Zdarzenia (72)
  • Kiedy kliknięto flagę (72)
  • Kiedy klawisz... naciśnięty (72)
  • Kiedy duszek kliknięty (73)
  • Kiedy tło zmieni się na... (74)
  • Kiedy... > niż... (74)
  • Kiedy otrzymam... / Nadaj... (75)
  • Zadanie (76)
Rozdział 13. Kontrola (78)
  • Czekaj... sekund (78)
  • Czekaj aż... (78)
  • Jeżeli... to... (79)
  • Jeżeli... to... w przeciwnym razie... (80)
  • Powtórz... razy (81)
  • Powtarzaj aż... (81)
  • Zawsze (82)
  • Zatrzymaj... (83)
  • Gdy zaczynam jako klon (83)
  • Utwórz klona z... (84)
  • Usuń tego klona (85)
  • Zadanie (85)
Rozdział 14. Czujniki (87)
  • Dotyka... (87)
  • Dotyka koloru...? (87)
  • Kolor... dotyka...? (88)
  • Odległość od... (89)
  • Zapytaj... i czekaj (89)
  • Odpowiedź (90)
  • Klawisz... naciśnięty? (90)
  • Kliknięto myszką? (91)
  • x myszy / y myszy (92)
  • Głośność (92)
  • Stoper (93)
  • Resetuj stoper (93)
  • ...z... (93)
  • Obecny... (94)
  • Dni od 2000 (95)
  • Nazwa użytkownika (95)
  • Zadanie (95)
Rozdział 15. Wyrażenia (97)
  • Bloki operacji matematycznych (97)
  • Losuj od... do... (97)
  • Bloki operatorów porównania (mniejszy, większy, równy) (98)
  • Bloki operacji logicznych (i, lub, nie) (98)
  • Bloki operacji na tekście (połącz... i..., litera... z..., długość...) (100)
  • Bloki zaawansowanych działań matematycznych (102)
  • Zadanie (105)
Rozdział 16. Moje bloki (107)
  • Tworzenie bloków (107)
  • Opcje (110)
  • Zadanie (112)

CZĘŚĆ III. TWORZYMY PROJEKTY W ŚRODOWISKU SCRATCH

Rozdział 17. Galaktyczny pościg (114)
  • Koncepcja gry (114)
  • Pierwszy krok (114)
  • Programowanie duszków i sceny (114)
  • Pojazd (114)
  • Ruch na drodze (115)
  • Rośliny i pasy na drodze (116)
  • Pasy drogi (117)
  • Programowanie głównej postaci (119)
  • Przegrana (120)
Rozdział 18. Gwiezdna bitwa (123)
  • Koncepcja gry (123)
  • Pierwszy krok (123)
  • Programowanie duszków oraz sceny (123)
  • Poruszanie się Giganta (124)
  • Strzelanie pociskami przez Giganta (124)
  • Komety (125)
  • Przeciwnicy (126)
  • Pociski Przeciwników (127)
  • Przegrana (128)
  • Wygrana (129)
  • Zmiana tła (130)
Rozdział 19. Latający Gigant (131)
  • Koncepcja gry (131)
  • Pierwszy krok (131)
  • Programowanie duszków oraz sceny (131)
  • Punkt startowy (131)
  • Przyciąganie (132)
  • Podskok Giganta (133)
  • Przeszkody (133)
  • Przegrana (135)
  • Wygrana (135)
  • Zmiana stroju (136)
  • Koniec gry (136)
Rozdział 20. Obrona komputera (137)
  • Koncepcja gry (137)
  • Pierwszy krok (137)
  • Programowanie duszków oraz sceny (137)
  • Kod płyty DVD (137)
  • Skrypt duszka Wirusa (139)
  • Nadlatujące Wirusy (139)
  • Poruszanie się Wirusów (139)
  • Skrypt sceny (140)
  • Duszek Komputer (141)
  • Gigant (142)
  • Scena (142)
  • Ukrywanie Wirusa (143)
  • Rozbudowa gry (143)
  • Uruchomienie Antywirusa (144)
  • Ukrycie Antywirusa (144)
  • Zniszczenie Wirusów (144)
  • Koniec gry (145)
Rozdział 21. Zestrzel Gigabajta (146)
  • Koncepcja gry (146)
  • Pierwszy krok (146)
  • Programowanie duszków oraz sceny (146)
  • Zaprogramowanie Antywirusa (146)
  • Programowanie Złego Gigabajta (147)
  • Animowanie Gigabajta (148)
  • Duszek Blok (148)
  • Drugi skrypt duszka Bloku (149)
  • Duszek Wirus (149)
  • Przegrana (151)
  • Wygrana (151)
  • Koniec gry (152)
Rozdział 22. Zwalcz Wirusa (153)
  • Koncepcja gry (153)
  • Pierwszy krok (153)
  • Programowanie duszków oraz sceny (154)
  • Programowanie sceny (154)
  • Programowanie Wirusów (154)
  • Programowanie Wirusów - krok drugi (155)
  • Sprawdzenie, który Wirus został wylosowany (155)
  • Pokazanie się duszka Wirusa (155)
  • Chowanie się duszka Wirusa (156)
  • Uderzenie duszka Laptopa w duszka Wirusa (156)
  • Program dla Laptopa (160)
  • Sterowanie Laptopem (160)
  • Uderzenie (161)
  • Wygrana (162)

CZĘŚĆ IV. ODPOWIEDZI

Dodatek. Rozwiązania do gier (164)
  • Odpowiedzi do rozdziału 7., "Ruch" (164)
  • Odpowiedzi do rozdziału 8., "Wygląd" (165)
  • Odpowiedzi do rozdziału 10., "Pióro" (166)
  • Odpowiedzi do rozdziału 11., "Zmienne" (167)
  • Odpowiedzi do rozdziału 12., "Zdarzenia" (168)
  • Odpowiedzi do rozdziału 13., "Kontrola" (169)
  • Odpowiedzi do rozdziału 14., "Czujniki" (170)
  • Odpowiedzi do rozdziału 15., "Wyrażenia" (171)
  • Odpowiedzi do rozdziału 16., "Moje bloki" (172)

Książka - Autor Radosław Kulesza, Sebastian Langa, Dawid Leśniakiewicz, Piotr Pełka, Adrian Czechowski
Książka - ISBN 978-83-283-7215-3
Książka - Oprawa miękka
Książka - Wydawnictwo Helion SA

Wysyłka w dniu zamówienia

Zaksięgowanie wpłaty za zamówienie na naszym koncie w dzień roboczy do godziny 12:00 oznacza wysyłkę towaru jeszcze tego samego dnia! 

Czas realizacji płatności uzależniony jest od godzin sesji ELIXIR banków nadawcy i odbiorcy przelewu (więcej informacji na ten temat np. na stronie https://www.kiedy-przelew.pl/).

Darmowa wysyłka w Polsce już od 300 zł

Jeśli kwota do zapłaty za produkty przekroczy 300 zł dostawa gratis! Dotyczy zamówień opłaconych przed wysyłką. Zamówienia pobraniowe wysyłamy gratis od 500 zł.

Wysyłka na terenie Polski

Card image cap
Poczta Polska
  • Termin dostawy: 1-3 dni
  • Płatność z góry: od 9,90 zł
  • Płatność przy odbiorze: 17,90 zł
  • Ubezpieczenie: 1000 zł
Card image cap
Kurier GLS
  • Termin dostawy: 24h
  • Płatność z góry: od 14,90 zł
  • Płatność przy odbiorze: 22,90 zł
  • Ubezpieczenie: 6000 zł
Card image cap
Inpost Paczkomaty 24/7
  • Termin dostawy: 1-3 dni
  • Płatność z góry: od 12,90 zł
  • Ponad 11 000 Paczkomatów
  • Ubezpieczenie: 200 zł
Card image cap
Inpost Kurier
  • Termin dostawy: 24h
  • Płatność z góry: od 16,90 zł
  • Ubezpieczenie: do 100 000 zł
  • Dostawa pod wskazany adres

Wysyłka za granicę

Kurier GLS - strefa 1

Austria, Belgia, Chrowacja, Czechy, Dania, Niemcy, Holandia, Słowacja

  • Termin dostawy: 2-4 dni
  • Płatność z góry: 35 zł
Kurier GLS - strefa 2

Bułgaria, Estonia, Francja, Litwa, Luksemburg,  Łotwa, Portugalia, Rumunia, San Marino, Słowenia, Węgry, Włochy

  • Termin dostawy: 2-5 dni
  • Płatność z góry: 50 zł
Kurier GLS - strefa 3

Finlandia, Grecja, Hiszpania, Irlandia, Liechtenstein, Szwecja

  • Termin dostawy: 2-7 dni
  • Płatność z góry: 80 zł

Formy płatności

Card image cap
PayU
  • Płatność natychmiastowa. Twoja wpłata trafi na nasze kontro w ciągu kilku minut.

    W tym:
Card image cap
Przelewy24
  • Szybki przelew internetowy. Twoją wpłatę otrzymamy w ciągu kilku minut.

    W tym:
Card image cap
Przelew tradycyjny
  • Po złożeniu zamówienia otrzymasz od nas numer konta bankowego do dokonania przelewu.

    W zależności od banku Twoja wpłata dotrze do nas w ciągu 1-2 dni roboczych.
Card image cap
Pobranie
  • Za zakupy zapłacisz bezpośrednio przy odbiorze paczki. Pamiętaj o przygotowaniu odliczonej kwoty.

    Maksymalna wartość zamówienia płatnego za pobraniem to 6 000 zł.

Jako pierwszy zadaj pytanie dotyczące tego produktu!

BOTLAND B. DERKACZ SPÓŁKA JAWNA Opinie z ekomi-pl.com

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Produkty z tej samej kategorii: