Kategorie

Thumb Joystick z przyciskiem - SparkFun

Joystick podobny do analogowych urządzeń wykorzystywanych np. w kontrolerach PlayStation 2. Posiada możliwość wykrywania ruchów w dwóch kierunkach oraz przycisk, załączany poprzez naciśnięcie gałki

Więcej szczegółów

SPF-01634

Dodano produkt do koszyka

Dostępny, wysyłka 24h!

Cena: 13,90 zł

Opis

Joystick podobny do analogowych urządzeń wykorzystywanych np. w kontrolerach PlayStation 2. Wykrywanie kierunków ruchu realizowane jest poprzez dwa potencjometry - po jednym (10 kΩ) na każdą oś. Urządzenie posiada także przycisk załączany poprzez naciśnięcie gałki.

 

Do obsługi urządzenia wystarczy mikrokontroler z przetwornikiem analogowo-cyfrowym (wejściem analogowym w Arduino). Informacje o położeniu gałki przekazywane są poprzez sygnał analogowy, w którym napięcie odpowiada danej pozycji. Każda oś posiada osobne wyprowadzenie analogowe. Stan przycisku wykrywany jest poprzez wyjście cyfrowe, które w przypadku załączenia osiąga stan niski.

 

Dla użytkowników Arduino, producent przygotował instrukcję podłączenia wraz przykładowym kodem. Joystick można wykorzystać do sterowania tzw. gimbalem, stosowanym np. do sterowania kamerami w robotach latających.

 

Akcesoria

W celu ułatwienia korzystania z urządzenia w naszej ofercie znajduje się podstawka PCB, umożliwiająca podlaczenie joysticka do płytki stykowej lub poprzez przewody. Moduł posiada wyprowadzenia zgodne z popularnym standardem listwy goldpin ( 2,54 mm).

  

Z wykorzystaniem płytki podłączenia joysticka sprowadza się do podpięcia pięciu wyprowadzeń:

  • VCC - Napięcie zasilania (od 3,3 V do 5 V).
  • GND - Masa układu.
  • VERT - Analogowe wyjście dla osi pionowej (w pozycji środkowej wartość równa połowie napięcia zasilania VCC/2).
  • HORIZ - Analogowe wyjście dla osi poziomej (w pozycji środkowej wartość równa połowie napięcia zasilania VCC/2).
  • SEL - Cyfrowy sygnał przycisku, w przypadku załączenia osiąga wartość GND, wyłączony - pozostaje niepodłączony (floating). W przypadku korzystania z przycisku należy włączyć wewnętrzny
  • rezystor podciągający (pull-up) lub dołączyć zewnętrzny element.

 

Uwaga!

  • Z powodu kilkuprocentowej tolerancji rezystorów, wartość środkowa może nie być równa połowie napięcia zasilania (VCC/2). Producent zaleca pomiar napięcia w pozycji środkowej oraz wpisanie stałej, sztywnej wartości do programu.

 

  • Joystick jest urządzeniem małej mocy. Powinien być podłączony tylko do wejść o dużej impedancji wejściowej np. portów mikrokontrolera. Nie należy podłączać urządzenia do elementów popierających stosunkowo dużego prądu: diod LED, silników - to może uszkodzić układ.

 

  • Przełącznik - Rodzaj: monostabilny
  • Przycisk - Typ Joystick
  • Przełącznik - Kształt: okrągły
  • Przełącznik - Podświetlenie: nie
  • Kolor: czarny
  • Długość: 25 mm
  • Szerokość: 25.0 mm
  • Wysokość: 35 mm
  • Raster: 2.54 mm

WYSYŁKA W DNIU ZAMÓWIENIA

Zaksięgowanie wpłaty za zamówienie na naszym koncie w dzień roboczy do godziny 13:00 oznacza wysyłkę towaru jeszcze tego samego dnia! 

 

Czas realizacji płatności uzależniony jest od godzin sesji ELIXIR banków nadawcy i odbiorcy przelewu (więcej informacji na ten temat np. na stronie http://www.kiedy-przelew.pl/).

 

Tabela przestawia dostępne formy wysyłki na terenie Polski

 

Przewoźnik

i regulamin

Płatność

z góry

Płatność

przy odbiorze

Termin

dostawy

Poczta Polska

regulamin usługi

od 9,90 zł17,90 zł1-3 dni

Kurier GLS

regulamin usługi

14,90 zł22,90 zł

1-2 dni

Paczkomaty 24/7 

regulamin usługi

od 12,90 zł-1-3 dni

Jeśli kwota do zapłaty za produkty przekroczy 500 zł

dostawa gratis!

 

  • Darmowa dostawa zamówień na kwotę powyżej 500 zł nie dotyczy paczek adresowanych poza granice Polski.
  • Darmowa dostawa nie obowiązuje podczas łączenia zamówień.
  • Termin dostawy liczony jest w dniach roboczych od daty wysyłki zamówienia.